Hoofdmenu

Auw wiever hok

Gestart door Herr Tod, 19 september, 2005, 17:44:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

Pfff, wat moet je met zoveel camera's, wij hebben er maar 1 en daar doen we het mee :lol:

Alhoewel ik best wel een andere zou willen hebben, maar ja, kan niet alles kopen wat ik graag wil :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

Citaat van: "suzuki-girl"Pfff, wat moet je met zoveel camera's, wij hebben er maar 1 en daar doen we het mee :lol:

Alhoewel ik best wel een andere zou willen hebben, maar ja, kan niet alles kopen wat ik graag wil :?

Zoals ik al zei:

Compact camera voor het vuile werk en de kids.. kodak 6340 met 512MB SD
Compact camera voor op vacantie en op de motor mee te nemen..Olympus u700 met 512 XD ultra fast
Digitale reflexcamera voor het "echte"fotograferen.....Canon eos 300D met Compact Flash kaart van 512MB..helaas defect na een val uit het zolderraam..(was de maan etc. aan het fotograferen via de sterrenkijker)

Deze laatste heb ik 2e hands gekocht voor een schijntje...helaas al snel kapot.
Vandaar dat ik een nieuwe wil maar die dingen zijn zo duur..mischien toch weer een 2ehands  :lol:  maar nu is het weer goed weer en zo dus kan ik weer andere hobby's uitvoeren...te veel eigenlijk
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Road Racing Tonnie

Ben ik vandaag werkzaam op de kartbaan, komt daar een Ducati Senna, op zich niks mis mee, maar nieuwsgierig als ik ben, loop ik om de senna heen, en kom ik in gesprek met die driver, en vertelde hij mij, dat hij de motor van een vriend gekocht, wat mij opviel, was het bandenslijtage profiel, en vroeg, bandendruk???, nou hij had geen idee, dus voelde ik mij geroepen om dat voor hem te controleren, wat denk je, 1,1 atu voor en 1,2 achter, heb dat gelijk maar verandert , op normale waarden, toen ik met de achterband bezig was, viel mij de ketting op, oftewel een rode ketting, (van de roest) had denk ik al tijden geen spray gezien, ook voor hem maar even de ketting gemeerten als je toch bezig bent, ook maar even de remhandel geprobeert, nou het leek wel een spons, (zeer oude remolie???) ondanks stalen leidingen.
Wat ik met bovenstaande wil zeggen, zorg a.u.b voor je op pad gaat, dat je motor, tot in de puntjes verzorgd is, en het is voor je eigen veiligheid.
En als je weet dat alles OK is, dan rijdt dat toch een stuk rustgevender, in mijn beleving.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

B-Witch

:stupid:  Helemaal mee eens RRH :!:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Ben ik vandaag werkzaam op de kartbaan, komt daar een Ducati Senna, op zich niks mis mee, maar nieuwsgierig als ik ben, loop ik om de senna heen, en kom ik in gesprek met die driver, en vertelde hij mij, dat hij de motor van een vriend gekocht, wat mij opviel, was het bandenslijtage profiel, en vroeg, bandendruk???, nou hij had geen idee, dus voelde ik mij geroepen om dat voor hem te controleren, wat denk je, 1,1 atu voor en 1,2 achter, heb dat gelijk maar verandert , op normale waarden, toen ik met de achterband bezig was, viel mij de ketting op, oftewel een rode ketting, (van de roest) had denk ik al tijden geen spray gezien, ook voor hem maar even de ketting gemeerten als je toch bezig bent, ook maar even de remhandel geprobeert, nou het leek wel een spons, (zeer oude remolie???) ondanks stalen leidingen.
Wat ik met bovenstaande wil zeggen, zorg a.u.b voor je op pad gaat, dat je motor, tot in de puntjes verzorgd is, en het is voor je eigen veiligheid.
En als je weet dat alles OK is, dan rijdt dat toch een stuk rustgevender, in mijn beleving.

je hebt volkomen gelijk Tonnie :idea: wil het wel graag aanvullen met: zorg dat je gezien wordt (licht aan) en dat je beschermd gekleed gaat :roll:

Ik kwam beide "voorbeelden" gisteren tegen :cry: een ss-er met kneesliders maar zonder licht en ne sjoppert waarbij de duo zelfs alleen een korte broek droeg :cry: Kijk dat 1e kan nog ne vergissing zijn. dat 2e in mijn ogen nooit (of zijn die nooit vroegah met de fiets onderuitgegaan in een korte broek en hun hele been of arm hadden geschaafd vraag ik me dan af :? )
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Ik denk wel eens, "We hebben al verloren"

Door mijn nauwe betrokkenheid, bij een outdoor kartbaan, www.kartingeefde.nl krijg je met zeer veel problemen te maken, vanwege geluidsoverlast, (breek me de bek, sorry mond niet open)
Het volgende:
Vorig jaar is er op 2 mtr v/d erfscheiding v/d kartbaan, een vacantiehuis gebouwd, die dienst mag doen als permanente bewonig, je zou denken, die fam weet waar ze aan zijn begonnen, om zo dicht daar een huis te bouwen, fout helemaal fout gedacht, afgelopen Dinsdag, kwam die "meneer" zeer opgewonden zijn verhaal doen over geluidsoverlast, en dat wij op het weiland achter de kartbaan, voor families wel spelletjes houden, ( kruisboogschieten boomstamwerpen enz) daar dat in zijn beleving streng verboden is, hij had zelf inmiddels een DB meter aangeschaft, om onze karts op decibel,s te controleren.
Tegen de eigenaar ventileerde hij, dat hij mij maar een irritante arrogante vent vondt, nou daar ben ik dan mooi klaar mee, wordt daar echt depri van.
Ook heeft hij zijn beklag gedaan, bij de Gemeente, en morgen moeten we op rapport verschijnen aldaar, de "meneer' is daar uiteraard ook bij.
Zo zie je maar weer, hoeveel energie je moet steken in zulke onbenulligheden, maar op termijn zullen zij aan het langste eind trekken, daar ben ik van overtuigd, helaas.
Vandaar mijn opening.

*************We hebben al verloren***************
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

WhomBom

voor zo'n trieste figuren bestaan trouwens wel oplossingen... maar ik denk dat je de kartbaan daar nog meer schade mee toebrengt  :evil:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Motzippaldy

Dark is the night  :shutup:
Proud on the South  

Herr Tod

Ik zou es met die tractor van Sjeelski een rondje gaan karten daar en tactisch uit de bocht vliegen 8)
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


B-Witch

Maar Tonnie, de kartbaan was er voor dat het huis gebouwd werd.
Dus redelijkerwijs had de eingenaa/bewoner kunnen weten dat bij een kartbaan geluid en soms geluidshinder hoort.
Denk niet dat het zo'n vaart loopt, tis net hetzelfde als wanneer je naast een vliegveld dat al bestaat gaat wonen en dan gaat klagen over geluidsoverlast, dan wordt je ook niet serieus genomen door de gemeente.
Was dat huis met zijn bewoners er eerder dan de kartbaan, dan pas hebben ze recht van spreken.
Er is nog altijd zoiets als een bestemmingsplan, en in dat plan zal zeker staan dat die omgeving gebruikt mag worden voor motorische sporten uit te oefenen, in dit geval een kartbaan.
Dus laat je niet kisten, mensen hadden het van te voren kunnen weten, en zolang jullie de geluidsnorm niet te veel overschrijden zal het hopelijk wel gaan meevallen.
Ik zal iig voor je duimen :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Joepie1958

en ik wil dat nu onmiddelijk direct alle awacsen uit de lucht verdwijnen, en alle overige vliegtuigen ook, en die lawaaierige golfjes en de schreeuwerige h.d's en hun kloonen ook :guns:  :guns:  :guns:  :guns:  :guns:
Och, we moeten wat te zeiken hebben, nou ruik in weer zo'n stinke-barbeque
:oops:
o, nee, dat is bij mezelf

rrh, veel plezier met die leuke buurman, nodig hem eens uit om een rondje te rijden :angel:  :angel:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Road Racing Tonnie

Beste mensen, bedankt voor jullie steun, de baan is van 1961, en we hebben altijd in de beste harmonie geleefd, met de plaatselijke bevolking, ondanks dat de baan, midden in een natuurgebied ligt, maar je kent het misschien wel, wat ook in Limburg gebeurt, plaatselijke bevolking, worden oud, en verkopen hun huis aan "andere" mensen uit den lande, en het probleem is geboren, gaan zich verenigen, als stichting `actie tegengas`inmiddels uitgegroeid tot 60 leden, en zullen niets nalaten, om het ons heel erg moeilijk te maken.
Maar mijn grote leermeester van heel lang geleden zij altijd.
`Tonnie, we zullen doorgaan, altijd maar doorgaan. :lol:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"je kent het misschien wel, wat ook in Limburg gebeurt, plaatselijke bevolking, worden oud, en verkopen hun huis aan "andere" mensen uit den lande, en het probleem is geboren, gaan zich verenigen

1 buurman alleen kan hier complete (boeren-)bedrijven laten opdoeken, dus voor een kartbaan (hoe klote dit nu ook overkomt) is niet veel meer nodig, helaas. Wil je niet ontmoedigen, maar in de huidige tendens  zal de minst "vervuilende" altijd de voorkeur krijgen. Ook soms helaas. :cry:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: "suzuki-girl"Maar Tonnie, de kartbaan was er voor dat het huis gebouwd werd.
Dus redelijkerwijs had de eingenaa/bewoner kunnen weten dat bij een kartbaan geluid en soms geluidshinder hoort.
Denk niet dat het zo'n vaart loopt, tis net hetzelfde als wanneer je naast een vliegveld dat al bestaat gaat wonen en dan gaat klagen over geluidsoverlast, dan wordt je ook niet serieus genomen door de gemeente.
Was dat huis met zijn bewoners er eerder dan de kartbaan, dan pas hebben ze recht van spreken.
Er is nog altijd zoiets als een bestemmingsplan, en in dat plan zal zeker staan dat die omgeving gebruikt mag worden voor motorische sporten uit te oefenen, in dit geval een kartbaan.
Dus laat je niet kisten, mensen hadden het van te voren kunnen weten, en zolang jullie de geluidsnorm niet te veel overschrijden zal het hopelijk wel gaan meevallen.
Ik zal iig voor je duimen :wink:


Als je maar genoeg met de visa card zwaait kun je een bestemmingsplan ter plekke veranderen men noemt dat "economie"

waar nu de "hogeschool Zuyd" is gebouwd daar mocht niemand bouwen :!:  die grond was heilig  :shock:

mot je nu zien  :evil:

Mounty

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Road Racing Hayabusa"je kent het misschien wel, wat ook in Limburg gebeurt, plaatselijke bevolking, worden oud, en verkopen hun huis aan "andere" mensen uit den lande, en het probleem is geboren, gaan zich verenigen

1 buurman alleen kan hier complete (boeren-)bedrijven laten opdoeken, dus voor een kartbaan (hoe klote dit nu ook overkomt) is niet veel meer nodig, helaas. Wil je niet ontmoedigen, maar in de huidige tendens  zal de minst "vervuilende" altijd de voorkeur krijgen. Ook soms helaas. :cry:

Zo is het maar net...heb al meer van dat soort zien gebeuren..helaas trekt de verfvuiler meestal aan het korste eind trekt.

We richten ook een stichting TegenTegenGas op..TTG met de MFL leden als lid .. :lol:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009