Poll
Vraag:
hoe hard rij jij op de NL snelweg?
Optie 1: 100 (opa en oma)
stemmen: 2
Optie 2: 110 (handsfree beller)
stemmen: 0
Optie 3: 120 (brave burger)
stemmen: 1
Optie 4: 130 (deugnietje)
stemmen: 5
Optie 5: 140 (cruiser)
stemmen: 7
Optie 6: 150 (zoef de haas)
stemmen: 2
Optie 7: 160 (bijna aso)
stemmen: 2
Optie 8: 170 (aso)
stemmen: 3
Optie 9: 180 (maniak)
stemmen: 0
Optie 10: 180+ (vul zelf maar in)
stemmen: 0
Flauwe poll mischien maar ik verveel me en ik kom net van de snelweg waar ik IEDEREEN in heb gehaald met maar 140 km/h ? :?
Wat is er aan de hand in Nederland? Na een poosje voelde ik mij bijna een onverantwoorde aso!! 140 is toch niet zo erg :mrgreen:
of? :roll:
Dat is toch een goed teken? Dat iedereen zich maar goed aan die 120km/h houdt en rechts blijft, kan ik er lekker (on)gestoord voorbij.
Helaas houdt de meute zich meestal alleen maar zo koest als er verderop geflitst wordt....
Dus Dwars....wellicht was jij de enige die dit niet wist :rofl:
zou ut?? :oops:
Ik ben een brave burger 8) vooral met de auto dan :roll:
Maar ze staan vaak zat langs mijn route, dus gewoon gedragen ;)
Ligt er een beetje aan. Cruisesnelheid is 160 of zo. Zo nu en dan heb ik geluk en heb ik een Duitser voor me die het op 180 houdt, daar ga ik dan achter aan met wat meters er tussenin zodat ik nog kan remmen als ik een flits zie.
Dat ligt maar net aan mn bui, en of er blitzers staan...
Toen ik mn sjink net had reed ik es over de autoweg naar heerlen, mooi 150, is wel n mooie snelheid dacht ik...
opeens zie ik zon hoere kast, dus ik remmen, erlangs, en weer naar die 150.
ik ben nog geen minuut onderweg, staat er weer zon kast, ik wéér remmen, en wéér naar die 150, tot ik de derde kast zag, toen ben ik maar gewoon braaf gaan rijden :?
Maar normaal rij ik op de autoweg niet zo gek hard, daar is t ook t meuterke niet voor wa, wel op de duitse autoweg, dan moet ik altijd effe kijken of hij nog wel hard genoeg loopt :mrgreen: , als je geluk hebt haal je dan 180..met 25 kW :twisted:
Als ik 120 rij in de 6 dan zit ik net een beejte in de 'bok' toeren zeg maar. Dus dan rij ik maar 140. Zit ik netjes op de 4000 r/pm.
Mwhaa cruisen met 170 vind ik wel relaxed :wink: , dat het niet mag is natuurlijk een heel andere zaak :cry:
Met de bedrijfsbus meestal vol jaas...en dan ligt het eraan...soms 140 soms wel meer... Op langere stukken meestal 140, ook met eigen auto..
Op de motor in Nederland meestal 130-140 en in duitsland 170-180. als ik iets sneller wil gaat ie tot z'n max,maar dat is niet meer prettig rijden. (235-240 op de teller) Mischien wat meer ervaring opdoen met hoge snelheden..dan voelt het mischien wat beter aan.. :lol:
Ik rij altijd +20, dus ook op de snelweg rond de 140, soms 150.
Alhoewel ik laatst op de RF, 180 op de snelweg heb gereden :mrgreen: (had het helemaal niet in de gaten, dacht dat ik zo 140 reed)
alleen met het blik (voor het werk dan) verrek ik het om te hard te rijden..., wat langer onderweg, dus krijg ik mijn uren makkelijker bij elkaar :oops:
100,hij gaat niet harder :lol:
:lol: 120-130 op de teller, ik heb namelijk een bloedhekel :evil: aan bonnen want dat is weggegooid geld.
:twisted: En als het moet of niks te zien is, :wink: af en toe flink gas geven tot soms wel even 180-190 :twisted: maar dan is er geen lol meer aan want dan zit je bijna op de achterbank met het stuur in de handen. :roll:
kl*te land. hier kun je niet echt doorrijden. Want zelfs links rijden ze met 110/120 tegenwoordig. En de die flitscriminelen... om de haverklap loop je wel de kans geflitst te worden... ik probeer zo'n 130 vast te houdenm schiet het nog iets op... en ik ben niet de enige die dat doet. :lol:
Ik rij binnendoor :twisted:
Citaat van: "Motzippaldy"Ik rij binnendoor :twisted:
en soms als navigator in een 2cv he motzy? :mrgreen:
:rofl:
Citaat van: "Dwars"Citaat van: "Motzippaldy"Ik rij binnendoor :twisted:
en soms als navigator in een 2cv he motzy? :mrgreen:
:rofl:
Picci's :mrgreen:
Met het Bitubo buske...altijd 110. loopt ie het beste
Met de Beemer van het vrouwke...uh...ligt aan het tijdstip, de drukte en de hoeveelheid benzine in de tank.. :oops:
Met de motor.....verleden tijd :wink:
Met de Busa kruissnelheid zo'n 150.
Soms "iets" harder, maar alleen in Duitsland, da's toch vanzelfsprekend! :twisted:
Met het Saabje .. kruissnelheid zo'n 140, anders gaat ie zuipuh :?
Vanmorgen waren er weer veel opa's en oma's op de weg volgens mij :? Maar dat is elke morgen eigenlijk, terwijl ik me gewoon aan de 120 hou :roll:
Maar jij rijdt in de spitsuren, dan kan je op je klompen aanvoelen dat je vaak de 120 niet zult halen.
en dat heeft verders niks met opa's en oma's te maken
(mijn pa 68 rijdt ook nog altijd stevig door, brengt ook regelmatig cjibtjes binnen) :mrgreen:
weet wel nu wat te langzaam is op de NL snelweg :rofl: een 2cv op de linkerbaan en achter je 10km file :angel:
Ik hou hem altijd op de 170 km netto, das op de teller 175, indien ik geflitst wordt zit ik nog onder de beruchte 50 km+, zodat mijn roze papiertje niet direct in gevaar komt, (moet natuurlijk niet te vaak gebeuren) en als ik het op de heupen heb, dan pas ik de volgende truuk toe, met een ringsleuteltje 10 het !@##$#$%%^^&^%*()(*&^%$$#@@!#%^^&&^%$#!@#$%^&^&&&&^&^^%%%, en dat werkt ook goed :oops: :oops: :oops: :oops:
Citaat van: "Dwars"weet wel nu wat te langzaam is op de NL snelweg :rofl: een 2cv op de linkerbaan en achter je 10km file :angel:
Zo heb je wel één voordeel, je hebt zelf geen last van de file want je rijdt voorop :rofl: :nana9oi:
Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Ik hou hem altijd op de 170 km netto, das op de teller 175, indien ik geflitst wordt zit ik nog onder de beruchte 50 km+, zodat mijn roze papiertje niet direct in gevaar komt, (moet natuurlijk niet te vaak gebeuren) en als ik het op de heupen heb, dan pas ik de volgende truuk toe, met een ringsleuteltje 10 het !@##$#$%%^^&^%*()(*&^%$$#@@!#%^^&&^%$#!@#$%^&^&&&&^&^^%%%, en dat werkt ook goed :oops: :oops: :oops: :oops:
Tonnie,
had jij niet ergens die speciale voorziening laten bouwen?
Daar is mij n.l. niets van opgevallen tijdens mijn bezichtiging van jouw garage .......... :wink:
Of is het zo goed gedaan? :twisted:
Citaat van: "Busaberke"Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Ik hou hem altijd op de 170 km netto, das op de teller 175, indien ik geflitst wordt zit ik nog onder de beruchte 50 km+, zodat mijn roze papiertje niet direct in gevaar komt, (moet natuurlijk niet te vaak gebeuren) en als ik het op de heupen heb, dan pas ik de volgende truuk toe, met een ringsleuteltje 10 het !@##$#$%%^^&^%*()(*&^%$$#@@!#%^^&&^%$#!@#$%^&^&&&&^&^^%%%, en dat werkt ook goed :oops: :oops: :oops: :oops:
Tonnie,
had jij niet ergens die speciale voorziening laten bouwen?
Daar is mij n.l. niets van opgevallen tijdens mijn bezichtiging van jouw garage .......... :wink:
Of is het zo goed gedaan? :twisted:
Helemaal correct Robert, je weet wel van die chromen rondjes :lol: :lol:
maar als ik helemaal uit mijn dag wil gaan, dan pas ik de Busa nog een beetje aan, geeft dan echt 100% zekerheid. :D :D :D
Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Ik hou hem altijd op de 170 km netto, das op de teller 175, indien ik geflitst wordt zit ik nog onder de beruchte 50 km+, zodat mijn roze papiertje niet direct in gevaar komt, (moet natuurlijk niet te vaak gebeuren) en als ik het op de heupen heb, dan pas ik de volgende truuk toe, met een ringsleuteltje 10 het !@##$#$%%^^&^%*()(*&^%$$#@@!#%^^&&^%$#!@#$%^&^&&&&^&^^%%%, en dat werkt ook goed :oops: :oops: :oops: :oops:
Citaat van: "Busabear"
Tonnie,
had jij niet ergens die speciale voorziening laten bouwen?
Daar is mij n.l. niets van opgevallen tijdens mijn bezichtiging van jouw garage .......... :wink:
Of is het zo goed gedaan? :twisted:
Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Helemaal correct Robert, je weet wel van die chromen rondjes :lol: :lol:
maar als ik helemaal uit mijn dag wil gaan, dan pas ik de Busa nog een beetje aan, geeft dan echt 100% zekerheid. :D :D :D
Nee, dat bedoel ik niet.
Je hebt mij in de tijd van de HCH eens een verhaal verteld over mensen van een motorzaak die een speciale "beschermende" voorziening op motoren konden bouwen, toch ?
O sorry Robert, had het niet goed gelezen, ja i.d.d, dat is een heel mooi systeem, daar rijd inmiddels ook een Hayabusa mee, het systeem is niet standaard, maar word voor iedere motor, perfect pas gemaakt, en je ziet er echt helemaal niets van, met als voordeel voor de Busa, dat je het toerental handeltje, wan links op het stuur zit, wat in feite geen functie heeft, je er perfect voor kunt gebruiken, want je moet dat niet met een electromotorretje uitrusten, daar er dan kans op storing is, maar gewoon handmatig, had er Vrijdag nog over met iemand, op de receptie, die zeer geinterresseerd in is, nadeel je bent de motor zeker een week of twee kwijt, daar alles pas gemaakt moet worden.
Met de motor blijf ik het liefst van de nederlandse snelwegen af omdat je te snel veeeeel te hard rijd. Met het koekblik is het gewoon hollen of stil staan. Zit je net rond de 150 moet je weer remmen voor de een of andere lullige vertegenwoordiger in een leasebak. :roll:
Aso dus...
Citaat van: "Road Racing Hayabusa"O sorry Robert, had het niet goed gelezen, ja i.d.d, dat is een heel mooi systeem, daar rijd inmiddels ook een Hayabusa mee, het systeem is niet standaard, maar word voor iedere motor, perfect pas gemaakt, en je ziet er echt helemaal niets van, met als voordeel voor de Busa, dat je het toerental handeltje, wan links op het stuur zit, wat in feite geen functie heeft, je er perfect voor kunt gebruiken, want je moet dat niet met een electromotorretje uitrusten, daar er dan kans op storing is, maar gewoon handmatig, had er Vrijdag nog over met iemand, op de receptie, die zeer geinterresseerd in is, nadeel je bent de motor zeker een week of twee kwijt, daar alles pas gemaakt moet worden.
F*ck ....... dat was mij dus he-le-maal niet opgevallen toen ik in jouw garage achter de Busa stond ........ 8)
Compliment voor diegene die het gebouwd heeft.
Gelukkig dat ik binnenkort weer eens in de buurt ben, dan zal ik het e.e.a. eens nader bestuderen (als dat mag) :wink: