Hoofdmenu

Kawasaki ZZR 1400

Gestart door DeWitte, 24 september, 2005, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

The Dominator

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "hayasjeelski"
Citaat van: "Dwars"nee jij niet :roll:

mag ik toch niet van jou......  :oops:

heb jij, als recalci-dinges je nog nooit iets van aangetrokken :wink:

heb ff geen zin in zo'n offtopic gebreuzeldiscussie aan te gaan van wat nu beter is (weten we toch allemaal voor ons eigen t beste, niet??)

gaat nu effe om dat lelijke hok van kawwesakkie  :mrgreen:
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

idd, volkomen gelijk waarde Sjeele :wink: maar wat is al lelijk/mooi???

"schön is nicht schön, gefallen macht schön" :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Speedtwin"


kortom dit soort motoren wordt alleen ontwikkeld om elkaar de loef af te steken (tussen fabrikanten onderling),

Denk dat dit soort motoren worden ontwikkeld omdat er vraag naar is. de vraag maakt het aanbod immers. Zolang mensen persee "de snelste, sterkste en whatever" willen hebben zullen dit soort motoren ontwikkeld en gebouwd worden..

want laten wij nou eens heel eerlijk zijn onder elkaar: hoeveel motorrijders kunnen een motorfiets aan met bijna 200pk, waar kun je +300 rijden (op een verantwoorde manier) en wie durft er bij 300 km vol in de remmen te gaan........................... :roll:

ik denk dat iedereen met een beetje verantwoording en wat verstand een motorfiets met bijna 200pk aankan. waarom niet?  als de pk's er zijn wilt dat uiteraard nog niet zeggen dat ze ook allemaal benut moeten worden.
Bovendien , de moderne motoren zijn zo goed en gemakkelijk (m.u.v dat ZX10R hok :guns:  ) te rijden dat het niet zo'n probleem meer is voor de "gemiddelde rijder" om er veilig mee overweg te kunnen.  
Als voorbeeld : een 1992 supersport als een fireblade is met relatief weinig pk's en veel kilo's tov het hedendaagse ss geweld vele malen onveiliger dan een 2005 fireblade die minder weegt en zo'n 40pk meer ter beschikking heeft.  Het gaat niet zozeer om de hoeveelheden pk's denk ik maar meer om het hele "plaatje". Moderne supersports en bigbikes ala busa / kawa zzr1400 zijn dan wel heel erg sterk en snel maar tegelijkertijd ook heel erg "rijbaar", idiotproof als het ware.  hard rijden was nog nooit ,makkelijker dan vandaag.  De gemiddelde motorrijder die vroeger veel lef moest hebben om het gas een keer open te draaien op een niet sturende en  niet remmende Honda Bold'or (ale, ik roep  er maar eén) is tegenwoordig veel beter af.  Moderne supersports zijn "a peace of cake" om veilig mee te kunnen rijden. pas als de rijder er om vraagt tonen ze hun ware identiteit.  of en wanneer de rijder er om vraagt is aan de rijder.  Vroeger "lag het wel eens aan de motor", tegenwoordig ligt het altijd aan de rijder.  

tjsa, en waar kun je 300km/u rijder op een verantwoorde en veilige manier?  nergens.  300km/u is nooit 100% verantwoordt enveilig waar dan ook.  keuze is aan de rijder hoe veilig ie het wil houden.
Het kan wel,  als ik s'nachts met 300km/ u over de A2 langs het vliegveld in Beek wil scheuren dan kan dat.  betrekkelijk veilig zelfs, weg is dan leeg, gewoon rechtdoor en gas geven.

vol remmen bij 300km/u?
Das een ander verhaal...hard remmen is immers moeilijker dan hard "gasgeven".  op straat zal het nooit voorkomen. op circuit wel.
Ik deed op Spa - Franco boven op het rechtse stuk 296km/u met de Gix1000K5 op het "rempunt". en dan komt er een rechtse bocht en moet er toch echt hard geremd worden.  das meer een kwestie van "moeten"ipv durven.  niet remmen is rechtdoor en das niet tof daar.

Maar ik begrijp u "punt"...
Motoren zijn tegenwoordig beter dan hun berijders.  Motoren hebben tegenwoordig specificaties die bijna ongelooflijk zijn en zullen altijd "over" hebben tov van degene die ea moet besturen. 100pk is voldoende voor op straat. 600cc is zelfs al genoeg.
Neemt uiteraard niet weg dat het ook gewoon leuk is om te hebben en zo heel af en toe eens een poging te wagen het te kunnen benutten.

WhomBom

moa..of ze nu gemaakt worden om mekaar onderling wat te eikelen... misschien.

MAAAAR, als zo'n 60 kg - jap op n 125 (?) pk gixx 600 kruipt, dan moet je hem als ietwat "grotere" europeaan van pak m beet n kilo'ke of 100, toch bij kunnen houden aan t stoplicht he... dus -> zzr 1400  8)
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Speedtwin

vol remmen bij 300km/u?
Das een ander verhaal...hard remmen is immers moeilijker dan hard "gasgeven".  op straat zal het nooit voorkomen. op circuit wel.



Hard remmen zal op straat onverwachter aankomen dan op een circuit, mijn beste.
Op een circuit heb je een "vast" rempunt, op de openbare weg moet je met zoveel meer zaken rekening houden, dat wil je niet weten!
Kom maar eens een dagje met me mee.................. :lol:

Hakinnen

Citaat van: "Speedtwin"vol remmen bij 300km/u?
Das een ander verhaal...hard remmen is immers moeilijker dan hard "gasgeven".  op straat zal het nooit voorkomen. op circuit wel.



Hard remmen zal op straat onverwachter aankomen dan op een circuit, mijn beste.
Op een circuit heb je een "vast" rempunt, op de openbare weg moet je met zoveel meer zaken rekening houden, dat wil je niet weten!
Kom maar eens een dagje met me mee.................. :lol:

nope, bedoelde " hard remmen op straat met 300km/u". Dat komt nooit voor.
Niet dat "hard remmen op straat "nooit voorkomt. Komt zeker voor.

"Dagje met u mee?".  Gaan we doen dan? Toch niet....."Hakki in de remproef he"?

:wink:

Sirkwietjuh

okee is toch een mooi idee, speedtwin wijst je de binnenwegen waar je 300 km/u kan knallen en jij doet gelijk even de remproeven.
Weten we dat ook weer  :wink:
Fuck the system !!!

DeWitte

:stupid:  en wij komen kieke :shock:  :shock:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Sirkwietjuh

Citaat van: "Dwars":stupid:  en wij komen kieke :shock:  :shock:
:yes6rs: Zekers weten :stupid:
Fuck the system !!!

Speedtwin

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Speedtwin"



"Dagje met u mee?".  Gaan we doen dan? Toch niet....."Hakki in de remproef he"?

:wink:

Demo stoppie?? :lol:

Hakinnen

Citaat van: "Speedtwin"
Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Speedtwin"



"Dagje met u mee?".  Gaan we doen dan? Toch niet....."Hakki in de remproef he"?

:wink:

Demo stoppie?? :lol:

uh,.,neen, gaat niet werken.  Moet bekennen dat ik "de grote kunst der hoge stoppies" slechts in zeer beperkte mate beheers.  veel te laag of erger , veel te hoog. :oops:  ben niet zo'n stoppie / wheelie kunstenaar. Geef er ook niet veel om.

:wink:

DeWitte

was dit ff nog eens helemaal aan ut doorspitten; ff het off-topic geneuzel terzijde 8)

is de nw Kawa ZX14 nu de Busa-beater of nie?? gaat de ZX als ultieme "muscle en cultbike" de busa aflossen??

Dus 192pk Zx 14



tegen 175 pk Busa



persoonlijk (ja en dat uit mijn mond) vindt ik de Busa mooier qua lijn van de zijkant; af en toe durven jappen iets te bouwen waar een (afwijkende) lijn in zit :wink: de ZX 14 ietwat saai  :?

De neus van ZX daarentegen "agressiever" to de neus vd Busa :wink:



wat ik me dus eigenlijk afvraag; ff merken-geilheid terzijde; heeft de ZX net zoveel "charisma" als de Busa, wat die laatste niet ontzegt kan worden?? op papier zal de ZX14 harder lopen (heb het dus bewust ff niet over gummen, wegligging, praktische inzetbaarheid etc.)

maar PK's is dat het enige dat de ultieme muscle-cult- jazelfs "patserbak" uitmaakt :?:  :?:

Shoot.......

wat is die Hayasjeelski trouwens stil de laatste tijd, hij zal toch nie echt serieuze plannen hebben?? :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gieskes

Zit ie zomaar mijn piccies te gebruiken   :shock:
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

DeWitte

Citaat van: "Gieskes"Zit ie zomaar mijn piccies te gebruiken   :shock:

tis maar 1ne hoor; bron Gieskes dus :mrgreen: maar eeuh geef es antwoord op DE VRAAG :?:

8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gieskes

Ik vind de Kawa niet echt tot de verbeelding spreken qua uiterlijk en zijn het alleen de specs van de motor die de aandacht trekken. Ik zou er geen moment aan denken die motor te kopen, nulkommaniks charisma.
De Busa is imo toch heel anders. Ik ben geen Busafan, vind 'm niet mooi maar toch heeft ie een bepaalde aantrekkingskracht, iets speciaals, al is het alleen al de gekozen naam en het design. Al zou de Kawa 100PK meer hebben, als ik moest kiezen tussen deze 2 dan zou het de Busa zijn.gelukkig hoef ik die keuze niet echt te maken
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R