Hoofdmenu

Auw wiever hok

Gestart door Herr Tod, 19 september, 2005, 17:44:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Herr Tod

Wie heeft hier verstand van digitale camera's ? Heb er een paar op het oog, maar de uiteindelijke keuze valt me wat zwaar :?
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Mounty

Ik heb er al verschillende gehad, zo kom je wel wat te weten over die prullen..

Welke heb je op het oog ?

Ik zelf kies voor een zeer compacte camera die in je binnenzak past, een redelijke optische zoom heeft, (digitale zoom vind ik onbelangrijk), voldoende pixels heeft,gebruiksvriendelijk en niet al te duur is..

Momenteel de Olympus u700 7mlj pix maar die valt wat betreft de zoom een beetje tegen..de hoge resolutie maakt dat wel weer goed waardoor je achteraf heel ver kunt inzoomen voordat je "blokjes" krijgt..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

angel

hoi,

verstand ervan hebben is te veel gezegd maar gebruiken doe ik ze wel
heb op het moment de canon ixus 60 en die super.

fijn klein en makkelijk in de bediening,
vind ik een aanrader

leuke bijkomstigheid,
hij heeft een accu en die hoe je zelde te lade
beter dan dat gezeul met die batterije die altijd
leeg zijn als je de camera nodig hebt.

maar succes met zoeken

DeWitte

die Ixus 60 heb ik ook mijn oog op laten vallen: is ie werkelijk zo fijn compact?? Mijn "oudje" een Canon Powershot A75 is in de aanbieding :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Dit is een goede site om wijzer te worden :

http://www.pixelmania.nl/  ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Jor

Ik heb de Canon ixus 50 en die gaat al een tijdje mee... jaar of 3 geloof ik.
En ik moet zeggen hij heeft alle zware weersomstandigheden al gehad en no problemo.

Ook is ie al wel eens gevalle of zo, en heb nooit klachten gehad ook de software is top.

Canon Ixus  :thumbsup:
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

Steefke™

ik heb een Fuijfilm finepix 3000
leuke camera goede kwaliteit fotos voor een leuke prijs, let wel op dat je eencamera koopt met een nederand garantiebewijs anders moet je voor gatantie naar het land van herkomst, dit geld voor alle merken.

nog een tip
let niet op digitale zoom maar op zo veel mogelijk optische zoom en zo veel mogelijk pixels


Smells like rubber

Karin

Optische zoom is belangrijk. Zoveel mogelijk pixels zijn minder belangrijk of je moet al grote posters van je foto's willen maken anders heeft het geen zin om veel geld in veel pixels te besteden.

Herr Tod

Ben aan het denken aan de Canon Powershot A710 IS. Aan de andere kant is Fujifilm een optie vanwege hun Super CCD sensor, maar die zit maar op een paar modellen die kwa andere funcites onderdoen voor de Canon. Maar op zich die Canon, 7 megapixels, 6x optische zoom, 2 foto's per seconde, beeldstabilisatie, handmatig scherp stellen, macro vanaf 1 cm, een heleboel opties en op zich vrij compact... denk dat het die wordt. Tenzij iemand een beter alternatief heeft?
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Mounty

Citaat van: "Karin"Optische zoom is belangrijk. Zoveel mogelijk pixels zijn minder belangrijk of je moet al grote posters van je foto's willen maken anders heeft het geen zin om veel geld in veel pixels te besteden.

niet alleen posters..ook als je maar een klein stukje van de foto wil printen, doet fotoshoppen en als je wat mindere optische zoom hebt kun je op je pc nog heel ver inzoomen..
Ik had eerst een 3,2Mp camera daarna een 4,0 Mp en nu een 7 Mp....
een hele vooruitgang als je wat meer ermee wil doen dan foto maken en op je schermpje kijken..

Zelf overweeg ik een digitale spiegelreflex camera met een pixel of 12 miljoen....voor het fotograferen van wat sterren en nevels..zijn alleen erg duur. Zeker als je ook nog de nodige filters en lenzen nodig hebt.

Camera met accu's is prettig, gaan lang mee op een accu.
Voor mij geen batterijen meer..

Een snel geheugenkaartje is ook wel prettig, kosten net iets meer maar wel lekker snel. Zeker als je camera een aantal foto's achter elkaar kan nemen.Ik had eerst een standaard kaartje van Olympus, nu eentje die wat sneller is en dat is heel goed merkbaar, de camera is veel sneller weer klaar na het nemen van een foto.

Mag ik concluderen dat:

Een camera geen grote hoeveelheid pixels nodig heeft als je alleen maar klikken en kijken wil.
Een camera wat meer pixel mag hebben als je meer wil als voorgaande
Een camera met accu's makkelijker is, tenzij je accu's op zijn en je geen laadmogelijkheid hebt. (met baterijen koop je ff een setje nieuwe en schoot a pix)
Een camera met snel kaartje sneller klaar is..
Een camera compact mag zijn.
Een camera een goede lens moet hebben (Carl Zeis of zo)
Een camera een goede ccd moet hebben (tegenwoordig zijn er niet veel slechte meer)
Een goede optische zoom wel aan te raden is
Een digitale zoom minder belangrijk is (kan altijd nog op de pc gedaan worden)

Ik denk dat iedereen zijn eigen wensen moet bekijken...wat wil je ermee ??


Zelfde als met een motor kopen...wil je in de pratsch, koop je geen racert.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

angel

vanaf de 18de bij de aldi te koop;



Digitale camera
   • incl. 512 MB SD-card
 • inclusief 2 lithium-ionen accu's,
   carkit, beeldbewerkingssoftware,
   USB- en videokabel, tasje
 • 2,8 inch kleurendisplay
 • autofocus
 • red eye reduction  
http://www.aldi.nl:80/OFFER_NL/OFFER_16/P_OFF01.HTM

199 euro.

geen idee of het iets is maar is mss een tip

WhomBom

mss nog n kleine tip... sd kaartjes zij stukken goedkoper dan xd kaartjes.... drie keer raden welke ik heb  :?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Mounty

Citaat van: "WhomBom"mss nog n kleine tip... sd kaartjes zij stukken goedkoper dan xd kaartjes.... drie keer raden welke ik heb  :?

ik heb sinds kort ook de xd nodig..de oude camera's hadden allenmaal SD..xd is wat duurder maar er \zal wel ergens wat verschil zijn..ik merk nog niks.. :lol:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: "angel"vanaf de 18de bij de aldi te koop;



Digitale camera
   • incl. 512 MB SD-card
 • inclusief 2 lithium-ionen accu's,
   carkit, beeldbewerkingssoftware,
   USB- en videokabel, tasje
 • 2,8 inch kleurendisplay
 • autofocus
 • red eye reduction  
http://www.aldi.nl:80/OFFER_NL/OFFER_16/P_OFF01.HTM

199 euro.

geen idee of het iets is maar is mss een tip


Volgens een collega van mij is dit een perfecte camera met alles wat je nodig hebt dus voor mij zal het die waarschijnlijk worden de 18de.
Of Ron moet mij die van hem voor een leuk prijsje verkopen dan kan hijzelf die andere halen wat hij wil hebben, of niet Ron ??
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Citaat van: "QuattroFrits"of Ron moet mij die van hem voor een leuk prijsje verkopen dan kan hijzelf die andere halen wat hij wil hebben, of niet Ron ??

Die van mij heb ik ook pas nieuw...
Ik wil een compactcamera hebben omdat je die makkelijk meeneemt (op de motor ook) en een spiegelreflex om de "echte" foto's te maken.......
De compactcamera die ik nu heb heb ik gekocht voor 269 euro met kerst..nu is ie al te koop voor 179 euro.. :?  ik heb er wel een tasje,2 accu's en een snel kaartje bij van 512 MB (XD) voor die 179 krijg je een accu en geen kaartje....

Ik verkoop dus niks..ook de oude verkoop ik niet omdat ik deze voor het werk gebruik en de kids gebruiken die ook...kost wel veel batterijen, 20 foto's is 2 aa batterij..pfff..voor de rest is dat ook nog een goeie camera.

:roll:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009