Hoofdmenu

Polsen

Gestart door Bianca, 13 oktober, 2006, 17:02:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mounty

Ik heb na een ruime rit ook wel last van mijn polsen. Ik heb het grotendeels opgelost door de rem en koppelingshendel iets te draaien zodat de polsen rechter gehouden worden tijdens het bedienen ervan. Gewoon ff kijken wat het lekkerste zit zeg maar...sindsdien stukken minder last...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Desmo-devil

Ik kan nu uit ervaring vertellen dat goed geprepareerde voorvorkpoten absoluut bijdragen aan minder snel pijnlijke polsen en slapende vingers. Dat geld ook voor een spelingsvrij balhoofd , een voorband met de juiste spanning en goed afgestelde achtershock. Ben het met FZrRon eens wat betreft instelling van handles en clip-on's. Even zoeken naar de prettigste posities.
Alle kleine beetjes helpen in dit geval.

B-Witch

met mijn ZZR ook altijd last van mijn polsen,
met de bandit en nu met de GSR geen last meer van.
heeft met de houding op je fiets te maken :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Bianca

Citaat van: "BoxerQ"minder wiexen  :wink:












:mrgreen:

Doe toch liever andere dingen :mrgreen:

Bianca

Dus gewoon meer rijden... Vind ik toch wel de beste oplossing van alles :twisted: En indd eens kijken of ik wat kan bijstellen voor de houding te verbeteren...

En bedankt allemaal voor het advies! 8)

DeWitte

ik gebruik deze op lange ritten (stukken) ontlast echt je rechterhand/pols doordat je met de muis van je hand kunt gasgeven en je vingers kunt ontspannen: heel simpel te monteren (om handvat heen klemmen) en als ik hem niet gebruik bengelt ie vrolijk los aan mijn stuur. Is wel ff wennen in het begin :roll:



trottle-rocker: verkrijgbaar bij o.a. Hein Gericke (Aachen bijv.) voor 10 pleuro :wink: maar je mag um gerust eerst eens uitproberen :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

ik denk dat er maar één remedie is tegen "pijnlijke polsen" ....gewenning..

ik heb altijd snel last van mijn polsen gehad ...
maar merkte in de jaren dat ik heel veel reed dat ik er gaandeweg het seizoen veel minder last van kreeg..

tegenwoordig is het weer een ramp...reeds na enkele rondjes op de baan met de racert een protesterende rechterpols..

zelfde geldt overigens voor nek, rug , knieen , enz...

veel doen = minder / geen last..

Bianca

Ik heb nu van die polssteunen gehaald van probiker. Ik moet zeggen zeer tevreden! Verder heb ik de koppeling en rem versteld enzo... En heb veeel minder last ervan gehad! Ja af en soms dat het een beetje sliepen wat vervelend aanvoelde. Maarja lijkt me wel normaal als je van smorgens tot savond erop zit :lol:
Dus zal ook indd een kwestie van gewenning zijn. Maarja zwakke polsen zitten nu eenmaal in de familie. Dus zal altijd wel wat irriteren.

Citeermaar je mag um gerust eerst eens uitproberen

Dat zou wel eens fijn zijn :D Weet ik of ik er wat aan heb of dat ik er niet mee overweg kan :wink: