Primus vangrail op proef in België

Gestart door suzuki-girl, 12 maart, 2007, 20:43:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

B-Witch

Primus vangrail op proef in België



In de Belgische provincie Limburg wordt al enige tijd geëxpirimenteerd met een alternatief type vangrail dat voor zowel bomen als automobilisten een stuk vriendelijker zou zijn. De speciale constructie van deze Primus-vangrail zorgt ervoor dat de auto wordt weggeleid van de boom en weer zijn normale rijrichting kan volgen.




De Primus-vangrail, van het Duitse bedrijf Outimex, is 6 meter lang en speciaal ontworpen voor plaatsing bij bomen. Deze vangrail heeft met 'sympathiek schuimrubber'opgevulde compartimenten. Daardoor wordt het grootste deel van de impact door de constructie opgevangen, en is het de vangrail die kreukt en niet de auto. De vorm en constructie van de Primus zorgt er tevens voor dat de auto weer naar zijn oorspronkelijke rijrichting teruggeleid wordt.

Naast het feit dat dit type vangrail de klap van een auto veel beter opvangt is de Primus ook beter voor de boom zelf. Bij plaatsing worden de vitale boomwortels niet geraakt, in tegenstelling tot bij de traditionele vangrail.

In België botsen jaarlijks bijna veertienhonderd automobilisten tegen een boom. Daarbij vallen 132 doden en 382 gewonden. In totaal laten bijna vijfhonderd Belgen het leven door te botsen op obstakels buiten de rijbaan. In Duitsland staan de vangrails al op veel plaatsen.


Bron: de Limburger

Motorvriendelijkheid :?:  :?:
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Alez, je kan volgens mij beter tegen (over) zo'n vangrail vliegen dan om een boom heen gevouwen worden. :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

*LUCKY 13*

Lijkt mij dat je as je vand e weg komt, nu veel meer kans hebt om iets te raken......ZO een boom kun je met n gelukje missen, de kans dat je die rail hard raakt is denk k 4-5keer zo groot...toch??
gt;>>**DRIVE LIKE A DEVIL, FEEL LIKE A GOD**<<<

WhomBom

lijkt mij ook, en als je al richting boom aan t crashen was lijkt mij dat je dan gewoon doorvliegt richting boom  :?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

karz

Lezen mensen, dat ding veert terug, dus je wordt gewoon de weg op gesmeten dan :yes6rs: op sommige tijdstippen kan dat best gunstig zijn :mrgreen:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

lijkt mij idd ook niet zo motorvriendelijk :? ik neem me kansen oppe motor ook liever met da boompie solo :(  met de auto is het een heel ander verhaal :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away