Motor Forum Limburg

Nieuws => Motornieuws => Topic gestart door: DeWitte op 30 november, 2008, 07:19:21

Titel: KTM 1198 RCR 2009
Bericht door: DeWitte op 30 november, 2008, 07:19:21
Meer prestaties door meer cilinderinhoud

De nieuwe RC8R, de tweede versie van KTM's superbike, heeft z'n prestaties opgewaardeerd door middel van een grotere aandrijfunit. De boring is gegroeid van 103mm naar 105mm bij gelijkblijvende slag van 69mm. Hiermee is het slagvolume van de 70 graden V-twin gekomen van 1148cc tot 1198cc. De compressie verhouding steeg gelijktijdig van 12,5:1 naar 13,5:1 De vloeistof gekoelde V-twin gebruikt deze veranderingen aan de motor om het vermogen te laten stijgen van 155 pk naar 165 pk. Het vermogen is op te voeren tot 180 Pk door middel van een sport kit. Vering bestaat uit WP componenten, met een 43 mm voorvork en monoshock. Het gewicht zonder brandstof bedraagt nu 182 kg.

(http://img75.imageshack.us/img75/6806/2009ktmrc8r4yl1.jpg) (http://imageshack.us)

Motor: 75-graden V-Twin
Slagvolume: 1195 cc
Boringxslag: 105 x 69 mm
Koeling: vloeistof
Vermogen: 165 PK @ 10250 rpm
Koppel: 122.83 NM (90.7 lb-ft) @ 8000 rpm
Compressie verhouding: 13.5:1
Versnellingen: 6
Branndstof: Keihin EFI (52 mm (2.05"))
Koppeling: Nat multi-disc hydraulisch
Frame: Chromium-Molybdenum buzen frame
Voorvering: WP 43mm USD vork,120 mm veerweg
Rear suspension: WP-Monoshock, 120mm veerweg
Voorrem: Radiale Brembo vierzuiger, dubbele 320mm schijven
Achterrem: Brembo tweezuiger, 220mm schijf
Wielen: Aluminum 3.5 x 17"; 6 x 17"
Banden: 120/70 ZR 17; 190/55 ZR 17
Naloop: 97 mm (3.82 in)
Wielbasis: 1425 mm (56.1 in)
Zithoogte: 31.69/32.48 in
Brandstof tank:16.5 liter, 3,4 reserve
Gweicht: 182 kg (401.2 lbs)

Bron: motorcycle-usa 
Titel: Re: KTM 1198 RCR 2009
Bericht door: QuattroFrits op 30 november, 2008, 10:09:36
Citaat van: Dwars® op 30 november, 2008, 07:19:21
Branndstof: Keihin EFI (52 mm (2.05"))
Brandstof tank:16.5 liter, 3,4 reserve

Bij welke pomp tank je die brandstof en hoe krijg je die 52 mm in je tank.

:twisted:  :twisted:  ;)
Titel: Re: KTM 1198 RCR 2009
Bericht door: Steefke™ op 30 november, 2008, 12:57:59
Heftig speelgoed :shock: :worship-cool: Laat die Keihin EFI maar lekker werken :yes6rs: Het merk Keihin heeft ze zich al lang bewezen. Op den husq gaat er ook een Keihin carburateur komen. :yes6rs: Om precies te zijn een FCR MX 41 mm :cool: Scheelt al gauw een paar kptjes
Titel: Re: KTM 1198 RCR 2009
Bericht door: Joepie1958 op 30 november, 2008, 16:30:37
Niet voor Nederland, met een compressie van 13,5 moet je wel zeer hoog octaan brandstof hebben, daar zijn we in Nederland niet op toegerust, ik vraag me sowieso af of je dan geen te vroege ontbranding krijgt, nog een beetje meer en hij dieselt :oops:
Volgens mij staat EFI trouwens voor Electronic Fuel Injection :-X
Titel: Re: KTM 1198 RCR 2009
Bericht door: Steefke™ op 01 december, 2008, 18:51:02
Citaat van: Joepie1958 op 30 november, 2008, 16:30:37
Volgens mij staat EFI trouwens voor Electronic Fuel Injection :-X

Ja en wat wil je daarmee zeggen :mrgreen:

jaren geleden hadden ze dat EFI geneuzel ook al bij ford en toyota maar wat ik bedoel is dat Keihin goei spul maakt.
Titel: Re: KTM 1198 RCR 2009
Bericht door: Hakinnen op 01 december, 2008, 20:31:10
Citaat van: Steefke™ op 30 november, 2008, 12:57:59
Heftig speelgoed :shock: :worship-cool: Laat die Keihin EFI maar lekker werken :yes6rs: Het merk Keihin heeft ze zich al lang bewezen. Op den husq gaat er ook een Keihin carburateur komen. :yes6rs: Om precies te zijn een FCR MX 41 mm :cool: Scheelt al gauw een paar kptjes

hmm..toch niet steefke
een FCR zal echt geen pk's schelen.
"the power is in the head" zoals bij de meeste éénpitters.

Ze zijn overigens wel tof die FCR's
heb er ook voor gekeken maar toch niet gekocht omdat ik ze te duur vond en eigenlijk de meerwaarde van een acceleratiepomp niet echt inzag voor wat ik er mee moest
Heb toen een gewone Keihin PJ flatslide gebruikt gekocht en laten reviseren bij Topham in Duitsland



..............die hier vervolgens een half jaar heeft rondgeslingerd ..heb er de vorige week maar iemand blij mee gemaakt voor kleingeld  (was een  38mm dus te klein voor een 610 Huskie)

Zoek evt wel nog een tweetal FCR's voor de Yammie maar alleen als ik ergens tegen een koopje aanloop.
Titel: Re: KTM 1198 RCR 2009
Bericht door: Steefke™ op 02 december, 2008, 09:24:15
Citaat van: Hakinnen op 01 december, 2008, 20:31:10
hmm..toch niet steefke
een FCR zal echt geen pk's schelen.

Tegenover die uitgelebberde Dellortos is alles beter :mrgreen:

Het afstellen van een FCR gaat beter.
Titel: Re: KTM 1198 RCR 2009
Bericht door: Hakinnen op 02 december, 2008, 11:30:00
trouwens...

lees ik net

compressie verhouding van 13.5 op die RC8?
miljaar..das heavy idd.
alez..ze zijn nog niet zo lang bezig met die dikke twin supersports en ze moeten de pk's natuurlijk ergens vandaan halen  :mrgreen: