Zeg hebben de huidige hoge benzineprijzen nog invloed op de hoeveelheid toertjes die je maakt of zelfs zo dat je een bepaalde (benzineslurpende) rijstijl achterwege laat? Of gebruikt jouw motor zodanig weinig dat u voor jou niet uitmaakt?
na? ben us benieuwd ;)
Ik hou er geen rekening mee.
Diegene die de prijzen zo opdrijft moesten ze afschieten, maar ik rij er geen meter minder om.
Met de motor kijk ik er niet naar, tis mijn hobby, en hobby's kosten nu eenmaal geld ;)
Met het koekblik wel, tank ik nu alleen nog in Duitsland 1.49 per liter, tegen 1.59 hier.
Maar dat de prijzen waanzinnig zijn opgedreven en dat terwijl de dollar erg laag staat...
Shell had niet voor niks het eerste kwartaal 5 miljard winst :shock:
Iig, ik rij er met de motor ook geen meter minder door ;)
Citaat van: Suzuki-Girl© op 29 mei, 2008, 10:33:53
Shell had niet voor niks het eerste kwartaal 5 miljard winst :shock:
Als ik me niet vergis was 8 miljard netto :-X
Citaat van: Suzuki-Girl© op 29 mei, 2008, 10:33:53
Met de motor kijk ik er niet naar, tis mijn hobby, en hobby's kosten nu eenmaal geld ;)
:stupid: :yes6rs:
Wat het koekblik betreft ben ik over gestapt op ne diesel. Ook niet echt goedkoop maar gezien het verbruik per km wel een stuk voordeliger. Reed Ik eerst 450 km met ne tank spriet rij ik nu 750 km met de zelfde hoeveelheid diesel.
Pffff ik heb nog grotere sproeiers er in gezet :mrgreen:
Maar ik blijf het lullig vinden dat ze in de VS 0,63 cent betalen voor een liter benzine en wij 1,63 :shock: Het wordt tijd dat de olieprijs in Euros uitgedrukt wordt :yes6rs:
nee venezuela dan, door de eigen oliebronnen en voorraad, nog geen dollarCENT per liter :yes6rs:
hier verkopen we het gas bijna voor nop in Europa en kopen er dure olie van de sjeiks voor in de plaats :roll:
Tsja, zolang wij onnozele Nederlanders gewoon blijven betalen, en helemaal niks ertegen in gaan, zal het nooit veranderen. :?
Van de literprijs, gaat 69 procent (zo ongeveer) linea recta naar de schatkist. :roll:
Dus hoe meer een liter kost, hoe meer de staat profiteert, die zullen echt niet klagen erover, hebben ze weer wat meer centen om uit te geven aan zaken waar de nederlandse burger niet om gevraagd heeft.
Bij aankoop van je voiture, of je motor mag je eerst BPM aftikken,
vervolgens durven ze dan ook nog wegenbelasting te berekenen, die dadelijk omgaat in kilometerheffing, waar je zeker niet beter van gaat worden. :?
Rij je vervolgens eens een keer wat te hard, krijg je een fikse rekening op de koop toe. :evil: (maar dat even terzijde)
Allemaal inkomsten voor de staat, die dus echt niet tegen het oliebeleid zal gaan protesteren, want dan schieten ze onder hun eigen duiven. ;)
:stupid: :stupid:
En jullie vergeten natuurlijk dat mijn collega's elke twee jaar een nieuwe auto willen, en ik elk jaar een nieuwe Beemer, dat moet toch ook ergens vandaan komen :lol:
Nee, van die benzine die ze verkopen maakt Shell in Nederland die winsten niet, ze zullen er best wel een leuke cent aan overhouden, maar het is meer een netwerk om het spul te verkopen dat ze toevallig ergens uit de grond halen, voor ons tankboeren is het nog steeds geen vetpot, onze marges blijven namelijk hetzelfde, dus of het nu 1 of 2 euro kost, mijn baas krijgt een vergoeding per liter :-X, en als ik hem kan geloven (en ik geloof hem) dan kan daar echt de schoorsteen niet van branden, (tenzij we het spul in de kachel gooien en tegen de maatschappij zeggen dat dieven aan het werk waren :shock:)
Och, en die 69 of 70 procent voor de regering, je moet maar denken dat we die arme ambtenaren ook aan het eten moeten houden, anders hadden we nog meer werkelozen :yes6rs:
Ik rij er niet minder om....nu rij ik zowiezo al niet zo heel veel met de motor dus maakt dat niet uit...
met de auto... tis een zuinig autootje en met een litertje rijden we zo'n 18 a 20 kilometer. En met de bedrijfsauto.....zolang de baas ons van hot naar haar stuurt en ons kilometers laat maken op een dag boeit het ons ook niet hoeveel we er mee rijden, kost ons geen cent meer of minder. :mrgreen: I kspreek wel zo veel mogelijk af waneer ik wachtdienst heb of reserve of zo ben...kan ik tenminste gratis rijden met de bedrijfsauto...jammer dat ik maar 3 zitplaatsen heb incl bestuurder...
ik heb nergens last van, tank altijd maar voor € 25
Citaat van: Dwars® op 29 mei, 2008, 09:49:35
Zeg hebben de huidige hoge benzineprijzen nog invloed op de hoeveelheid toertjes die je maakt of zelfs zo dat je een bepaalde (benzineslurpende) rijstijl achterwege laat? Of gebruikt jouw motor zodanig weinig dat u voor jou niet uitmaakt?
na? ben us benieuwd ;)
De stijgende benzine prijzen hebben me al in 2002 gedwongen om mijn klassieke Amerikaanse autos maar op te ruimen, want de Zondagmiddag ritjes voor €120,- aan peut werden me echt te gek.
Tegenwoordig doen we het iets bescheidener met een V6 met 2,8 ltr, en dat is ook niet leuk meer, om iedere week €60,- aan de pomp uit tegeven.
De volgende auto wordt denk ik een Smart of een Aygo. Lekker zuinig en ik kom toch warm en droog op mijn werk. En lekker compact, dus je zit zo ongeveer opgevouwen achter het stuur :mrgreen:
Wat de motor betreft blijf ik gewoon, ongeacht de benzine prijzen, de 12000 km per jaar volmaken. En een zuinige rijstijl is op een trilplaat al standaard. Nog lager in toerental en ik rij stationair :lol:
grtz HD4ever ;)
wat gebruikt zo'n HD nou?
Ik rij met mijn vliegmaschien al gauw 1 op 10.
Maar mijn motor is hobby en daar rij ik mee wanneer ik wil en hoeveel ik wil zonder naar de benzineprijzen te kijken.
Ik pas er mijn rijstijl niet voor aan, want het mag best wat kosten om plezier te hebben.
Overigens ben ik wel blij dat ik ondertussen een lease-auto heb en dus niet meer naar de brandstofprijzen hoef te kijken, maar ik vind het ook belachelijk wat ze met de prijzen aan het doen zijn.
De vraag is...wat kunnen we er aan doen? Iemand ideeën?
Citaat van: Dwars® op 30 mei, 2008, 08:37:03
wat gebruikt zo'n HD nou?
Ik heb zelf een met het Twincam 88 blok van 1450 cc, en 1 liter op 18 km is wel te halen bij een normale rijstijl, maar dat loopt flink op boven de 130 km/uur of als je aan het gas gaat hangen. Veel sneller ga je dan toch ook niet, maar het maakt wel des te meer lawaai en doet pijn in de beurs. :schater: Vooral de EFI chip tuning op mijn bike veroorzaakt iets meer verbruik. De nieuwe Twincam 96 blokken vanaf 2007 zijn 1584 cc en doen het echter ook niet veel beter of slechter.
grtz HD4ever. ;)
Heb gisteren een ritje naar de Nürburgring gemaakt, stevig kunnen door rijden en een verbruik van bijna 1 op 20, maar reageer op de bij gevoegde site van het kwartje van kok. dat zit nog altijd op de bezine prijs en is denk ik allang zijn doel voorbij geschoten. :evil:
http://www.kwartjevankokterug.nu/
is het niet zo dat de staat toch hun inkomsten willen..dus of van 10 liter 10 euro of van 1 liter de 10 euro..
Minder gaan gebruiken werkt voor de prijs averechts, blijvend gebruik werkt ook averechts want da nhebben ze zoiets van"kijk de bevolking blijft toch gewoon tanken, ondanks de hoge prijs" En meer gaan gebruiken is wee rslecht voor het milieu en dan willen ze daar weer geld aan gaan uitgeven met als gevolg dat de benzine toch weer duurder word...
Dus wat wil je eraan doen ??? :shock:
als de zon schijnt
(http://farm3.static.flickr.com/2209/1746114250_6e809765e4.jpg)
of
(http://www.leontienvanmoorsel.nl/foto_page/manchester.jpg)
of toch maar niet
(http://www.rudolphracing.com/logliaut.png)
Citaat van: SuzukiLimburg op 30 mei, 2008, 09:28:48
Ik rij met mijn vliegmaschien al gauw 1 op 10.
Maar mijn motor is hobby en daar rij ik mee wanneer ik wil en hoeveel ik wil zonder naar de benzineprijzen te kijken.
Ik pas er mijn rijstijl niet voor aan, want het mag best wat kosten om plezier te hebben.
:stupid: wel met één cilinder en bijna de helft aan cc's minder maar toch 1 op 10 en als hem flink aan de kleier ga zou het nog wel eens 1 op 8 kunnen zijn. Bij normaal gebruik een krappe 110 km met een tankje spriet.
Nergens anders in de Europese Unie is Euro 95 benzine zo duur als in Nederland. "Jullie kopen benzine niet duurder in dan wij Duitsers", zegt Jürgen Grieving, brandstofexpert bij ADAC, die tot deze conclusie kwam. "De schuld ligt bij het hoge belastingaandeel in de Nederlandse prijs."
In Nederland kost een liter Euro 95 gemiddeld € 1,69, tegen € 1,53 in de Bondsrepubliek. De Belgen betalen €1,58. De prijzen kreeg de ADAC van Zwitserse collega's bij de Touring Club Suisse.
Het goedkoopst is Hongarije met een liter superbenzine voor € 1,16. Minister Bos (Financiën) stelde eerder dat mensen 'maar moeten wennen aan de hoge brandstofprijzen'. Volgens de Bovag verdwijnt twee derde van de literprijs in de schatkist.
Bron: De Telegraaf
Voordeel is wel weer dat wanneer de benzine substantieel 2x zo duur wordt (verwacht einde dit jaar) , dit voor ons in principe minder hard aankomt.
Want 1,65 / 3 = 55 cent
55 cent is dus de substantieele prijs voor een liter, dat wordt 2x zoveel , dus dan betalen we einde jaar 1,10 (substantieele liter prijs) + 1,10 (accijns mits ongewijzigd :roll:)= 2,20 (ik kan me nog herinneren dat ik dit betaalde in guldens voor een liter super met loodvervanger >:( ). Komt neer op een stijging van 33 % .
1,16 / 0,55 = 0,47
Hongarije krijgt een prijsstijging van 47 % voor de kiezen.
Onderstaand een verhaaltje over Diesel, maar benzine zal niet extreem afwijken?
CiteerIn het jaar 2000 na Christus, kregen we 1 US Dollar voor 1,2 Euro en 1 vat ruwe olie koste toen 60 Dollar.
Dus 1 vat koste 72 Euro. Aan de pomp betaalde we 0,82 Euro voor 1 liter Diesel.
In het jaar 2008 na Christus, krijgen we 1 US Dollar voor 0,65 Euro en 1 vat ruwe olie kost nu 110 Dollar.
Dus 1 vat kost 70,1 Euro. Aan de pomp betalen we 1,25 Euro voor 1 liter Diesel.......
Als een 1 vat ruwe olie nu goedkoper is (in Euro) dan in 2000, waarom betalen wij dan 50% meer voor 1 liter Diesel?
Ik pas mijn rijstijl niet aan, komt wellicht óók doordat ik momenteel relatief weinig rij.
Als ik op z'n tijd niet meer kan "gassen" verkoop ik de ketel !
loop ongeveer leeg aan de bus momenteel..loopt op benzine en verbruikt 1:8
redelijke kostenpost met de hoge brandstofprijzen
wegmotor rij ik weinig mee dus dat boeit niet veel
met de mono-racer ben ik van plan om 'm aan te passen op bio-ethanol..kan redelijk makkelijk en het spul is zelfs in de duitse racerij al te verkrijgen onder de naam E-85. niet zozeer voor de kosten danwel als experimentje
als ik 2€/ltr moet aftikken bij de pomp gaan die ketels de deur uit :rofl:
ik heb al 15 jaar geen auto meer voor de deur :schater: dus hier voor hoef ik niet meer af te tikken
je bent toch beklopt als je een auto gaat aanschaffen om bij je baas te komen :roll:
volgens mij ga je dan 300€ minder verdienen :banghead4rv:
m'n collega's willen al zaterdag gaan werken voor hun koekblik :rofl:
Ach ja kan het goed betalen en vind het allemaal nog wel meevallen (met modaal inkomentje) ,dat het milieu er minder door belast word geloof ik ook wel want onnodig energie verspillen doe je niet zo snel, wat ik dan niet snap is dat je zo vreselijk veel bpm moet betalen op nieuwe motors die zuiniger zijn en zuinige kleinere auto's :shock: (motor heeft bijna geen energie kosten bij het bouwen + de vervuiling bij het bouwen is minimaal, is maar 20% tenopzichte van een kleine auto,die kleine autotjes van tegenwoordig rijden ook maar iets van 1op18 op benzine dus waarom ze dat niet stimuleren,naja ??).. lekker op me motor toeren vind ik geen verspilling dat is gewoon mijn manier van relaxen en tot rust komen en wat ik er dan voor moet betalen heb ik voor lief!! dan maar wat minder uitgaan en uiteten!
maja voor diegene die echt geen zin heeft om al die acijns te betalen kan altijd nog zijn eigen ethanol (alcohol) gaan stoken en dat bij je benzine gaan mengen!!( ;)niet te veel bij gooien want dat kunnen de coatingen niet aan, mooie is dat je motor wel meer vermogen krijgt)
ps verwachtingen zijn dat de prijs voor een liter benzine volgend jaar ver boven de 2 euro ligt !!
Citaat van: Maarten op 19 juni, 2008, 21:30:50
Ach ja kan het goed betalen en vind het allemaal nog wel meevallen (met modaal inkomentje) ,dat het milieu er minder door belast word geloof ik ook wel want onnodig energie verspillen doe je niet zo snel, wat ik dan niet snap is dat je zo vreselijk veel bpm moet betalen op nieuwe motors die zuiniger zijn en zuinige kleinere auto's :shock: (motor heeft bijna geen energie kosten bij het bouwen + de vervuiling bij het bouwen is minimaal, is maar 20% tenopzichte van een kleine auto,die kleine autotjes van tegenwoordig rijden ook maar iets van 1op18 op benzine dus waarom ze dat niet stimuleren,naja ??).. lekker op me motor toeren vind ik geen verspilling dat is gewoon mijn manier van relaxen en tot rust komen en wat ik er dan voor moet betalen heb ik voor lief!! dan maar wat minder uitgaan en uiteten!
maja voor diegene die echt geen zin heeft om al die acijns te betalen kan altijd nog zijn eigen ethanol (alcohol) gaan stoken en dat bij je benzine gaan mengen!!( ;)niet te veel bij gooien want dat kunnen de coatingen niet aan, mooie is dat je motor wel meer vermogen krijgt)
ps verwachtingen zijn dat de prijs voor een liter benzine volgend jaar ver boven de 2 euro ligt !!
Durf je enter toets te gebruiken..
Citaat van: Maarten op 19 juni, 2008, 21:30:50
maja voor diegene die echt geen zin heeft om al die acijns te betalen kan altijd nog zijn eigen ethanol (alcohol) gaan stoken en dat bij je benzine gaan mengen!!( ;)niet te veel bij gooien want dat kunnen de coatingen niet aan, mooie is dat je motor wel meer vermogen krijgt)
Meer vermogen als de compressie omhoog gaat, bij benzine zit je rond een maximum van ongeveer 1:13.5 en bij methanol op 1:15. Dan moet je er voor zorgen dat de brandstof:lucht verhouding van 1:12,5 naar 1:5 gaat. Dat is de hele truc, methanol heeft een lagere verbrandingswaarde dan benzine maar je kunt er mee van verbranden. Ook koelt het blok beter af omdat methanol meer energie nodig heeft om te verbranden, dat verklaart ook de hoge compressie. Dus omdat je zo veel methanol door je carburateur / injectie moet laten stromen heb je misschien weer een andere brandstofpomp nodig of bij een carburateur een grotere vlotterklep. Zo maar bij mengen gaat echt niet werken, het loopt wel maar langzamer ;)