Peekaa's of Koppel? STEM Nu

Gestart door DeWitte, 11 maart, 2007, 09:02:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mounty

Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "FZ_Ron"..als je lekker 150-160 kunt cruisen oppe snelweg, Ik hou wel van snelheid...maar ook van mijn gezin  :!:

Ja Ron, we houden allemaal van ons gezin, maakt geen ruk uit of je nu met 150 of 200 onderuit gaat, pijn gaat het toch wel doen :?  wss sta je in beide gevallen niet op)

Zal best, maar met snelheden boven die 200 weet je al bijna zeker dat je het niet kunt navertellen. Daarbij rijden de meeste auto's zo gemiddeld 130-140 op de duitse autobahn, op enkele snelheidsmaniakken daargelaten.. Als je zelf 150-160 rijd is dat een nette snelheid waarbij niemand zal schrikken met alle gevolgen van dien. Ik reed zelf eens met de auto 160-170 en werd ingehaald door een motor die volgens mij aan de top zat...je zag m niet aankomen en het geluid was er ook pas nadat hij(of zij) langs was. Schrik je toch ff.. verkies ik toch het 150-160 rijden zodat ze me wel zien en horen aankomen..voor mijn idee veiliger.

Het idee veel pk's en of koppel:
Wat Suzuki Girl al zegt...bij alle toerentallen toch genoeg trekkracht.
Mijn huidige motor heeft zijn max koppel bij 10.000 en  bij 3000 toeren is er niks daar, moet je bijna meetrappen :shock:  dus meer schakelen. Dan heb ik ook niks aan de 100+ pk's..heb eens iemand horen zeggen: "als je op kunt trekken in de hoogste versnelling heb je een prima koppel/pk verhouding.." zit mischien wel wat in..?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

@Nippon

Citaat van: "FZ_Ron"
Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "FZ_Ron"..als je lekker 150-160 kunt cruisen oppe snelweg, Ik hou wel van snelheid...maar ook van mijn gezin  :!:

Ja Ron, we houden allemaal van ons gezin, maakt geen ruk uit of je nu met 150 of 200 onderuit gaat, pijn gaat het toch wel doen :?  wss sta je in beide gevallen niet op)

Zal best, maar met snelheden boven die 200 weet je al bijna zeker dat je het niet kunt navertellen. Daarbij rijden de meeste auto's zo gemiddeld 130-140 op de duitse autobahn, op enkele snelheidsmaniakken daargelaten.. Als je zelf 150-160 rijd is dat een nette snelheid waarbij niemand zal schrikken met alle gevolgen van dien. Ik reed zelf eens met de auto 160-170 en werd ingehaald door een motor die volgens mij aan de top zat...je zag m niet aankomen en het geluid was er ook pas nadat hij(of zij) langs was. Schrik je toch ff.. verkies ik toch het 150-160 rijden zodat ze me wel zien en horen aankomen..voor mijn idee veiliger.

Het idee veel pk's en of koppel:
Wat Suzuki Girl al zegt...bij alle toerentallen toch genoeg trekkracht.
Mijn huidige motor heeft zijn max koppel bij 10.000 en  bij 3000 toeren is er niks daar, moet je bijna meetrappen :shock:  dus meer schakelen. Dan heb ik ook niks aan de 100+ pk's..heb eens iemand horen zeggen: "als je op kunt trekken in de hoogste versnelling heb je een prima koppel/pk verhouding.." zit mischien wel wat in..?



droom lekker verder  :roll:

ik praat uit ervaring  :evil: van heeeeeeel dicht bij meegemaakt  :roll:

Desmo-devil

Voor mij absoluut koppel, en dat geld volgens mij voor de gemiddelde straatrijder. Meer als 120 pk is imo onzin op de openbare weg.
Ik ken maar een handjevol rijders die met meer pk's overweg kunnen op de openbare weg.

HD4ever

CiteerHoe is dat hier? wat wil jij? en maakt het je uberhaubt wat uit zolang ie maar tuft? Na? stem en verklaar je nader 8)

Hhhhmmm, Moeilijke vraag!! Wat zal ik nou eens kiezen ? :rofl:......................

Koppel natuurlijk !! Wat heb ik aan dat hoogtoerig gejank, en wat moet ik met veel PK's op de openbare weg. :?: Niet jakkeren, jagen en trappen, maar rustig cruisen bij 2000 rpm.

gr. HD4ever :wink:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

t_rex1970

Het genot van beide is voor mij niet hetzelfde... hoge toeren voor veel pk's is  lekker, maar de lage brul van mijn ST2 met een lekker koppel is ook fijn. Mij maakt het niet uit dus.