Om de twintigste verjaardag van de Suzuki Katana te vieren, heeft Yoshimura de Katana 1135R uitgebracht. Yoshimura heeft enkele van de laatste productiemodellen uitgerust met een aantal serieuze aanpassingen. Het gewicht is met 43kg omlaag gegaan en het vermogen met 55 pk omhoog. Dit zijn echter niet eens de meest indrukwekkende kenmerken van deze Katana. De machine blinkt letterlijk van de speciale onderdelen. Van het Stack klokwerk tot de flatside carburateurs en niet te vergeten het "I've got the Power" ontstekingsdeksel is dit de best uitgeruste Katana ooit gebouwd. Volgens Yoshimura dan he? ;)
(http://img22.imageshack.us/img22/3577/oldlogorevised.jpg) (http://img22.imageshack.us/i/oldlogorevised.jpg/)
waar heb je dat nieuws vandaan dwars? 20 jaar Katana?
de Katana is uitgekomen in 1981, das dus 28jaar oud reeds.
de Yoshimura Katana op de foto's is een "one off" die er ook al jaren is.
Ik heb overigens een 1100katana te koop, mochten er liefhebbers met interesse zijn?
Ff mailtje mijn kant op gooien dan / fietske gaat wel niet voor een "appel en ei" weg
http://www.nieuwsmotor.nl/2009/08/12/yoshimura-katana-1135r/
Staat het ook, en op meerdere plekken op internet
Zal wel een gevalletje, 1e maakt een fout en rest doet kopie peeste , zijn.
Wat is er eigenlijk zo speciaal aan die motor?? :oops:
Citaat van: Hakinnen op 13 augustus, 2009, 07:00:52
waar heb je dat nieuws vandaan dwars? 20 jaar Katana?
de Katana is uitgekomen in 1981, das dus 28jaar oud reeds.
de Yoshimura Katana op de foto's is een "one off" die er ook al jaren is.
Ik heb overigens een 1100katana te koop, mochten er liefhebbers met interesse zijn?
Ff mailtje mijn kant op gooien dan / fietske gaat wel niet voor een "appel en ei" weg
hakki hier nog een bevestiging, klopt helemaal :worship-cool:
Citaat van: the Stig op 13 augustus, 2009, 14:12:34
Wat is er eigenlijk zo speciaal aan die motor?? :oops:
Denk omdat ie 'speciaal' ontwikkeld is door iemand... En hoe ouder hoe duurder he :p
Citaat van: the Stig op 13 augustus, 2009, 14:12:34
Wat is er eigenlijk zo speciaal aan die motor?? :oops:
goeie vraag :?
Het is de 30ste verjaardag , en hieronder staat wat er toen zo speciaal aan was.
Citaat van: bron: katana club nederland
In 1979 was het destijds baanbrekende ontwerp geboren uit de hersenspinsels van de duitse ontwerper Hans A. Muth werkende voor Target Design. Suzuki had de moed om het futuristische vloeiende vormenspel van dit gewaagde prototype bijna grotendeels ongewijzigd over te nemen voor de diverse productiemodellen.
Ten tijde van de introductie van de Katana waren de meningen over het ontwerp bij het grote publiek scherp verdeeld. Tegenwoordig valt echter niet meer te ontkennen dat het hier gaat om een van de best geslaagde motorfietsontwerpen ter wereld en verschijnt de Katana regelmatig in diverse top 10 lijstjes.
Gezegend met de brute kracht van de 1100cc motorblok van de GSX1100ET en de reputatie van "superbike" was al snel gezet. Voor velen een zorgvuldig te koesteren juweeltje. Voor anderen slechts de opmaat tot een lange lijst modificaties.
Op KatanaClub.nl willen we voor alle nederlandse liefhebbers een plek bieden voor discussie, technische ondersteuning en diverse georganiseerde activiteiten m.b.t. deze oorspronkelijke Katana-modellen.
Citaat van: karz op 15 augustus, 2009, 18:52:51
Het is de 30ste verjaardag , en hieronder staat wat er toen zo speciaal aan was.
Citaat van: bron: katana club nederland
In 1979 was het destijds baanbrekende ontwerp geboren uit de hersenspinsels van de duitse ontwerper Hans A. Muth werkende voor Target Design. Suzuki had de moed om het futuristische vloeiende vormenspel van dit gewaagde prototype bijna grotendeels ongewijzigd over te nemen voor de diverse productiemodellen.
Ten tijde van de introductie van de Katana waren de meningen over het ontwerp bij het grote publiek scherp verdeeld. Tegenwoordig valt echter niet meer te ontkennen dat het hier gaat om een van de best geslaagde motorfietsontwerpen ter wereld en verschijnt de Katana regelmatig in diverse top 10 lijstjes.
Gezegend met de brute kracht van de 1100cc motorblok van de GSX1100ET en de reputatie van "superbike" was al snel gezet. Voor velen een zorgvuldig te koesteren juweeltje. Voor anderen slechts de opmaat tot een lange lijst modificaties.
Op KatanaClub.nl willen we voor alle nederlandse liefhebbers een plek bieden voor discussie, technische ondersteuning en diverse georganiseerde activiteiten m.b.t. deze oorspronkelijke Katana-modellen.
:thumbsup:
vindt dit ook niet verkeerd :mrgreen: