De nieuwe Jawa 650 Dakar, met eencillinder rotax blok
(http://i23.photobucket.com/albums/b393/suzuki-girl/Jawa_650_dakar_01.jpg)
(http://i23.photobucket.com/albums/b393/suzuki-girl/Jawa_650_dakar_02.jpg)
(http://i23.photobucket.com/albums/b393/suzuki-girl/Jawa_650_dakar_03.jpg)
wat n oerlelijk ding :banghead4rv:
:violent:
mijn jawa is fantastiek want hij is van plastiek :P :lol:
ach... kvind 'm wel wat hebben :wink:
'n niet zijnde rijstbrik heeft bij mij al veel krediet :angel:
Citaat van: "BoxerQ"ach... kvind 'm wel wat hebben :wink:
'n niet zijnde rijstbrik heeft bij mij al veel krediet :angel:
Klopt 8) alleen die uitlaat :shock:
Heb je de gemiddelde jawa al eens bekeken, dan is dit toch wel een vooruitgang.
Da's dus hetzelfde blok als de 650 die BMW en Aprilia toepassen, toch ?
Klopt, hetzelfde blok ja
gelezen op motor-forum anders wist ik dat ook niet :wink:
Citaat van: "Busaberke"Da's dus hetzelfde blok als de 650 die BMW en Aprilia toepassen, toch ?
Verder wordt dit blok ook nog gebruikt in div. grasmasjiens etc.
Maar alle gekheid,ik heb hele goede ervaringen en herinneringen aan deze Oostenrijkse blokjes, nooit problemen mee gehad in een kleine tien jaar dat ik Pegaso gereden heb.
Ik vind um dus wel wat hebben, altijd wel een zwak gehad voor 1-cijlindertjes met een Rotaxblok... :wink:
Citaat van: "Gummi-Kuh"
Ik vind um dus wel wat hebben, altijd wel een zwak gehad voor 1-cijlindertjes met een Rotaxblok... :wink:
Nou, dan opteer ik liever voor het 2-cilinder Rotaxblokkie 8)
Hetzelfde Rotaxblok :lol:
(http://img333.imageshack.us/img333/4725/supermoto16vx.jpg)
vraagje... wat is in godsnaam rotax??? :?
Een motorenbouwer uit Oostenrijk. Later overgenomen door Sachs, nu eigenaar van Piaggio. Bekend van sneeuwscooter blokken, kartblokken, vliegtuigmotoren en tegenwoordig de 4-takt blokken van de Aprilia 650 en BMW 650.
Citaat van: "Herr Tod"tegenwoordig de 4-takt blokken van de Aprilia 650 en BMW 650.
Met dat verschil dat de Aprilia"s 1 nokkenasje en klepje meer hadden dan hun BMW broertje(tenminste in het verleden wel of dat nu ook nog is weet ik eigenlijk niet omdat de BMW al een aantal jeren niet meer van de band rolt in Italie maar in Berlijn tegenwoordig).
Citaat van: "Herr Tod"Een motorenbouwer uit Oostenrijk. Later overgenomen door Sachs, nu eigenaar van Piaggio. Bekend van sneeuwscooter blokken, kartblokken, vliegtuigmotoren en tegenwoordig de 4-takt blokken van de Aprilia 650 en BMW 650.
en de producent van het Aprilia 1000cc V-twin blok, toch ?