De nieuwe Kawasaki Ninja ZX-10R: De koning van het circuit?

Gestart door Busaberke, 13 september, 2005, 14:08:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Busaberke



De nieuwe Ninja ZX-10R is totaal anders dan zijn zeer succesvolle voorganger. Alleen het hoofddoel is hetzelfde: de snelste zijn op het race circuit.

Rijder of racer, heb je het over hard-core machines, dan is het voor niemand onbekend dat de Ninja ZX-10R de ultieme supersport motor is. Dit komt doordat ze nog niet hebben gezien wat de engineers van Kawasaki nog meer te bieden hebben.

De ZX-10R voor 2006 is ontworpen om nummer 1 op het circuit te zijn. Het chassis is herontworpen om de rondetijden te verlagen en de aerodynamische prestaties zijn verbeterd. De vermogensuitstoot is nog steeds fenomenaal. Dit is zeer zeker een race-georiënteerde motor, ontworpen voor supersport rijders die van zeer veel opwinding houden in een liter-klasse motor en een overheersende race eigenschappen. Rijders die zich serieus bezig willen houden met racen, vinden de ZX-10R absoluut een uitstekend race monster.

Meer vermogen, beter vermogen
Rijders die de 10R hebben gereden en de het maximale eruit hebben gehaald, zullen het moeilijk kunnen geloven, maar de mannen in witte jassen hebben een manier gevonden om nog meer vermogen uit de motor van de ZX-10R te halen. Een flinke hoeveelheid verbeteringen om zo mechanisch verlies te verminderen en voor nog efficiëntere verbranding te zorgen, resulteert in meer vermogen in het totale toerengebied (voldoende zelfs om aan de EURO III emissie-eisen te voldoen, terwijl de geweldige output van het 2005 model blijft gehandhaafd.), met gladdere, meer lineaire uitstoot.

Voortreffelijk bochtenwerk
Het bochtenwerk is ook verbeterd, net zoals de trekkracht van het achterwiel. Het chassis is voorzien van een nieuw frame met herziene geometrie, meer gecentraliseerd, verplaatste swingarm, gewijzigde balans stijfheid, re-tuned vering en tal van andere verbeteringen die de meeste rijders niet eens zullen opmerken, totdat ze hun rondetijd zien. Passend bij zijn race-oriëntatie, is de de nieuwe 10R standaard uitgerust met een race kwaliteit stuurdemper.

Verbeterde aerodynamica
Wat zijn een nieuwe motor en chassis zonder een nieuw bodywork om het te showen? Inderdaad, de 10R is voorzien van een volledig nieuw aerodynamisch pakket, die je weg laat schieten als als een straaljager bij de start. Zelfs van een afstand, kan niemand zich vergissen en ziet men dat deze tweewielige raket niets anders is dan een Kawasaki.

Tekst: Kawasaki Press
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

NrGiZeR

b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

Motzippaldy

Als je kijk naar verschillende Superstock kompetitie dan zie je waar ziet snelste op race circuits  :wink:
Proud on the South