Homologatie vereist 150 exemplaren bij begin seizoen, 1000 in december. Met het vrijgeven van een aantal foto's van de straatversie van de S1000RR neemt BMW een voorschot op de homologatie voor het wereldkampioenschap Superbikes. Op het moment van homologatie zullen er 150 motoren klaar moeten zijn, in september moeten dat er 700 worden en in december moeten er 1000 units geproduceerd zijn. In 2010 stijgt de homologatiegrens overigens naar 3000 units.
Opvallend is de onopvallende kleurstelling van de nieuwste BMW Superbike, de kleuren grijs en zwart overheersen in de eerste echte aanval op het segment waarin de Japanse fabrikanten en Ducati juist met opvallende kleuren en graphics domineren.
(http://img128.imageshack.us/img128/8233/bmws1000rrstraatml0.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img128.imageshack.us/img128/9884/bmws1000rrstraatserieat3.jpg) (http://imageshack.us)
Bron: BMW Motorrad
leuk speelgoed :yes6rs:
Sjiek...maar kost ook BMW.. :-X
Ik vind hem sjiek :yes6rs:
eindelijk eens een bmw die er ook nog eens goed uitziet ;)
Indrukwekende stoppers zitten erop :worship-cool:
Citaat van: Desmo-devil op 05 februari, 2009, 13:37:18
Indrukwekende stoppers zitten erop :worship-cool:
Brembo :naughty:
CiteerTalloze BMW fans hebben er een jaar lang reikhalzend naar uitgekeken: de Nederlandse introductie van de eerste echte supersport van BMW. En zeer binnenkort is het zover. Drie weken na zijn wereldpremière op de EICMA in Milaan is de straatversie van de BMW S 1000 RR al te bewonderen bij uw BMW Motorrad dealer. De RR is leverbaar in vier kleuren, compleet met de uitschakelbare en in 4 modi instelbare combinatie van Race ABS en Dynamic Traction Control (DTC). Houdt u zaterdag 5 december a.s. vanaf 10.00 uur alvast vrij?
Citaat van: Dwars® op 29 november, 2009, 17:49:11
CiteerTalloze BMW fans hebben er een jaar lang reikhalzend naar uitgekeken: de Nederlandse introductie van de eerste echte supersport van BMW. En zeer binnenkort is het zover. Drie weken na zijn wereldpremière op de EICMA in Milaan is de straatversie van de BMW S 1000 RR al te bewonderen bij uw BMW Motorrad dealer. De RR is leverbaar in vier kleuren, compleet met de uitschakelbare en in 4 modi instelbare combinatie van Race ABS en Dynamic Traction Control (DTC). Houdt u zaterdag 5 december a.s. vanaf 10.00 uur alvast vrij?
hub er al mit gevaruh...
:mrgreen:
en jow..er is retegood...retesnel trouwens aug..
sjiek fitske
http://www.dailymotion.com/video/xb979b_uptv-bmw-s1000rr-de_auto
s1000rr vs 700hp corvette
http://www.youtube.com/watch?v=ATV4Ltbk5Qc&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=goLaYc92rkI
CiteerMotortest BMW S1000RR 2010
Op het Circuit Zolder reden we een aantal sessies met de BMW S1000RR, de nieuwe Superbike van het Duitse merk. Wat vanaf meter 1 opviel was de enorme power die het blok over het hele toerenbereik afgeeft, die is echt verbluffend krachtig. Daarnaast zijn de remmen echt ongelooflijk goed, al hebben ze wel vlot last van fading. Daarbij komt het drukpunt van de remhendel snel dichter bij het stuur maar blijft daar dan ook en wordt dus niet gevaarlijk.
De versie die wij reden bezit ABS en DTC Traction Control. Helaas zit dit wel weer verborgen onder de bekende grijze knoppen, die qua bediening zeker niet intuïtief zijn. Door te kiezen voor de standen Normaal, Sport, Race en Slick kan er makkelijk voor de beste electronische setting gekozen worden, al is voor de laatste stand een speciaal stekkertje nodig om het management "toestemming" te geven die stand kiesbaar te maken.
Zowel ABS als DTC deden onmerkbaar hun werk, met uitzondering van de anti-wheelie stand. In de Race-stand komt deze nogal hinderlijk in, hij laat de voorkant een stuk omhoogkomen en onderbreekt dan zeer abrupt de aandrijving, waardoor het voorwiel op de grond slaat. Mooie gadget is de optionele quickshifter*, vooral gevoelsmatig is het prachtig om zonder gas terugnemen door de versnellingsbak te gaan. Enig minder moment in de aandrijving is een laag toerental in de eerste versnelling, dan is de gasrespons wat te abrupt.
De besturing is zeer licht en toch ook stabiel, enig moment van beweging is bij aanremmen en terugschakelen, ondanks de slipperclutch glijdt het achterwiel dan wat, maar dit komt deels omdat de remmen zo ontzettend krachtig zijn en de berijder dus uitdagen steeds later te remmen. Verder is de S1000RR heel makkelijk in te sturen, heeft dan iets aandringen nodig om nog verder de bocht in te duiken en blijft dan superstabiel op zijn lijn liggen. Schakelen gaat redelijk soepel, bij terugschakelen doet de slipperclutch keurig zijn werk en is alleen voelbaar door een lichte trilling in het koppelingshendel.
Eigenlijk heeft de BMW S1000RR geen nadelen, zo ontdekten we na deze indrukwekkende eerste confrontatie. Duidelijk is dat BMW zeer goed heeft opgelet hoe andere fabrikanten hun Superbikes ontwikkelden en daarvandaan nog een stapje verder is gegaan. Voorlopig hebben de Japanse en Italiaanse concurrentie nog een flinke dobber aan de nieuwe Duitser, die vooral laat zien dat de Japanse jacht op puur topvermogen teveel ten koste van middengebied is gegaan. Want vooral de power over de hele toerenrange, de remmen en de heldere stuureigenschappen maken van deze motor een winnaar in het segment.
De quickshifter blijkt toch een accessoire van € 419 te zijn.
Tekst: Iwan van der Valk
Bron Motorklik
beter dan een R1 :roll:? Gixxer :?? Iemand van de heren kneesliders al met deze Beemer gereden???
De 26ste editie van de International Bike of The Year heeft de BMW S 1000 RR als nummer 1 gekozen. Voor deze felbegeerde onderscheiding verzamelde het organiserende MotorWereld stemmen van 14 motorbladen van over de hele wereld om de beste motor van het voorbije jaar aan te duiden. Motorwereld hoofdredacteur Thierry Sarasyn overhandigde vandaag op het auto- en motorsalon de IBOTY award aan Philipp von Sahr, Algemeen directeur van BMW Group Belux.
De BMW S 1000 RR werd door juryleden als volgt omschreven: "De BMW (S 1000 RR) is een motorfiets die geavanceerde technologie met prestaties en gebruiksgemak combineert. Tegelijkertijd is het een motor die zowel op straat als op circuit uitblinkt. Met de S 1000 RR eist BMW ook een nieuwe mijlpaal in de geschiedenis van productiemotoren op: het is de eerste motorfiets die elektronica op zo'n verbluffende manier heeft geïntegreerd dat het zowel de veiligheid als het rijplezier verhoogt."
De IBOTY titel is de kers op de taart voor BMW na een memorabel debuutjaar in de zeer competitieve categorie van zware sportmotoren. Het is pas de derde overwinning voor BMW dat in 2004 voor het laatst de International Bike Of The Year won met de R 1200 GS. De ereplaatsen tijdens deze editie van de IBOTY gingen naar de Ducati Multistrada 1200 S, die tweede werd. De Yamaha Super Ténéré en de Honda VFR 1200 F DCT ABS delen de derde plaats.
International Bike of the Year 2010 resultaten:
1. BMW S1000RR - 57 ptn
2. Ducati Multistrada 1200 S - 33 ptn.
3. Honda VFR 1200F DCT / Yamaha XTZ1200 Super Ténéré - 9 ptn.
4. Aprilia RSV4 APRC - 8 ptn.
5. Kawasaki Z1000 / MV Agusta Brutale 1090 RR - 4 ptn.
6. Kawasaki 1400GTR - 2 ptn.
Deelnemende tijdschriften:
Australian Motorcycle News (Australië), MotorWereld (België), PS Magazin (Duitsland), Moto Magazine (Griekenland), Moto Motor Magazine (Israël), Autocar India (India), Superwheels (Italië), Auto Door (Japan), KicXstart (Nederland), Bike (Scandinavië), MotoSI (Slovenië), La Moto (Spanje), Bike (UK), Cycle World (USA)
Over International Bike Of The Year
Sinds 1985 bekroont de International Bike Of The Year (IBOTY) jaarlijks de beste nieuwe motor wereldwijd. De jury van de International Bike Of The Year 10/11 is samengesteld uit 14 leden die toonaangevende motortijdschriften uit de hele wereld vertegenwoordigen. De stemming is eenvoudig: elke redactie kiest drie favoriete motoren, de eerste motor krijgt vijf punten, de tweede motor krijgt drie punten en de derde fiets krijgt één punt. De motorfiets met de meeste punten wint.
-------------
IBOTY erelijst
'10 – '11 BMW S1000RR
'09 – '10 Aprilia RSV4 Factory
'08 – '09 Honda CBR1000RR Fireblade
'07 – '08 Ducati 1098
'06 – '07 Triumph Daytona 675
'05 – '06 Suzuki GSX-R1000
'04 – '05 BMW R1200GS
'03 – '04 Suzuki GSX-R1000
'02 – '03 Yamaha R1
'01 – '02 Suzuki GSX-R1000
'00 – '01 Suzuki GSX-R 750
'99 – '00 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa
'98 – '99 Yamaha R1
'97 – '98 Suzuki TL1000S
'96 – '97 Suzuki GSX-R750
'95 – '96 Kawasaki ZX-6R
'94 – '95 Ducati 916
'93 – '94 BMW R1100RS
'91 – '92 Honda CBR600F
'90 – '91 Kawasaki ZZ-R 1100
'89 – '90 Yamaha FZR1000 Exup
'88 – '89 Honda RC 30
'87 – '88 Yamaha FZR1000 Genesis
'86 – '87 Honda VFR750F
'85 – '86 Yamaha FZ 750
bron:http://www.demotorsite.be/content/iboty-2010-2011-bmw-s-1000-rr