Motor Forum Limburg

Algemeen => Algemene motorpraat => Topic gestart door: DeWitte op 05 maart, 2009, 15:40:43

Titel: schaam je dood, een 4 cilinder in je graasj
Bericht door: DeWitte op 05 maart, 2009, 15:40:43
 :oops: :-X

(http://img147.imageshack.us/img147/7863/img0710.jpg) (http://img147.imageshack.us/my.php?image=img0710.jpg)

tis dat de Viagradero aan zijn voorpoten lekte en dringend moest worden voorzien van nieuwe keerringen en ook nog een verse Michelin van achter. Maar anders  :-X waarom dat ze 4 cilinders uberhaupt hebben uitgevonden?  :whipping: sla je me dood,  2 cilindri is toch da max? dat nerveus gejank, zeker van zo'n (sorry Nicole ;)) 600cc meidenbrommert, weinig tot geen koppel :roll: volgens mij is zelfs BoxerQ is nog rapper :mrgreen: (hier ga ik gezeik mee krijgen :yes6rs:)


kijk de GSR600 op zich is een complete brommert, zeker voor die centen. Wat de brommert imo mee heeft, is de prijs, het stuurgemak (toegegeven: een kind kan de was doen) in dit geval de gitzwarte uitvoering :cool: en uiteraard het ABS, maar dat blok en de afgifte van "vermogen" :puke: :confused: kan en zal mij never nooit kunnen bekoren.

(http://img17.imageshack.us/img17/6498/img0712a.jpg) (http://img17.imageshack.us/my.php?image=img0712a.jpg)

Wel grote dank voor de mannen van MotoShop Margraten, die mij deze ruilmoto, op korte termijn beschikbaar stelden als woon-werkslet en de reparatie van de Viagradero ff tussen de bedrijven door doen :worship-cool:

maarrrr, godzijdank krijg ik morgen mijn eigenwijze V-twin weer terug: heb maar snel de graasj dicht getrokken, dat niemand die 4 cilinder ziet staan :yes6rs:
Titel: Re: schaam je dood, een 4 cilinder in je graasj
Bericht door: karz op 05 maart, 2009, 15:47:16
Godmiljaar, dacht even dat je zo'n hok gekocht had  :eek:

Af en toe een uitstapje op een 4 in lijn is altijd weer goed om weer te ontdekken waarom je een twin rijdt. ;)
Titel: Re: schaam je dood, een 4 cilinder in je graasj
Bericht door: Road Racing Tonnie op 05 maart, 2009, 16:18:39
Beste Hub, je moet ook op een ECHTE viercilinder gaan rijden :yes6rs:, ik weet dat hetzelfde merk, een unieke onovertroffen 4 cil maakt, och hoe heet dat type ook alweer :-X, zal er een foto van plaatsen :lol: :oops:
Titel: Re: schaam je dood, een 4 cilinder in je graasj
Bericht door: Joepie1958 op 05 maart, 2009, 17:32:22
Leuke brommert, toen mijn vrouw die zag in Utrecht vond ze hem wel aardig :oops:
Ik heb haar toen duidelijk gemaakt dat ik nog steeds van haar houdt en nog lang niet kwijt wil :yes6rs:
Als ze daar net zo op rijdt als met de auto dan is haar rijbewijs geen lang leven meer beschoren en zie je haar binnenkort bij wegmisbruikers :twisted:

Toen ze het prijskaartje zag was ze gelijk genezen en keek ze toch maar voor een andere compacte motor :shock:
Titel: Re: schaam je dood, een 4 cilinder in je graasj
Bericht door: Gassie op 05 maart, 2009, 17:57:58
dacht dat je met de voorvorken naar hakkinen zou gaan
Titel: Re: schaam je dood, een 4 cilinder in je graasj
Bericht door: DeWitte op 05 maart, 2009, 18:16:05
Klopt, maar Dottore Haki had pas half april tijd; die is hartstikke druk.  :? En ik moet de/een brommert echt elke dag hebben, veel ri Nrd Limburg (Maasbree) komende weken zelfs voor de baas ;)
Titel: Re: schaam je dood, een 4 cilinder in je graasj
Bericht door: B-Witch op 05 maart, 2009, 19:35:59
Ik kan je wel begrijpen hoor Hub, jij bent immers die twins gewent. :yes6rs:
En als ik jou rijstijl en ervaring daar bovenop gooi is het normaal dat jou deze motor niet kan bekoren.
Als ik naar mezelf kijk, is de GSR een leuke motor die voor mij genoeg vermogen heeft.
Ik kan goed volgen, en voor mij is de zitpositie, en de hoogte ook van wezenlijk belang geweest om tot die keuze te komen. ;)
Je hoort mij ook niet zeggen dat de GSR de beste motor allertijden is, want dat is gewoon niet zo.
Maar op het moment voor mij iig de beste keuze.
Maar een meidenbrommert? nee dat is in mijn ogen de Fazer en de diversion, om maar niet te spreken over de cb500...
:-X
Titel: Re: schaam je dood, een 4 cilinder in je graasj
Bericht door: Bakkertjedeeg op 05 maart, 2009, 20:27:04
Citaat van: Dwars® op 05 maart, 2009, 15:40:43
:oops: :-X

(http://img147.imageshack.us/img147/7863/img0710.jpg) (http://img147.imageshack.us/my.php?image=img0710.jpg)

tis dat de Viagradero aan zijn voorpoten lekte en dringend moest worden voorzien van nieuwe keerringen en ook nog een verse Michelin van achter. Maar anders  :-X waarom dat ze 4 cilinders uberhaupt hebben uitgevonden?  :whipping: sla je me dood,  2 cilindri is toch da max? dat nerveus gejank, zeker van zo'n (sorry Nicole ;)) 600cc meidenbrommert, weinig tot geen koppel :roll: volgens mij is zelfs BoxerQ is nog rapper :mrgreen: (hier ga ik gezeik mee krijgen :yes6rs:)


kijk de GSR600 op zich is een complete brommert, zeker voor die centen. Wat de brommert imo mee heeft, is de prijs, het stuurgemak (toegegeven: een kind kan de was doen) in dit geval de gitzwarte uitvoering :cool: en uiteraard het ABS, maar dat blok en de afgifte van "vermogen" :puke: :confused: kan en zal mij never nooit kunnen bekoren.

(http://img17.imageshack.us/img17/6498/img0712a.jpg) (http://img17.imageshack.us/my.php?image=img0712a.jpg)

Wel grote dank voor de mannen van MotoShop Margraten, die mij deze ruilmoto, op korte termijn beschikbaar stelden als woon-werkslet en de reparatie van de Viagradero ff tussen de bedrijven door doen :worship-cool:

maarrrr, godzijdank krijg ik morgen mijn eigenwijze V-twin weer terug: heb maar snel de graasj dicht getrokken, dat niemand die 4 cilinder ziet staan :yes6rs:

Allicht dat je er geen ruk aan vindt. Je moet ook niet bij 6000 RPM schakelen. :mrgreen:
Titel: Re: schaam je dood, een 4 cilinder in je graasj
Bericht door: Motzippaldy op 05 maart, 2009, 20:55:52
Citaat van: Bakkertjedeeg op 05 maart, 2009, 20:27:04

Je moet ook niet bij 6000 RPM schakelen. :mrgreen:


:yes6rs:

Ik heb op gereden en pret begint pas boven 8000 omwentelingen  :mrgreen:
Titel: Re: schaam je dood, een 4 cilinder in je graasj
Bericht door: Steefke™ op 05 maart, 2009, 21:25:56
Citaat van: karz op 05 maart, 2009, 15:47:16
Godmiljaar, dacht even dat je zo'n hok gekocht had  :eek:

Af en toe een uitstapje op een 4 in lijn is altijd weer goed om weer te ontdekken waarom je een twin rijdt. ;)

Ik dacht ook ff dat het hem in de bol geslagen was maar gelukkig is ie nog steeds bij kennis :mrgreen:
Titel: Re: schaam je dood, een 4 cilinder in je graasj
Bericht door: QuattroFrits op 05 maart, 2009, 21:26:00
Inderdaad, schakelen met een viercilinder moet je eigenlijk tussen 10.000 en 11.000 toeren dan is het net een straaljager.

:twisted: Maar ja, geen ervaring met een echte viercilinder en dan toch willen meespreken.  :twisted:
(hier krijg ik misschien gezeik mee.  :mrgreen: )
Titel: Re: schaam je dood, een 4 cilinder in je graasj
Bericht door: Herr Tod op 05 maart, 2009, 21:48:29
Voordat je die laame Honda gaat ophalen maak je even een proefritje op de B-King :yes6rs: :twisted:

Ow enne... bij 11000 zit je meestal rond het maximale vermogen van zo'n 4 cilinder.... je hoeft pas te schakelen als die in de begrenzer zit, ergens rond de 14000 of zo :mrgreen: :worship-cool:
Titel: Re: schaam je dood, een 4 cilinder in je graasj
Bericht door: DeWitte op 06 maart, 2009, 07:34:58
kijk ik wil die gsr brommert niet afzeiken,tegendeel :yes6rs: die voldoet voor die centen perfect en doet wat ie moet doen. Stuurt prima en licht, remt goed, zit redelijk, maar dat blok  :-X :( want ik wil nl. niet wachten tot 8dzd toeren of zo; ik wil kelder/tractor-twin-pk's  :yes6rs:

ow ja en in dit specifieke geval mis ik ook: het dikke gepolsterde zadel, de rechtop "wie doet je wat/ik zie alles" zithouding, de grote etalageruit maarrrrrrr vooral met dit k*tweer de handvatverwarming en de handkappen van de viagradero :mrgreen:
Titel: Re: schaam je dood, een 4 cilinder in je graasj
Bericht door: SuzukiLimburg op 06 maart, 2009, 15:41:49
Whahaha  :lol: Dat is het probleem als je verwend bent. Je kunt ook niet van een villa opeens in een flatje gaan wonen.
Ieder zijn eigen meuk natuurlijk, maar ik houdt het voorlopig ook op de 2 halve liters in V vorm.
De 4 in lijn staat ernaast maar die kan me totaal niet meer bekoren.
Titel: Re: schaam je dood, een 4 cilinder in je graasj
Bericht door: Steefke™ op 07 maart, 2009, 09:34:28
Citaat van: SuzukiLimburg op 06 maart, 2009, 15:41:49
Whahaha  :lol: Dat is het probleem als je verwend bent. Je kunt ook niet van een villa opeens in een flatje gaan wonen.
Ieder zijn eigen meuk natuurlijk, maar ik houdt het voorlopig ook op de 2 halve liters in V vorm.
De 4 in lijn staat ernaast maar die kan me totaal niet meer bekoren.

Alleen als ie diesel lust en er een koektrommel omheen zit :yes6rs:
Titel: Re: schaam je dood, een 4 cilinder in je graasj
Bericht door: Diddl op 07 maart, 2009, 19:03:17
Citaat van: Steefke™ op 07 maart, 2009, 09:34:28
Citaat van: SuzukiLimburg op 06 maart, 2009, 15:41:49
Whahaha  :lol: Dat is het probleem als je verwend bent. Je kunt ook niet van een villa opeens in een flatje gaan wonen.
Ieder zijn eigen meuk natuurlijk, maar ik houdt het voorlopig ook op de 2 halve liters in V vorm.
De 4 in lijn staat ernaast maar die kan me totaal niet meer bekoren.

Alleen als ie diesel lust en er een koektrommel omheen zit :yes6rs:

en zelfs dan moeten die 4 cilinders tegenover elkaar zitten en dan noem je een flat4 :yes6rs: :yes6rs: :yes6rs: