Motor Forum Limburg

Algemeen => Algemene motorpraat => Topic gestart door: Herr Tod op 15 juni, 2008, 17:10:50

Titel: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Herr Tod op 15 juni, 2008, 17:10:50
Citaat van: Dwars® op 15 juni, 2008, 11:46:37
saaie :mrgreen: 4 cilinders

(http://www.vicky.in/straightfrmtheheart/wp-content/uploads/2007/04/yzr-m1.jpg)


^^

Saai he :roll:
Titel: een 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Joepie1958 op 15 juni, 2008, 17:36:37
 :mrgreen: :stupid: :mrgreen: :mrgreen:
Titel: een 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: DeWitte op 15 juni, 2008, 19:44:56
Citaat van: Herr Tod op 15 juni, 2008, 17:10:50
Citaat van: Dwars® op 15 juni, 2008, 11:46:37
saaie :mrgreen: 4 cilinders

(http://www.vicky.in/straightfrmtheheart/wp-content/uploads/2007/04/yzr-m1.jpg)


^^

Saai he :roll:

wat vergelijk jij nou................ :roll:
Titel: een 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Herr Tod op 15 juni, 2008, 21:22:18
Ok dan... een Bandit 400 die net zo vlot is als een Varadero :lol: Een GSXR 400 die een SV 650 voorbij gaat :schater: 4 cilinder = jagen. 2 cilinder = boeren. Dus eigenlijk is een 2 cilinder maar saai, want dat schiet niet op ;)
Titel: een 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: karz op 15 juni, 2008, 21:40:13
Citaat van: Herr Tod op 15 juni, 2008, 21:22:18
Ok dan... een Bandit 400 die net zo vlot is als een Varadero :lol: Een GSXR 400 die een SV 650 voorbij gaat :schater: 4 cilinder = jagen. 2 cilinder = boeren. Dus eigenlijk is een 2 cilinder maar saai, want dat schiet niet op ;)

4 cil = standje missionaris
2 cil = everything else
Titel: een 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Herr Tod op 15 juni, 2008, 23:43:28
ok... dit vraagt om een 4 vs 2 cilinder topic >:(

4 cilinder  = die krijsende 18 jarige  :woohoo:

2 cilinder = die auwe tante  :confused:
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: DeWitte op 16 juni, 2008, 07:03:53
Citaat van: Herr Tod op 15 juni, 2008, 23:43:28
ok... dit vraagt om een 4 vs 2 cilinder topic >:(

estebleef dan wa ;)

appels met peren :yes6rs: wat jij vergelijkt slaat nergens op: een Viagradero met een Bandit 400? : het is niet zo dat het een beter/sneller/degelijker is. tis gewoon waar je voor valt.  Een saaie 4 cilinder verzameling dwergen dus of een van onderuit aan je z(p)iel trekkende tweeling :mrgreen: Doe mij die laatste maar ten alle tijden :worship-cool: Trouwens wat mij opvalt is dat vooral Suzukipiloten voor die 4cil naaimachines gaan, de rest van de piloten doet wel normaal :rofl:


;)
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: harieke op 16 juni, 2008, 07:11:24
Vind ik ook liever twee mokerslagen als vier zielige plofjes  :worship-cool: :worship-cool:
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Desmo-devil op 16 juni, 2008, 08:09:17
Voor mij twee pitten, hoewel ben hu bezig met een 350 cc 4 pitter  :oops:
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: SuzukiLimburg op 16 juni, 2008, 09:03:38
Als je denkt dat een 2 cilinder een tamme machine is dan heb je duidelijk nog nooit op een TL1000S of TL1000R of iets anders vergelijkbaars gereden.
Beetje kortzichtig dus...  :roll:

Beide machines hebben hun voor en nadelen en hun eigen specifieke eigenschappen. Ik zou zelf in ieder geval niet meer snel terug willen naar een 4 cilinder. Duurt veel te lang voordat 'ie op gang komt.

Ik ben dus een van de weinige Suzukipiloten die voor de dike ploffen gaat  :worship-cool:
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: karz op 16 juni, 2008, 09:43:47
Precies, als ik aan het gas trek wil ik meteen vooruit gaan, niet 3 sec later vooruit gaan.
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Steefke™ op 16 juni, 2008, 10:20:43
Ik ben ook meer een 1 of 2 pitter liefhebber, als ik vier pitten wil dan neem ik wel een gasstel :rofl: :rofl: :schater:
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: DeWitte op 16 juni, 2008, 11:00:35
 :laughing49so:
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Toledo op 16 juni, 2008, 14:20:45
2 pitjes voor mij estebleef
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: B-Witch op 16 juni, 2008, 14:33:15
Doe mij er maar 4 :yes6rs:
Nog nooit met een 2 pitter gereden, en eerlijk gezegd waarom zou ik???
Fun gehalte??? nou fun geeft mijn soes me meer dan genoeg  ;)
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Desmo-devil op 16 juni, 2008, 15:09:21
Citaat van: Suzuki-Girl© op 16 juni, 2008, 14:33:15
Doe mij er maar 4 :yes6rs:
Nog nooit met een 2 pitter gereden, en eerlijk gezegd waarom zou ik???
Fun gehalte??? nou fun geeft mijn soes me meer dan genoeg  ;)

Moet je toch eens proberen. Dan heb je een vergelijk.
Trouwens als ik een vrouw was zou ik altijd voor een tweepitter gaan (ha ha)   :naughty: :naughty:
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Diddl op 16 juni, 2008, 15:17:26
doe mij maar een ouwe tante
hou niet van dat pijnlijke gekrijs voor mij gaat er niets boven een twee cilinder

en suzuki-girl mijn aanbod staat nog altijd om eens op mijn TL te rijden
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: B-Witch op 16 juni, 2008, 15:36:18
Citaat van: Desmo-devil op 16 juni, 2008, 15:09:21
Citaat van: Suzuki-Girl© op 16 juni, 2008, 14:33:15
Doe mij er maar 4 :yes6rs:
Nog nooit met een 2 pitter gereden, en eerlijk gezegd waarom zou ik???
Fun gehalte??? nou fun geeft mijn soes me meer dan genoeg  ;)

Moet je toch eens proberen. Dan heb je een vergelijk.
Trouwens als ik een vrouw was zou ik altijd voor een tweepitter gaan (ha ha)   :naughty: :naughty:

Hoezo dat dan??? vertel!!! :mrgreen:

Maar je hebt wel gelijk, moet het mss eens ervaren, mss eens een testritje maken op een monster ofzo.. ;)

Citeersuzuki-girl mijn aanbod staat nog altijd om eens op mijn TL te rijden

Tsja Diddl, Ik weet niet of dat wel zo verstandig zou zijn, denk niet dat ik daar mee onder de voeten uit kan :oops:
En zowiezo de zithouding dat is voor mij helemaal niks.  :?
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: @Nippon op 16 juni, 2008, 15:52:36
maakt me nix uit  :confused:


als er maar een sticker van (http://www.active4jesus.co.za/images/links/BMW%20AVATAR.jpg)  op staat  :mrgreen:


Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Mounty op 16 juni, 2008, 16:30:50
licht eraan wat je ermee wil toch...ik denk dat beide zo zijn gebruiksaanwijzing heeft....iemand die altijd twee piiters rijd zal ff eraan moeten denken om op tijd te remmen voor de bochten, immers een 4 pitter remt echt wel een stuk minder op de motor.
Daarbij zal iemand die altijd 4 pitters rijd rekening moeten houden met de uithaal van de twee reusjes.

Wil je rustig toeren en zo dan lijkt me een 4 cylinder wat rustiger in gebruik...wil je zenuwachtig gaan rijden met strek afremmen en fel optrekken in en na de bochten lijkt me een 2 cylinder leuker..meer fungehalte dus.

Zelf kies ik ook voor de rustig stampende 4 cylinder, maar waneer ik voor een alroad ga kiezen ,doe ik dat voor de fun,dan ga ik voor een twin.

een krijsende 18 jarige ? ook niet leuk altijd dat geschreeuw in je oor...
een ouwe tante...tja, die willen wel eens traag van begrip zijn, daarom nog niet minder lief/mooi...

Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Herr Tod op 16 juni, 2008, 16:37:01
Citaat van: SuzukiLimburg op 16 juni, 2008, 09:03:38
Duurt veel te lang voordat 'ie op gang komt.

Dan zit je dus in de verkeerde versnelling :roll: Een 4 cilinder heeft altijd meer koppel en meer vermogen dan een 2 cilinder. Dus als je bij een 4 cilinder op het max koppel toerental zit en je geeft volgas krijg je een hardere trap onder je kont dan bij een 2 cilinder.

Zie het verschil, SP1 vs GSXR 1000

(http://www.superbikesolutions.co.za/VTR1000SP1_dyno.jpg)

(http://www.superbikesolutions.co.za/SuzGSXR1000-01_dyno.jpg)

Het koppel gaat min of meer gelijk op, is zelfs beter bij de 4 cilinder. Tot zover het fabeltje 'twin heeft meer koppel' :? Wil niet zeggen dat een twin niet leuk is, ik vind alle motoren leuk om op te rijden maar het liefst heb ik een 4 cilinder. Die gaan harder, harder is leuker :yes6rs:
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Motzippaldy op 16 juni, 2008, 16:54:54
Motor rijden is touren jagen   :mrgreen:
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Varaderos op 16 juni, 2008, 20:40:43
CiteerDus eigenlijk is een 2 cilinder maar saai, want dat schiet niet op
Je moest anders maar wat hard werken in de Eifel om mijn 2 cilinder viagradero (berg op) bij te houden..  :mrgreen:
En dan reed ik nog niet eens voluit (wan dat durf ik eigenlijk niet  :oops:)

Ik zou zeggen..  2, 3, 4 of mischien wel 6 het hangt er maar vanaf waarvoor je ze wilt gebruiken...
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Motzippaldy op 16 juni, 2008, 22:26:53
Citaat van: Varaderos op 16 juni, 2008, 20:40:43


Ik zou zeggen..  2, 3, 4 of mischien wel 6 het hangt er maar vanaf waarvoor je ze wilt gebruiken...


:thumbsup: :stupid:
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Mounty op 17 juni, 2008, 05:26:05
Citaat van: Varaderos op 16 juni, 2008, 20:40:43
CiteerDus eigenlijk is een 2 cilinder maar saai, want dat schiet niet op
Je moest anders maar wat hard werken in de Eifel om mijn 2 cilinder viagradero (berg op) bij te houden..  :mrgreen:
En dan reed ik nog niet eens voluit (wan dat durf ik eigenlijk niet  :oops:)


400cc tov 1000cc is ook geen vergelijk...vergelijk eens een 1000cc 4 met een 1000cc 2 pitter, ben benieuwd wat dan de resultaten zijn en of je m dan nog zo makkelijk weg komt... :mrgreen:
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Steefke™ op 17 juni, 2008, 07:35:52
Citaat van: Varaderos op 16 juni, 2008, 20:40:43
Ik zou zeggen..  2, 3, 4 of mischien wel 6 het hangt er maar vanaf waarvoor je ze wilt gebruiken...

Het maak inderdaad geen donder uit als je maar plezier hebt. Neem mijn Husk dat is echt geen fiets om mee te touren (rolt eigelijk pas lekker bij 100 in de vijf) maar ik vind het heerlijk om op bochtige achteraf weggetjes te raggen en heb helemaal niks met snelwegen.
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Herr Tod op 17 juni, 2008, 17:13:30
Citaat van: FZ_Ron op 17 juni, 2008, 05:26:05
Citaat van: Varaderos op 16 juni, 2008, 20:40:43
CiteerDus eigenlijk is een 2 cilinder maar saai, want dat schiet niet op
Je moest anders maar wat hard werken in de Eifel om mijn 2 cilinder viagradero (berg op) bij te houden..  :mrgreen:
En dan reed ik nog niet eens voluit (wan dat durf ik eigenlijk niet  :oops:)


400cc tov 1000cc is ook geen vergelijk...vergelijk eens een 1000cc 4 met een 1000cc 2 pitter, ben benieuwd wat dan de resultaten zijn en of je m dan nog zo makkelijk weg komt... :mrgreen:

Wat nou 'weg komt' ? :naughty: De VaraJohnDeero die dat flikt moet nog uitgevonden worden... doe er dan maar meteen 2 cilinders bij :mrgreen:
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Varaderos op 17 juni, 2008, 19:31:46
Citeer
CiteerCitaat van: Varaderos op juni 16, 2008, 09:40:43 pm
Citaat
Dus eigenlijk is een 2 cilinder maar saai, want dat schiet niet op
Je moest anders maar wat hard werken in de Eifel om mijn 2 cilinder viagradero (berg op) bij te houden.. 
En dan reed ik nog niet eens voluit (wan dat durf ik eigenlijk niet  )


400cc tov 1000cc is ook geen vergelijk...vergelijk eens een 1000cc 4 met een 1000cc 2 pitter, ben benieuwd wat dan de resultaten zijn en of je m dan nog zo makkelijk weg komt...

Is inderdaad geen vergelijk. maar we hadden het over cilinders, niet over CC  :mrgreen: :mrgreen:
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Hakinnen op 17 juni, 2008, 21:30:07
Citaat van: Herr Tod op 16 juni, 2008, 16:37:01
Citaat van: SuzukiLimburg op 16 juni, 2008, 09:03:38
Duurt veel te lang voordat 'ie op gang komt.

Dan zit je dus in de verkeerde versnelling :roll: Een 4 cilinder heeft altijd meer koppel en meer vermogen dan een 2 cilinder. Dus als je bij een 4 cilinder op het max koppel toerental zit en je geeft volgas krijg je een hardere trap onder je kont dan bij een 2 cilinder.

Zie het verschil, SP1 vs GSXR 1000

(http://www.superbikesolutions.co.za/VTR1000SP1_dyno.jpg)

(http://www.superbikesolutions.co.za/SuzGSXR1000-01_dyno.jpg)

Het koppel gaat min of meer gelijk op, is zelfs beter bij de 4 cilinder. Tot zover het fabeltje 'twin heeft meer koppel' :? Wil niet zeggen dat een twin niet leuk is, ik vind alle motoren leuk om op te rijden maar het liefst heb ik een 4 cilinder. Die gaan harder, harder is leuker :yes6rs:

alez..ff olie op het vuur:

de uitdraai van de sp1 is wel dramatisch he..die koppelkromme
- je moet kijken naar de vermogenskromme niet naar het getalletje dat "max" aangeeft
- je neemt een K5 1000 vs een oud fritekot als een SP1.
- De stelling een twin heeft meer koppel is niet per definitie waar..heb je gelijk in..de stelling:"een twin is sterker van onderuit "zou een betere zijn. 
- je kunt natuurlijk een uitdraai nemen van een 1098R vs een 2008 R1 of zo..ziet er al heel anders uit denk ik


en uiteindelijk..wint bij gelijke cilinderinhoud altijd de vierpitter

Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: R-yen op 18 juni, 2008, 08:47:02
(http://www.motorapido.co.uk/bikes/1098/images/power_gsxr_1098.jpg)

(http://www.motorapido.co.uk/bikes/1098/images/torque_gsxr_1098.jpg)

Koppelkromme is nu iets anders... (de prijs van een 1098s ook vrees ik... maar de 1098 zal er niet sterk van afwijken?)
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Herr Tod op 18 juni, 2008, 17:18:17
Wie heeft mn bericht geklauwd?? :shock:
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: DeWitte op 18 juni, 2008, 17:22:46
he?
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Herr Tod op 18 juni, 2008, 17:27:51
Ik had die 2 testbank dingetjes gepost van die Stuc versus de Suzuki met nog wat gelul er bij. Wat zei ik ook alweer... Suzuki doet iets niet goed omdat het ding wel erg weinig koppel heeft, die 100 cc kan nooit de enige oorzaak zijn van 10 Nm extra koppel. Maar maakt ook niet uit, als de Gix tussen de 9000 en 12000 toeren blijft dan gaat die als een raket. Zo'n mooie viercilinder is ook nog eens een paar kilo lichter. In de SBK hebben de twins zelfs 200 cc meer nodig om het enigzins bij te kunnen houden :lol:
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Desmo-devil op 18 juni, 2008, 19:03:09
Ieder zijn ding maar topspeed boeit mij totaal niet. Bottom power dat is voor mij de kick
daarom voor mij twee cilinders.
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: SuzukiLimburg op 20 juni, 2008, 10:18:28
Citaat van: Desmo-devil op 18 juni, 2008, 19:03:09
Ieder zijn ding maar topspeed boeit mij totaal niet. Bottom power dat is voor mij de kick
daarom voor mij twee cilinders.

:stupid:

Helemaal mee eens
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Herr Tod op 20 juni, 2008, 17:14:22
Ik zet 'em gewoon in de 1, dan heb ik ook bottom power :schater:
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Mounty op 20 juni, 2008, 17:52:36
Citaat van: Herr Tod op 20 juni, 2008, 17:14:22
Ik zet 'em gewoon in de 1, dan heb ik ook bottom power :schater:

hoever ga je in de 1 (snelheid / toeren )? heb er nog nooit op gelet  :shock:
Titel: Re: een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?
Bericht door: Herr Tod op 20 juni, 2008, 20:18:40
Die brommer van mij gaat 85 km/h bij 15000 toeren (begrenzer). Is wel ideaal voor korte hairpins :-X Een beetje motor gaat zeker over de 100 in de 1 :oops: