als brildrager komt de vraag in me op, wie nog meer hiero? en wat is je oplossing op de motor (bedoel dan vooral bij slecht weer of in ut donker, ivm beslaan) iig zit er vaak mee te worstelen :?
Hoe doe jij dat.....................?
Citaat van: "Dwars"als brildrager komt de vraag in me op, wie nog meer hiero? en wat is je oplossing op de motor (bedoel dan vooral bij slecht weer of in ut donker, ivm beslaan) iig zit er vaak mee te worstelen :?
Hoe doe jij dat.....................?
heb dr zelf geen last van.... heb een pinlock die na verloop van tijd wel aanslaat maar alleen onderlangs..... stukkie ducktape werkt daar goed.....
pinlock werkt bij mij ook goed; echter niet in combi met de bril (die ik helaas steeds vaker nodig heb, zeker in ut donker) :?
:?:
Toen ik nog aan het lessen was droeg ik ook een bril, alleen last gehad van beslaan als het regende. maar dan liet ik het vizier op een kiertje voor de ventilatie.
heb voor een radicalere oplossing gekozen, want ik had echt slechte ogen.
vond het gezichtsveld te beperkt om veilig te kunnen rijden, dus ben ik naar België gegaan, en heb daar een lazerbehandeling laten doen.
Beetje duur, maar het geld meer dan dubbel waard. :yes6rs:
Ik heb lenzen, en moet altijd een (zonnen)bril op om de rondvliegende vuiltjes te weren. Want dan heb ik echt een probleem, mijn ogen gaan dan megatranen als er wat onder de lens komt te zitten. Bij mij beslaat de bril ook altijd als ik stil sta en dan voornamelijk bij kouder/nat weer. Ik zet altijd even het vizier een klein stukje open als ik stil sta, maar tijdens het rijden heb ik er nooit geen last van. De pinlock doet dan uitstekend zijn werk.
Je hebt trouwens ook sprays voor brillenglazen tegen condens.
Als ik de bril op heb en er begint iets te beslaan zet ik gewoon het vizier open, is wel minder als t regent, meja. :?
Citaat van: "WhomBom"Als ik de bril op heb en er begint iets te beslaan zet ik gewoon het vizier open, is wel minder als t regent, meja. :?
:stupid: en bij mij niet als, heb de bril wel nodig :roll: Ik heb zo'n vizier met "dubbele beglazing" (weet ff niet hoe het heet) en dat beslaat niet zo snel. Als het beslaat zet ik het vizier een klein stukje open, heb je niet veel last van de regen...
Maar ben niet van suiker gemaakt dus dat beetje regen boeit niet :wink:
Heb ook een bril, en op de motor is het knap lastig.
Hij beslaat idd wel eens en als ik het vizier stukje open zet waait de wind onder de glazen door (werveling) in me ogen en dan beginnen de ogen meteen te tranen als een gek..
Ben aan het denken aan lenzen maar Karin schrijft al dat het uitkijken is met vuiltjes etc enals oplossng een zonnebril..bril _lenzen_bril...schiet ik niks op..
Ik ga komend seisoen op zoek naar een goeie helm die wat beter geventileerd is zodat beslaan minder of zelfs opgelost word.
Als klein truukje doe ik de bril wel eens poetsen met veel dreft o.d...dan beslaat ie ook minder snel.
Het beslaan komt meestal door de adem, dus als deze netjes afgevoerd zou worden waren we van het probleempje af..
Citeerdubbele beglazing" (weet ff niet hoe het heet)
Da's Thermopane :shock:
Ben ook brildragend, bril beslaat zelden, visier heeft meer problemen, dan maar een beetje open (Schuberth kan ook in ventilatiestand, dan zet je het visier een stukje naar voren)
ben ook een glasdrager :lol:
Hoe ik 't doe :?: neem een kleine bril (nee geen kindermaat) maar een met een klein ruit oppervlak. :wink:
Dat je bril beslaat komt door je adem :idea: dus een sjaal voor je smoel :wink: en je adem naar onder uitblazen, heb ook een fogcity vizier
als 't te erg wordt dan doe ik de bril af
lenzen is voor mij geen oplossing ( zonder bril ben ik zo knap als een finse bostroll ) :mrgreen:
en m'n werk laat dit niet toe
werk wel een kleinere bril, maar dan heb je wel enorm gezichtsveld verlies, dus wil zeggen dat je zicht opzij beperkt is.
ik heb dat ervaren als zeer lastig, met bijv wegrijden uit een parkeervak.
je moet je dan bijna omdraaien op de motor om nog wat te kunnen zien.
speelt natuurlijk minder als je niet zo slecht ziet maar toch.
Gelukkig heb ik alleen een leesbril nodig en nog niet voor de tellertjes te kijken, die zie ik nog. :shock:
Voor de echte brildragers stel ik voor een helm met geslepen vizier :rofl: :rofl: .
Of dit al bestaat betwijfel ik ten zeerste, maar het idee lijkt me leuk :D .
Er bestaat wel een verwarmd vizier wat goed moet helpen maar dat past volgens mij maar op één merk helm maar het merk ben ik even kwijt. :oops:
-OO-
Ook brildrager, en dus veroordeeld tot systeemhelmen. (-10 en nog -1.5 cylindrisch of zoiets).
Heb BMW systeem 2 en systeem 3 gehad. De laatste met pinlock.
Tijdens een zomer-bui cq regen kunt je idd het vizier op een kiertje zetten. Maar wat voor oplossing hebben de dames en heren voor de vrieskou? Het temperatuurverschil tussen buitenkant en binnenkant is dan het grootst. BMW-handschoenen hebben dan een stukje zeemleer op de wijsvinger zodat je aan de binnenkant kunt zemen. Maar dan moet iedere keer het visier weer open. :cry:
Ik ben zelfs een keer goed in de problemen gekomen toen zich ijs tussen visier en pinlock had afgezet, daar kun je dus niet meer bij! Eerst nog op de tast gereden.... geen suc6. En 40 km met je visier open bij -10 is dan helemaal geen pretje!
Nu heb ik de nieuwste Schubert systeemhelm C2, maar hier heb ik nog geen winter-rit mee gereden.
Citaat van: "d'r Blieje"-OO-
Nu heb ik de nieuwste Schubert systeemhelm C2, maar hier heb ik nog geen winter-rit mee gereden.
Als je meer ervaring met de C2 hebt had ik dat graag geweten,ook of deze geruislozer is dan de Concept.
Ik wil namelijk ook een C2 kopen en hoor hier dus graag over :P
Citaat van: "d'r Blieje"
Ik ben zelfs een keer goed in de problemen gekomen toen zich ijs tussen visier en pinlock had afgezet, daar kun je dus niet meer bij! Eerst nog op de tast gereden.... geen suc6.
Antifog folie misschien :?
--> Antifog folie misschien <--
Noop!
Pinlock is an sich perfect, alleen bij BMW systeemhelmen is dit een compleet visier met voorgemonteerde pinlock. Deze kun/moet je om de zoveel tijd weer bijstellen. Dan heb je weer "vrij zicht" :) Wist ik dus niet totdat Tom (motoshopmar.nl) met een schroevendraaier op me af kwam...
ik was op de site van de KNMV aan het neuzen, toen zag ik dat de aktie met visionclinics (nederlands ooglasercentrum) verlengt is:
CiteerActie met VisionClinics voortgezet
Het hele jaar flinke korting voor KNMV-leden
Sinds 1 november 2004 is sprake van een uitstekende samenwerking tussen VisionClinics en de KNMV, waarbij onze leden kunnen rekenen op een aantrekkelijke korting bij een ooglaserbehandeling. Deze bijzondere actie heeft nogal wat positieve reacties teweeg gebracht en daarom is besloten om de samenwerking te verlengen t/m 31 december 2006.
Zonder bril of lenzen is het nu eenmaal prettiger en vele motorrijders hebben inmiddels gekozen voor een ooglaserbehandeling. Een praktische oplossing voor bijvoorbeeld licentiehouders, instructeurs en toerrijders. Kortom voor mensen die veel met motorrijden bezig zijn.Voor KNMV-leden is het aantrekkelijk om voor zo'n behandeling aan te kloppen bij VisionClinics, de specialist en marktleider op dit gebied en door de Consumentenbond in 2003 beoordeeld als beste kliniek in Nederland. Op vertoon van hun lidmaatschapspas krijgen KNMV-leden tot € 400,- korting (€ 200,- per oog) in één van de zes klinieken van VisionClinics in ons land.
Ben je ouder dan 18 jaar en jonger dan 60 en heb je een oogafwijking tussen de min 20 en plus 15 en wil je meer weten? Neem dan contact op met tel. nr. 0800 – 8888999, of kijk op: http://www.visionclinics.nl/. VisionClinics heeft vestigingen in Amsterdam, Arnhem, Bussum, Delft, 's-Hertogenbosch en Zwolle.
dus even de prijslijst opgeduikelt:
CiteerPrijslijst behandelingen
Vooronderzoek 1 oog 2 ogen
Vooronderzoek** EUR 100 EUR 100
Laserbehandelingen
Lasik EUR 2.000 EUR 4.000
Lasek EUR 2.000 EUR 4.000
Conductie Keratoplasty EUR 2.000 EUR 4.000
Contactlensimplantaties
Artisan EUR 2.450 EUR 4.900
Artiflex EUR 2.450 EUR 4.900
ICL EUR 2.450 EUR 4.900
Torische lens EUR 2.750 EUR 5.500
** Als u overgaat tot behandeling, zijn genoemde prijzen inclusief de prijs voor het vooronderzoek.
Zelf ben ik in België geweest hiervoor, en ik kwam in totaal op een bedrag van 3200 euro uit.
Hiervoor had ik dan wel een hele uitgebreide behandeling die zich onderscheidt doordat ik de ogen op meerdere punten gelaserd heb en dus een nog scherper beeld heb, je kunt dit vergelijken met een gewone foto tov een digitale foto...
de standaard behandeling in Belgie zit rond de 2500 euro.
www.olc.be
Rij nooit met een bril. Vind dat echt irritant. Altijd met de lenzen.
Heb gelukkig zelf nog geen bril nodig,lijkt me lastig.
Ik zie hier wel dat er een gat in de markt is voor vizieren die op sterkte worden geslepen. :lol:
Ik zie het al voor me :" Mooie actie van Desmo Devil"
helaas heb ik de bril nodig bij het rijden, al rij ik soms zonder.
Tis lastig en irritant, zeker met een normale helm...
Volgende helm word een klaphelm...
Tegen het beslaan van de bril doe ik weinig, ik zet de ventilatie van de helm even open. Met helm muts heb ik er wel veel last van dat ie beslaat....dan moet ik soms wel zien hoe ik de adem uitadem...
Citaat van: "Desmo-devil"Heb gelukkig zelf nog geen bril nodig
:shock: :shutup:
Citaat van: "Desmo-devil"Ik zie het al voor me :" Mooie actie van Desmo Devil"
8)
Ik rijd altijd met een zonnebril op sterkte met contrast verhogende glazen. Dit kijkt relaxer en ook in de auto heb ik deze altijd op. Zelfs met bewolking, regen en mist. 8)
De nieuwe gewone bril is van titanium dus kan onder de helm goed buigen zonder dat ie meteen in een vouw ligt.
Citaat van: "Rookie"Ik rijd altijd met een zonnebril op sterkte met contrast verhogende glazen. Dit kijkt relaxer en ook in de auto heb ik deze altijd op. Zelfs met bewolking, regen en mist. 8)
De nieuwe gewone bril is van titanium dus kan onder de helm goed buigen zonder dat ie meteen in een vouw ligt.
wat is dat: contrast verhogende glazen, nooit van gehoord :oops:
Citaat van: "suzuki-girl"Citaat van: "Rookie"Ik rijd altijd met een zonnebril op sterkte met contrast verhogende glazen. Dit kijkt relaxer en ook in de auto heb ik deze altijd op. Zelfs met bewolking, regen en mist. 8)
De nieuwe gewone bril is van titanium dus kan onder de helm goed buigen zonder dat ie meteen in een vouw ligt.
wat is dat: contrast verhogende glazen, nooit van gehoord :oops:
Hahaha schijnt bijna niemand te weten...
Doet eigenlijk letterlijk wat het zegt, door het hogere contrast tussen de verschillende kleuren is alles veel duidelijker te onderscheiden en scherper. Klinkt gek maar vooral in dichte mist is het echt een oplossing! Ik kan niet meer zonder.
Citaat van: "Rookie"Citaat van: "suzuki-girl"Citaat van: "Rookie"Ik rijd altijd met een zonnebril op sterkte met contrast verhogende glazen. Dit kijkt relaxer en ook in de auto heb ik deze altijd op. Zelfs met bewolking, regen en mist. 8)
De nieuwe gewone bril is van titanium dus kan onder de helm goed buigen zonder dat ie meteen in een vouw ligt.
wat is dat: contrast verhogende glazen, nooit van gehoord :oops:
Hahaha schijnt bijna niemand te weten...
Doet eigenlijk letterlijk wat het zegt, door het hogere contrast tussen de verschillende kleuren is alles veel duidelijker te onderscheiden en scherper. Klinkt gek maar vooral in dichte mist is het echt een oplossing! Ik kan niet meer zonder.
is dat ook wat voor nachtblindheid?
ja mij moet je alles uitleggen, ik ben immers BlonT :oops:
Citaat van: "suzuki-girl"Citaat van: "Rookie"Citaat van: "suzuki-girl"Citaat van: "Rookie"Ik rijd altijd met een zonnebril op sterkte met contrast verhogende glazen. Dit kijkt relaxer en ook in de auto heb ik deze altijd op. Zelfs met bewolking, regen en mist. 8)
De nieuwe gewone bril is van titanium dus kan onder de helm goed buigen zonder dat ie meteen in een vouw ligt.
wat is dat: contrast verhogende glazen, nooit van gehoord :oops:
Hahaha schijnt bijna niemand te weten...
Doet eigenlijk letterlijk wat het zegt, door het hogere contrast tussen de verschillende kleuren is alles veel duidelijker te onderscheiden en scherper. Klinkt gek maar vooral in dichte mist is het echt een oplossing! Ik kan niet meer zonder.
is dat ook wat voor nachtblindheid?
ja mij moet je alles uitleggen, ik ben immers BlonT :oops:
Voor nachtblindheid is maar optie; euthanasie. :rofl:
Als ik met mijn vriendin naar een avond kroeg naar huis rijd sta ik doodsangsten uit. :shock:
Nee sorry weet ik ook niet. Weet wel dat pearle vroeger speciale brillen had voor s'avonds / s'nachts.
is het enige dat niet opgelost is na het laseren, mijn lichtelijke nachtblindheid... :shock:
als het donker is en droog, geen probleem, maar als het regent.....dan wil je liever niet bij mij in de auto zitten :oops:
Citaat van: "suzuki-girl"is het enige dat niet opgelost is na het laseren, mijn lichtelijke nachtblindheid... :shock:
als het donker is en droog, geen probleem, maar als het regent.....dan wil je liever niet bij mij in de auto zitten :oops:
:stupid: :shutup: :oops:
Citaat van: "Rookie"Als ik met mijn vriendin naar een avond kroeg naar huis rijd sta ik doodsangsten uit. :shock:
Dan drink je niet genoeg :mrgreen:
je weet toch wanneer de meeste ongelukken gebeuren? Pcies als je gedronken hebt :!: en wie rijdt er als je gedronken hebt?? Pcies je vrouw/vriendin :!:
:rofl:
Hej :guns: Dwars,
Citeerje weet toch wanneer de meeste ongelukken gebeuren? Pcies als je gedronken hebt en wie rijdt er als je gedronken hebt?? Pcies je vrouw/vriendin
Dank je wel hè! Een hele week niet op internet! Door dit soort opmerkingen. De vrouwen kijken mee hoor!!!! gvd!!!
PS. Echt VET :rofl: :worship-cool: