Citaat van: Dwars® op 02 november, 2008, 06:43:19
type brommert: viagradero, gs, ktm adventure: waarvan imo de Viagradero ut meeste comfort heeft en de minste storingen :yes6rs:
Na?
Ben ne brommert gaan zoeken..niet persé al om te reizen maar dan heb ik vast voor de winter ook wat om mee te spelen.
voorwaarden waren
- moet betrouwbaar zijn
- moet eenvoudig zijn , luchtgekoeld en carb ..onder het mom van wat er niet op zit kan niet kapot
- Moet voldoende power hebben om relaxt op de snelweg kunnen bollen
- Moet een grote tank hebben
-Moet wat bescherming van voor hebben / ruitje
-Moet een beetje lopen en sturen
- Moet ook behoorlijk off-road kunnen indien nodig
-Velgmaten moeten okay zijn voor straatbanden / allroadbanden of echte noppen
- moet "low budget" zijn want "tis voor erbij" ..de supermono's blijven numero uno!
Anyway..
Heb een DR-BIG800 gekocht en dat bevalt tot nu toe prima
Wilde perse een dikke.die ook op de snelweg maar ook in het terrein kan.ala African-Twin, Supertenere of DR800. Met lichte voorkeur voor de Tenere of de DR (om het gewicht) het werd puur toevallig een DR-BIG omdat ik daar als eerste "een koopje" aan had
Ben er al mee op mijn plaat gegaan in "de klei" (was zo eigenwijs om met straatbanden toch off-road "het lot te tarten"
maar goed..loopt allemaal goed, snel zat, allround "ragbaar"het "zit" goed, en ik kan er een lang mee rijden zonder pijn aan mijn kont te krijgen
Moet net wat kleine dingetjes aanpassen die ik anders wil (voor de winter moet ie wat lichter en op noppen kan ik wat "spelen"
maar goed..als het eens wat verder weg moet en evt een stukske naast het asfalt is hakki er klaar voor..
keep ya posted
als ik de "kl*te" op ga..meld ik me wel
:thisthreadisworthlesswopics:
miljaar maan
wat maak ze noe een gans topic aan?
Kin gein foto's make//camera is noa de kloete
alhoewel..er steit er eine oppe BRS blog
dan koom mer ins langs mit dea keatel oppe koffie, dan maak ich foto's :mrgreen:
bij gebrek aan een betere, deze maar :shock: :cool: :mrgreen:
(http://img91.imageshack.us/img91/752/afbeelding1265largeau2.jpg) (http://imageshack.us)
Hie een linkske noa suzukicycles.com
http://www.suzukicycles.org/DR-series/DR750-800S-Big.shtml.
Een Dakkar piccie uit 1992 :cool:
(http://www.suzukicycles.org/photos/DR-series/DR-Big/1992_DR-Big_Paris-Dakar_800.jpg)
Veul plezeer der mit ;)
Hakki in de pratsch :worship-cool: :worship-cool:
oja..
ff update
Gaat inmiddels goed met het offroad gedoe.
De DR800 is inmiddels van brave "straat-trim" naar "offroad-trim"gewijzigd en de eerste paar honderd kilometer zitten er al weer op.
Ik vindt het tof om de winter mee door te komen. (wel koud af en toe maar alez...boeie)
paar piccas van gisteren:
(http://img142.imageshack.us/img142/2135/img060130novdr8abs5.jpg)
(http://img128.imageshack.us/img128/6672/img060230novdr8bbx5.jpg)
;)
:worship-cool: , zou det met de vara auch lukke ? :(
Wat is er behauve de benj nog mjea off road trim ?
Citaat van: karz op 02 december, 2008, 07:20:20
:worship-cool: , zou det met de vara auch lukke ? :(
is een Vara veel te zwaar (267kg) voor (ook de gewichtsverdeling: zit teveel gewicht op het voorwiel 60-40) en teveel on-road (geometrisch en tupperware gezien) gericht: daarbij je alu-velgen zullen off-road niet lang waarderen. om te crossen koop een TT350 of een XR400 oid: veel meer lol en kan veel meer stootjes hebben :cool:
@ Hakki: POSER :mrgreen: 2x door de pratsj en toen snel aan de warme choco zeker :lol:
Citaat van: Dwars® op 02 december, 2008, 07:45:44
Citaat van: karz op 02 december, 2008, 07:20:20
:worship-cool: , zou det met de vara auch lukke ? :(
is een Vara veel te zwaar (267kg) voor (ook de gewichtsverdeling: zit teveel gewicht op het voorwiel 60-40) en teveel on-road (geometrisch en tupperware gezien) gericht: daarbij je alu-velgen zullen off-road niet lang waarderen. om te crossen koop een TT350 of een XR400 oid: veel meer lol en kan veel meer stootjes hebben :cool:
@ Hakki: POSER :mrgreen: 2x door de pratsj en toen snel aan de warme choco zeker :lol:
Hmm, ik merk aan mezelf dat ik juist zover mogelijk naar voor ga zitten om maar wat meer gewicht op het voorwiel te krijgen. :confused:
om te remmen(vertragen) prima ;): voor tractie dus gewicht op ut achterwiel. sjek this http://www.motocrossadvies.nl/Rijtechniek/Rijtechniek.htm
cooooole piccies :thumbsup:
Citaat van: karz op 02 december, 2008, 07:20:20
:worship-cool: , zou det met de vara auch lukke ? :(
Wat is er behauve de benj nog mjea off road trim ?
dink det ne Vara erg zwaor is karz.. dan mos ste dikke erm hubbuh um det gewicht rechtop te houwe
de DR is eigenlijk al erg zwaor veur offroad. Die dinger motte de ruumte hubbuh en rechtdoor kinnuh veage door den drek / zendj .. zolang er get snelheid in zit is het heel good te doon..
geit t langzaam en mit veul korte bochten e.d dan merk ze echt waal het gewicht.
Gravelpaden, sjtein, veldwaeg, en geweune drek geit super. dao kins ste echt euverheen vleege.
Echte dikke klei en leem is er te zwaor veur.
De eesjte paar keer haj ich ummer de tank vol.. echt neet fijn want das 25 kilo gewicht dat hoog zit.
alez..noe neet meer..gooi er max 10 liter in noe. merk ze echt waal versjil tusjuh.
Ne DR waeg dreug 194kilo..maar dao zit het standaard oetloatsysteem bie en det weag 12kg!
- de miene heaf ne laser produro demper..sjeelt al heel get gewicht..
- hub alle zooi die ich neet neudig haj eraaf gehaold.. knipperleegte, zwaor bagagerek, etc..dink det het dink noe zo'n 185kg waeg..alles wat ich neudig hub um auch op straot te kinnuh varuh zit er geweun nog op..mot waal nog een sjtuk kinnuh bolluh mit t dink
dan gooi ich doa max 10 liter benzien bie..zittuh ver weer op 195kg rieklaor..
aanpassingen:
-Laser pro-duro oetloat (zoat er al op)
-KTM handkappen ( echt waal neudig..hub ich "gebroekt" gekrege)
-Wilbers instelbare achtershock (zoat er aug al op)
-Veurspatbordje aangepast (korter gemaak omdet zich anders de modder doa deit ophaupe)
- Get gewichtsreductie
- Veurvork aangepast (eroet gegooid, gereviseerd en voorzien van Eibach crossveare + oliegedeuns)
- anger benj erop gedaon (continental TKC80 veur en achter / det zin redelijke noppen..gein echte hoge crossnopuh maar sjuus hoog genog om in de pratch good te zin en aug nog euver de asfalt te kinnuh veage)
det waor het waal eigenlik (mot sjuus nog ff veurwiellager vervange binnekort)
veur de rest geif ich er gein geldj aan oet..geweun varuh mit det riesbrennernoppuhkot
het sjieke aan deze ving ich det ich rustig een paar oere get offroad kin varuh ermit op t belsj of zoe en dan es ich geine zin mie hub ..hop..de autostrada op en mit 160km/u weer richting sjtein en det geit mit ne echte enduro neet..dan mot ich hiej in de buurt blieve en det ving ich niks ..mot aug es in de Ardennuh kinnuh veage he.. :mrgreen:
fijnste is dat het allemaal neet zoveul kost en dat ich mich mega amuseer op het dink
alez..tis bepaald geine KTM LC8A of zoe..maar van het trio "low budget riesbrenner woestijnkottuh" AfricanTwin / DR800/ Supertenere is de DR waarsjienlik de beste keus..omdet er hetzelfde kint maar waal de lichtste is (ne supertenere waeg zeker 230kg..pffff)
Miljaar..veer kommuh de winter waal weer door zoe..es de winter veurbie is is het weer tied veur de supermono's maar wil waal inhet veurjaor nog ff paar daag achterein de kloete op mit de DR800 Aug..weit ich veul..geweun urgus een paar daag get rondtuffe
es ich de centuh er veur haj koch ich mich ne LC8A of ne beemer HP2
gelukkig hub ich de centuh neet .. :mrgreen:
;)