De Europese Commissie wil met nieuwe CO2-limieten voor motorfietsen de strijd tegen schadelijke emissies intensiveren. De Europese Commissie vindt dat de strijd tegen de schadelijke emissies veel te langzaam verloopt, en wil nu haast maken met de aanpak van broeikasgassen en het emissieregime uitbreiden met CO2-limieten voor motorfietsen en vrachtauto's. Met de introductie van deze nieuwe limieten wil de EC tegelijkertijd elektrisch aangedreven mobiliteit bevorderen.
Eugène Daams, secretaris RAI Vereniging Afdeling GT, wacht in spanning af hoe een en ander eruit zal moeten zien: "Vooralsnog gaan we ervan uit dat dit onderdeel zal zijn van de reeds lang verwachte 'framework regulation'."
Storm in een glas water!! :yes6rs:
De laatste jaren hebben we al vanalles voorbij zien komen. Van verplichte veiligheidskleding, reflecterende vestjes, beenkappen, verlichting, verplichte APK, maar nog steeds rijden we als vanouds rond. We hebben nu andere nummerplaten dan vroeger, maar verder is alles nog als vanouds. :yawn:
en zelfs die nummerplaten zijn nog lang niet allemaal vervangen :twisted:
vanmorgen in Maastricht voor de Geusselt stond er weer eentje met zo'n spoiler achterop :-X
Citaat van: Joepie1958 op 10 juli, 2010, 17:03:54
en zelfs die nummerplaten zijn nog lang niet allemaal vervangen :twisted:
vanmorgen in Maastricht voor de Geusselt stond er weer eentje met zo'n spoiler achterop :-X
Ik ken ook nog diverse personen die hem niet vervangen hebben.
Heb ik geen last van als ze bij mijn husk de co-2 willen meten smelt hun meetapparatuur door de vlammen die uit de uitlaat komen. :mrgreen: Ik heb gewoon een groot gat vanaf de cilinder tot aan de demper. :mrgreen:
Citaat van: Dwars® op 10 juli, 2010, 11:35:24
De Europese Commissie wil met nieuwe CO2-limieten voor motorfietsen de strijd tegen schadelijke emissies intensiveren. De Europese Commissie vindt dat de strijd tegen de schadelijke emissies veel te langzaam verloopt, en wil nu haast maken met de aanpak van broeikasgassen en het emissieregime uitbreiden met CO2-limieten voor motorfietsen en vrachtauto's. Met de introductie van deze nieuwe limieten wil de EC tegelijkertijd elektrisch aangedreven mobiliteit bevorderen.
Eugène Daams, secretaris RAI Vereniging Afdeling GT, wacht in spanning af hoe een en ander eruit zal moeten zien: "Vooralsnog gaan we ervan uit dat dit onderdeel zal zijn van de reeds lang verwachte 'framework regulation'."
Dit gaat, als ze het erdoor krijgen, alleen op voor de nieuwe motoren die de EU in komen of gefabriceerd worden. Net als de autogordel, de auto's van een bouwjaar van voor 1978 of zo hoeven geen autogordels te hebben...hetzelfde met de Cat
Citaat van: YZF_Ron op 11 juli, 2010, 17:05:06
Citaat van: Dwars® op 10 juli, 2010, 11:35:24
De Europese Commissie wil met nieuwe CO2-limieten voor motorfietsen de strijd tegen schadelijke emissies intensiveren. De Europese Commissie vindt dat de strijd tegen de schadelijke emissies veel te langzaam verloopt, en wil nu haast maken met de aanpak van broeikasgassen en het emissieregime uitbreiden met CO2-limieten voor motorfietsen en vrachtauto's. Met de introductie van deze nieuwe limieten wil de EC tegelijkertijd elektrisch aangedreven mobiliteit bevorderen.
Eugène Daams, secretaris RAI Vereniging Afdeling GT, wacht in spanning af hoe een en ander eruit zal moeten zien: "Vooralsnog gaan we ervan uit dat dit onderdeel zal zijn van de reeds lang verwachte 'framework regulation'."
Dit gaat, als ze het erdoor krijgen, alleen op voor de nieuwe motoren die de EU in komen of gefabriceerd worden. Net als de autogordel, de auto's van een bouwjaar van voor 1978 of zo hoeven geen autogordels te hebben...hetzelfde met de Cat
Dan zullen nieuwe motoren een paar duizend € duurder worden :-X
En als ze er dan zijn. de schone motoren
dat stelt nagenoeg iedereen die motor na de aankoop weer zo af
dat er weer "normaal" vermogen uit komt :lol: