Hoofdmenu

Auw wiever hok

Gestart door Herr Tod, 19 september, 2005, 17:44:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

B-Witch

Citaat van: "Karin"Helaas nog niet motorvaardig. Mijn knie heeft nog heel veel vocht. Volgende week maandag naar het ziekenhuis. Ik hoop dat ze snel iets voor me kunnen betekenen, wordt een beetje kriebelig van mezelf.

Daarnaast heb ik de afgelopen 3 dagen in bed gelegen.....of eigenlijk meer op de badkamer..... Had nog een leuk buikgriepje opgevangen, maar dat is gelukkig alweer bijna weg.

Goed nieuws:  mijn motor wordt komende week uitgedeukt en gespoten.

Zo te horen is dadelijk je motor eerder opgelapt dan dat jij bent :?

Hoop voor je dat ze in het ziekenhuis wat kunnen doen voor je, dat je iig weet waar je aan toe bent  :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Joepie1958

Ik ben weer volop aan het werk (voor 2), alleen het sneetje van navel tot borstbeen doet af en toe nog wat pijn, en de kracht is nog niet helemaal terug (was al weinig maar nu nog minder :oops: )
Maar het leven gaat verder dus gaan we gewoon verder :lol:

Karin schreef
Citeerwordt een beetje kriebelig van mezelf
, kan ik me wat bij voorstellen, maar als je kriebels hebt moet je krabben :shock:
Hopelijk mag je snel weer je versgespoten motor rijden :wink:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

beiden snelle beterschap :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

ik heb een beest in me laptopscherm  :shock:  :shock:  :shock: ken je die "onweersbeestjes"  :?:  :?:  daar zit er ene van achter het glas  :shock: echt waar :rofl:

nee ik ben nie dronken :roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: "Dwars"ik heb een beest in me laptopscherm  :shock:  :shock:  :shock: ken je die "onweersbeestjes"  :?:  :?:  daar zit er ene van achter het glas  :shock: echt waar :rofl:

nee ik ben nie dronken :roll:

heb je geen Bugshield dan ?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

nee man echt :? loopt over (achter) ut beeld  :shock: mja heb er op geduwd met een vinger en nou heeft ie een attack of zoiets en staat ie ff stil.

blij dat P het ook heeft gezien anders zou ik aan mezelf gaan twijfelen of me aanmelden bij welterhof voor een ontwenningskuurtje :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

was het soms deze  :rofl: daar heb ik ook vaker last van :rofl: kijk nu is hij er weer  :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl: en nu heeft hij ook nog zijn hele familie meegenomen :oops:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

WhomBom

net es mijn ketting en tandwielen vervangen, omdat de oude echt een erg strak punt erin had. Nu ben ik me echter af aan t vragen waardoor zo'n strak punt in je ketting komt; zou eigenlijk alleen kunnen als je tandwielen "onrond" worden, toch?
Mijn oude tandwielen heb ik net es nagekeken, en die zijn echt nog mooi rond  :?  ze zien wel uit alsof het halve kettingzagen zijn, maar ze zijn niet compleet ovaal of zoiets  :o

dus; waardoor komt een strak punt in je ketting???
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

AngelInMe

Heeeerlijk, vakantie 8) :D

DeWitte

Citaat van: "WhomBom"net es mijn ketting en tandwielen vervangen, omdat de oude echt een erg strak punt erin had. Nu ben ik me echter af aan t vragen waardoor zo'n strak punt in je ketting komt; zou eigenlijk alleen kunnen als je tandwielen "onrond" worden, toch?
Mijn oude tandwielen heb ik net es nagekeken, en die zijn echt nog mooi rond  :?  ze zien wel uit alsof het halve kettingzagen zijn, maar ze zijn niet compleet ovaal of zoiets  :o

dus; waardoor komt een strak punt in je ketting???

Denk (voor een cardanfreak dan he) dat de ene schakel langer (wordt) dan de ander door de krachten die erop komen, of dat de ene schakel in de bus meer speling krijgt dan de ander, mss het slotje vd ketting???  :roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

AngelInMe



Dit is misschien ook wel leuk om mee te spelen :lol: staat ene te koop in Herpesbosch op de camping.

DeWitte

8) AIM aan de TDM  :worship-cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

Citaat van: "Dwars"Denk (voor een cardanfreak dan he) dat de ene schakel langer (wordt) dan de ander door de krachten die erop komen, of dat de ene schakel in de bus meer speling krijgt dan de ander, mss het slotje vd ketting???  :roll:

slotje in de ketting heb ik niet  :roll:  maar als een schakel langer wordt dan de andere zou toch eigenlijk niks uit moeten maken  :?:  als bijvoorbeeld alle schakeltjes aan de onderkant (waar je voelt zeg maar) korter zouden zijn dan die aan de bovenkant, dan draait je achterwiel gewoon een beetje en dan heb je nog geen strak punt. Ik snap het dus nog steeds niet  :evil:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Busaberke

Citaat van: "WhomBom"
Citaat van: "Dwars"Denk (voor een cardanfreak dan he) dat de ene schakel langer (wordt) dan de ander door de krachten die erop komen, of dat de ene schakel in de bus meer speling krijgt dan de ander, mss het slotje vd ketting???  :roll:

slotje in de ketting heb ik niet  :roll:  maar als een schakel langer wordt dan de andere zou toch eigenlijk niks uit moeten maken  :?:  als bijvoorbeeld alle schakeltjes aan de onderkant (waar je voelt zeg maar) korter zouden zijn dan die aan de bovenkant, dan draait je achterwiel gewoon een beetje en dan heb je nog geen strak punt. Ik snap het dus nog steeds niet  :evil:

volgens mij is het zó:
bij slijtage wordt de ketting langer, je merkt dit omdat je de kettingschalmen een stukje uit de tanden op het achterkettingwiel kunt trekken. Dat merk je alleen maar doordat je de ketting steeds verder , en uiteindelijk tot het eind van de spanners moet spannen.

Echter:
de strakke stukken zijn eigenlijk "harde" stukken.
Op die plekken scharnieren de schalmen niet meer goed t.o.v. elkaar, probeer het maar eens!
Als er een aantal schalmen niet meer precies in één lijn staan, wordt de ketting op dat punt dus korter.
Gevolg:
als het harde stuk on het slappe part zit (beneden) is de ketting minder gespannen dan wanneer dat stuk in het trekkend part (boven) zit.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

QuattroFrits

Citaat van: "AngelInMe"

Dit is misschien ook wel leuk om mee te spelen :lol: staat ene te koop in Herpesbosch op de camping.

:P Best aardig speeltje lijkt mij zo. :P
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.