volgend weekend een weekendje Duitsland. :lol:
Van de Reisorganisator kregen we gisteren te horen dat we moesten zorgen dat indien je geen orgingele uitlaat op je motor hebt dat je dan een certificaat van goedkeuring of toelating moest hebben.
Nou wil het geval dat Mr. Suzuki een Laser uitlaat heeft, destijds gekocht zonder certificaat. (nee hoor niet van de vrachtwagen afgevallen) :wink:
Er schijnen behoorlijke boetes op te staan in Duitsland voor het rijden zonder gekeurde uitlaat (of certificaat).
Je mag je motor zelfs laten staan dan.
Wat kunnen we het beste doen? gewoon niks, en gaan, of zorgen dat ik een certificaat krijg? en hoe doe ik dat dan :?:
Citaat van: "suzuki-girl"volgend weekend een weekendje Duitsland. :lol:
Van de Reisorganisator kregen we gisteren te horen dat we moesten zorgen dat indien je geen orgingele uitlaat op je motor hebt dat je dan een certificaat van goedkeuring of toelating moest hebben.
Nou wil het geval dat Mr. Suzuki een Laser uitlaat heeft, destijds gekocht zonder certificaat. (nee hoor niet van de vrachtwagen afgevallen) :wink:
Er schijnen behoorlijke boetes op te staan in Duitsland voor het rijden zonder gekeurde uitlaat (of certificaat).
Je mag je motor zelfs laten staan dan.
Wat kunnen we het beste doen? gewoon niks, en gaan, of zorgen dat ik een certificaat krijg? en hoe doe ik dat dan :?:
Ik heb persoonlijk altijd met open uitlaat gereden in Duitsland. Bijna iedere week naar Ruhrsee. Nog nooit aangehouden. Uiteraard is dit geen garantie voor jou. Als je toch bang bent, zou ik zorgen dat je een DB killer erin hebt. Dan is het wel ok. Mijn advies. Niet te druk over maken.
Ik ken ook 1 geval waarbij ze een groep hebben aangehouden en terplekke moest diegene de uitlaat vervangen danwel db-killer erin anders moest ie de motor laten staan...en dat gebeurde dus ook. :?
Zelf ga ik volgende week ook een lang weekend de Eifel en Taunusgebergte in, en doe zeker mijn DB-killer erin. Vorig jaar heb ik de originele demper er opgezet maar dat doe ik nu dus niet meer.
Nicole, staat niet op de demper zelf of ie EC gekeurd is? Moet normaal ook voldoende zijn.
Dat is de mijne zelfs niet met DB-killer erin
Citaat van: "suzuki-girl"volgend weekend een weekendje Duitsland. :lol:
Van de Reisorganisator kregen we gisteren te horen dat we moesten zorgen dat indien je geen orgingele uitlaat op je motor hebt dat je dan een certificaat van goedkeuring of toelating moest hebben.
Nou wil het geval dat Mr. Suzuki een Laser uitlaat heeft, destijds gekocht zonder certificaat. (nee hoor niet van de vrachtwagen afgevallen) :wink:
Er schijnen behoorlijke boetes op te staan in Duitsland voor het rijden zonder gekeurde uitlaat (of certificaat).
Je mag je motor zelfs laten staan dan.
Wat kunnen we het beste doen? gewoon niks, en gaan, of zorgen dat ik een certificaat krijg? en hoe doe ik dat dan :?:
Ik heb zelf ook altijd met open uitlaat door duitsland gereden, maar nog nooit aangehouden. Ik meen dat Mr. Suzuki ook een RF900 heeft? Ik heb hier nog een originele demper liggen die wel geleend mag worden :wink: .
Volgende week gaan we naar Assen, en we wilden over de Deutsche Autobahn scheuren. Allebei met open bos dempers (750 ss en 851).
Ik vraag me nu af of dat wel verstandig is ?????????????
Wat een dilemma ,keurig aan de snelheid houden door Nederland zonder gevaar voor ons kabaal, of scheuren door Duitsland met het gevaar aan de kant gezet te worden voor het kabaal.
IK VERTIK HET OM MIJN ORIGINELE DEMPERS EROP ZETTEN !!!!!!!!
Citaat van: "R-yen"Citaat van: "suzuki-girl"volgend weekend een weekendje Duitsland. :lol:
Van de Reisorganisator kregen we gisteren te horen dat we moesten zorgen dat indien je geen orgingele uitlaat op je motor hebt dat je dan een certificaat van goedkeuring of toelating moest hebben.
Nou wil het geval dat Mr. Suzuki een Laser uitlaat heeft, destijds gekocht zonder certificaat. (nee hoor niet van de vrachtwagen afgevallen) :wink:
Er schijnen behoorlijke boetes op te staan in Duitsland voor het rijden zonder gekeurde uitlaat (of certificaat).
Je mag je motor zelfs laten staan dan.
Wat kunnen we het beste doen? gewoon niks, en gaan, of zorgen dat ik een certificaat krijg? en hoe doe ik dat dan :?:
Ik heb zelf ook altijd met open uitlaat door duitsland gereden, maar nog nooit aangehouden. Ik meen dat Mr. Suzuki ook een RF900 heeft? Ik heb hier nog een originele demper liggen die wel geleend mag worden :wink: .
Klopt is idd een RF900
Wij zijn al vaker naar Duitsland geweest, nooit problemen gehad, maar met een groep wil je niet degene zijn waar anderen dan last van kunnen hebben.
iig, het is een Laser uitlaat, volgens mij wel een goedgekeurde.
Zal straks eens checken of ik een EC nummer oid kan vinden :wink:
De verhalen lopen uiteen, ik heb gehoord dat ze je uitlaten erafhalen en je ze bij de grens terugkrijgt. Moeten ze wel een gereedschapskoffer bij zich hebben. Lijkt me allemaal wat bewerkelijk, maar ze hebben waarschijnlijk niets beter te doen.
Heb in duitsland (eifel dan,de selfkant niet) altijd met originele dempers gereden. Nu heb ik een setje dbkillers op de kop getikt.
Hopelijk snappen ze dat daar.
Citaat van: "Desmo-devil"Volgende week gaan we naar Assen, en we wilden over de Deutsche Autobahn scheuren. Allebei met open bos dempers (750 ss en 851).
Ik vraag me nu af of dat wel verstandig is ?????????????
:? wat denk je zelf?? die ketel van Detlef (851 maakt zelfs nog meer lawaai) bedoel van mij mag je, maar lijkt me meer de goden (pliessie) verzoeken dan wat anders :!:
Citaat van: "Desmo-devil"
Wat een dilemma ,keurig aan de snelheid houden door Nederland zonder gevaar voor ons kabaal, of scheuren door Duitsland met het gevaar aan de kant gezet te worden voor het kabaal.
IK VERTIK HET OM MIJN ORIGINELE DEMPERS EROP ZETTEN !!!!!!!!
Uurtje werk? heb je wel veel spjass van lijkt me zo :wink:
stja.... lijkt me niet prettig rijden op deze manier :shock: en zeker in een groep niet :oops: .
Bij de buren mogen ze nog niet 'ns een andere benzineslang monteren :?
laat staan andere pijpen .
Citaat van: "BoxerQ"stja.... lijkt me niet prettig rijden op deze manier :shock: en zeker in een groep niet :oops: .
Bij de buren mogen ze nog niet 'ns een andere benzineslang monteren :?
laat staan andere pijpen .
die gaan zelfs bij de TUV voor motoren een uitlaatgas test doen vanaf dit jaar; net als bij de auto's :shock:
Citaat van: "Dwars"Citaat van: "Desmo-devil"Volgende week gaan we naar Assen, en we wilden over de Deutsche Autobahn scheuren. Allebei met open bos dempers (750 ss en 851).
Ik vraag me nu af of dat wel verstandig is ?????????????
:? wat denk je zelf?? die ketel van Detlef (851 maakt zelfs nog meer lawaai) bedoel van mij mag je, maar lijkt me meer de goden (pliessie) verzoeken dan wat anders :!:
Citaat van: "Desmo-devil"
Wat een dilemma ,keurig aan de snelheid houden door Nederland zonder gevaar voor ons kabaal, of scheuren door Duitsland met het gevaar aan de kant gezet te worden voor het kabaal.
IK VERTIK HET OM MIJN ORIGINELE DEMPERS EROP ZETTEN !!!!!!!!
Uurtje werk? heb je wel veel spjass van lijkt me zo :wink:
Gaat niet om het werk, zijn maar twee boutjes. En spass heb ik alleen als de Duc brult. Ik ben er al uit, soms moet je gewoon risico's nemen in het leven. :fuckyou:
Citaat van: "Desmo-devil"Citaat van: "Dwars"Citaat van: "Desmo-devil"Volgende week gaan we naar Assen, en we wilden over de Deutsche Autobahn scheuren. Allebei met open bos dempers (750 ss en 851).
Ik vraag me nu af of dat wel verstandig is ?????????????
:? wat denk je zelf?? die ketel van Detlef (851 maakt zelfs nog meer lawaai) bedoel van mij mag je, maar lijkt me meer de goden (pliessie) verzoeken dan wat anders :!:
Citaat van: "Desmo-devil"
Wat een dilemma ,keurig aan de snelheid houden door Nederland zonder gevaar voor ons kabaal, of scheuren door Duitsland met het gevaar aan de kant gezet te worden voor het kabaal.
IK VERTIK HET OM MIJN ORIGINELE DEMPERS EROP ZETTEN !!!!!!!!
Uurtje werk? heb je wel veel spjass van lijkt me zo :wink:
Gaat niet om het werk, zijn maar twee boutjes. En spass heb ik alleen als de Duc brult. Ik ben er al uit, soms moet je gewoon risico's nemen in het leven. :fuckyou:
prima :!: maar dan niet 't hele weekend mokken als je 'n prent krijg :mrgreen:
Prent, als dat alles was, je moto word dan bij het dichtsbijzijnde politiebureau gestald, kost rond de 150 euro, en je mag geen meter meer rijden.
kun je gaan ophalen, en gelijk je orginele pijp monteren
lekker einde van een vakantie, of een ritje... :shock:
Citaat van: "suzuki-girl"Prent, als dat alles was, je moto word dan bij het dichtsbijzijnde politiebureau gestald, kost rond de 150 euro, en je mag geen meter meer rijden.
kun je gaan ophalen, en gelijk je orginele pijp monteren
lekker einde van een vakantie, of een ritje... :shock:
Mocht je de demper willen lenen stuur dan maar een pbtje, dan geef ik je m'n adres :wink: .
Citaat van: "Desmo-devil"Volgende week gaan we naar Assen, en we wilden over de Deutsche Autobahn scheuren. Allebei met open bos dempers (750 ss en 851).
Ik vraag me nu af of dat wel verstandig is ?????????????
Wat een dilemma ,keurig aan de snelheid houden door Nederland zonder gevaar voor ons kabaal, of scheuren door Duitsland met het gevaar aan de kant gezet te worden voor het kabaal.
IK VERTIK HET OM MIJN ORIGINELE DEMPERS EROP ZETTEN !!!!!!!!
Cool...851...als het ne gezonde is..
Als je via Nederland rijdt..de controles staan meestal tussen Hogeveen en Assen. voor Hogeveen de snelweg af dus en lekker binnendoor gassen.
Rij je toch door neem je best afslag Assen -Zuid, zit je meteen in de buurt van de paddock.
Ik ben ooit eens met een 900ss aan de kant gezet vanwege de open dempers. konden ze niet meten "omdat het geluid werd vertroebeld" door het rammelen van de droge koppeling! Hhaha...mooi de dans ontsprongen.
Ik zal vrijdag ijskoud met volgas en volledig open dempers op topsnelheid langs de controles knallen.. :twisted:
Dat wil zeggen...de Ducs met de open dempers achterin de bus die dan volgas een topsnelheid van zo'n krappe 120km/u heeft :mrgreen:
Zie jullie wel ergens komend weekend...schijnt bovendien lekker weertje te worden..
:wink:
Citaat van: "R-yen"Citaat van: "suzuki-girl"Prent, als dat alles was, je moto word dan bij het dichtsbijzijnde politiebureau gestald, kost rond de 150 euro, en je mag geen meter meer rijden.
kun je gaan ophalen, en gelijk je orginele pijp monteren
lekker einde van een vakantie, of een ritje... :shock:
Mocht je de demper willen lenen stuur dan maar een pbtje, dan geef ik je m'n adres :wink: .
Denk dat Mr. Suzuki het vertikt om de orginele er onder te leggen, hij begint vandaag toch met de motoren allebei een beurt te geven, eens kijken wat ie zegt, je hoort het dan wel, iig thanx :wink:
Vanmiddag is de motor van Mr.Suzuki helemaal in orde gemaakt.
E nummer staat idd op de demper, dus geen probleem.(zolang ze maar niet naar een certificaat vragen) :wink:
En ow ja het benzine probleem is ook opgelost,...
bleken 2 slangetjes verkeerd te zijn aangesloten :shock:
(eindelijk gevonden na lang zoeken en schoonmaken ed)