Effe een filosofeer-topic starten: dit na aanleiding van Sjengs pekelfiets die ut toch net niet helemaal is. Wanneer bouwt er 'ns een fabrikant een motorfiets die helemaal klopt.
'k Heb zelf het gevoel dat het meeste wat er nu rondrijdt het nog niet echt is. Ofwel te licht of te zwaar, ofwel teveel in de sport danwel all-roadhoek, doodsaai of ???
Wij hier, als specialisten :yes6rs:, kunnen natuurlijk wel de heren designers helpen met eigenschappen bedenken.....
Roept u maar.....(nee niet met je eigen motor aan komen sjouwen)
hieronder dus
1-2-3 of meer cilinders?
reis of sport eigenschappen? etc etc etc....... :worship-cool:
ok die van mij dan
2 cilinder, all-road, cardan, betrouwbaar motorblok, max 220 kg, ook geschikt voor echt van de weg af, plusminus 90 pk, flink in hoogte verstelbaar zadel (dus ook voor kortere pootjes), minimaal 25 ltr tank, dus.......... een kruising tussen BMW, KTM, Honda, Yamaha en Gas-Gas met een tikje Husqvarna en een scheutje Suzuki :yes6rs: :yes6rs:
waarom perse de cardan?
Ik krijg het mijn bek niet uit maar.......waarschijnlijk zou ik met de bmw 1200 gs adventure als basis een heel stuk op de goede weg zijn, maar ik zou die lelijke boxer vervangen voor een vette V-Twin zoals bijvoorbeeld uit de Yamaha MT-01. Dan heb je meer dan genoeg 'schub'. Verder schroefde ik er nog een breder Schurgers kuipje op om iets meer uit de wind te zitten voor de snelweg en met ingebouwde Garmin GPS en MP3 speler/radio. Nog drie van die alu koffers erop om de hele zooi in op te bergen. Uiteraard onderhoudsvrije cardan aandrijving en af fabriek al voorzien van een trekhaak. :yes6rs: Je kan er nu alle kanten mee uit !! :mrgreen:
http://www.motorforumlimburg.nl/forum/index.php?topic=3804.0;topicseen :yes6rs: ik heb het wel over de 1200 versie he :worship-cool: meer hoef ik niet te zeggen.
De nieuwe multistrada is het voor mij voor 90 % wat betreft de looks
100 % wat betreft aantal cilinders en motor karakter
Hoe het rijdt weet ik nog niet maar de recenties zijn veelbelovend.
Dus wat mij betreft is mijn ideale fiets mss geboren. Een piepklein minpuntje, de prijs :mrgreen:
ff sparen nog
Citaat van: Dwars® op 04 januari, 2010, 17:18:59
Effe een filosofeer-topic starten: dit na aanleiding van Sjengs pekelfiets die ut toch net niet helemaal is. Wanneer bouwt er 'ns een fabrikant een motorfiets die helemaal klopt.
'k Heb zelf het gevoel dat het meeste wat er nu rondrijdt het nog niet echt is. Ofwel te licht of te zwaar, ofwel teveel in de sport danwel all-roadhoek, doodsaai of ???
Wij hier, als specialisten :yes6rs:, kunnen natuurlijk wel de heren designers helpen met eigenschappen bedenken.....
Roept u maar.....(nee niet met je eigen motor aan komen sjouwen)
hieronder dus
1-2-3 of meer cilinders?
dan ben ik een uitzondering :mrgreen:
De nieuwe Super Ténéré 1200, komt aardig in de buurt, maar met koffers, en bij voorkeur met cardan. Daarbij wel natuurlijk een H-d bij voorkeur een ultra.
Citaat van: Dwars® op 04 januari, 2010, 19:22:12
waarom perse de cardan?
omdat 't schoon is ;)
en schoon is geliefd in Europa :roll:
Lijkt mij eigenlijk logisch om wel met je eigen motor als basis aan te komen sjouwen, want voor de meese mensen zal gelden dat ze hun motor gekocht hebben omdat deze in de buurt komt van de ideale motor.
De ideale motor is overigens lastig omdat het afhankelijk is wat je er mee gaat doen. Ik ga uit van gewoon op de weg rijden.
Ik begin dus wel met mijn eigen motor, de TL1000S;
2-cilinder 1000cc ivm koppel en vermogen
Gewicht verminderen met 20kg.
Betere stuureigenschappen
Kleinere afmetingen
Racebanden met veel grip
Grotere benzinetank
Minder verbruik (is nu 1 op 10)
Zitpositie meer rechtop
Meer remvermogen op beide wielen
Volgens mij kom ik dan gewoon bij de Aprilia RSV Mille uit, maar die is me nog te kostbaar.
En bij een mille gaat je het koppel onderin tegenvallen tegenover je tls :yes6rs:
dus de voorkeur hier gaat uit voor een dikke V-twin (all-road?) met cardan? een guzzi stelvio die niet kapot gaat dus? :rofl: :mrgreen:
Nog effe nagedacht!
Uiterlijk van de super tenere (lekker grof)
Betrouwbaarheid van de BMW +cardan
verbruik van de eva track t-800cdi (2,5ltr/100km, aktie radius 900km)
rijeigenschappen van Ktm adventure.
betrouwbaarheid van de BMW? dacht ut niet en zeker niet de laatste (1200) series. Rijeigenschappen en remmerij daarentegen van een 1200 GS is echt wel top, doet niet onder voor de KTM, althans op de weg. Off road en op slecht wegdek kan de beemer nog niet mss ruiken aan Kateeh.
Voor bewezen betrouwbaarheid en kwaliteit neme men een HONDA, kan je niet omheen, toch?
Ik ben tevreden met m'n GS :yes6rs: Alleen het gewicht in combinatie met de zithoogte , is voor mij wel eens een probleem i.v.m m'n lengte (1,70m) . Het meeste wat ik zoek in een motor, vind ik eigenlijk allemaal terug in deze motor. Cardan , zithouding , koppel , stuurgedrag , alles goed bereikbaar voor onderhoud ( zelf doen) , duur in aanschaf , wel waardevast . Dus mocht ik zelf een motorfiets bouwen zou veel van een gs erin terug te vinden zijn.