de bike
(http://img143.imageshack.us/img143/4296/showimage3iv.jpg) (http://img143.imageshack.us/img143/9524/showimage10vx.jpg)
de advertentie op Classic - Motorbikes (http://www.classic-motorbikes.com/stock.asp?StockID=102873)
CiteerHere's a unique opportunity to acquire one of the finest competition motorcycles in the world. It is in fact extremely rare for a MotoGP to be made available for private purchase just months after having tasted victory during races counting towards the World Championship. We are therefore extremely proud to be able to offer as a world exclusive the fastest and most powerful MotoGP ever constructed (over 230 hp, over 330 km/h).
This bike is the celebrated Ducati Desmosedici GP5 ridden by Loris Capirossi winner of the 2005 Japanese Grand Prix at Motegi, who also took both pole position and the fastest lap during the race at the controls of this very bike. Loris Capirossi and his Desmosedici GP5 also won the 2005 Malaysian Grand Prix.
This exceptional machine is in perfect working order. The engine's electronics have been pre-adjusted to allow the bike to be ridden on a circuit without any particular difficulties by anyone with experience riding high performance racing bikes. The bike has been fully overhauled at the Ducati factory, and is delivered with a certificate of authenticity supplied by the Ducati racing department.
Supplemental information and photos available only upon serious request
specs 8)
CiteerTechnical Specifications
Engine Liquid-cooled, 90°, V4 four-stroke, desmodromic DOHC, four valves per cylinder.
Capacity 989 cc
Max. Power 169 kW @16500 rpm
Max. Torque approx. 100 Nm @ 14000 rpm
Transmission Six-speed cassette-type gearbox. Dry multiplate slipper clutch. Chain final drive.
Fuel Injection Indirect Magneti Marelli electronic injection, four throttle bodies with injectors above butterfly valves.
Fuel Shell Racing V-Power
Lubricant Shell Advance Ultra 4
Injection Magneti Marelli
Exhaust Termignoni
Frame Tubular steel trellis-style chassis, pressed aluminium swing-arm.
Suspension Öhlins upside-down 42mm front forks and Öhlins rear shock absorber, adjustable for preload, compression and rebound damping.
Tyres Bridgestone 16.5" front and rear
Brakes Brembo, two 320 mm carbon front discs with four-piston calipers. Single stainless steel rear disc with two-piston calliper.
Dry Weight 148 kg
Images & Technical specifications courtesy of Ducati
Contact us about this motorbike
e-mail : info@classic-motorbikes.com
.
Zit Ducatie krap bij kas ofzo ?
Ik bedoel ....... hebben ze eind vorig jaar met die kist eindelijk gescoord, en dan verkopen ze 'm meteen ........ :?
Citaat van: "Busaberke"Zit Ducatie krap bij kas ofzo ?
Ik bedoel ....... hebben ze eind vorig jaar met die kist eindelijk gescoord, en dan verkopen ze 'm meteen ........ :?
Misschien omdat hij kale banden heeft en weten zij niet beter en willen ook niet wachten op het radiale wegdek. :roll:
Wat mij bij de specs opvalt:
CiteerMax. Torque approx. 100 Nm @ 14000 rpm
100 Nm..........is dat niet een beetje weinig ? :?
Als ik 'm koop wil ik er wel een opvoersetje bij hebben !! :rofl:
Citaat van: "Busaberke"Wat mij bij de specs opvalt:
CiteerMax. Torque approx. 100 Nm @ 14000 rpm
100 Nm..........is dat niet een beetje weinig ? :?
Als ik 'm koop wil ik er wel een opvoersetje bij hebben !! :rofl:
vond ik ook al tegenvallen...daarom wil ik m al niet meer...
Is GEEN partij voor de Busa, de Duc kan alleen maar meerijden, maar nooit meestrijden. :oops: :oops: :oops: :oops: :D :D
Citaat van: "Busaberke"Wat mij bij de specs opvalt:
CiteerMax. Torque approx. 100 Nm @ 14000 rpm
100 Nm..........is dat niet een beetje weinig ? :?
Als ik 'm koop wil ik er wel een opvoersetje bij hebben !! :rofl:
Veel Nm is gevarlijk op race motoren ,PK's zijn wenselijk :wink:
Citaat van: "Busaberke"Wat mij bij de specs opvalt:
CiteerMax. Torque approx. 100 Nm @ 14000 rpm
100 Nm..........is dat niet een beetje weinig ? :?
Als ik 'm koop wil ik er wel een opvoersetje bij hebben !! :rofl:
idd, op de Tiller heb ik al 106 en dat bij 6500 toeren ofzo.
Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Is GEEN partij voor de Busa, de Duc kan alleen maar meerijden, maar nooit meestrijden. :oops: :oops: :oops: :oops: :D :D
Sinds wanneer hebben we circuits die alleen uit een recht stuk bestaan? :D
Citaat van: "PatSpinner"Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Is GEEN partij voor de Busa, de Duc kan alleen maar meerijden, maar nooit meestrijden. :oops: :oops: :oops: :oops: :D :D
Sinds wanneer hebben we circuits die alleen uit een recht stuk bestaan? :D
:oops: :oops: :oops: :D :D :D
Citaat van: "karz"Citaat van: "Busaberke"Wat mij bij de specs opvalt:
CiteerMax. Torque approx. 100 Nm @ 14000 rpm
100 Nm..........is dat niet een beetje weinig ? :?
Als ik 'm koop wil ik er wel een opvoersetje bij hebben !! :rofl:
idd, op de Tiller heb ik al 106 en dat bij 6500 toeren ofzo.
Ik neem aan dat je je Tiller toch niet wilt vergelijken met deze geavanceerde GP machine ? En idd koppel zegt niets bij deze machine,s . Bij de toeren die deze blokken draaien gaat het alleen om echte PK,s
Daarbij gaat het ook om de vermogensafgifte. Als je je eens verdiept in het desmo-dronisch systeem wordt het denkelijk een stuk duidelijker.
Volgens mijn bescheiden mening kan geen enkele amateur racer met dit beest overweg, heb ik het nog niet over de prijs. Waarschijnlijk zal ook deze motor verdwijnen in de collectie van een of andere stinkrijke verzamelaar en zal er geen meter meer op gereden worden.
Mhhhhh.... wil 'm best hebben :!:
Ik zal 'ns mailen :twisted: kijken wat ik moet bijleggen :mrgreen:
tis tenslotte 'n BMW hé :angel: