Aangezien er een topic 'remvloeistof voor circuit' is, bij deze ook het 'remblokken voor circuit'-topic.
Wie gebruikt welke blokken en waarom?
Vertrouw je op de standaard remblokken of heb jij een setje speciallekes erop? Hoe zit het met de slijtage van de blokken en, niet te vergeten, de remschijven? en nu niet over trommelremmen beginnen!!
Moet je ze eerst goed warm rijden voor ze beginnen te remmen of verloopt het bij jou precies andersom?
'Wer bremst verliert!' geldt hier nu ff niet dus...laat maar horen!!
:wink:
blokken voor het circuit op de weg? mag dat ook? :? Ik gebruik CL blokken en die moet je idd goed opwarmen en remmen dan stukken beter dan de originelen; wat het met de schijven doet, moet zich nog uitwijzen :wink:
Citaat van: "Dwars"blokken voor het circuit op de weg? mag dat ook? :? Ik gebruik CL blokken en die moet je idd goed opwarmen en remmen dan stukken beter dan de originelen; wat het met de schijven doet, moet zich nog uitwijzen :wink:
Hub bedoel je met CL Carbon Lorain?????????, indien ja, die heb ik ook op de Busa type SBK3, een beetje opwarmen, en remmmmmmmmmmmmmmen, toppie, en de schijven houden zich er prima bij.
idd Carbon Lorain; type moet je me niet vragen :wink: maar mss dat de heren Circuitrijders meer op dit onderwerp kunnen ingaan; denk niet dat Gieskes deze uiteenzetting bedoelde :wink:
Ik rij met Braking. Zowel schijf, remklauw als remblokken.
De Braking remblokken gaan gewoonweg het langste mee, en het remt gewoon erg goed. Bovendien zijn de blokken ook nog eens niet te duur. Ik heb 25 Euri betaald voor mn laatste setje (één kant, dus 2 blokken...)
Andere merken blokken vreten met deze combinatie je schijf op, en zijn ook nog eens veel te snel versleten.
Citaat van: "Dwars"idd Carbon Lorain; type moet je me niet vragen :wink: maar mss dat de heren Circuitrijders meer op dit onderwerp kunnen ingaan; denk niet dat Gieskes deze uiteenzetting bedoelde :wink:
Ach why not, elke discussie of info-uitwisseling is er toch weer ééntje hè?!
Cl is de leverancier van remblokken van de Airbus 320, als ze die stop krijgen zal 't voor een motor ook wel lukken :wink:
Ik hoor veel goeds over 't type SBK3 van CL.
(http://www.carbonelorraine-moto.com/images/SBK3.jpg)
- Very high performance sintered metal brake pads designed for supersport bikes.
- Excellent grip.
- High performing braking in dry or wet weather.
- No fading.
- Excellent lifetime, comparable or better than O.E.
- Very low wear of disc.
- public price €36.- (cbr-tjuh)
Ziet er goed uit. Iemand al de C43 vanCL gebruikt? For racing only.... 8)
ik pak altijd originele remblokken, omdat er dus inderdaad blokken bestaan die je schijf opvreten; heeft whombom geen zin in :? al kosten die originele eigenlijk veel te veel (47,- oid voor n gs500 voorrem) en gaan ze ongeveer even lang mee als n voorband (niet zo gek lang).
Nu heb ik toevallig even andere blokken erin, die in n remklauw zaten, die nog aan de rempomp hing die ik op ebay besteld had :roll: omdat mn remblokken op waren.
ik heb dus geen idee wat dit voor iets is, maar ik vind de originele blokken beter, ze remmen gewoon veel harder. Nu moet je echt n stuk harder in die handle knijpen.. dat brengt t hem niet, of het is maar omdat ik t niet gewend ben.
Ik ben blij als ik morgen mn Suzuki Genuine Parts :twisted: blokken kan gaan halen in margraten :wink:
EBC HH GFA
FERODO CP 911
lUCAS CAR
Citaat van: "May Day"EBC HH GFA
FERODO CP 911
lUCAS CAR
Gebruik circuit? Ervaringen? Voorkeuren? Eigenschappen? Voordelen? Nadelen :?:
Dat moet je tegoed houden van me, heb mijn rechterarm in het gips na een valpartij met mijn trapfiets :shock:
Citaat van: "May Day"Dat moet je tegoed houden van me, heb mijn rechterarm in het gips na een valpartij met mijn trapfiets :shock:
beterschap dan maar vanaf hiero :wink:
Citaat van: "May Day"Dat moet je tegoed houden van me, heb mijn rechterarm in het gips na een valpartij met mijn trapfiets :shock:
Dacht dat ze motoren bedacht hebben om niet te hoeven trappen :roll:
In ieder geval beterschap!! :wink:
Citaat van: "May Day"EBC HH GFA
FERODO CP 911
lUCAS CAR
Mayday, Ik verwacht dat je de Lucas CRQ bedoeld. De CAR uitvoering zijn bedoeld voor lange afstand races. Die krijg je op circuitdagen nauwelijks warm.
Citaat van: "Bakkertjedeeg"Citaat van: "May Day"EBC HH GFA
FERODO CP 911
lUCAS CAR
Mayday, Ik verwacht dat je de Lucas CRQ bedoeld. De CAR uitvoering zijn bedoeld voor lange afstand races. Die krijg je op circuitdagen nauwelijks warm.
3 verschillende sets? Is dat een circuitafhankelijke keuze?
Gewoon setje Carbon Lorain's of Ferodo's (maw gewoon een setje goede remblokken) monteren en rijden maar..whatever
Tot het moment dat je richting ONK 600cc tijden gaat rijden niet meer aan denken en gewoon lekker rijden :D :wink:
Citaat van: "Hakinnen"Gewoon setje Carbon Lorain's of Ferodo's (maw gewoon een setje goede remblokken) monteren en rijden maar..whatever
Tot het moment dat je richting ONK 600cc tijden gaat rijden niet meer aan denken en gewoon lekker rijden :D :wink:
Tuurlijk maar ik vind het interessant om uit te vinden waar de voorkeur van de mede-MFL'ers ligt en met welke reden ze voor een bepaalde blok kiezen.
Enne...ONK? Dat zou eerder BONK worden denk ik :wink: