Motor Forum Limburg

Algemeen => Algemene motorpraat => Topic gestart door: DeWitte op 23 januari, 2010, 15:17:34

Titel: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: DeWitte op 23 januari, 2010, 15:17:34
Hieronder de link waar iedereen (leden en ook niet leden van de ANWB) via een vragenlijst kan stemmen en zelfs op het eind kan toelichten waarom je tegen bent :mrgreen: (of voor :roll:)

http://www.anwbledenpeiling.nl/

ik heb iig tegen gestemd, dit voornemen/plan kan imo nooit werken, is veels te DUUR, fraudegevoelig en maakt flinke inbreuk op je privacy. Daarbij verdom ik er aan mee te werken dat de overheid in MIJN eigendom een registratiekastje gaat bouwen. Is toch te zot voor woorden. Alternatieven zijn er zat, kilomterheffing op benzineprijs (alhoewel die al het hoogste is van heel Europa) of tolpoorten op de autowegen (is ook nog eens goed voor de werkgelegenheid) en om de grote steden heen of we laten alles fijn bij het oude :yes6rs:
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: @Nippon op 23 januari, 2010, 15:36:38
wat 'n zever allemaal met die koekblikken  :?

mijn oplossing  :roll:

net als met 't hebben van honden 1e hond 200€
                                              2e hond 1600€
                                              3e hond afmaken  :-X

belachelijk gewoon een auto kopen om bij je baas te komen  :roll:
is toch zijn probleem  :confused: hij heeft mij gevraagd niet ik hem  :mrgreen:

Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: Joepie1958 op 23 januari, 2010, 16:44:44
De meeste mensen gaan bij hun baas vragen of ze please please please bij hem mogen werken, en als die baas vindt dat hij moet verkassen mag je mee >:(, hoeft niet :cry:, je kunt ook thuis blijven en bij de betreffende uitkeringsinstantie gaan vragen of zij nog wat centjes voor je hebben :-X, wat honden betreft..... 1e is van mijn vrouw, 2e is van mijn dochter :worship-cool:
Maar k.m. heffing.......... lamaar en bedenk wel dat ze dat ook zo maar eens voor motorfietsen zouden kunnen verzinnen  :evil:
Kom maar met wat beters beste Camiel :yes6rs:
Site v.d. anwb is een beeeetje overbelast :oops:
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: DeWitte op 23 januari, 2010, 18:16:11
Citaat van: BoxerQ op 23 januari, 2010, 15:36:38
is toch zijn probleem  :confused: hij heeft mij gevraagd niet ik hem  :mrgreen:

:rofl:
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: SuzukiLimburg op 23 januari, 2010, 20:52:50
Ik zie het probleem niet van die kilometerheffing.
De auto die ik rij is van de baas dus als hij wil dat ik rij, dan betaald hij de heffing.
Daarnaast koop ik me privé een dikke Audi A8 van 2500kg en rij daar een paar kilometer per jaar mee en lach me kapot, aangezien ik voor deze mastodont geen wegenbalesting hoef te betalen.

En wat betreft dat registratiekastje in jouw bezit...wat dacht je van de water-, gas- en elektrameter bij jou thuis? En zeg nou niet dat dat anders is.

Ik ben voor de kilometerheffing want daardoor kan ik mij privé de auto kopen die ik graag wil zonder over dure wegenbelasting na te moeten denken. Zeker als je uit de Randstad wegblijft zal het voor de gemiddelde koekblikchauffeur goedkoper worden.
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: Joep op 23 januari, 2010, 22:58:04
Ik ben tegen. Heel simpel. Moet met mijn privé auto naar het werk. Krijg wel woon-werk betaald maar dan nog. Houdt niet over en is voor dus ook niet voordeliger.
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: DeWitte op 24 januari, 2010, 07:59:17
Citaat van: SuzukiLimburg op 23 januari, 2010, 20:52:50
Ik zie het probleem niet van die kilometerheffing.
De auto die ik rij is van de baas dus als hij wil dat ik rij, dan betaald hij de heffing.
Daarnaast koop ik me privé een dikke Audi A8 van 2500kg en rij daar een paar kilometer per jaar mee en lach me kapot, aangezien ik voor deze mastodont geen wegenbalesting hoef te betalen.

En wat betreft dat registratiekastje in jouw bezit...wat dacht je van de water-, gas- en elektrameter bij jou thuis? En zeg nou niet dat dat anders is.

Ik ben voor de kilometerheffing want daardoor kan ik mij privé de auto kopen die ik graag wil zonder over dure wegenbelasting na te moeten denken. Zeker als je uit de Randstad wegblijft zal het voor de gemiddelde koekblikchauffeur goedkoper worden.


typische korte termijn reactie van een leaseautorijder: zo van er betaald toch iemand anders (de baas) dus raakt het mij niet en de rest van de wereld interresseert mij niet> Als je ff verder nadenkt dan je neus lang is> Denk je niet dat als je baas de kmheffing te hoog vindt van jouw auto (eigenlijk de zijne want hij betaald het leeuwendeel 2/3 van dat koekblik :yes6rs:)aan jouw bel gaat trekken of je privekm's niet minder kunnen en dat je moet bij gaan lappen aan hem? Nu denk jij als leaserijder nl niet na over je privekm's. Dan wellicht wel, jouw maandelijkse eigen bijdrage (bijtelling) zou eens met sprongen omhoog kunnen vliegen. Ik ken al firma's die voor hun leasewagens geen buitenlandtankpassen verstrekken, vanwege het misbruik.

Een gas/elektra meter registreert mijn verbruik in mijn huis (dat niet van zijn plek kan) een kmregistratiemeter in je auto registreert waar je pcies hebt uitgehangen. een heel groot verschil, appels met peren dus. Je kan dan niet eens meer met goed fatsoen vreemdgaan, je vrouw ziet meteen op de afrekening waar je geweest bent :mrgreen: :yes6rs:

Daarbij als je nu geen A8 wil rijden omdat die auto te duur is, blijft dat zo> al eens met een a8 ipv een a4 naar de garage geweest voor een beurtje of een reparatie? die paar honderd euro wegenbelasting is het niet waar je nu tegen aan hikt. Wat denk je van het verschil in verzekeringspremie voor deze auto's? :-X

ff rekenvoorbeeld A8 tegenover A4 (beiden autos zijn uit 1999 en gemiddeld van uitvoering)

A8
basistarief per kilometer     7,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1   € 904
kilometeromslagpunt2     11.963 km

A4
basistarief per kilometer     3,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1   € 552
kilometeromslagpunt2     15.238 km

dus mocht je nu een A8 willen rijden dan betaal je aan wegenbelasting 350 euro per jaar meer, straks bij het nieuwe systeem 4ct per km meer. 350 euro is dus de drempel waar je tegenaan hikt nu om een A8 te rijden? 350 euro? Daar lacht de gemiddelde A8 rijder over, zijn sigaren zijn al duurder.  :yes6rs:

calculator> http://www.autoweek.nl/kilometerheffing.php

met 5 ct per liter meer aan acczijns was het probleem al opgelost. Deel je nog wat stickers uit aan forenzen en/of tolpoortjes rondom grote steden (zoals in de rest van europa) en je bent klaar. Het systeem wat Eurlings bedacht heeft kostte tot nu toe al 130 miljoen, daar komen de kastjes, het inbouwen, de administratie en de vele rechtzaken nog bij. Wie denk je dat dat mag betalen al dan niet via zijn belastingen? Of denk je dat ze dan voorbij de leasrijders gaan? Beetje weldenkend mens kan alleen maar tegen zijn imo.
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: karz op 24 januari, 2010, 10:48:36
Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 07:59:17
Een gas/elektra meter registreert mijn verbruik in mijn huis (dat niet van zijn plek kan) een kmregistratiemeter in je auto registreert waar je pcies hebt uitgehangen.

so ?  ,waar je uit hangt dat weten ze via je gsm al  :yes6rs:

Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 07:59:17
Daarbij als je nu geen A8 wil rijden omdat die auto te duur is, blijft dat zo> al eens met een a8 ipv een a4 naar de garage geweest voor een beurtje of een reparatie? die paar honderd euro wegenbelasting is het niet waar je nu tegen aan hikt. Wat denk je van het verschil in verzekeringspremie voor deze auto's? :-X

Als je niet of nauwelijks rijdt zal het met de beurten ook wel meevallen. Of je bent zo'n gek die 'm braaf ieder jaar een grote beurt laat geven bij 5k per jaar. Als je allrisk eens weg laat (een A8 is toch niets waard tegen die tijd ) dan zal het wel meevallen.

Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 07:59:17
ff rekenvoorbeeld A8 tegenover A4 (beiden autos zijn uit 1999 en gemiddeld van uitvoering)

A8
basistarief per kilometer     7,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1   € 904
kilometeromslagpunt2     11.963 km

A4
basistarief per kilometer     3,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1   € 552
kilometeromslagpunt2     15.238 km

dus mocht je nu een A8 willen rijden dan betaal je aan wegenbelasting 350 euro per jaar meer, straks bij het nieuwe systeem 4ct per km meer. 350 euro is dus de drempel waar je tegenaan hikt nu om een A8 te rijden? 350 euro? Daar lacht de gemiddelde A8 rijder over, zijn sigaren zijn al duurder.  :yes6rs:

calculator> http://www.autoweek.nl/kilometerheffing.php
Dan zou ik met de A8 goedkoper uit zijn, dan dat ik nu ben met mijn 1500 kg auto. Ik kom net aan de 12 k per jaar met de auto.


Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 07:59:17
met 5 ct per liter meer aan acczijns was het probleem al opgelost. Deel je nog wat stickers uit aan forenzen en/of tolpoortjes rondom grote steden (zoals in de rest van europa) en je bent klaar. Het systeem wat Eurlings bedacht heeft kostte tot nu toe al 130 miljoen, daar komen de kastjes, het inbouwen, de administratie en de vele rechtzaken nog bij. Wie denk je dat dat mag betalen al dan niet via zijn belastingen? Of denk je dat ze dan voorbij de leasrijders gaan? Beetje weldenkend mens kan alleen maar tegen zijn imo.

Die 130 miljoen hebben we al betaald waarschijnlijk, of het nu komt of niet.

Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 07:59:17
met 5 ct per liter meer aan acczijns was het probleem al opgelost.
En wij allemaal lekker in het buitenland tanken  :yes6rs:  , dat snappen ze in den Haag ook wel.
En over korte termijn gesproken, wordt er na 15 jaar nog benzine getankt ?
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: QuattroFrits op 24 januari, 2010, 11:22:04
Citaat van: karz op 24 januari, 2010, 10:48:36
so ?  ,waar je uit hangt dat weten ze via je gsm al  :yes6rs:


Wat voor een gsm ??

Ik heb er wel een, alleen staat deze nooit aan.
En of een uitstaande gsm te traceren is betwijfel ik ten zeerste.
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: Busaberke op 24 januari, 2010, 11:26:07
Heb zojuist ook tegen gestemd.

Ben er van overtuigd dat het een veel te duur en complex systeem is dat z'n beoogde doel niet of nauwelijks gaat bereiken (als ze het uiteindelijk aan de praat krijgen....) , maar de meeste burgers uiteindelijk wél een stuk hogere maandlasten gaat bezorgen.

Volgens de omslagpunt berekening met de huidige tarieven zal het in mijn huishouden qua autokosten van de S60 + Polo (tesamen < 25.0000km/jr) niet veel uitmaken, en wellicht geldt dat voor het merendeel van de huishoudens.

Echter, de mensen / bedrijven die veel km's moeten rijden i.v.m. hun werk gaan wel meer betalen. Die kosten worden uiteindelijk toch weer in de consumentengoederen, diensten etc doorberekend en dat verhoogd dan ook voor mij de lasten.

Dus waarom zouden we gaan investeren in een waanzinnig duur systeem dat onze privacy schendt ?
Ik zal er i.i.g. geen km meer of minder door gaan rijden!
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: QuattroFrits op 24 januari, 2010, 11:41:04
Waar komen die basistarieven vandaan ??
Ik heb al ergens (weet helaas niet meer waar) een basistarief van 6ct per kilometer voor een A4 gelezen.
Ik zou dan veel duurder uit zijn dan nu.
Als ik mijn auto's bij elkaar tel, A4 + Polo, zou het misschien hetzelfde blijven omdat de polo maar 3000 tot 4000 km per jaar rijdt.
Maar volgens mij wordt het duurder als nu.
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: HD4ever op 24 januari, 2010, 13:16:57
Citaat van: QuattroFrits op 24 januari, 2010, 11:41:04
Ik zou dan veel duurder uit zijn dan nu.
.......
Maar volgens mij wordt het duurder als nu.

Duhhh........ :stupid: Sinds wanneer krijgen wij van de overheid iets kado? Ik hoop toch niet dat iemand hier de Illusie heeft dat hij straks goedkoper uit is. :rofl: :schater: :schater: :schater:
Wie denk je dat straks de inbouw van die hightech apparatuur gaat betalen in je oude auto, de periodieke keuring op dat spul, de vervanging van defecte aparaten, het higtech traject controle systeem enz. enz. De rijke stinkerds hebben weer zoals normaal het meeste voordeel uit deze deal :-X  Voor iedereen met een normale auto, betekend het gewoon dat hij straks duurder uit is. :yes6rs:
De oud directeuren ( ook wel zakkenvullers genaamd ) bij de ANWB hebben deze onzin verzonnen en nu er flinke ophef is, moeten de leden maar zeggen wat ze ervan vinden. Als de ANWB hiermee accoord gaat, zijn ze straks in elk geval 1 lid kwijt.  :yes6rs:
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: Busaberke op 24 januari, 2010, 13:20:35
Citaat van: QuattroFrits op 24 januari, 2010, 11:41:04
Waar komen die basistarieven vandaan ??
Ik heb al ergens (weet helaas niet meer waar) een basistarief van 6ct per kilometer voor een A4 gelezen.
Ik zou dan veel duurder uit zijn dan nu.
Als ik mijn auto's bij elkaar tel, A4 + Polo, zou het misschien hetzelfde blijven omdat de polo maar 3000 tot 4000 km per jaar rijdt.
Maar volgens mij wordt het duurder als nu.

Hier kun je a.d.v. je kenteken het omslagpunt berekenen, als je onder de aangegeven km/jaar blijft, zou het rekeningrijden goedkoper moeten worden:  http://www.autoweek.nl/kilometerheffing.php
Let op, dit is berekend met de tarieven zoals ze op dit moment voorgesteld zijn, die zullen IMO snel verhoogd worden
gezien de bezuinigingen die ons de komende jaren te wachten staan.


Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: Busaberke op 24 januari, 2010, 13:22:00
Citaat van: HD4ever op 24 januari, 2010, 13:16:57
Als de ANWB hiermee accoord gaat, zijn ze straks in elk geval 1 lid kwijt.  :yes6rs:
:stupid: :stupid: :stupid:
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: karz op 24 januari, 2010, 13:42:34
Citaat van: QuattroFrits op 24 januari, 2010, 11:22:04
Citaat van: karz op 24 januari, 2010, 10:48:36
so ?  ,waar je uit hangt dat weten ze via je gsm al  :yes6rs:


Wat voor een gsm ??

Ik heb er wel een, alleen staat deze nooit aan.
En of een uitstaande gsm te traceren is betwijfel ik ten zeerste.

Ja dag Frits, als je je auto laat staan aan de fiets pakt naar de hoeren weten ze het ook niet.
Beide apparaten moeten in gebruik zijn zullen we dan maar zeggen.
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: karz op 24 januari, 2010, 13:50:54
Citaat van: HD4ever op 24 januari, 2010, 13:16:57
Wie denk je dat straks de inbouw van die hightech apparatuur gaat betalen in je oude auto, de periodieke keuring op dat spul, de vervanging van defecte aparaten, het higtech traject controle systeem enz. enz.

Tjsa, dat kost centjes, en dit hoor je toevallig.
Het hele verkeer en waterstaat apparaat naar windows 7 tillen kost 200 miljoen, hoor je niks van, betaal je toch aan mee ;)
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: karz op 24 januari, 2010, 14:11:49
Citaat van: Busaberke op 24 januari, 2010, 11:26:07

Echter, de mensen / bedrijven die veel km's moeten rijden i.v.m. hun werk gaan wel meer betalen. Die kosten worden uiteindelijk toch weer in de consumentengoederen, diensten etc doorberekend en dat verhoogd dan ook voor mij de lasten.


:yes6rs:   Vergeet ook niet dat de provicie bij invoering km-heffing de provenciale opcenten gaat mislopen (ze zijn in limburg alvast aan het snijden in hun personeelsbestand).
Dat geld gaat dadelijk via een andere wijze bij de burger vandaan getrokken worden , buiten de km heffing om.
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: Motzippaldy op 24 januari, 2010, 14:36:03
Citaat van: HD4ever op 24 januari, 2010, 13:16:57


Duhhh........ :stupid: Sinds wanneer krijgen wij van de overheid iets kado? Ik hoop toch niet dat iemand hier de Illusie heeft dat hij straks goedkoper uit is. :rofl: :schater: :schater: :schater:
Wie denk je dat straks de inbouw van die hightech apparatuur gaat betalen in je oude auto, de periodieke keuring op dat spul, de vervanging van defecte aparaten, het higtech traject controle systeem enz. enz. De rijke stinkerds hebben weer zoals normaal het meeste voordeel uit deze deal :-X  Voor iedereen met een normale auto, betekend het gewoon dat hij straks duurder uit is. :yes6rs:

De oud directeuren ( ook wel zakkenvullers genaamd ) bij de ANWB hebben deze onzin verzonnen en nu er flinke ophef is, moeten de leden maar zeggen wat ze ervan vinden. Als de ANWB hiermee accoord gaat, zijn ze straks in elk geval 1 lid kwijt.  :yes6rs:


:stupid: ???
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: DeWitte op 24 januari, 2010, 15:25:25
Citaat van: karz op 24 januari, 2010, 10:48:36
Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 07:59:17
Een gas/elektra meter registreert mijn verbruik in mijn huis (dat niet van zijn plek kan) een kmregistratiemeter in je auto registreert waar je pcies hebt uitgehangen.

so ?  ,waar je uit hangt dat weten ze via je gsm al  :yes6rs:

klopt bij benadering, ze kunnen achterhalen bij welke mast in de buurt je geweest bent, maar dat krijg je niet te zien op je factuur. En is dan ook niet gelijk privacy gevoelig

Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 07:59:17
Daarbij als je nu geen A8 wil rijden omdat die auto te duur is, blijft dat zo> al eens met een a8 ipv een a4 naar de garage geweest voor een beurtje of een reparatie? die paar honderd euro wegenbelasting is het niet waar je nu tegen aan hikt. Wat denk je van het verschil in verzekeringspremie voor deze auto's? :-X

Als je niet of nauwelijks rijdt zal het met de beurten ook wel meevallen. Of je bent zo'n gek die 'm braaf ieder jaar een grote beurt laat geven bij 5k per jaar. Als je allrisk eens weg laat (een A8 is toch niets waard tegen die tijd ) dan zal het wel meevallen.

Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 07:59:17
ff rekenvoorbeeld A8 tegenover A4 (beiden autos zijn uit 1999 en gemiddeld van uitvoering)

A8
basistarief per kilometer     7,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1   € 904
kilometeromslagpunt2     11.963 km

A4
basistarief per kilometer     3,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1   € 552
kilometeromslagpunt2     15.238 km

dus mocht je nu een A8 willen rijden dan betaal je aan wegenbelasting 350 euro per jaar meer, straks bij het nieuwe systeem 4ct per km meer. 350 euro is dus de drempel waar je tegenaan hikt nu om een A8 te rijden? 350 euro? Daar lacht de gemiddelde A8 rijder over, zijn sigaren zijn al duurder.  :yes6rs:

calculator> http://www.autoweek.nl/kilometerheffing.php
Dan zou ik met de A8 goedkoper uit zijn, dan dat ik nu ben met mijn 1500 kg auto. Ik kom net aan de 12 k per jaar met de auto.

ja en wat heeft dat met het rekenvoorbeeld inzake mrb/kilometerheffing te maken?  :confused:


Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 07:59:17
met 5 ct per liter meer aan acczijns was het probleem al opgelost. Deel je nog wat stickers uit aan forenzen en/of tolpoortjes rondom grote steden (zoals in de rest van europa) en je bent klaar. Het systeem wat Eurlings bedacht heeft kostte tot nu toe al 130 miljoen, daar komen de kastjes, het inbouwen, de administratie en de vele rechtzaken nog bij. Wie denk je dat dat mag betalen al dan niet via zijn belastingen? Of denk je dat ze dan voorbij de leasrijders gaan? Beetje weldenkend mens kan alleen maar tegen zijn imo.

Die 130 miljoen hebben we al betaald waarschijnlijk, of het nu komt of niet.

Dus de rest (een veelvoud) kunnen we dan ook nog hebben? wat is dat nu voor huisvrouwenpolitiek? :banghead4rv: :roll: :-X

Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 07:59:17
met 5 ct per liter meer aan acczijns was het probleem al opgelost.
En wij allemaal lekker in het buitenland tanken  :yes6rs:  , dat snappen ze in den Haag ook wel.
En over korte termijn gesproken, wordt er na 15 jaar nog benzine getankt ?

Ik hoop van niet, maar dan heb je wel een alternatief doordat de acczijns op de stroom bijv hoger kan worden.komt het niet uit de breedt dan wel uit de lengte :yes6rs:  
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: karz op 24 januari, 2010, 15:35:18
Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 15:25:25

klopt bij benadering, ze kunnen achterhalen bij welke mast in de buurt je geweest bent, maar dat krijg je niet te zien op je factuur. En is dan ook niet gelijk privacy gevoelig

En in hoeverre kunnen ze met km registratie bepalen waar je geweest bent ? En krijg je dat idd te zien op je factuur ?  :dunno:

ja en wat heeft dat met het rekenvoorbeeld inzake mrb/kilometerheffing te maken?  :confused:

Dat ik dat nogal een gunstig rekenvoorbeeld vind, de bedragen per jaar zeg maar.

Dus de rest (een veelvoud) kunnen we dan ook nog hebben? wat is dat nu voor huisvrouwenpolitiek? :banghead4rv: :roll: :-X

Die dus , die maak jij ervan .  Ik zeg alleen dat die 130 al betaald is, dus daar kun je niets aan veranderen, hoeveel emoticons je ook gebruikt.

Ik hoop van niet, maar dan heb je wel een alternatief doordat de acczijns op de stroom bijv hoger kan worden.komt het niet uit de breedt dan wel uit de lengte :yes6rs:  

Dat is zeker waar, en geeft meteen de waarde van voor of tegen stemmen aan.

Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: Gassie op 24 januari, 2010, 16:04:42
Citaat van: karz op 24 januari, 2010, 15:35:18
Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 15:25:25

klopt bij benadering, ze kunnen achterhalen bij welke mast in de buurt je geweest bent, maar dat krijg je niet te zien op je factuur. En is dan ook niet gelijk privacy gevoelig

En in hoeverre kunnen ze met km registratie bepalen waar je geweest bent ? En krijg je dat idd te zien op je factuur ?  :dunno:

ja en wat heeft dat met het rekenvoorbeeld inzake mrb/kilometerheffing te maken?  :confused:

Dat ik dat nogal een gunstig rekenvoorbeeld vind, de bedragen per jaar zeg maar.

Dus de rest (een veelvoud) kunnen we dan ook nog hebben? wat is dat nu voor huisvrouwenpolitiek? :banghead4rv: :roll: :-X

Die dus , die maak jij ervan .  Ik zeg alleen dat die 130 al betaald is, dus daar kun je niets aan veranderen, hoeveel emoticons je ook gebruikt.

Ik hoop van niet, maar dan heb je wel een alternatief doordat de acczijns op de stroom bijv hoger kan worden.komt het niet uit de breedt dan wel uit de lengte :yes6rs:  

Dat is zeker waar, en geeft meteen de waarde van voor of tegen stemmen aan.


net de enquête ingevuld zij kunnen gewoon door het kastje zien waar jij hebt gereden en bent omdat erna ook een spitstarief wordt ingevoerd net zoals andere diensten die je dan kunnen worden aangeboden en tevens kunnen ze gebruik maken om iemand op te sporen
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: DeWitte op 24 januari, 2010, 18:30:59
Citaat van: karz op 24 januari, 2010, 15:35:18
Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 15:25:25

klopt bij benadering, ze kunnen achterhalen bij welke mast in de buurt je geweest bent, maar dat krijg je niet te zien op je factuur. En is dan ook niet gelijk privacy gevoelig

En in hoeverre kunnen ze met km registratie bepalen waar je geweest bent ? En krijg je dat idd te zien op je factuur ?  :dunno:

dat hoop ik toch, als dit ingevoerd wordt wil ik toch zeker een gespecificeerde rekening krijgen? of neem jij alles gewoon aan wat ze op je facturen zetten?


ja en wat heeft dat met het rekenvoorbeeld inzake mrb/kilometerheffing te maken?  :confused:

Dat ik dat nogal een gunstig rekenvoorbeeld vind, de bedragen per jaar zeg maar.

Dus de rest (een veelvoud) kunnen we dan ook nog hebben? wat is dat nu voor huisvrouwenpolitiek? :banghead4rv: :roll: :-X

Die dus , die maak jij ervan .  Ik zeg alleen dat die 130 al betaald is, dus daar kun je niets aan veranderen, hoeveel emoticons je ook gebruikt.

met alle respect Karz, maar je gebruikt een wijze van discussieren die ik normaal bij ambtenaren tegen kom. :yes6rs:  

Ik hoop van niet, maar dan heb je wel een alternatief doordat de acczijns op de stroom bijv hoger kan worden.komt het niet uit de breedt dan wel uit de lengte :yes6rs:  

Dat is zeker waar, en geeft meteen de waarde van voor of tegen stemmen aan.

Alez wat heb jij nu gestemd en waarom?



Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: SuzukiLimburg op 24 januari, 2010, 21:39:17
Los van de discussie over de kilometerheffing, waar ik mijn zegje over gedaan heb, denk ik dat er hier nogal wat misverstanden over lease auto's bestaan.
De baas betaald niet 2/3 van de lease auto. Hij betaald hem 100%. De eigen bijdrage die je als bestuurder betaald is alleen belasting en daar gaat niets van naar de baas. De auto wordt als extra inkomen geteld en daar betaal je belasting over.
Verder hebben de meeste leaserijders geen tankpas die in het buitenland werkt, dat heeft meer met kosten dan met misbruik te maken.

Ik kan me dan ook niet voorstellen dat de baas ooit een eigen bijdrage zal gaan vragen aan de lease-auto, want ik maak de kilometers om bij zijn klanten te komen.

Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: karz op 25 januari, 2010, 08:47:09
Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 15:25:25

klopt bij benadering, ze kunnen achterhalen bij welke mast in de buurt je geweest bent, maar dat krijg je niet te zien op je factuur. En is dan ook niet gelijk privacy gevoelig

En in hoeverre kunnen ze met km registratie bepalen waar je geweest bent ? En krijg je dat idd te zien op je factuur ?  :dunno:

dat hoop ik toch, als dit ingevoerd wordt wil ik toch zeker een gespecificeerde rekening krijgen? of neem jij alles gewoon aan wat ze op je facturen zetten?

En wat denk je dat je dan krijgt, een lijst met waypoints om de 500m ?  In principe is voor de factuur alleen de afgelegde km's per tijdseenheid van belang en niet waar. Daarbij zal het bijhouden van het doen en laten een van iedere automobilist een behoorlijke opslag capaciteit vergen. Dus ik denk dat het wel mee zal vallen met je specificatie.

ja en wat heeft dat met het rekenvoorbeeld inzake mrb/kilometerheffing te maken?  :confused:

Dat ik dat nogal een gunstig rekenvoorbeeld vind, de bedragen per jaar zeg maar.

Dus de rest (een veelvoud) kunnen we dan ook nog hebben? wat is dat nu voor huisvrouwenpolitiek? :banghead4rv: :roll: :-X

Die dus , die maak jij ervan .  Ik zeg alleen dat die 130 al betaald is, dus daar kun je niets aan veranderen, hoeveel emoticons je ook gebruikt.


met alle respect Karz, maar je gebruikt een wijze van discussieren die ik normaal bij ambtenaren tegen kom. :yes6rs:  

met alle respect , wat een onzin , jij reageert op toon en niet op inhoud

ik : die 130 is betaald dus klaar
jij : dus je vind het normaal dat we dat nog een paar keer gaan betalen ?

dat lijkt op :
ik : die jurk maakt je slanker dan die andere.
jij : dus je vindt me dik.

een manier van discussieren die ik normaal bij ...



Ik hoop van niet, maar dan heb je wel een alternatief doordat de acczijns op de stroom bijv hoger kan worden.komt het niet uit de breedt dan wel uit de lengte :yes6rs:  

Dat is zeker waar, en geeft meteen de waarde van voor of tegen stemmen aan.

Alez wat heb jij nu gestemd en waarom?
Ik heb niet gestemd. Waarom zou ik, die poll wordt niets mee gedaan ook al zegt de in het nauw gedreven Camiel van wel. Een simpele frauduleuze internetpoll kan nooit een overheidsbeslissing bepalen.
Een keuze tussen de oude en een nieuwe situatie werkt zowiezo niet. Als ze nu 2 nieuwe situaties voorstelden bijv (km heffing / tolpoorten ofziets) dan had een stemming, via betere middelen, zin.  Bij het oude blijft het toch niet. Het is niet alleen de kastjes in de auto plaatsen, the wheels are in motion, ze kunnen niet zomaar terug. Als je wil weten of ik voor of tegen ben ,: tegen , waarom: Nu lijkt het sommetje gunstig maar er zullen allerlei kosten bijkomen.  En rondrijden met een kastje vind ik een middeleeuws concept.  



Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: DeWitte op 25 januari, 2010, 10:32:52
oude tijden herleven :mrgreen:

heerlijk  :lol:

Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: karz op 25 januari, 2010, 10:52:36
 :worship-cool:  :banghead4rv:  hap toch hond !!    :whipping: :rofl:
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: karz op 25 januari, 2010, 11:00:59
toch nog over die privacy juggle.
Stel ze zouden precies bijhouden waar je geweest bent, met zeg maar een peiling om de km.

In 2010 wordt door het CBS het aantal rondrijdende auto's op 8.000.000 stuks geschat.
Er wordt gemiddeld 15-16 K per jaar gereden met een auto.

Binnen een jaar heb je dan 8.000.000 * 15.000  =  120.000.000.000  records  :shock:

Daar zal een flink IT apparaat aan moeten zitten. Nog niet te beschrijven wat voor een rekenkracht (en dus energie) er nodig is om een factuurtje uit te draaien als er in die bak met records gespit moet gaan worden naar jouw km'tjes.

Mij lijkt het dan dat ze óf heel summier de informatie gaan opslaan (dus geen adressen of wat dan ook) , of dat de informatie heel snel verworpen of comprimeerd wordt.
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: DeWitte op 25 januari, 2010, 12:35:48
geloof ik je best, maar je begrijpt toch ook dat ik net als bijv bij mijn telefoonrekening (met wie en hoe lang) wel graag wil zien waar en op welk tijdstip ik zgn zou gereden hebben. Elke nota die je niet gespecificeerd krijgt betaal je toch niet? Kijk het is een heffing dus belastingen en dat moeten ze echt wel hard maken? Leuker kunnen we het maken, wel makkelijker :rofl:
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: karz op 25 januari, 2010, 12:58:26
Ik vraag me af in hoeverre ze die data gaan vergaren.
In principe is alleen de km-tellerstand wat ze nodig hebben , net zoals bij je gas-water en electra meter.
De enige reden waarom ze tijd en lokatie nodig hebben is om spits -en regiogebonden tarieven te kunnen hanteren.
Dan doet het er niet toe of je in Eys of in Simpelveld aan het crossen bent.
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: R-yen op 25 januari, 2010, 15:15:49
Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 07:59:17
...
A8
basistarief per kilometer     7,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1   € 904
kilometeromslagpunt2     11.963 km

A4
basistarief per kilometer     3,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1   € 552
kilometeromslagpunt2     15.238 km

...

Met mijn huidige auto en gereden kilometers pakt het wel erg nadelig uit (Rover 75), met 25.000 km   € 1.414 nadeel... en dan is onze provincie nog duurder dan dit?
Wat voor een motor had die A8? Die is een cent per kilometer goedkoper... en aan de wegenbelasting te zien toch een stuk zwaarder.

basistarief per kilometer           8,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1       €   728
kilometeromslagpunt2           8.497 km
1 Huidig jaartarief motorrijtuigenbelasting voor provincie Noord-Holland, andere provincies zijn iets duurder.
2 Rijdt u minder kilometers per jaar, dan bent u goedkoper uit.
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: Gassie op 25 januari, 2010, 15:50:21
Citaat van: karz op 25 januari, 2010, 11:00:59
toch nog over die privacy juggle.
Stel ze zouden precies bijhouden waar je geweest bent, met zeg maar een peiling om de km.

In 2010 wordt door het CBS het aantal rondrijdende auto's op 8.000.000 stuks geschat.
Er wordt gemiddeld 15-16 K per jaar gereden met een auto.

Binnen een jaar heb je dan 8.000.000 * 15.000  =  120.000.000.000  records  :shock:

Daar zal een flink IT apparaat aan moeten zitten. Nog niet te beschrijven wat voor een rekenkracht (en dus energie) er nodig is om een factuurtje uit te draaien als er in die bak met records gespit moet gaan worden naar jouw km'tjes.

Mij lijkt het dan dat ze óf heel summier de informatie gaan opslaan (dus geen adressen of wat dan ook) , of dat de informatie heel snel verworpen of comprimeerd wordt.
ff inhaken op jou uitspraak
rondrijden met een kastje is een middeleeuwsconcept
wat heb jij dan voor idee hoe je het zo fair mogelijk kunt oplossen
kijk ze beginnen nu met een basistarief en daarna gaan ze ook splitsen op vervuiling van de auto
dus hoe groter hoe duurder dan kun je nog steeds niet zeggen ik rij weinig km koop me lekker eens een Hummer
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: DeWitte op 25 januari, 2010, 16:02:34
ja idd hoe meer vervuilender (is dat een goed nl woord?) hoe duurder je auto bij de kmheffing en dan kan een nieuwe A8 wel eens goedkoper uitvallen dan een Astra van 15 jaar oud.
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: karz op 25 januari, 2010, 16:10:11
Citaat van: Gassie op 25 januari, 2010, 15:50:21
ff inhaken op jou uitspraak
rondrijden met een kastje is een middeleeuwsconcept
wat heb jij dan voor idee hoe je het zo fair mogelijk kunt oplossen
kijk ze beginnen nu met een basistarief en daarna gaan ze ook splitsen op vervuiling van de auto
dus hoe groter hoe duurder dan kun je nog steeds niet zeggen ik rij weinig km koop me lekker eens een Hummer

Ehm, ik weet niet precies uit bovenstaande woordverzameling te filteren wat je precies bedoelt, maar wat ik bedoelde is dat ik een oplossing zou prefereren waarmee ik zo min mogelijk afhankelijk ben van geklooi met apparatuur inbouwen in auto´s met allerlei administratieve rompslomp van dien.

Het ligt er natuurlijk aan hoe het een en ander aangepakt gaat worden, maar ik ben bang voor Belgische toestanden.
[bijvoorbeeldmodus] Dus dat je naar een bepaald punt moet om dat ding in te bouwen. Alles is uitbesteed aan onderfirma´s  dus als je van Limburg naar Drente verhuist moet je bij een andere club je kastje moet omruilen, afmelden , aanmelden etc.  
Wat doe je als je auto om een boom gevouwen is, en je kastje naar zijn moer ?  Is vast aangedacht, maar gaat je wel persoonlijk tijd kosten. Wat moet je regelen voor dat kastje als je auto van eigenaar wisselt ?
Hoe leg je de politie in het buitenland uit, dat je in jouw kleine rare strontlandje dat kastje moet hebben en dat het geen radardetector is ?  Waarom krijg je zoveel motor electronica storingen sinds dat kastje erin zit ?   Dat mag je dan lekker gaan aantonen, dat het daar aan ligt [/bijvoorbeeldmodus]

Je moet zo'n systeem niet willen. En fair oplossen is ook niet het uitgangspunt van de overheid.
Ik vind het Franse systeem het meest toepasbaar. Geen geklooi met kastjes/ vignetten etc. Als je een goed stuk weg wil gebruiken dan betaal je, inwoner van NL of niet. Wil je over baggermeuk rijden dan betaal je niks maar het is jouw keuze. Wat tolpoortjes met electronisch betalen via kentekenplaatscan, klarie.
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: HD4ever op 25 januari, 2010, 17:58:27
Kastjes hebben behalve een voeding ook een aansluiting nodig om de zooi uit te lezen en een ingang om data weg te schrijven, dus daar past waarschijnlijk wel een laptop op, en zie daar !! De auto is 6 maanden niet uit de garage geweest.  :mrgreen:
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: karz op 25 januari, 2010, 18:47:27
Citaat van: HD4ever op 25 januari, 2010, 17:58:27
Kastjes hebben behalve een voeding ook een aansluiting nodig om de zooi uit te lezen en een ingang om data weg te schrijven, dus daar past waarschijnlijk wel een laptop op, en zie daar !! De auto is 6 maanden niet uit de garage geweest.  :mrgreen:
:stupid:
Dat ook nog es
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: d'r Blieje op 26 januari, 2010, 18:23:53
Citaat van: karz op 25 januari, 2010, 12:58:26
Ik vraag me af in hoeverre ze die data gaan vergaren.
In principe is alleen de km-tellerstand wat ze nodig hebben , net zoals bij je gas-water en electra meter.
De enige reden waarom ze tijd en lokatie nodig hebben is om spits -en regiogebonden tarieven te kunnen hanteren.
Dan doet het er niet toe of je in Eys of in Simpelveld aan het crossen bent.

Maar als ik aan de Duitse kant rij wil ik toch echt geen factuurtje zien!
Dus Meneer Blieje u hep 100 km gereden neem ik geen genoegen mee!
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: karz op 26 januari, 2010, 19:01:04
regiogebonden tarieven , buitenland = 0 ct / km
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: DeWitte op 26 januari, 2010, 19:29:53
denk wat de Blieje bedoelt is dat of dat kastje zo pcies kan bepalen waar je zit? bijv aan de grens?
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: Joepie1958 op 26 januari, 2010, 19:56:31
gps, ook voor uw precisiebombardementen, als je in de keuken zit blijft je huiskamer gewoon intact :cry:
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: d'r Blieje op 26 januari, 2010, 21:07:55
Jep,

Maar ik bedoel te bedoelen: ik wil ook die gespecificeerde rekening! Fout(je) in kaartmateriaal is fout(je) op factuur!
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: karz op 27 januari, 2010, 08:54:08
Citaat van: Dwars® op 26 januari, 2010, 19:29:53
denk wat de Blieje bedoelt is dat of dat kastje zo pcies kan bepalen waar je zit? bijv aan de grens?

Hoe minder precies, hoe meer privacy.

Ik weet niet hoe het werkt .. gps of met beacons/cellen. :dunno:

Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: DeWitte op 27 januari, 2010, 11:21:01
heb je die draaikont van een Camiel gisteren gehoord? nu is het weer andersom  :?. Bah bah, mja elk volk krijgt de leiders die het verdient? Dus die enquete had je net zo goed niet hoeven invullen. Wat een typische cda lulhannes, heeft ie van zijn vader (tegenwoordig burgerM van Valkenburg) goed afgekeken. :yes6rs:
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: Busaberke op 27 januari, 2010, 11:42:19
(http://www.trouw.nl/redactie/spotprent/dinsdag500.gif)
Titel: Re: kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)
Bericht door: Motzippaldy op 27 januari, 2010, 16:52:18
Citaat van: Dwars® op 27 januari, 2010, 11:21:01
Wat een typische cda lulhannes

:roll:

Plan Rekeningrijden (1999 t/m 2001)
Rekeningrijden was de naam van een elektronisch tolsysteem van de toenmalige Nederlandse minister Tineke Netelenbos van Verkeer en waterstaat. Het plan werd uiteindelijk in 2001 ter zijde gelegd.

Het plan, een gecombineerde spitsheffing en kilometerheffing, heeft de staat 200 miljoen gulden gekost aan de voorbereidingen voor het innen van de tolgelden, en het ontwikkelen van de techniek voor de tolheffing, het aanbesteden van het project en de proeven met het systeem.


In het Kabinet-Kok II (1998-2002) werd ze minister van Verkeer en Waterstaat. Naast enkele (quasi-)successen, zoals de invoering van het verbod op niet-handsfree telefoneren vanuit de auto, de start van de aanleg van de Polderbaan op luchthaven Schiphol en de invoering van het puntenrijbewijs voor jongeren, werd het ministerschap vooral gekenmerkt door de mislukte invoering van tolheffing op de Nederlandse snelwegen ("Tineke Tolpoort") en problemen bij de Nederlandse Spoorwegen. De al door haar voorgangster Jorritsma geïnitieerde Taxiwet van 2000, bedoeld om door liberalisering van het taxivervoer meer concurrentie teweeg te brengen en daardoor de consument van lagere tarieven en betere service te verzekeren, leidde tot chaos, verloedering en onderlinge strijd tussen taxi-ondernemers.