Peekaa's of Koppel? STEM Nu

Gestart door DeWitte, 11 maart, 2007, 09:02:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

CiteerBei den Supersportlern setzen die Hersteller immer mehr auf Spitzenleistung. Dafür schwächeln manche Triebwerke bei der Leistungsentfaltung. Was ist Ihnen wichtiger: Möglichst viel Spitzenleistung oder Power aus dem Keller?

Drei PS an der Spitze entscheiden für mich über Sieg und Niederlage.
  2%

Ich ziehe eine homogene Leistungscharakteristik vor.
  96%

Das ist mir egal.
  2 %
vlgs onze oosterburen in Motorrad.de

Hoe is dat hier? wat wil jij? en maakt het je uberhaubt wat uit zolang ie maar tuft? Na? stem en verklaar je nader 8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Proud on the South  

DeWitte

Citaat van: "Motzippaldy"Onderste gestemd  :?

en waarom? :?  :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Heb voor de middelste gekozen...ik zou het liefst voor de 1e en de 2e tegelijk kiezen maar vind de tweede net iets belangrijker..nou ja belangrijk...tis wat je "lekker" vind..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Jor

Ik heb voor veel koppel gestemd, vanwege veel pk's leuk is ma een behoorlijk koppel naar mijn mening mooier is!!!

Bv. mijn KTM heeft ma een pk of 50 denk ik, ma het koppel is geweldig
     mijn TLR heeft een pk of 120 en een behoorlijk hoog koppel
     ik vind dat gewoon echt super rijden.....

Maar is het niet zo dat als je een tour/racer rijd met een hoog koppel dat je daar ook wel weer een redelijk aantal pk's tegen over hebt staan???
Daar zal toch een bepaalde verhouding in moeten zitten denk ik zo....
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

karz

Citaat van: "Jor"
     mijn TLR heeft een pk of 120 en een behoorlijk hoog koppel
     ik vind dat gewoon echt super rijden.....
..

Achterwiel pk's dan wel he ;)  

nr.2 gestemt :cool:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Motzippaldy

Ik heb en van 150PK en een van -50PK(denk ik) en beide rijden goed .
Voor sportief werk zijn PK belangrijker dan koppel denk ik. Voor gewoon straat/verkeer rijden koppel is makelijker/leuker vind ik.
Proud on the South  

Hakinnen

het leuke is dat het één niet zonder het ander kan..

immers:

Torque x RPM /5252=HP

Herr Tod

Leuk als je zo veel koppel hebt dat je een boom uit kan trekken... maar harder dan 16 km/h gaat het niet :roll: Dan liever wat minder koppel, reteveel toeren draaien en dus veel PK's :twisted:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


WhomBom

als ik eindelijk "groot" mag rijden wil ik er eens een paar gaan testen... maar ik denk dat mn voorkeur bij ietsje meer pk's dan koppel ligt, dus liever 120 pk en 100nm dan 120 pk met 60nm, maar ook weer niet zo overdreven als dat 1670cc v twin apparaat van yamaha.. iets van 100pk en 160nm  :shock:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Steefke™

ich goan veur koppel van onderop, veur de cross of offroad hubste doa veul mjer aan als pk's 8)
Smells like rubber

QuattroFrits

Het maakt mij niks uit als het maar reageerd als mijn magnaatje nu doet,
flink toerental en dan gassen. :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Road Racing Tonnie

Veel koppel (133 nm) veel pk,s, zijn veel cc,s (1300) lees Hayabusa, m.a.w je zou hem bij wijze van spreken, s,morgens in de zesde versnelling kunnen gooien en hem er s,avonds weer uit kunnen halen, maar evenzogoed, een flitsende acceleratie, met een top die meer dan voldoende is.
Dit is niet bedoeld als reclame praatje voor de Busa, heeft ook zijn gebrek, je moet door zijn gewicht (242kg) hem nogal straf behandelen.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Mounty

de gulden middenweg lijkt me het beste.. voldoende Pk's en voldoende koppel. qua topspeed hoeft het voor mij niet over de 200 te gaan..mag ook ietsje minder zijn..als je lekker 150-160 kunt cruisen oppe snelweg, en je hebt een beetje over om wat in te halen etc...is dat genoeg. Ik hou wel van snelheid...maar ook van mijn gezin  :!:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Citaat van: "FZ_Ron"..als je lekker 150-160 kunt cruisen oppe snelweg, Ik hou wel van snelheid...maar ook van mijn gezin  :!:

Ja Ron, we houden allemaal van ons gezin, maakt geen ruk uit of je nu met 150 of 200 onderuit gaat, pijn gaat het toch wel doen :?  wss sta je in beide gevallen niet op)
Maar dat terzijde;

Wat betreft pk's of koppel: Doe mij maar koppel, Pk's, ach dat maakt mij niet veel uit. (zal ze wss toch niet allemaal kunnen gebruiken)
Als de motor maar bij alle toerentallen trekt, dat vind ik veel belangrijker :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.