Er waren al langere tijd vermoedens over het feit dat Husqvarna bezig is met het maken van een straatmotor. Het Zweedse merk (welke onder BMW valt) heeft nu enkele foto's vrijgegeven van een staande twee cilinder van 900cc. Husqvarna zal zich met de motor richten op fun, vermogen en eigenheid. Wat vanuit de foto's direct opvalt, is dat een groot deel van de 900cc motor uit de schappen van BMW komt. Naar verwachting zal de motor meer vermogen en koppel hebben als de BMW donor.
Hoe de motor er precies uit gaat zien is nog onbekend, maar kijkende naar de Husqvarna Mille 3 conceptmotor op EICMA, verwachten we van Husqvarna een gewaagde start. We verwachten dat zij een motor gaan produceren die nog niet in een bepaald segment te plaatsen is. Verdere details worden in November tijdens het EICMA verwacht.
Citaat van: Dwars® op 10 mei, 2011, 09:18:24
Er waren al langere tijd vermoedens over het feit dat Husqvarna bezig is met het maken van een straatmotor. Het Zweedse merk (welke onder BMW valt) heeft nu enkele foto's vrijgegeven van een staande twee cilinder van 900cc. Husqvarna zal zich met de motor richten op fun, vermogen en eigenheid. Wat vanuit de foto's direct opvalt, is dat een groot deel van de 900cc motor uit de schappen van BMW komt. Naar verwachting zal de motor meer vermogen en koppel hebben als de BMW donor.
Hoe de motor er precies uit gaat zien is nog onbekend, maar kijkende naar de Husqvarna Mille 3 conceptmotor op EICMA, verwachten we van Husqvarna een gewaagde start. We verwachten dat zij een motor gaan produceren die nog niet in een bepaald segment te plaatsen is. Verdere details worden in November tijdens het EICMA verwacht.
Een kleine correctie :mrgreen: het Ilaliaanse merk :yes6rs:. Husqvarna is al jaren geen Zweedse motor meer maar :mrgreen:
Husqvarna NUDA 900R
Husqvarna maakt met dit model haar comeback in het tweecilinder segment waar zij jarenlang een echte trendsetter is geweest. Met de NUDA 900R volgt Husqvarna de traditie aangezien deze motor ook een nieuwe trend zet. De naam zegt alles. De Nuda is naakt, sexy en brutaal. Met een motorvermogen van meer dan 100PK en een even hoog koppel is dit de ultieme rijdersmachine. Dit ten opzichte van het gewicht van 185Kg de ultieme mix voor een breed scala van gebruiksmogelijkheden.
De Husqvarna NUDA 900R wordt op dit moment voor het eerst getoond aan de wereld via Internet maar ook Live. De motor staat dit weekend (1-3 juli 2011) tentoon tijdens de BMW Days in Garmisch-Partenkirchen. Tijdens dit evenement kunnen 30.000-40.000 bezoekers voor het eerst de comeback van Husqvarna aanschouwen
ik vin um zeer stoer :worship-cool:
(http://static.blogo.it/motoblog/husqvarna-nuda-900r-gallery-ufficiale/big_2Husqvarna_Nuda_900R_20.jpg)
(http://www.ratherberiding.co.za/wp-content/gallery/husqvarna-nuda-900r/mcx9861.jpg)
(http://blog.motorcycle.com/wp-content/uploads/2011/07/MCX9824.jpg)
(http://static.blogo.it/motoblog/husqvarna-nuda-900r-gallery-ufficiale/big_1Husqvarna_Nuda_900R_18.jpg)
Nuda-Filmke
http://www.youtube.com/watch?v=ej4cQv-K0so
niet schlecht voor een ouwe naaimachine-fabrikant :D
Ik houd normaal gesproken alleen van functioneel naakt :mrgreen: , maar deze kan mij ook wel bekoren! :yes6rs:
psst, tis wel een Beemerblok :yes6rs:
(waar jij normaal allergisch voor bent, toch?)
Mag ik hem lelijk vinden :jack:
Ik zie hem ook niet concurreren met een Dorseduro of een Diavel... die laatste vandaag nog in de Roertunnel gezien tuffend op de rechterbaan. Potverdomme... dat is zo'n vet ding he! Hybride race chopper :yes6rs:
Citaat van: De Witte op 06 juli, 2011, 12:07:48
psst, tis wel een Beemerblok :yes6rs:
(waar jij normaal allergisch voor bent, toch?)
niet voor de blokken, maar wel voor de ontwerpstijl.
Deze Husk lijkt (gelukkig) in de verste verte nog niet op een Beemer.
ik vind het een vette machine. Maakt me geen drol uit wie hem bouwt en wat voor blok eronder lig het is gewoon vet apparaat :yes6rs:
Ik vind het gewoon een supermotard, vergelijkbaar met de Ducati hypermoto. Mooi ? eeeeeh ik vind 'm niet lelijk !!
Husqvarna Nuda 900 & Nuda 900R (http://www.youtube.com/watch?v=jdV3mbvjfxI#ws)
Filmpje van een nuda met akrapovic pijpje en dan op weg naar londen
moet zeggen lekker geluid heeft dat ding
The traffic that greets me every morning (http://www.youtube.com/watch?v=OqQoXUCu6Nw#ws)
Ik heb gelezen dat hij ook maar een 13 liter tankje heeft
Kan me eens iemand uitleggen war zo'n ontwerper bezielt ?
je kan nog geen zondagmorgen gaan touren of je moet tussendoor nieuwe peut kopen
en als je naar Oostenrijk wilt dan trek maar 4 dagen uit voor de heen en terug reis
idioot toch ?!
Daar worden ze ook niet voor gemaakt
tis de bedoeling dat je 'm op de oprit zet,vooral met mooi weer :lol:
je laat de garage open, belt wat vrienden
zodat zij je met een kinderlijke belangstelling de hemel in prijzen met deze topper
je gaat je 't alfa mannetje van de groep voelen, je mag je zowaar voortplanten :schater:
na een maand zijn ze je zat en dan ruil je de brommer in voor iets nieuws en dan begint 't weer opnieuw ???
Citaat van: Joker op 04 januari, 2013, 15:16:54
Kan me eens iemand uitleggen wat zo'n ontwerper bezielt ?
je kan nog geen zondagmorgen gaan touren of je moet tussendoor nieuwe peut kopen
en als je naar Oostenrijk wilt dan trek maar 4 dagen uit voor de heen en terug reis
idioot toch ?!
Je koopt zo'n brommertje toch ook niet voor weekendtrips of een motorvakantie? Dat spul is net bruikbaar om weer voor de 25e keer in het seizoen door de Eifel te gaan karren. Een motor zonder bagage mogelijkheid of waarmee je niet op een tank 250 km ver komt is gewoon waardeloos ! :-X
is wel erg beperkt deze "conclusie" en daar doe je veel motorrijders imo mee te kort. :yes6rs: Wat voor jou motorrijden in houdt hoeft dat voor een ander toch niet te zijn? Komop zeg, klinkt zelfs beetje vastgeroest? :-X De een op een HD, de ander op een racer en weer een ander op een crossert door de pratsch. En dat is goed zo :whipping:
Ik vind het een leuke motor hoor! Als ik het geld had zou ik hem zo aanschaffen...
Je moet op een motor vooral plezier hebben en de een heeft dat op een HD en de andere OP een husq
dat de ene iets vaker moet tanken dan de ander maakt toch niet uit ik rij iig nooit mijn tank zo leeg dat ik echt een tankstation moet gaan opzoeken.
en in jouw ogen is een hornet dus ook geen motor want als ik ga rijden in de eifel of de ardennen haal ik nooit 250 km met mijn 16 liter tank en toch gaan er genoeg mensen met een hornet op vakantie
Citaat van: DeWitte op 05 januari, 2013, 16:16:26
is wel erg beperkt deze "conclusie" en daar doe je veel motorrijders imo mee te kort. :yes6rs: Wat voor jou motorrijden in houdt hoeft dat voor een ander toch niet te zijn? Komop zeg, klinkt zelfs beetje vastgeroest? :-X De een op een HD, de ander op een racer en weer een ander op een crossert door de pratsch. En dat is goed zo :whipping:
En daarom is het goed dat iedereen er een ongezouten mening op mag geven, toch ?
Ik vind het niet eens zo'n lelijk of gek ding, integendeel.
maar die beperkte actieradius vind ik dan weer niks.
daarom vroeg ik me af zou iemand van de aankoop afzien als de tankinhoud 5 liter groter was
geweest ? en zou dat dan zoveel hebben afgedaan aan het uiterlijk ? ik denk van niet . En daarom snap ik het niet.