(http://www.fjrijders.be/forum/forumpics/pic1152.jpg)
(http://www.fjrijders.be/forum/forumpics/pic1153.jpg)
(http://www.fjrijders.be/forum/forumpics/pic1154.jpg)
(http://www.fjrijders.be/forum/forumpics/pic1155.jpg)
Voertuig carroserie en structuur:
Uit composiet opgebouwde monocoque uit KEVLAR** en glasvezel en ARALDITE *** Epoxy hars, verstevigd met rol- en crash baren. Motorsteun en balhoofd uit argon gelast vliegtuigstaal. Voorvork telescopisch, BMW monolever achter met Oehlins schokdemper. Vliegtuigstaal steunwiel assen.Vleugeldeur met geïntegreerd zonnedak aan de linkerkant te openen. Acrylglas al dan niet gefumeerd. 130 liter bagage ruimte achtering. SAE-conforme veiligheidsgordels. Eentonige kleur naar keuze.
Mechanisch :
4 cilinder in-lijn BMW K-serie motor , 987 cc , 8 kleppen , vloeistof gekoeld. Droge één schijfs koppeling. Versnellingsbak met 4 versnellingen en één electrisch ontgrendelbare achteruit. Electrische gang wissel, kardan aandrijving. 3 remschijven remsysteem met 4 zuiger remklauwen, volledig geintegreerd electronisch ABS systeem. Cruise control in optie. Aluminium 3 spaak velgen MT-H2 type 3.00x17" of 3.00 x 18" voorwiel en 5.00 x 17" of 4.50 x 18" achterwiel.
Uitrusting en accesoires:
2 kleuren lederen zetels met 3-punts veiligheidsgordels. Interieur uit Alcantara en grijze velours. Zwarte geluidsdempende matten. Zelf vergrendelende bagage ruimte met geïntegreerde hoofdsteun. Complete instrumentatie , verwarming an ventilatie systeem met 3-standen ventilatr en spiegel ontmisting, stoelverwarming en volledige air conditioning.Rado en GPS systemen in optie verkrijgbaar.
Bediening:
Motorfiets type stuur met uitgebreide functies. Koppelingspedaal links, versnellingsschakeling en steunwiel bedienings schakelaars links, geïntegreerde rem bediening door rechter pedaal, extra remhendel en draai gasbediening rechts.
Enkele cijfers:
Leeg gewicht: 440 kg. Tankinhoud: 47 liter . Bagage compartiment 130 liter. Maximaal gewicht 680 kg. Afmetingen zie bovenstaande schets. Service interval : 20.000 km. Garantie 1 jaar, op de struktuur 25 jaar.
Motorvermogen 66kW/90 pk bij 8000 tr/min. Koppel 86 Nm bij 6000 tr/min. Versnelling van 0 - 100 km/u 6.2 sec. Topsnelheid 240 km/u. Draaicirkel tussen muren: 8.5 m. Verbruik volgens ISO 7118: 4.3 l/100 km bij constante snelheid 90km/u en 5.4 l/100km bij 120 km/u. Rem afstand: van 100 - 0 km/u met ABS 40 m.
bron : www.ecomobil.be
Wat een blabla. Ik zal het samenvatten: "Het is een dom ding voor sukkels" :roll:
Citaat van: "Herr Tod"Wat een blabla. Ik zal het samenvatten: "Het is een dom ding voor sukkels" :roll:
Beetje errug kort door de bocht waarde Herr Tod :? Denk dat deze man net zo innovatief bezig is :yes6rs: Net als iemand die een standaard fiets ombouwt, middels hoogwaardige componenten die hij op e-bay verzameld tot de ultieme cafe-racer
(denk dat ik die niet hoef uit te leggen, toch?) :wink:
Klappen de zijwielen helemaal in of veren ze mee ?
Volgens mij is dat ding niet fijn te berijden met die wielbasis.
Iig ik vind het "ding" spuuglelijk, zelfs als die rood zou zijn !!!
Citaat van: "Desmo-devil"Klappen de zijwielen helemaal in of veren ze mee ?
Volgens mij is dat ding niet fijn te berijden met die wielbasis.
Iig ik vind het "ding" spuuglelijk, zelfs als die rood zou zijn !!!
Tis de nieuwe Hayabusa! model 2007
Citaat van: "Dwars"Beetje errug kort door de bocht waarde Herr Tod :? Denk dat deze man net zo innovatief bezig is :yes6rs: Net als iemand die een standaard fiets ombouwt, middels hoogwaardige componenten die hij op e-bay verzameld tot de ultieme cafe-racer (denk dat ik die niet hoef uit te leggen, toch?) :wink:
Nope. Hier is niet echt een markt voor, tis meer zoiets als een custom chopper van Orange County diekkoppen. Zie de BMW C1, als je zo'n ding ziet dan lig je toch ook dubbel over je tank van het lachen. Dit ding is op 2 manieren gehandicapt, 1 de handicap die een auto heeft (breed, lomp etc) en de handicap die een motor heeft (kwetsbaar, onopvallend etc), oftewel het slechtste van beide werelden.
Vergelijk aub dit onding niet met mijn machine :evil: Wat ik doe heeft tenminste nog nut :roll:
Citaat van: "Herr Tod"Vergelijk aub dit onding niet met mijn machine :evil: Wat ik doe heeft tenminste nog nut :roll:
jajoa :rofl:
:wink:
dit ding heeft ook nut, ik denk alleen niet dat je het als motor moet zien.
het is gewoon een voertuig met een verrekte laag brandstof verbruik, daar is het voor gemaakt, en alleen daarvoor.
looks boeien niet, prestaties waarschijnlijk ook niet zo, als het maar zuinig is.
1:23 laag? ... Een Ecomobil mag toch wat minder verbruiken. Dan is elke Tomos een über-ecomobile :roll:
Volgens mij is dat eco gedoe allemaal grote onzin.
Het is immers zo dat achter een paar jaar de benzine langzaam aan vermengd gaat worden met een plantaardig produkt.
De hele economie is op het moment nog afhankelijk van fossiele brandstoffen, die aan het opraken zijn, althans dat legt men ons voor.
(Het is helemaal niet te doen om het opraken van olie te voorkomen, ja het speelt ook wel mee, maar het heeft meer een politieke achtergrond.)
Feit is dat fossiele brandstoffen voor een groot gedeelte uit het middenoosten komen, en dat onze westerse maatschappij hiervan afhankelijk is. de hele economie draait op olie. (en dus de sheiks hebben de vinger in de pap, en ons in een wurggreep)
Om dit probleem aan te pakken wordt er een alternatief gezocht in de plantaardige olie, die wij in ons westerse wereldje ook kunnen produceren. en meer dan genoeg. zo heb je weer brandstof en de economie (lees werkgelegenheid ed) komen niet in het geding.
Dat is ook precies de reden waarom een techniek als waterstofaandrijving niet van de grond afkomt, water is goedkoop en voor iedereen beschikbaar, daar kan de economie niet op drijven, dan zou een liter water het 100 voudige moeten kosten, terwijl water een eerste levens behoefte is en dus nooit duur kan worden verkocht.
Dus dat ecokarretje hierboven, is gewoon een prestige projekt van een of andere techneut die hier zijn fantasie en hobby de vrije loopt heeft gegeven.
en mooi vind ik um helemaal niet... :wink:
:shock: ich sjton te staune uvver dis blondiene :worship-cool:
Citaat van: "Dwars":shock: ich sjton te staune uvver dis blondiene :worship-cool:
En ik in niet mindere mate :thumbsup:
tsja een vlaag van intellegentie :oops:
Citaat van: "suzuki-girl"
Dus dat ecokarretje hierboven, is gewoon een prestige projekt van een of andere techneut die hier zijn fantasie en hobby de vrije loopt heeft gegeven.
en mooi vind ik um helemaal niet... :wink:
Helemaal mee eens, en eco issie inderdaad niet eens :?
maarja, wat wil je met een beemer blok :roll:
In Canada winnen ze olie uit zand. Het schijnt dat de reserves daar 8 keer zo groot zijn als die van Saudi-Arabie. Ik hoop het want dan hoeven we die troep van hun niet meer te kopen, hebben ze geen geld meer en dan is het eindelijk einde oefening met dat volkje :twisted:
Hele idee hierachter is dat als het westen genoeg brandstof zelf kan produceren, dan is de relatie met het middenoosten verleden tijd,
die krijgen hun olie niet meer kwijt, hun economie stort in elkaar en zij zullen de vooraden voor dumpprijzen op de markt gaan brengen.
Het westen heeft dan het oosten in de tang.
Daar gaat het om, helaas komt het millieu op een 2de plaats, maar zal grote profiteur zijn als brandstoffen meer uit plantaardige samenstellinge gaan bevatten. minder kwalijke uitstoot.
Negatief effect is dat in het begin door hogere raffinage kosten de kosten voor een liter benzine aan de pomt ook enigzins zullen stijgen, maar je krijgt daarna een produkt dat niet meer zo sterk afhankelijk is van olievooraden (lees hoeveel de opec landen los laten).
Goed bezig Suzuki girl, toppie :D
Citaat van: "suzuki-girl"tsja een vlaag van intellegentie :oops:
Het is dus tóch peroxide-blond! :wink:
Citaat van: "Herr Tod"tis meer zoiets als een custom chopper van Orange County diekkoppen.
:rofl: :rofl:
Citaat van: "Herr Tod"Vergelijk aub dit onding niet met mijn machine :evil: Wat ik doe heeft tenminste nog nut :roll:
Wat heet "nut"
Dit heeft ook nut.... Zo'n onnozele kan beter in zijn garage mongool lopen zijn, dan dat je hem op de openbare weg tegenkomt :yes6rs:
Dus indirect heeft het toch wel nut....
Citaat van: "Herr Tod"1:23 laag? ... Een Ecomobil mag toch wat minder verbruiken. Dan is elke Tomos een über-ecomobile :roll:
Idd! Met mijn XL haalde ik 1:30... Liep wel maar 130 ofzo, maar harder mag je toch niet... Of is het soms een eco-bike voor de MotoGP :rofl: