Motor Forum Limburg

Nieuws => Motornieuws => Topic gestart door: B-Witch op 05 maart, 2006, 17:38:24

Titel: Jawa 650 Dakar
Bericht door: B-Witch op 05 maart, 2006, 17:38:24
De nieuwe Jawa 650 Dakar, met eencillinder rotax blok


(http://i23.photobucket.com/albums/b393/suzuki-girl/Jawa_650_dakar_01.jpg)

(http://i23.photobucket.com/albums/b393/suzuki-girl/Jawa_650_dakar_02.jpg)

(http://i23.photobucket.com/albums/b393/suzuki-girl/Jawa_650_dakar_03.jpg)
Titel: Jawa 650 Dakar
Bericht door: WhomBom op 05 maart, 2006, 17:46:46
wat n oerlelijk ding  :banghead4rv:

:violent:
Titel: Jawa 650 Dakar
Bericht door: belsj op 05 maart, 2006, 17:52:43
mijn jawa is fantastiek want hij is van plastiek  :P  :lol:
Titel: Jawa 650 Dakar
Bericht door: @Nippon op 05 maart, 2006, 19:17:26
ach... kvind 'm wel wat hebben  :wink:

'n niet zijnde rijstbrik heeft bij mij al veel krediet  :angel:
Titel: Jawa 650 Dakar
Bericht door: DeWitte op 05 maart, 2006, 19:38:19
Citaat van: "BoxerQ"ach... kvind 'm wel wat hebben  :wink:

'n niet zijnde rijstbrik heeft bij mij al veel krediet  :angel:

Klopt 8)  alleen die uitlaat :shock:
Titel: Jawa 650 Dakar
Bericht door: karz op 05 maart, 2006, 19:44:32
Heb je de gemiddelde jawa al eens bekeken, dan is dit toch wel een vooruitgang.
Titel: Jawa 650 Dakar
Bericht door: Busaberke op 05 maart, 2006, 21:19:27
Da's dus hetzelfde blok als de 650 die BMW en Aprilia toepassen, toch ?
Titel: Jawa 650 Dakar
Bericht door: B-Witch op 05 maart, 2006, 21:24:04
Klopt, hetzelfde blok ja


gelezen op motor-forum anders wist ik dat ook niet  :wink:
Titel: Jawa 650 Dakar
Bericht door: Gummi-Kuh op 05 maart, 2006, 22:22:36
Citaat van: "Busaberke"Da's dus hetzelfde blok als de 650 die BMW en Aprilia toepassen, toch ?

Verder wordt dit blok ook nog gebruikt in div. grasmasjiens etc.

Maar alle gekheid,ik heb hele goede ervaringen en herinneringen aan deze Oostenrijkse blokjes, nooit problemen mee gehad in een kleine tien jaar dat ik Pegaso gereden heb.

Ik vind um dus wel wat hebben, altijd wel een zwak gehad voor 1-cijlindertjes met een Rotaxblok... :wink:
Titel: Jawa 650 Dakar
Bericht door: Busaberke op 06 maart, 2006, 08:52:07
Citaat van: "Gummi-Kuh"
Ik vind um dus wel wat hebben, altijd wel een zwak gehad voor 1-cijlindertjes met een Rotaxblok... :wink:

Nou, dan opteer ik liever voor het 2-cilinder Rotaxblokkie  8)
Titel: Jawa 650 Dakar
Bericht door: Motzippaldy op 06 maart, 2006, 22:11:06
Hetzelfde Rotaxblok  :lol:



(http://img333.imageshack.us/img333/4725/supermoto16vx.jpg)
Titel: Jawa 650 Dakar
Bericht door: WhomBom op 06 maart, 2006, 23:17:23
vraagje... wat is in godsnaam rotax???  :?
Titel: Jawa 650 Dakar
Bericht door: Herr Tod op 07 maart, 2006, 01:46:55
Een motorenbouwer uit Oostenrijk. Later overgenomen door Sachs, nu eigenaar van Piaggio. Bekend van sneeuwscooter blokken, kartblokken, vliegtuigmotoren en tegenwoordig de 4-takt blokken van de Aprilia 650 en BMW 650.
Titel: Jawa 650 Dakar
Bericht door: Gummi-Kuh op 07 maart, 2006, 09:58:26
Citaat van: "Herr Tod"tegenwoordig de 4-takt blokken van de Aprilia 650 en BMW 650.

Met dat verschil dat de Aprilia"s 1 nokkenasje en klepje meer hadden dan hun BMW broertje(tenminste in het verleden wel of dat nu ook nog is weet ik eigenlijk niet omdat de BMW al een aantal jeren niet meer van de band rolt in Italie maar in Berlijn tegenwoordig).
Titel: Jawa 650 Dakar
Bericht door: Busaberke op 07 maart, 2006, 20:08:04
Citaat van: "Herr Tod"Een motorenbouwer uit Oostenrijk. Later overgenomen door Sachs, nu eigenaar van Piaggio. Bekend van sneeuwscooter blokken, kartblokken, vliegtuigmotoren en tegenwoordig de 4-takt blokken van de Aprilia 650 en BMW 650.

en de producent van het Aprilia 1000cc V-twin blok, toch ?