Porsche rebuild klusje..........

Gestart door The Dominator, 14 augustus, 2006, 11:45:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Dominator

color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

karz

? Hoezo mag je maar 750 kg trekken, dit is toch evenredig met het gewicht van de trekker ?  

Met B mag je samengesteld gewicht niet meer dan 3500 kg zijn.
En volgens mij mag de aanhanger niet meer dan de trekker wegen.

Dus je jeep zal meer dan 1800 wegen ? Wat is dat dan voor een jeep ?

Edit: geef een of andere gek met veel tijd 100 euro om dat ding hiernaar toe te rijden. ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Busaberke

Een autotrailer weegt altijd veel meer dan 200kg waardoor het weer niet kan met jouw auto.

Wellicht kun je het beste een autotransporter huren, b.v. bij Autop in Roermond.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

karz

Wat zijn de afmetingen van dat ding? , een beetje fatsoendelijke pick up kan hem misschien ook vervoeren als je die wielen loshaalt en ernaast zet.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

The Dominator

Citaat van: "karz"Wat zijn de afmetingen van dat ding? , een beetje fatsoendelijke pick up kan hem misschien ook vervoeren als je die wielen loshaalt en ernaast zet.

moet je een flinke pickup hebben hoor..... 1500kg int bakkie??

1.5mtr breed en 3,23mtr lang.........
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

bel ff met Direcks Incident Management Valkenburg: Jammer dat de Directeur met pensioen is (die ken ik nog persoonlijk) maar die hebben veel transporten  en komen geregeld " leeg" terug: die zijn dan allang blij als ze iets bij kunnen beunen :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "The Dominator"
Citaat van: "karz"Wat zijn de afmetingen van dat ding? , een beetje fatsoendelijke pick up kan hem misschien ook vervoeren als je die wielen loshaalt en ernaast zet.

moet je een flinke pickup hebben hoor..... 1500kg int bakkie??

1.5mtr breed en 3,23mtr lang.........

Dodge W200 kan het  gewicht hebben (wel ene nemen met hulpverenpakket, maar dat hebben de meeste niet ex-legers wel). De bak = 2,5 m lang en 2 m breed.
Als je die wielen erafhaalt en misschien de motorkap en spatborden achter kort je dat ding al aardig in.
Misschien 2x rijden dan om de wielen + spatborden later op te halen. 1600 kg is wel aardig veel. Is te doen voor 10 km ofzo, maar 330 is misschien wat oncomfortabel rijden (weggedrag is niet zo fijn als de dodge zo zwaar beladen is).

Je komt dan wel boven een samengesteld gewicht  van 3500 kg uit omdat de dodge van zichzelf ongeveer 2300 kg weegt. Maar als je het opdeelt in 2 ritjes van bijv. 1000 en 500 kg moet het makkelijk lukken en is het legaal ook.

Een W200 rijdt wel 1/3 (op benzine) , misschien wel 1/2 met die belading.
Dus dan kom je op (330/2)*1.40= 231 € benzine.

2x rijden kost dan 462 €     :?   Volgens mij kun je voor dat geld ook wel wat transport regelen.

Moeten die vrachtwagens op de achtergrond nooit naar Nederland ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Ik had ooit een stagiaire met een autotrailer en een E-rijbewijs.
Waarschijnlijk heeft ie nu vakantie. Als je wil kan ik je even zijn nr. Pb-en.
Is nog student dus voor een leuk prijsje gaat hij dat ding wel voor je halen. mits zijn materieel die 1600 kg aankan. (zijn broer heeft nog een oude 1-tonner uit het leger, maar dan zit je weer met het benzine verhaal ;)  )
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

The Dominator

Citaat van: "karz"
Citaat van: "The Dominator"
Citaat van: "karz"Wat zijn de afmetingen van dat ding? , een beetje fatsoendelijke pick up kan hem misschien ook vervoeren als je die wielen loshaalt en ernaast zet.

moet je een flinke pickup hebben hoor..... 1500kg int bakkie??

1.5mtr breed en 3,23mtr lang.........

Dodge W200 kan het  gewicht hebben (wel ene nemen met hulpverenpakket, maar dat hebben de meeste niet ex-legers wel). De bak = 2,5 m lang en 2 m breed.
Als je die wielen erafhaalt en misschien de motorkap en spatborden achter kort je dat ding al aardig in.
Misschien 2x rijden dan om de wielen + spatborden later op te halen. 1600 kg is wel aardig veel. Is te doen voor 10 km ofzo, maar 330 is misschien wat oncomfortabel rijden (weggedrag is niet zo fijn als de dodge zo zwaar beladen is).

Je komt dan wel boven een samengesteld gewicht  van 3500 kg uit omdat de dodge van zichzelf ongeveer 2300 kg weegt. Maar als je het opdeelt in 2 ritjes van bijv. 1000 en 500 kg moet het makkelijk lukken en is het legaal ook.

Een W200 rijdt wel 1/3 (op benzine) , misschien wel 1/2 met die belading.
Dus dan kom je op (330/2)*1.40= 231 € benzine.

2x rijden kost dan 462 €     :?   Volgens mij kun je voor dat geld ook wel wat transport regelen.

Moeten die vrachtwagens op de achtergrond nooit naar Nederland ?

das geen optie, dat ding moet in 1 stuk naar nederland...... anders moet ik maar ergens een busje regelen die genoeg mag trekken en er een autoambulance achter binden......
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

The Dominator

Citaat van: "karz"Ik had ooit een stagiaire met een autotrailer en een E-rijbewijs.
Waarschijnlijk heeft ie nu vakantie. Als je wil kan ik je even zijn nr. Pb-en.
Is nog student dus voor een leuk prijsje gaat hij dat ding wel voor je halen. mits zijn materieel die 1600 kg aankan. (zijn broer heeft nog een oude 1-tonner uit het leger, maar dan zit je weer met het benzine verhaal ;)  )

pb maar door (kan t m ook eerst vragen oftie t aankan en tijd heeft)
en dan PBen
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

karz

Nog een andere misschien makkelijkste optie :


Transit LWB (lange wielbasis)
De Transit bestelauto met lange wielbasis is nog langer en heeft dus een grotere inhoud. De maximale laadlengte is 3399 mm en de maximale inhoud bedraagt 11,89 m3 (SAE).

Transit EL (extra verlengd) "Jumbo"
Met een inhoud van 14,3 m3, een maximale laadlengte van 4107 mm en een maximaal laavermogen van 2162 kg is de Transit "Jumbo" het ultieme transportmiddel onder de bestelauto's.

edit : Ford Transit verhuisbus
afm. 400 x 210 x 200 17m
   
€ 89,25 Meer km's €0,25



Deze kun je huren bij Jos Bogman (90 € per dag) en mag je volgens mij gewoon rijden met B.  Ik heb al eens een soort gelijk voertuig gehuurd bij Guus Baggen in Geleen. Heeft ook een laadklep pneumatisch, kun je hem zo naar binnen rijden.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

The Dominator

Citaat van: "karz"Nog een andere misschien makkelijkste optie :


Transit LWB (lange wielbasis)
De Transit bestelauto met lange wielbasis is nog langer en heeft dus een grotere inhoud. De maximale laadlengte is 3399 mm en de maximale inhoud bedraagt 11,89 m3 (SAE).

Transit EL (extra verlengd) "Jumbo"
Met een inhoud van 14,3 m3, een maximale laadlengte van 4107 mm en een maximaal laavermogen van 2162 kg is de Transit "Jumbo" het ultieme transportmiddel onder de bestelauto's.

edit : Ford Transit verhuisbus
afm. 400 x 210 x 200 17m
   
€ 89,25 Meer km's €0,25



Deze kun je huren bij Jos Bogman (90 € per dag) en mag je volgens mij gewoon rijden met B.  Ik heb al eens een soort gelijk voertuig gehuurd bij Guus Baggen in Geleen. Heeft ook een laadklep pneumatisch, kun je hem zo naar binnen rijden.


lijkt me stug dat ik daar naarbinnen kan rijden met mn trekker.......

maargoed ga es bellen
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

lijkt me ook een sterk stuk als je over dat laadkleppie 1600kg naar binnen kunt rijden :shock:  :shock: als ie al past in de breedte:

ik zeg of per vrachtwagentransport, dikke jeep met autotransporter erachter (met bestuurder met groot rijbewijs uiteraard :mrgreen: ) of zelf tuffen met een pipodeclownwagen erachter en er een leuke vakantie van maken, mss idd dat je dan nog een mamalou kunt oppikken  :yes6rs:

:rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "Dwars"lijkt me ook een sterk stuk als je over dat laadkleppie 1600kg naar binnen kunt rijden :shock:  :shock: als ie al past in de breedte:



yeah, die 1600 kg duwt ook in 1 keer op die laadklep :roll: , Eer de achterwielen de klep raken staat dat ding al voor de helft binnen. En met een beetje aanloop...

En wat nou, lees eens , die porsche is 1,5 m breed en die bus 2,1 m  . Waarom zou dat niet passen ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

The Dominator

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Dwars"lijkt me ook een sterk stuk als je over dat laadkleppie 1600kg naar binnen kunt rijden :shock:  :shock: als ie al past in de breedte:



yeah, die 1600 kg duwt ook in 1 keer op die laadklep :roll: , Eer de achterwielen de klep raken staat dat ding al voor de helft binnen. En met een beetje aanloop...

En wat nou, lees eens , die porsche is 1,5 m breed en die bus 2,1 m  . Waarom zou dat niet passen ?

weet niet of ik daar proefsondervindelijk wil achterkomen......... gewicht komt toch t meest op achteras
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl