Hoofdmenu

Lucht je hart!

Gestart door Busaberke, 26 september, 2005, 11:58:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

B-Witch

Citaat van: "Dwars"by the weg, vanmorgen, op mijn vertrouwde en rustige manier naar het werk aan het tuffen :twisted: : stel me netjes in het rechter voorsorteervak op, om links tussen de file in te snijden :roll: . Kijk ffkes in me spiegels: blauw en oranje :shock: waar komt die moto-lollie nou vandaan??? :shock: dan maar rechtsaf en bij het volgende kruispunt links voorgesorteerd en jawel hij dus ook, schuin achter me: (is trouwens nog best lastig volgens de regels rijden en snelheid aanhouden :lol: ) Ik denk daar is plek zat dus hij zal je daar wel aan de kant zetten :? Maar nee, die eikel bleef achter me aan tuffen. Toen ik weer rechtsaf een woonwijk in draaide, want toen wou ik het echt weten, reed ie rechtdoor.  pfffffffffff :P

meer geluk dan verstand :mrgreen: als ie 30 sec eerder achter me aan had gereden had ik hier zonder moto, rijbewijs en sokken gezeten :roll:

grow up  :banghead4rv:

Vraag me alleen af wat ie in hemelsnaam met jou sokken zou moeten :shock:


:rofl:
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "Dwars"by the weg, vanmorgen, op mijn vertrouwde en rustige manier naar het werk aan het tuffen :twisted: : stel me netjes in het rechter voorsorteervak op, om links tussen de file in te snijden :roll: . Kijk ffkes in me spiegels: blauw en oranje :shock: waar komt die moto-lollie nou vandaan??? :shock: dan maar rechtsaf en bij het volgende kruispunt links voorgesorteerd en jawel hij dus ook, schuin achter me: (is trouwens nog best lastig volgens de regels rijden en snelheid aanhouden :lol: ) Ik denk daar is plek zat dus hij zal je daar wel aan de kant zetten :? Maar nee, die eikel bleef achter me aan tuffen. Toen ik weer rechtsaf een woonwijk in draaide, want toen wou ik het echt weten, reed ie rechtdoor.  pfffffffffff :P

meer geluk dan verstand :mrgreen: als ie 30 sec eerder achter me aan had gereden had ik hier zonder moto, rijbewijs en sokken gezeten :roll:

grow up  :banghead4rv:

Vraag me alleen af wat ie in hemelsnaam met jou sokken zou moeten :shock:


:rofl:

Condoom, voor de op heterdaat bestrafung :mrgreen:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Verkoop nooit een motor aan bekenden, het gezeik begint ook direct :cry:
De RF900 van Mr.Kawa is verkocht aan een collega.
Op zich geen punt, want de motor was in orde en de kosten voor een nieuwe ketting en tandwielenset gedeeld.
prima in orde denk je dan.
tot vanavond de telefoon ging en de koper zich meldde
op de papieren stond dat de motor volgens de papieren Maar 72 kw had.
Dat was toch maar 100 pk??? :?
En de RF hoort toch meer dan 100 PK te hebben...
De RF is destijds (2003) toen wij hem kochten ingevoerd vanuit Duitsland
daar is de limiet 100 PK.
Wij zijn er gewoon van uit gegaan dat de motor terug gebracht is naar de pk's die hij hoort te hebben, Mr.Kawa heeft nooit het idee gehad dat dat niet zo zou zijn (en ik vraag me af of je dat ook zou merken bij gewoon gebruik) :?:
Iig de man was pissed en betichtte ons eigenlijk van hem een loer te hebben gedraaid. :shock:
Wat ik me dus wel afvraag is of het niet gewoonlijk is dat wanneer een motor wordt ingevoerd dat die dan ook gelijk weer op normale pk's terug gebracht wordt.
Morgen eens ff Rima Motoren bellen, want daar hebben wij hem destijds gekocht.
trouwens hij had de kopieen van de papieren al 4 dagen voor hij hem heeft overgeschreven, beats me waarom hij het niet eerder bekeken heeft :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

WhomBom

ik geloof dat dat in duitsland ivm belasting of whatever gunstiger is. Daar zijn een hele hoop motoren "gedrosselt" op 100 pk, vooral motoren die eigenlijk niet veel meer hebben (bijv. een 112? pk firestorm)

Waarom kijkt de koper niet gewoon na offie begrensd is, en zo ja laat hem "open" maken (als ie dat zelf niet kan)

Ergens wel stom dat je niet verteld hebt dat ie begrensd was (als ie dat was), maar goed. Ik zou eerst eens na kijken of hij ueberhaupt begrensd is  :idea:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

WhomBom

Citaat van: "suzuki-girl"
Wat ik me dus wel afvraag is of het niet gewoonlijk is dat wanneer een motor wordt ingevoerd dat die dan ook gelijk weer op normale pk's terug gebracht wordt.

Nope, heb mijn GS 25 kw gekocht, 25 kw ingevoerd, en rij er nu 25kw op rond  :roll:
Volgens mij moet je dan naderhand zelf regelen dat dat ding vol vermogen heeft, en dat ook bij de rdw melden oid, en dan krijg je nieuwe papieren waar dus ook op staat dat je dan 99? kw hebt. Maar daar weet herr tod als het goed is meer van  :wink:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Herr Tod

Yep, via de importeur moet je een brief krijgen waarin staat dat de motor is omgebouwd naar vol vermogen. Deze brief stuur je met alle papieren van de motor naar de RDW. De RDW stuurt daarna de nieuwe papieren. Dan nog even langs de verzekering om te melden dat je kist eindelijk veagt en dan ben je klaar.

Andersom, van vol vermogen naar 25 KW, is niet zo makkelijk. Vaak gaat het gewoon niet omdat de motor niet voorkomt op een lijst met mogelijke 25 KW modellen in Nederland. Importeer je een motor met vol vermogen, die wel op die lijst staat kun je hem vaak nog niet legaal laten ombouwen naar 25 KW omdat de importeur je geen papier wilt sturen waarin dit bevestigd wordt. Die ziet liever dat je een nieuwe motor in Nederland koopt.

Tijdens het invoeren wordt er niets aan de motor gedaan. Ze zetten het licht aan, knijpen in de rem, zetten het ding op de weegschaal met benzine, olie en al en dat is dan opeens het officiele drooggewicht van je motor en ze doen nog wat zeiken over de muziek uit de uitlaat. Dan mag je betalen en that's it. Wat een motorzaak doet als ze een motor gaan invoeren bepalen ze zelf. Mij lijkt het dat ze een motor begrenst laten als ze die ook zo invoeren.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


B-Witch

Ik snap ook wel dat er tijdens het invoeren alleen naar de technische aspecten wordt gekeken. :roll:
Ik bedoel een dealer die zoiets koopt, doet die er eigenlijk niet standaard wat mee :?:
trouwens de papieren laten veranderen als je van 25 kw naar vol vermogen gaat, dat snap ik maar dit is al een "zware catogorie"
Daarbij wij zijn er altijd vanuit gegaan dat de motor open was.
:?
You may own the bike, but the bike possesses you.

The Dominator

Citaat van: "suzuki-girl"
op de papieren stond dat de motor volgens de papieren Maar 72 kw had.
Dat was toch maar 100 pk??? :?
En de RF hoort toch meer dan 100 PK te hebben...
De RF is destijds (2003) toen wij hem kochten ingevoerd vanuit Duitsland
daar is de limiet 100 PK.

Iig de man was pissed en betichtte ons eigenlijk van hem een loer te hebben gedraaid. :shock:
Wat ik me dus wel afvraag is of het niet gewoonlijk is dat wanneer een motor wordt ingevoerd dat die dan ook gelijk weer op normale pk's terug gebracht wordt.

hoe ging dat spreekwoord nog es van die spijkers op laagwater??

sja, op de papieren van de busa stond ook 72KW (schijnt normaal in belgie te zijn, zijn "fiscale PK's) maar hij was toch echt wel open (run op testbank laat dit snel zien) maakt toch ook geen @#%##% uit wat op de papieren staat, wat je rmee doet dat telt! Heeft hij zelf "het vermogen" om te merken of de motor 72KW heeft of meer?? goed hoor! :twisted:

Alstie er allemaal zoveel ervaring mee heeft kan ie ook weten dat die cijfertjes op de papieren niet altijd kloppen, vooral als motor uit belgie of Duitsland komt...... anyway suc6 met de afhandeling!
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

Citaat van: "WhomBom"ik geloof dat dat in duitsland ivm belasting of whatever gunstiger is.

ivm verzekering afgeregeld op 98pk/72kw :wink: : motoren die meer hebben zijn stukken duurder uit in de premie: Er is een hele tijd geweest, waar deze Rf wss ook ene van is gezien het bouwjaar, dat in heel duitsland geen motor met meer dan 98 pk te krijgen was :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Veel gasten met een TL, komen er ook pas later achter.
Bij de TL is het een kwestie van een kabeltje naar de ECU (zeg maar de inspuitregelcomputer) doorknippen en grotere inlaatkelken.

Die kerel moet niet zeuren, hij heeft toch een proefrit gemaakt? Dat apparaat is begrenst, als het niet bevalt moet ie het verhelpen. Het is niet zo dat een cilinder niet mee doet ofzo.  

Maar 'merkt' hij het uberhaupt ?  Bij invoeren heeft ie 100pk, dat wordt gewoon overgenomen van de fahrzeugnogwat. Voor hetzelfde geld staat ie gewoon op 120 pk.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

R-yen

In de papieren van mijn RF900 staat ook 72KW, hier heb ik bij aankoop ook naar gevraagd. De motor is afkomstig uit DE, maar is niet begrensd. Ook heb ik een dyno run laten uitvoeren om dit te bevestigen.

B-Witch

Dat is wat ik bedoel, mss staat net al bij Ry-en op de papieren 72kw en is ie gewoon open, Mr.Kawa zei ook al dat hij er iig nooit iets van gemerkt heeft, en het wss ook helemaal niet zou merken als die begrenst zou zijn.
Hij heeft idd een testrit gemaakt, en ik denk dat ook hij die extra pk's helemaal niet kan gebruiken.
Hij zoekt het maar uit, ik vind het goed geweest.
Motor is verkocht, hij had alle tests mogen laten doen, als ie het gevraagd had :?
Ik ga er dus echt niet op terugkomen, en geld trug beginnen we ook niet aan, hij heeft hem gekocht zoals ie was, klaar, wij hebben altijd aangenomen dat ie gewoon open was :wink:
Dus bezeikt hebben we hem niet!!!


Zal hem maar eens voorzichtig aan zijn verstand peuteren dat pk's ook niet zaligmakend zijn :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: "suzuki-girl"Zal hem maar eens voorzichtig aan zijn verstand peuteren dat pk's ook niet zaligmakend zijn :wink:

ja snel laten aanmelden @ MFL :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "suzuki-girl"Zal hem maar eens voorzichtig aan zijn verstand peuteren dat pk's ook niet zaligmakend zijn :wink:

ja snel laten aanmelden @ MFL :mrgreen:

mss wel een optie :twisted:  :twisted:  :twisted:
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

hahaa ik zie het al voor me:

Hij>Hoi , ik ben pietje puk en heb sinds kort een RF900

Wij<Ohja, dat is die 25 kw-er he ?  Die kennen we wel :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.