Citaat van: "Speedtwin"Ben in het bezit van een GPS systeem
Ja dat kennen we ondertussen wel :oops:
heb ff genoeg van die pratende sigarenkistjes :roll:
wil gewoon "ouderwets" sturen in groepen waarin de deelnemers het enigste doel hebben om "gezamelijk" een tochtje te maken......
Deels ligt dat aan de voorrijder, route, discipline en bovenal de "wil" om samen te rijden....... :oops:
"Samen uit, samen thuis!"
CiteerSpeedtwin schreef:
Ben in het bezit van een GPS systeem
Ja dat kennen we ondertussen wel
heb ff genoeg van die pratende sigarenkistjes
wil gewoon "ouderwets" sturen in groepen waarin de deelnemers het enigste doel hebben om "gezamelijk" een tochtje te maken......
Deels ligt dat aan de voorrijder, route, discipline en bovenal de "wil" om samen te rijden.......
GPS,kompas,kaart of wichelroede :D het gaat om "het rijden". Zelf rij ik om te rijden en niet om te puzzelen :lol:
Ik heb zeer goede ervaring met groepen van plm 6 tot 8 personen waarbij ik als voorrijder fungeer.
Gewoon lekker sturen en alleen op de weg letten en niet op de gps of kaart of wat dan. Dat is 100% genieten van de rit.
Bied me dan ook graag aan als voorijder, routes heb ik genoeg. Leuke mix van Eifel en Ardennen je zegt het maar.
Op deze manier kun je ook groepen maken waarbij je snelle en langzame deelnemers in aparte groepen laat rijden zodat iedereen aan zijn trekken :oops: komt. Zo krijg je tenminste geen gefrusteerde mensen "het ging veel te hard (of te langzaam)
Doe ook regelmatig m'n best als voorrijder....
Maar kan ook heerlijk genieten erachter.....
Kom ik (misschien) ook nog eens op "andere" weggetjes uit....
Als het "doel" maar hetzelfde is..... :thumbsup:
Nou voorrijders hebben we in ieder geval genoeg :?
En GPS zal best handig zijn... je kan niet van de voorrijder verwachten dat ie een hele groep in de gaten kan houden...
dus een optie, neem gewoon een portofoon mee, zal Speedtwin ongetwijfeld in de kast hebben liggen...(anders ik wel) :yes6rs:
geef die aan iemand die achter in de groep rijdt en voila, voorrijder weet wat achter in de groep gebeurt, werkt super :thumbsup:
kunnen we dan nu gaan plannen wat we willen gaan doen??? :wink:
Wat het rijden in groepen betreft is het eigenlijk simpel:
* We vertrekken allen met een volle tank en kijken wie er als eerste moet tanken (hij/zij weet precies hoeveel km er met de motor te rijden is)
* We spreken van te voren af na hoeveel km of tijd we gaan stoppen (ongeveer dus)
* De voorrijder bepaalt de te rijden route.
* De minder ervaren rijders zitten altijd voor in de groep!
* De snellere rijders achteraan.
* We rijden in een baksteenformatie achter elkaar (hiervan kan worden afgeweken als de situatie dit vereist (bochtentechniek)
* we halen elkaar niet in
* HEEL belangrijk om te voorkomen dat de groep uit elkaar valt:
EEN IEDER IS VERANTWOORDELIJK VOOR DIE RIJDER DIE ACHTER HEM RIJD.
Zie je dat de rijder achter je-om wat voor reden dan ook- moet stoppen, dan stop jij ook. Je voorligger ziet jou stoppen en stopt ook, net zolang totdat de voorste gestopt is. Met verder rijden gaat het natuurlijk in omgekeerde volgorde.
Zo ben ik nog nooit iemand kwijt geraakt.
Greetz Speedtwin
Citaat van: "TTigertje"
heb ff genoeg van die pratende sigarenkistjes :roll:
wil gewoon "ouderwets" sturen in groepen waarin de deelnemers het enigste doel hebben om "gezamelijk" een tochtje te maken......
Deels ligt dat aan de voorrijder, route, discipline en bovenal de "wil" om samen te rijden....... :oops:
"Samen uit, samen thuis!"
nadeel van routes zoals bijvoorbeeld afgelopen zondag, dat je je vastlegt aan een vereiste:
- route zoeken tussen verschillende kastelen
(waren er wel maar vaak verscholen tussen de bossen) is wat anders als een route die je kent en waarvan je weet dat er leuke bochten inzitten
gebruikmaken van "sprekende kastjes" is bij dit soort routes in onbekende streek (zeg nu zelf wie is er al eens ik kuttekoven of rullingen geweest) bijna ondenkbaar. dus al met al viel het afgelopen zondag mijns inziens best mee, een leermoment is wel geweest dat we voor een volgende keer wat nummers uitwisselen voor mocht het misgaan!
Citaat van: "Speedtwin"
* De minder ervaren rijders zitten altijd voor in de groep!
* De snellere rijders achteraan.
andersom imo veel beter, althans op langere tochten; zo hoeven de langzamere (onervarene)deelnemers zich niet te laten opnaaien. (want dat gebeurd toch) en Gps is aan mij niet besteed, zeker in de Eifel en Ardennen decadent gedoe :roll: ben in 22 jaar nog nooit verdwaald trouwens, nog zelfs niet in de Alpen of Pyreneen; de lol van het motorrijden zit um ook in het zelf ontdekken van wegen en als het dan onverhard wordt, nou en :? daarom rij je toch all-Road (ikke dan)
iig groepen groter dan 5 (niet gelijkwaardige bestuurders) heeft ook niet mijn voorkeur :roll: andersom met gelijkwaardige (ervaren) bestuurders kan je zelfs met 20 man rijden in een groep; alles valt en staat met discipline en een stuk ervaring. ech wel :yes6rs:
Citaat van: "Speedtwin"* HEEL belangrijk om te voorkomen dat de groep uit elkaar valt:
EEN IEDER IS VERANTWOORDELIJK VOOR DIE RIJDER DIE ACHTER HEM RIJD.
Zie je dat de rijder achter je-om wat voor reden dan ook- moet stoppen, dan stop jij ook. Je voorligger ziet jou stoppen en stopt ook, net zolang totdat de voorste gestopt is. Met verder rijden gaat het natuurlijk in omgekeerde volgorde.
Zo ben ik nog nooit iemand kwijt geraakt.
Greetz Speedtwin
Dat klopt, en gaat ook op voor een kort tochtje op n zondagmiddag in het heuvelland. Maar als je met 15 man de Eifel of Ardennen in trekt doe je jezelf geen plezier door 125 km te rijden achter iemand die veel minder ervaren is en bv voor elke bocht remt, niet durft in te halen etc.
Ik huldig het principe - teminste op langere routes:
- ervaren (snelle) rijders vooraan (zij banen de weg)
- ALTIJD een goede "laatste man" die de route kent.
- bij de wegen waar het kan: ieder zijn eigen tempo zolang je niet hoeft af te slaan.
- bij
elke afslag wacht je en zorg je dat de groep bij elkaar is.
- dat zelfde geldt voor de koffie/lunch etc....
Dat wordt n Lekker dagje frustratievrij toeren 8)
Citaat van: "Richard K."Citaat van: "Speedtwin"* HEEL belangrijk om te voorkomen dat de groep uit elkaar valt:
EEN IEDER IS VERANTWOORDELIJK VOOR DIE RIJDER DIE ACHTER HEM RIJD.
Zie je dat de rijder achter je-om wat voor reden dan ook- moet stoppen, dan stop jij ook. Je voorligger ziet jou stoppen en stopt ook, net zolang totdat de voorste gestopt is. Met verder rijden gaat het natuurlijk in omgekeerde volgorde.
Zo ben ik nog nooit iemand kwijt geraakt.
Greetz Speedtwin
Dat klopt, en gaat ook op voor een kort tochtje op n zondagmiddag in het heuvelland. Maar als je met 15 man de Eifel of Ardennen in trekt doe je jezelf geen plezier door 125 km te rijden achter iemand die veel minder ervaren is en bv voor elke bocht remt, niet durft in te halen etc.
Ik huldig het principe - teminste op langere routes:
- ervaren (snelle) rijders vooraan (zij banen de weg)
- ALTIJD een goede "laatste man" die de route kent.
- bij de wegen waar het kan: ieder zijn eigen tempo zolang je niet hoeft af te slaan.
- bij elke afslag wacht je en zorg je dat de groep bij elkaar is.
- dat zelfde geldt voor de koffie/lunch etc....
Dat wordt n Lekker dagje frustratievrij toeren 8)
dit is ook mijn beleving (en is afgelopen zondag ook menig keer gebruikt omdat ik me een keer bewust heb laten terugvallen in de groep) er werdt bij afslagen mooi gewacht op de volgende... tevens wachte ik bij oversteken van rijkswegen etc tot hele groep bij elkaar was.... maarja dit soort dingen moeten we vantevoren afspreken....
ik ben dr in elk geval voor om:
de snelleren vooraan te laten rijden, door te rijden tot aan afslag en daar te wachten totdat groep compleet is en dan weer door.......
zei ik toch :roll:
Citaat van: "Dwars"zei ik toch :roll:
wadde???
Citaat van: "hayasjeelski"de snelleren vooraan te laten rijden, door te rijden tot aan afslag en daar te wachten totdat groep compleet is en dan weer door.......
Helemaal mee eens. Zo blijft het rijden voor iedereen leuk. En zo hebben we het de keren in de Eifel ook gedaan en ging prima....de jongens wachtte altijd op mij :wink: :lol:
iig, met een geselecteerd gezelschap dat "dezelfde" stijl (vooral je daar van kan spreken :oops: ) op de brommert hanteerd is het leuker/veiliger raggen; het schneller werk bedoel ik dan he 8)
daarentegen als je gaat toeren (ahum wat een uitdrukking eigenlijk :roll: )zou het individu zich eigenlijk moeten aanpassen aan de groep (eigen rol is dan van ondergeschikt belang) toch??
jaja hoor wie ut zegt :oops:
en GPS is voor mietjes of vrouwen :twisted:
:rofl:
Citaat van: "Dwars"
en GPS is voor mietjes of vrouwen :twisted:
:rofl:
Jaja....als je altijd hetzelfde rondje rijdt heb je het ook niet nodig :twisted:
Citaat van: "Dwars"
en GPS is voor mietjes of vrouwen :twisted:
zijwieltjes ook, maar afgelopen weekend zouden ze een hoop ellende bespaard hebben :mrgreen:
(http://www.motoren-toerisme.be/motorwereld/images/nieuws/050519_01_BMWzijwiel.jpg)
:laughing49so:
Citaat van: "Dwars"
daarentegen als je gaat toeren (ahum wat een uitdrukking eigenlijk :roll: )zou het individu zich eigenlijk moeten aanpassen aan de groep (eigen rol is dan van ondergeschikt belang) toch??
Maar dan kan ik net zo goed met de hele groep in een touringcar. Spaart ook nog benzine en hoeven we helemaal niet op elkaar te wachten.
volkomen mee eens :!:
tis wel gezellie af en toe :wink: maar wie van de malloten hiero heeft een busrijbewijs en nog belangrijker laten we die dan ook de bus besturen terwijl wij ladderzat achterin liggen :?
Hey! Modjes!
Is het niet een idee om hier een "HOW TO...DRIVE with us"......Topic van te maken :idea:
Kan me in het onderstaande wel vinden.....is ook handig voor nieuwe leden, hoef je niet aan het begin van elk tochtje te gaan preken. :evil:
Citaat van: "Speedtwin"Wat het rijden in groepen betreft is het eigenlijk simpel:
* :yes6rs: We vertrekken allen met een volle tank en kijken wie er als eerste moet tanken (hij/zij weet precies hoeveel km er met de motor te rijden is)
* :yes6rs: We spreken van te voren af na hoeveel km of tijd we gaan stoppen (ongeveer dus)
* :yes6rs: De voorrijder bepaalt de te rijden route.
* :yes6rs: We rijden in een baksteenformatie achter elkaar (hiervan kan worden afgeweken als de situatie dit vereist (bochtentechniek)
* we halen elkaar niet in
* :yes6rs: HEEL belangrijk om te voorkomen dat de groep uit elkaar valt:
EEN IEDER IS VERANTWOORDELIJK VOOR DIE RIJDER DIE ACHTER HEM RIJD.
Zie je dat de rijder achter je-om wat voor reden dan ook- moet stoppen, dan stop jij ook. Je voorligger ziet jou stoppen en stopt ook, net zolang totdat de voorste gestopt is. Met verder rijden gaat het natuurlijk in omgekeerde volgorde.
Zo ben ik nog nooit iemand kwijt geraakt.
Greetz Speedtwin
En dan graag snelle jongens van vooren :worship-cool:
Citaat van: "TTigertje"Hey! Modjes!
Is het niet een idee om hier een "HOW TO...DRIVE with us"......Topic van te maken :idea:
we zijn geen vereniging met statuten :? ; gaat mij ook veel te ver; ik hou er niet van om iets opgelegd te krijgen :evil: en wil dan ook een anders niets opleggen middels een tour-reglement. :roll: ; we zijn allemaal grote jongens en meiden met een A rijbewijs. toch??
let wel ik spreek in deze voor mezelf, niet namens alle modjes he :wink:
Ik moet toch geheel aansluiten bij Speed twin. Rij toch al zo'n 20 jaar motor (ja ja breuzelschos maar toch :lol: )en heb wel wat ervaring met groepen rijden. Wel eens van het harmonika effect gehoord ???? Dat je als 2e man lekker 80km/h rijdt in een groep van 10 personen en nummer 10 rijdt gewoon dik 120km/h :wink:
Als je dit niet kent heb je nog nooit in een groep met verschillende rijders gereden. En ik heb al genoeg verhitte gezichten gezien van heren en dames die het achteraan niet bijhielden , om vervolgens als 2e man of vrouw helemaal tot rust te komen zonder dat gevoel van "" ik moet en zal ze bijhouden"
(Een van de reden waarom ik afgelopen zondag achteraan reed. :lol: )
Dit snelheids verschil in een groep is bijna niet te voorkomen en mooi te benutten door de snelle jongens achteraan te laten rijden. KOmen die ook aan hun trekken. :oops:
Sterker nog als voorrijder moet je daar rekening mee houden zeker binnen de bebouwde kom. Jij rijdt dan wel 60 maar de laatste man rijdt gewoon dik 80 !!!
En het is toch altijd zonde geld zo'n bekeuring.....
Citaat van: "Dwars"
we zijn geen vereniging met statuten :? ; gaat mij ook veel te ver; ik hou er niet van om iets opgelegd te krijgen :evil: en wil dan ook een anders niets opleggen middels een tour-reglement. :roll: ; we zijn allemaal grote jongens en meiden met een A rijbewijs. toch??
let wel ik spreek in deze voor mezelf, niet namens alle modjes he :wink:
Nee, statuten :twisted: alsjeblieft zeg :!:
Het zijn gewoon richtlijnen om het in grotere groep rijden, ontspannen en gezellig te laten verlopen..... :)
Citaat van: "rvs_gps"Dit snelheids verschil in een groep is bijna niet te voorkomen en mooi te benutten door de snelle jongens achteraan te laten rijden. KOmen die ook aan hun trekken. :oops:
Sterker nog als voorrijder moet je daar rekening mee houden zeker binnen de bebouwde kom. Jij rijdt dan wel 60 maar de laatste man rijdt gewoon dik 80 !!!
En het is toch altijd zonde geld zo'n bekeuring.....
Yep da's precies waar je snelle jongens achteraan moet laten rijden: in de stad. Buiten de bebouwde kom gelden wat mij betreft andere regels 8)
en zeker op n leuke bochtige weg in de Eifel!!!! :P
Tijdens een echte toerrit ben ik het met de rest eens. Maar ik kan me voorstellen dat in de Eifel wel heel anders gereden wordt met al die bochten. Dan gaan de snellere rijders toch echt op de kontjes van de voorgangers hangen, en dat is voor beiden niet leuk.
Dus bij toerritten zoals zondag inderdaad de afspraken zoals boven omschreven. Maar in de Eifel kun je beter homogene kleinere groepjes maken. Dus opsplitsen naar snelheid zodat er geen inhaalmanouvres gemaakt hoeven te worden.
Citaat van: "TTigertje"Nee, statuten :twisted: alsjeblieft zeg :!:
Het zijn gewoon richtlijnen om het in grotere groep rijden, ontspannen en gezellig te laten verlopen..... :)
Met statuten doelde ik op het feit dat MFL geen vereniging of club vormt; en dus ook aan richtlijnen heb je dan geen ruk als je ze niet kunt (of in mijn geval wilt) afdwingen :!: alles valt en staat met disicpline en dus het ondergeschikt individueel belang bij het rijden in een groep. En ook dit kun je niet afdwingen imo :?
zou het niet eens willen....daarbij ben ik bevreesd dat wij hier er niet eensgezind uit komen; dus blijft het bij een leuke theorie en niet meer dan dat :wink:
Citaat van: "Dwars"volkomen mee eens :!:
tis wel gezellie af en toe :wink: maar wie van de malloten hiero heeft een busrijbewijs en nog belangrijker laten we die dan ook de bus besturen terwijl wij ladderzat achterin liggen :?
mn pa heeft zn busrijbewijs, hoef je alleen maar die bus te regelen ;) maar denk dat ie liever derbij gaat liggen :roll: maar als jullie liggen zien jullie nog niks van de omgeving/het touren :?
je kunt ook een bus huren met chauffeur ;)
Citaat van: "TTigertje"Hey! Modjes!
Is het niet een idee om hier een "HOW TO...DRIVE with us"......Topic van te maken?
Pff...een "how to drive with us".........
Richtlijnen e.d voor als ik met MFL ga rijden? Dingetjes waaraan ik moet voldoen en me aan moet houden als ik met MFL de weg op ga?
Asjeblieft hey,....niks voor mij. Hou er niet van om me aan zogenaamde richtlijnen mbt tot motorrijden in een groepje te moeten houden.
Loop buiten het motorrijden om al tegen genoeg richtlijnen en regeltjes op.
Rij sowieso nooit in groepjes groter dan maximaal drie -vier rijders.
Vindt het dan wel weer fijn om te weten wie er evt achter me zit als het tempo serieus omhoog begint te gaan.
Enige twee regeltjes die ik hanteer zijn:
- ik rij in een "supersportgroepje"niet met mensen zonder goede beschermende kleding- geen spijkerbroekridders dus.
- ik rij niet met "kamikazepiloten". gevaarlijk "pose en haantjes gedrag"hoort niet thuis in een snelle groep.
Voor de rest heb ik weinig richtlijnen en regeltjes.Gewoon opstappen, rijden en "we zien wel"
Kan me overigens wel voorstellen dat wanneer er in een grotere tourgroep gereden gaat worden dat het enigzins wenselijk is als iedereen zich een beetje aanpast aan de rest. Ik vindt het echter niet leuk om in een grotere tourgroep te rijden.
CiteerEEN IEDER IS VERANTWOORDELIJK VOOR DIE RIJDER DIE ACHTER HEM RIJD.
Tuurlijk niet..
wellicht lees ik "verantwoordelijk" te letterlijk maar ik wens dus niet verantwoordelijk te zijn voor degene die achter me rijdt.
Vindt wel dat degene die achter me rijdt enige verantwoordelijkheid tov mij heeft, dwz dat ie voor de veiligheidt enige afstand in ere houdt net zoals ik doe bij degene die voor me rijdt. niks rottiger rijden dan met een achterligger die constant in je achterwiel zit te pushen.
Wellicht lees ik het hele verhaal te letterlijk en met te zeer het "supersport rijgroepje verhaal" in gedachten?
:wink:
:stupid: 2 zielen 1 gedachte :wink:
Citaat van: "Karin"
Maar in de Eifel kun je beter homogene kleinere groepjes maken. Dus opsplitsen naar snelheid zodat er geen inhaalmanouvres gemaakt hoeven te worden.
Maar opsplitsen betekent dan meestal ook dat snelle en langzamere groep elkaar volledig kwijt raken. En dat is dan weer jammer als t gaat om koffieleutpauze en eten. Dat vind ik nou net leuk met n grote groep.
Wil je dat met n gesplitste groep voor elkaar krijgen dan moet je alweer veel meer van tevoren plannen, weten waar je zal stoppen voor koffie & lunch, en dat is dan weer minder spontaan.....
Citaat van: "Dwars":stupid: 2 zielen 1 gedachte :wink:
2 zielen 1 gedachte?
kan niet, volstrekt onmogelijk mijn beste.
U rijdt BMW , ik Ducati immers...
:wink:
Hoe groter de groep, des te moeilijker het is om samen te touren.
En waar gaat het hier eigenlijk over?
Samen touren, is bij mij met elkaar een leuke rit maken, je SAMEN amuseren.
Niet kijken wie er het hardste kan..oftewel het meeste lef heeft, want dan moet ik toch thuisblijven :cry:
Een lekker tempo rijden, en zorgen dat je allemaal fun hebt daar doe ik het voor.
Racen doen we dan wel een keertje op het circuit
Citaat van: "Hakinnen"Citaat van: "Dwars":stupid: 2 zielen 1 gedachte :wink:
2 zielen 1 gedachte?
kan niet, volstrekt onmogelijk mijn beste.
U rijdt BMW , ik Ducati immers...
:wink:
Nou, buiten dit item zijn we het ook volstrekt eens dat 2 cylinders meer dan genoeg zijn voor een moto :wink: nietwaar waarde heer. :angel:
iig we komen elkander nader :twisted:
twee cilinders, vier cilinders... baksteenformatie... harmonika... wat een gezok...
okay, zo lang rijd ik nog niet, en ik heb pas 1 keer met een groep gereden. Wat een gezanik op de weg. snellere rakkers moesten telkens weer wachten op de slakken uit de groep. Ben je net lekker in je ritme, moet er weer eentje iets drinken. Daarom rijd ik liever alleen. Kan ik mijn eigen (slakken)tempo aanhouden, en stoppen als ik dat zelf wil. Genieten op de motor doe ik voor mijn gevoel en idee toch alleen, kan niemand me bij helpen. jaja. ik ben een Einzelgänger... so what?
Citaat van: "t_rex1970"twee cilinders, vier cilinders... baksteenformatie... harmonika... wat een gezok...
Ben je net lekker in je ritme, moet er weer eentje iets drinken. Daarom rijd ik liever alleen. Kan ik mijn eigen (slakken)tempo aanhouden, en stoppen als ik dat zelf wil. Genieten op de motor doe ik voor mijn gevoel en idee toch alleen, kan niemand me bij helpen. jaja. ik ben een Einzelgänger... so what?
Praat je onderweg wel eens tegen iemand anders of alleen maar tegen jezelf? 8)
:laughing49so:
Citaat van: "suzuki-girl"Hoe groter de groep, des te moeilijker het is om samen te touren.
En waar gaat het hier eigenlijk over?
Samen touren, is bij mij met elkaar een leuke rit maken, je SAMEN amuseren.
Niet kijken wie er het hardste kan..oftewel het meeste lef heeft, want dan moet ik toch thuisblijven :cry:
Een lekker tempo rijden, en zorgen dat je allemaal fun hebt daar doe ik het voor.
Racen doen we dan wel een keertje op het circuit
1000% mee eens..
Citaat van: "Richard K."Citaat van: "t_rex1970"twee cilinders, vier cilinders... baksteenformatie... harmonika... wat een gezok...
Ben je net lekker in je ritme, moet er weer eentje iets drinken. Daarom rijd ik liever alleen. Kan ik mijn eigen (slakken)tempo aanhouden, en stoppen als ik dat zelf wil. Genieten op de motor doe ik voor mijn gevoel en idee toch alleen, kan niemand me bij helpen. jaja. ik ben een Einzelgänger... so what?
Praat je onderweg wel eens tegen iemand anders of alleen maar tegen jezelf? 8)
Als je aan het rijden bent valt er niet veel te zeggen lijkt me zo... :lol:
Citaat van: "t_rex1970"Citaat van: "Richard K."Citaat van: "t_rex1970"twee cilinders, vier cilinders... baksteenformatie... harmonika... wat een gezok...
Ben je net lekker in je ritme, moet er weer eentje iets drinken. Daarom rijd ik liever alleen. Kan ik mijn eigen (slakken)tempo aanhouden, en stoppen als ik dat zelf wil. Genieten op de motor doe ik voor mijn gevoel en idee toch alleen, kan niemand me bij helpen. jaja. ik ben een Einzelgänger... so what?
Praat je onderweg wel eens tegen iemand anders of alleen maar tegen jezelf? 8)
Als je aan het rijden bent valt er niet veel te zeggen lijkt me zo... :lol:
tja..net als thuis....daar word er ook niet naar me geluisterd...daarom voel ik me thuis op de motor.. :twisted:
Bovenstaande verhalen hebben niets met mijn betoog te maken.
Ik had het over rijden in 1 groep!
Het verhaal van de snelleren die op de langzameren moeten wachten is m.i. het rijden in 2 groepen, een snelle en een rustige groep.
Het samen rijden is een sociale bezigheid.
Op een gegeven moment ontstaan er vanzelf groepje van rijders die met elkaar optrekken.
Dit heb ik heel vaak(altijd) meegemaakt bij georganiseerde groepsreizen zoals bijv. bij Vrij Uit of KNMV.
Greetz Speedtwin
Citaat van: "Speedtwin"Bovenstaande verhalen hebben niets met mijn betoog te maken.
misschien wel een logisch vervolg? :wink:
Hebben we niet allemaal het beste voor ??? :angel:
de een wil baksteengewijs rijden en achte elkaar blijven zonder in te halen...de ander wil WEL snel door de bochten...tja...word moeiliojk om voor iedereen goed te doen..
De Zonagochtenrit was laatst toch redelijk goed verlopen, alleen moeten er meerdere van de route op de hoogte zijn zodat bij kwijtraken toch weer een samenkomst mogelijk is...
Meer moeten we er niet van willen maken..
Citaat van: "rvs_gps"Hebben we niet allemaal het beste voor ??? :angel:
:yes6rs: :yes6rs: :yes6rs:
Citaat van: "FZ_Ron"Citaat van: "t_rex1970"Citaat van: "Richard K."Citaat van: "t_rex1970"twee cilinders, vier cilinders... baksteenformatie... harmonika... wat een gezok...
Ben je net lekker in je ritme, moet er weer eentje iets drinken. Daarom rijd ik liever alleen. Kan ik mijn eigen (slakken)tempo aanhouden, en stoppen als ik dat zelf wil. Genieten op de motor doe ik voor mijn gevoel en idee toch alleen, kan niemand me bij helpen. jaja. ik ben een Einzelgänger... so what?
Praat je onderweg wel eens tegen iemand anders of alleen maar tegen jezelf? 8)
Als je aan het rijden bent valt er niet veel te zeggen lijkt me zo... :lol:
tja..net als thuis....daar word er ook niet naar me geluisterd...daarom voel ik me thuis op de motor.. :twisted:
... king of the road 8)
Citaat van: "suzuki-girl"Hoe groter de groep, des te moeilijker het is om samen te touren.
En waar gaat het hier eigenlijk over?
Samen touren, is bij mij met elkaar een leuke rit maken, je SAMEN amuseren.
mee eens
Citaat van: "suzuki-girl"Niet kijken wie er het hardste kan
echt niet??? ook niet héél eventjes?? Als (bijna) niemand t ziet? 8)
Citaat van: "suzuki-girl"..oftewel het meeste lef heeft, want dan moet ik toch thuisblijven :cry:
... kwestie van goed oefenen toch?
maar wel helemaal mee eens. groepsrijden gaat fout als t op haantjesgedag uitdraait.
Citaat van: "suzuki-girl"Een lekker tempo rijden, en zorgen dat je allemaal fun hebt daar doe ik het voor. Racen doen we dan wel een keertje op het circuit
Ook mee eens. Maar als je in een groep rijdt met een groot verschil in ervaring dan beleef je daar doorgaans met elkaar minder plezier aan als juist daar geen rekening mee wordt gehouden.
Alleen ..... als je alles op een rijtje zet, dan zie je dat je géén kant en klare oplossing kunt verzinnen.
- Opsplitsen is soms handig maar soms ook niet
- Wachten op elkaar is soms handig, soms ook niet
- je rijgedrag aanpassen aan de minst ervarenen is soms geen probleem, maar soms wel
EN TOCH IS HET RIJDEN MET EEN GROEP VERSCHRIKKELIJK GEZELLIG...
Dus wat te doen?
Ik denk vóór elke route:
- ALTIJD vooraf overleggen met de deelnemers over welke rijstijl en al of niet groepsindeling (want je rijdt niet altijd met dezelfde mensen)
- Respecteer elkaars grenzen, en verschil in ervaring (d'r is nog niemand met een aangeboren A-rijbewijs voor zover ik weet)
- maak goede afspraken over juist wel of juist niet op elkaar wachten en gemeenschappelijke pauzes
- maarre ... dat kan dus bij elke route anders worden ingevuld ....
allez daan... wie nie goan veer uns probérè??
wat mich betref kin ver zondig murege probere..