Motor Forum Limburg

Algemeen => Algemene motorpraat => Topic gestart door: Busaberke op 07 november, 2005, 17:37:56

Titel: Tupperware gezever
Bericht door: Busaberke op 07 november, 2005, 17:37:56
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "rvs_gps"En wie is die langharige tekkel op de derde foto ??? Als die een motorrijbewijs heeft  verkoop ik mijn GS :lol:

da's het prototype van de doelgroep waar de GS voor in de markt gezet wordt .......... :rofl:

ken anders een langharige, soms belgische tekkel die tot de doelgroep van de tupperware behoort :mrgreen:

Nou, dan doe mij maar van dat Suzuki Tupperware, dat sneuvelt pas als er een topzware Beemer tegen aan knalt.

Het inferieure BMW-Tupperware scheurt n.l. spontaan:

(http://users.skynet.be/rqweb/r12gs_kapot2.JPG)

hahahaha ............ :rofl:
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: DeWitte op 07 november, 2005, 17:43:37
goed :wink:  tis allemaal plastic rommel en plastic is voor condooms, nietwaar waarde BoxerQ?? :wink: tis allemaal veuls te duur en wij mafkezen betalen het ook nog grif :cry:

het ging over de nieuwe Adventure, toch?? :wink:
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: @Nippon op 07 november, 2005, 18:10:19
Citaat van: "Dwars"goed :wink:  tis allemaal plastic rommel en plastic is voor condooms, nietwaar waarde BoxerQ?? :wink: tis allemaal veuls te duur en wij mafkezen betalen het ook nog grif :cry:

het ging over de nieuwe Adventure, toch?? :wink:

daarom blijf ik mooi bij de 2kleps boxer  :wink:

simpel,betrouwbaar,degelijk,laag jatgehalte, geen plastik en als tie valt dan ligt tie op 'n tiet en goed voor 200.000 km  :yes6rs:
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: brit op 07 november, 2005, 18:11:15
Citaat van: "Busaberke"Het inferieure BMW-Tupperware scheurt n.l. spontaan:
hahahaha ............ :rofl:

al die motorfietsen waar ik tot nu toe met testgereden heb komen in de verste verte niet in de buurt van de rijeigenschappen, de wegligging, de afwerking, de innovatie... van de boxers waar ik tot nu toe met gereden heb (met als toppunt van die eigenschappen de r12gs).

trouwens: welke motor was nu weer i(nternational) b(ike) o(ff) t(he) y(ear)? right: BMW r1200gs :lol:  :lol:  :lol:

en nee, ik ben de laatste die bmw-oogkleppen draagt...

mijn inferieure tupperware brommert wordt netjes onder garantie hersteld en een modificatie aan de bevestiging van de zijpanelen wordt doorgevoerd. i'm a happy man (nu nog van die rothernia verlost raken!)
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: DeWitte op 07 november, 2005, 18:28:28
gaat u hier gerust verder :roll:
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: Hakinnen op 07 november, 2005, 18:36:32
Citaat van: "brit"
Citaat van: "Busaberke"Het inferieure BMW-Tupperware scheurt n.l. spontaan:
hahahaha ............ :rofl:

al die motorfietsen waar ik tot nu toe met testgereden heb komen in de verste verte niet in de buurt van de rijeigenschappen, de wegligging, de afwerking, de innovatie... van de boxers waar ik tot nu toe met gereden heb (met als toppunt van die eigenschappen de r12gs).


:|

Hakki gaat daar heel verstandig niet op reageren.........
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: DeWitte op 07 november, 2005, 18:39:20
nou mag ie en durft ie niet :shock:  Chicken :twisted: je wordt soft Haki :mrgreen:
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: Hakinnen op 07 november, 2005, 19:06:44
Citaat van: "Dwars"nou mag ie en durft ie niet :shock:  Chicken :twisted: je wordt soft Haki :mrgreen:

nope, slechts "verstandig" mijn beste...

Maar je hebt gelijk,..kan ik "het"eindelijk tikken,.........

Vooruit dan...
voor Dwars..om wat leven in de brouwerij te brengen.

ging ff over rijeigenschappen en wegligging van een BMW1200GS dacht ik...

Ik heb daar een heel andere mening over eigenlijk,..namelijk dat een 1200GS "geen vel van de pudding trekt", een uitzonderlijk saaie en te brave motor is om mee rijden en bovendien toen "de wegligging" werd uitgedeeld" redelijk achteraan stond in de wachtrij.
Innovatief?  het GS concept is inmiddels al zo oud dat er van enige inovatieteit geen sprake meer is imo

Sterker nog,  ff afgezien van de gewichtsbesparing zie ik met de beste wil van de wereld niet in wat er aan de 1200 beter is dan aan de 1150GS?

( Ja, ik heb op beiden gereden - Ja, ik weet wat motorrijden is. )

Stelling van maken...?




Een BMW1200GS is niet beter dan een BMW1150 GS!


alé,..roept u maar'
'
mee eens of niet?

uw mening...


:wink:
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: Busaberke op 07 november, 2005, 20:02:38
Citaat van: "brit"
al die motorfietsen waar ik tot nu toe met testgereden heb komen in de verste verte niet in de buurt van de rijeigenschappen, de wegligging, de afwerking, de innovatie... van de boxers waar ik tot nu toe met gereden heb (met als toppunt van die eigenschappen de r12gs).

Dit komt bij mij over als een redelijke poging tot zelfbevrediging achter een beeldscherm door middel van tekst typen ...........

Maar wat ik ff kwijt wil:

Ik heb dus wel eens op een GS 1200 gereden, ja!
Helaas heb ik nooit op een GS1150 gereden, dus ik kan geen vergelijk maken,  (Dwaaaaaaaaaaars!!!  :wink: )

Mijn beleving van de GS1200
Het is zeker geen slechte motor, het is zelfs een leuke ragbak en overtrof in dat opzicht absoluut mijn verwachtingen.
Het uiterlijk vind ik persoonlijk bezopen, maar dat vind ik van wel meerdere motoren, waar onder de Hayabusa.

De zithouding is niet verkeerd, de windbescherming is kut, maar de remmen zijn IMO gewoon weer heel goed.

De wegligging vind ik ronduit slecht. Het voorwiel voelt erg "wazig" en wil bij elke verkeersdrempel onmiddelijk het luchtruim kiezen.

En dan het vermogen........ tsja:
Het is voor redelijk sportief toergebruik voldoende, absoluut!
Het is zeer bruikbaar, dat ook.
Maar de fun factor op dit vlak zit er gewoon niet in.
Voor een 1200cc motorblok zijn zowel het koppel, topvermogen en de powerbandbreedte onder de maat.

Dus mij zul je echt niet een GS1200 zien kopen, maar dat vinden de Beemerboys vast niet errug ! :mrgreen:
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: rvs_gps op 07 november, 2005, 20:47:23
CiteerDe zithouding is niet verkeerd, de windbescherming is kut, maar de remmen zijn IMO gewoon weer heel goed.  
Je hoeft er ook geen 300 mee :lol: Als ik hard wil rijden koop ik een andere motor, als ik wil spelen en fun hebben in de Eifel of de Alpen koop ik dus wel een GS.

CiteerDe wegligging vind ik ronduit slecht. Het voorwiel voelt erg "wazig" en wil bij elke verkeersdrempel onmiddelijk het luchtruim kiezen.
Wel bekend met de constructie van de voorvork ??? Daar moet je echt wel even aan wennen hoor. Kan inderdaad vreemd aanvoelen, en dan nog welke banden zaten erop , etc etc.

Ik heb er ook mee gereden weliswaar kort maar toch. :P
Zelf vind ik hem te braaf rijden, de 1100 en de 1150 zijn veel ruwer. Ondanks de balans gewichten (of wat ze ook aan het blok gedaan hebben om hem minder trillend te maken) vindt ik de motor juist meer trillen.

De 1200 is gewoon net iets minder motor dan de 1100 of de 1150.
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: Richard K. op 07 november, 2005, 21:56:18
Citeer
Ik heb er ook mee gereden weliswaar kort maar toch. :P
Zelf vind ik hem te braaf rijden, de 1100 en de 1150 zijn veel ruwer. Ondanks de balans gewichten (of wat ze ook aan het blok gedaan hebben om hem minder trillend te maken) vindt ik de motor juist meer trillen.
De 1200 is gewoon net iets minder motor dan de 1100 of de 1150.

Hey dat is niet goed als je meent dat de motor meer trilt. Dan is er iets niet goed aan afstelling of benzine (hij moet op super=98 oktaan rijden, op 95 draait hij niet lekker).

Met de balansas draait het 1200 blok als een naaimachientje. Dat is t.o.v. van 1100/1150 wel wennen (met mn R1100 RS heb ik 89000 mee gedraaid, dus ik weet wel hoe dat voelt.)

Nu na 9000 km op mn ST begin ik het 1200 blok wel te waarderen  :P Klopt, is in het begin minder "spannend" dan het oude 1100 blok. Maar heeft ook wel hele andere capaciteiten  :angel: kwestie van gewenning  :wink:
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: rvs_gps op 07 november, 2005, 22:03:27
Juist, een naaimachientje, en als die graag wilde had ik mijn GL1500 wel gehouden. Zit ook nog meer tupperware aan  :lol: Ik mag rustig voelen dat een boxer rij.
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: DeWitte op 08 november, 2005, 07:35:19
ik neem er ondertussen ff 'n koppie thee bij en uiteraard een koekje :mrgreen:
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: The Dominator op 08 november, 2005, 07:35:19
Citaat van: "Dwars"En wie is die langharige tekkel op de derde foto ??? Als die een motorrijbewijs heeft  verkoop ik mijn GS :lol:

Citaat van: "Busaberke"
da's het prototype van de doelgroep waar de GS voor in de markt gezet wordt .......... :rofl:

Citaat van: "Dwars"
ken anders een langharige, soms belgische tekkel die tot de doelgroep van de tupperware behoort :mrgreen:

langharig...? soms belgisch....?? tekkel....??? tupperware doelgroep....????

zeg!
je bedoelt toch niet?
t zal toch niet?
humzz, volgens mij wel......
HEB JE T OVER MIJ???????   :twisted:  :twisted:
ja maar....
ik wil niet eens meediscussieren....
en nu wordt ik er bij de haren bijgesleept....

maar oke, nu ik er toch bij betrokken wordt:
laat mij maar lekker op die tupperwaredoos rijden, ben dr absoluut positief van onder de indruk hoe je met een allroad (zoals bijv mn dominator) in de stad en op bochtig wegdek absoluut gigafun hebt, maar op langere afstand blijft t voorlopig voor mij de sportieve tupperwaredoos, koppel en vermogen te over op iedere snelheid en toerental blijf ik geweldig vinden...  (en daarbij zo'n GS is me veels te duur)

maarrrrrrr als de flitskastenpopulatie en snelheidsbeperkingen blijven toenemen zal ik zeker mn opties gaan moeten uitbreiden dit ivm het behouden van mn rose papiertje!
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: DeWitte op 08 november, 2005, 07:36:32
:rofl: hmm, lekker koppie :wink:
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: brit op 08 november, 2005, 08:33:06
Citaat van: "Richard K."Hey dat is niet goed als je meent dat de motor meer trilt. Dan is er iets niet goed aan afstelling of benzine (hij moet op super=98 oktaan rijden, op 95 draait hij niet lekker).

Met de balansas draait het 1200 blok als een naaimachientje. Dat is t.o.v. van 1100/1150 wel wennen (met mn R1100 RS heb ik 89000 mee gedraaid, dus ik weet wel hoe dat voelt.)

'sommige' r1200gs'en hebben inderdaad onverklaarblaar véél last van trillingen. méér dan de 1150-reeks. en nee, synchroniseren, afstellen, ... helpen niet. het probleem situeert zich op een ander vlak. 2 bmw dealers hebben tegenover mij het probleem al erkent... zoals wel meer gebeurt bij bmw (cfr. de versnellingsbak reeks van voor '97 op de r1100xx) kan er het één en ander verkeerd lopen bij assemblage/constructie en houdt bmw haar lippen vanuit haar optiek wijselijk op elkaar.

voor die r1200gs eigenaars die met zo'n motor rondrijden: je moet je geen zorgen maken. beide dealers hebben me uitgelegd dat de motor niet aan zijn duurzaamheid inboet.
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: Richard K. op 08 november, 2005, 09:42:17
Citaat van: "rvs_gps"Ik mag rustig voelen dat een boxer rij.

Yep, vind ik ook. Alleen: eerst voelde ik dat al meteen bij het wegrijden. Dat is nu minder. Maar ik voel dat wel nog als ik es flink aan het gas ga hangen. Niet zo heftig als vroeger, maar t is er wel nog. Maar daar komt souplesse en handelbaarheid en véél vermogen voor terug. Da's ook wat waard.
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: DeWitte op 08 november, 2005, 10:43:05
laten we wel wezen; de 1e serie 4kleps-Gs de 1100 (tot 97) was ook een sof; stoere, strakke brommert vooral in ut Kalaharigelb. Maarrrrrr heb de mijne van ellende toen ingeruild omdat er 2x achterelkaar de bak (welliswaar onder coulance) gereviseerd moest worden; de St 1100 die ik daarna had, was in storingsgevoeligheid een ware opluchting

Discussie moeten voeren voordat e.e.a. onder coulance viel,met de BMW importeur wil je niet weten; zgn. zou het niet structureel zijn geweest; grote bulshit; 65 % vd 1e serie heeft versnellingsbakproblemen gehad  :cry: ze lullen der wel een punt aan; heb zelfs een " geheimhoudingsverklaring" of zoiets moeten tekenen.....

m'n huidige GsA, (ja het ligt aan mij), binnen 40 K al een nieuwe achterschokdemper (gedeeltelijk wederom coulance) en een groot cardanlager vernieuwd. Als je met monteurs praat zeggen die ook dat het materiaal vroeger veel degelijker was en langer meeging.

wat is waar? :?
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: brit op 08 november, 2005, 12:19:12
Citaat van: "Dwars"Als je met monteurs praat zeggen die ook dat het materiaal vroeger veel degelijker was en langer meeging.

wel dwars, dat is ook mijn ervaring. om nog een voorbeeld aan te halen: ik was erbij op het moment dat mijn dealer de eerste r1200rt uit het krat haalde. tijdens het monteren van die motor begonnen de 2 mecaniciens de 'pijnpunten' op te sommen. sommige zaken waren echt wel bmw-onwaardig (zoals de manier waarop de 2 kofferhelften aan elkaar moeten bevestigd worden). maar er zijn natuurlijk ook nog altijd de pluspunten tgo de voorganger.

maar het is mijn overtuiging dat het bij iedere constructeur zo is. en eigenlijk bij alles dat geproduceerd wordt. zelfs luxe-items beginnen te vervallen in inferieure kwaliteit in vergelijking met vroeger.
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: brit op 08 november, 2005, 12:44:05
om terug te komen op mijn probleem:

(http://users.skynet.be/rqweb/r12gs_kapot2.JPG)

gisteren contact opgenomen met dealer en zeiden me dat het garantie ging zijn. waren op de hoogte dat het probleem zich kan stellen en hadden reeds 1x dergelijke herstelling uitgevoerd (maar de klant had de kosten zelf moeten betalen omdat hij het paneel zelf verwijderd had en terug slecht geplaatst had - klant had dit zelf gemeld). gisterenavond ben ik de motor gaan afleveren en heb ik hun ook verwezen naar het topic op het nederlands gs forum.

daarnet heb ik een telefoontje gekregen van de zaak met de melding dat de herstelling niet onder garantie zal vallen omdat de invoerder (bmw belux in bornem) niet weet van dergelijk probleem en dat tot op heden dergelijk probleem nog niet werd geregistreerd :shock:

conclusie:

ofwel lijkt me dit een flagrante leugen, ofwel wordt er niet gecommuniceerd tussen de dealers en bmw. zijn er nog andere mogelijkheden...

ik begin echt een hekel te krijgen aan die kutbrommer en aan die invoerder :!:
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: DeWitte op 08 november, 2005, 13:06:26
flink stampij maken zou ik zeggen :evil:  al is het maar om je eigen frustraties kwijt te raken :wink:
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: Busaberke op 08 november, 2005, 13:22:59
Citaat van: "Dwars"flink stampij maken zou ik zeggen :evil:  al is het maar om je eigen frustraties kwijt te raken :wink:

:stupid:

Huur desnoods met een aantal mede gedupeerden een echte advocaat in (dus geen rechtsbijstand) en maak er werk van.

Als je een radiotje van 9,95 Euri bij de Aldi koopt krijg je zelfs nog de Europees wettelijk verplichtte garantie van 2 jaar.
(Zelfs na 2 jaar is men in geval van problemen verplicht om je gedeeltelijk tegemoet te komen!)

En dan probeert BMW zich op zo'n manier onderuit te maken ?

Ronduit belachelijk, GS1200 rijders, verenigt U!
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: May Day op 08 november, 2005, 16:08:24
Citaat van: "Busaberke"
Ronduit belachelijk, GS1200 rijders, verenigt U!
Dat hebben ze hier al genoeg gedaan he.
Titel: Tupperware gezever
Bericht door: The Dominator op 08 november, 2005, 16:11:21
en te bedenken dat afgelopen week een GS rijder hayabusa's liefkozend tupperware dozen noemde......
zie hier alleen maar GS plastik praatjes  :?  :?

zouden die japanse tupperware dozen dan toch wel goed ge-engineerd zijn laat ik eens wat roepen, zo'n 7 jaar geleden.........