Rondje om de kerk!

Gestart door HD4ever, 09 juli, 2006, 19:29:45

Vorige topic - Volgende topic

HD4ever

Naar aanleiding van onderstaande opmerking van mij op dit forum, open ik dus even een nieuw topic om jullie mening eens te horen. Wellicht krijg ik met dit topic nog iemand royaal op de kast  :D

CiteerHD4ever schreef:
Al die MFL rijders die alleen maar op Zondagmiddag rondjes om de kerk blijven rijden weten nu weer wat ze missen.

CiteerRE:Dwars schreef:
Beetje denigrerend deze opmerking, zeker overbodig en heel zeker kort door de bocht  Iedereen vult zijn hobby motorrijden toch op zijn eigen wijze in??  Daarbij niet iedereen is in de gelegenheid om het op deze wijze in te vullen. al eens aan gedacht?????

Naar mijn mening is motorrijden meer dan alleen maar keer op keer op Zondagmiddag dezelfde Eifel, Ardennen of Mergelroute af te rijden en onderweg weer hetzelfde terrasje te pikken. Ik denk dat, naarmate je meer jaren op de motor aktief bent, deze ritjes een beetje je strot uitkomen en de behoefte om eens echt met de brommer van huis weg te zijn toeneemt.

Als je op Zondagmiddag, de bikes startklaar hebt, en elkaar aankijkt en vraagt "waar zullen we nu eens heen rijden?", is het denk ik tijd eens na te denken of je wel alles uit je motorhobby haalt wat erin zit.  :wink:
Ik ken mensen die uit pure verveling dan maar op Zaterdag naar de Motoport rijden om daar wat rond te hangen  :cry:  

Laat jullie mening maar eens horen! :guns:

Gr.HD4ever. :wink:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Schmetzke

Citaat van: "HD4ever"Laat jullie mening maar eens horen!

Ieder zijn ding toch?

Je hebt motorrijders en motorrijders.

Persoonlijk kots ík op mensen die met de auto platter door een bocht gaan als met de motor. Jij kotst dan weer op jou beurt op zondagsrijders.

Wat is een échte motorrijder, een die-hard? Die discussie hebben we al meerdere malen gehad geloof ik.

Do what you like to do  :wink:

B-Witch

Weet je HD4ever, niet iedereen kan op Vrijdag beslissen dat ie op Zaterdag bepakt en bezakt met de motor een weekendje weg gaat.
Ik bijvoorbeeld zal altijd rekening moeten houden dat ik nog 2 kids heb die mijn aandacht meer dan verdienen.
Ik moet me vaak beperken tot een rondje Zuid Limburg/ Eifel.
Wil niet zeggen dat ik geen motorrijder (ster) ben. :?
Ik geniet even goed. en als ik dan een oppas geregeld heb en met Mr.Suzuki  een weekend er op uit ga dan is dat voor mij een traktatie.
Ja ik zou ook graag vaker een reisje maken, helaas komt dat er nog niet van. Maar ik weet zeker dat ik als de mogelijkheid daar is ook meer zal gaan. :yes6rs:
Jij kent me toch en je weet ook heus wel dat ik op mijn manier ook een echte motorrijder ben, grote verschil is dat jij geen verantwoording aan niemand af te leggen hebt, en ik wel. :wink:
Zolang ik nog nodig ben voor mijn jongens zal ik me beperken tot schaarse weekendjes en verder rondjes rond de kerk :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

Zoals SuzukiGirl al schreef kan niet iedereen zomaar een weekendje weg...ik heb thuis ook een vrouw en kids die ook hun aandacht nodig hebben. Daarbij komt nog dat vrouwlief niks met motoren heeft dus een weekendtripje op de motor zit er dan niet in...
Neemt niet weg dat ik eens een weekendje weg ga zonder vrouw en kids, maar aangezien we maar eens op de 14 dagen een weekendje samen vrij zijn zal dat sporadies kunnen. Door de week werke ik overdag en sávonds ff het rondje om de kerk is lekker..niet te ver en niet te lang.(rondje vijlen etc..) Dan in het weekend op zaterdag of zondagochtend de motor starten en richting eifel of ardennen gaan. Ook hier speelt de tijd weer een rol. Verder weg duurt weer te lang, ik wil ook nog iets met het gezin samen doen..
Ben ik daarvoor geen echte motorrijder ? Moet je daarvoor je gezin regelmatig achterlaten en bijna elke vrij weekend met de motor naar nog onbekende bestemmingen gaan? Tja..laat me dan maar een zondagsrijder zijn, ik heb er plezier an..Tis een Hobby, en dat moet geen bezetenheid worden.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Busaberke

Citaat van: "suzuki-girl"Weet je HD4ever, niet iedereen kan op Vrijdag beslissen dat ie op Zaterdag bepakt en bezakt met de motor een weekendje weg gaat.
Ik bijvoorbeeld zal altijd rekening moeten houden dat ik nog 2 kids heb die mijn aandacht meer dan verdienen.
Ik moet me vaak beperken tot een rondje Zuid Limburg/ Eifel.
Wil niet zeggen dat ik geen motorrijder (ster) ben. :?
Ik geniet even goed. en als ik dan een oppas geregeld heb en met Mr.Suzuki  een weekend er op uit ga dan is dat voor mij een traktatie.
Ja ik zou ook graag vaker een reisje maken, helaas komt dat er nog niet van. Maar ik weet zeker dat ik als de mogelijkheid daar is ook meer zal gaan. :yes6rs:
Jij kent me toch en je weet ook heus wel dat ik op mijn manier ook een echte motorrijder ben, grote verschil is dat jij geen verantwoording aan niemand af te leggen hebt, en ik wel. :wink:
Zolang ik nog nodig ben voor mijn jongens zal ik me beperken tot schaarse weekendjes en verder rondjes rond de kerk :wink:

:stupid:
Ik had het niet beter kunnen verwoorden................ nou, behalve dan dat stukje over Mr. Suzuki  :wink:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Ik vraag me af waarom je zo'n ongenuanceerde opmerking maakt : heeft toch geen toegevoegde waarde? Alleen maar om mensen op de kast te krijgen?? Niet errug symphatiek :?

Mensen met hun neus op de feiten duwen dat ze bijv. de financiële middelen of de mogelijkheid om ver weg te gaan bijv. vanwege familie omstandigheden of werk niet hebben :? Of de MFL-ers die veelal op ut circuit zitten?? ook mietjes zeker :?  :fuckyou:

Deze stelling zegt veel meer over jou dan over hen :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Karin

Och, ik lees het niet echt als een opmerking om de boel wat op te stangen... Er staat toch duidelijk een smiley bij. :D

Ik zelf rij heel wat meer dan alleen maar rondjes om de kerk. Ga er regelmatig een weekendje tussenuit of rij met de landelijke motorclub een ritje maar vind een dag(deel) Eifel of Ardennen net zo leuk. Dus ik zie dat zeker niet als een beperking.
In tegendeel, niets is zo ontspannend als even lekker uitwaaien op de motor, ja zelfs het rondje om de kerk.

WhomBom

ik denk dat hd4ever meer de mensen bedoelt die op zondagmiddag, als toevallig het zonnetje achter de wolken uit komt besluiten de hoes van hun opgepoetste paradepaardje af te halen, en eens effe naar een terrasje rijden, kopje koffie, en weer terug. Waarvan ik er hier op mfl (gelukkig) nog geen gezien heb  :wink:

dat niet iedereen trips kan maken "zoals ie loestig is" spreekt voor zich imho, komt nog bij dat je als je wat verder van huis bent veel rustiger moet rijden omdat je de weg niet kent, als er iets mocht gebeuren sta je daar enz. enz. ik blijf dus liever wat korter bij huis, waar ik de weg een beetje ken en erop los kan scheuren  :twisted: neemt niet weg dat ik nieuwe weggetjes ontdekken enz. ook vet leuk vindt  :wink:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

Citaat van: "WhomBom"ik denk dat hd4ever meer de mensen bedoelt die op zondagmiddag, als toevallig het zonnetje achter de wolken uit komt besluiten de hoes van hun opgepoetste paradepaardje af te halen, en eens effe naar een terrasje rijden, kopje koffie, en weer terug. Waarvan ik er hier op mfl (gelukkig) nog geen gezien heb  :wink:

en wat dan nog??? :? wie zijn wij om er over te oordelen :roll: zal iedereen toch naar eer en geweten doen :roll: Zolang iemand zelf voor z'n brommert werkt en het ding niet bij elkaar jat of de boel oplicht zal het mij worst wezen wat ie ermee doet. al steekt ie z'n Hd elke dag opnieuw in de fik om erop te BBQ-en :lol: ik zou bijv. niet weten wat je daar voor de rest mee kan doen :mrgreen:

nou is mijn voorstellingsvermogen ook beperkt he? :twisted:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

MarcT

Nou, waar ik van kan genieten: ik prik wat punten op mijn navigatie-ding en rijdt daar in het weekend lekker naar toe binnendoor. Gewoon effe kijken hoe de wereld er daar uitziet (Duitsland/Belgie meestal 200-300km retour) Stop eens bij een MacD, pleur effe op een terrasje....relaaaaaax
En dan een paar keer per jaar erop uit. Ik ga ieder jaar mee met Danny's motortour (weekendje Frankrijk), en ik ga 1x per jaar ermee op vakantie (Engeland, Schotland, Noorwegen, dit jaar wordt Italie, kijk maar op mijn site voor pics). Verder hier en daar nog een lang weekend ermee weg.

Maaaaarr.....ik ben wel een mooi-weer rijder. Als het koud en nat is zal ik niet op een zaterdag mijn mooi gepoetste V-Strom uit de garage halen. Daar heb ik weer een auto voor. Gebruik de motor trouwens ook niet voor Woon-werkverkeer. Veels te zonde !

Ben ik nu een echte motorrijder ? 8)
ho is General Faillure, and why is he reading my harddisk ?

@Nippon

stja.... :roll:  touren/rondjes om de kerk/eifel/ardennen

goed ieder z'n hobby maar de mijne is 't niet  :wink:

je zult lachen :lol:  ik zelf heb 'n hekel aan "zomaar ff touren" ik zal altijd 't nuttige met 't aangename combineren.
ik rij ook alleen maar 'n motor en ik heb ook alleen maar 'n motor  :!:
dus zie 'n motor ook puur alleen maar als een vervoermiddel en niet als een stuk speelgoed zoals 99 % van de motorrijders en om ieder weekend 40€ erdoor te jassen  :shock:  

je hebt mensen die rijden motor en je hebt motorrijders waar jij je zelf onder wilt duwen moet je voor jezelf uitmaken :angel:

de topic starter heeft daar wel een punt  :mrgreen:

DeWitte

Citaat van: "BoxerQ"dus zie 'n motor ook puur alleen maar als een vervoermiddel en niet als een stuk speelgoed zoals 99 % van de motorrijders en om ieder weekend 40€ erdoor te jassen  :shock:  :

Zolang die 40€ niet van diefstal afkomstig zijn, waar maak je je dan druk om? Hoe de rest van de mensen over motorrijders denkt?? wees niet bevreesd de goede indruk die jij achterlaat; helpen gasten als Schmetzke en ikke bijv. wel (graag) naar de kloten.  :twisted:

Dus vanwaar die wijsheid?? alleen omdat jij dat zo denkt?? Heb jou trouwens ook al eens zien toeren, zelfs in het busje vd baas (dus wat vervoer betreft?? :wink: klopt ut nie helemaal) Niet zo schijnheilig imo. :mrgreen:

B-Witch

Ik rij dus wel puur en alleen uit hobby.
Net zoals andere dames mss gaan kienen of gaan shoppen.
En dat een hobby geld kost, moet dan maar.
Ik denk dat die 99% hobbyisten het wel met me eens hierover zullen zijn.
Daarbij vind ik het gewoon heerlijk gewoon rijden om te rijden.
Voor mij is het een manier om ff alles van me af te zetten, ff uitwaaien, de gedachten op nul en ff weg van de gewone dingen van alledag. :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.