Hoofdmenu

MFL motokwis

Gestart door DeWitte, 29 september, 2005, 13:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BMWhub

ik zou eerder een gokje wagen op voerendaal
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

slowrider



Uploaded with ImageShack.us

tja toch een beetje meer rondtouren
voerendaal is goed
When all else fails, read the instructions

BMWhub

Dit motorblok had eerst een andere bestemming dan in een race frame te hangen.
Welke bestemming was dat, of waar was dit motorblok eerst voor ontwikkeld?
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Road Racing Tonnie

Een Konig motor uit Berlijn, in eerste instantie bestemd als buitenboordmotor, in de 70tiger jaren, werden ze in de wegracesport ingezet, zowel solo alswel zijspan, Kim Newcombe was testrijder voor de fabriek, een prachtige 4 cil tweetakt, met zeer veel potentie, ook de bekende (Limburger) Armin Zeh, heeft jaren met een solo over de circuits geboendert.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

BMWhub

#1759
 :haildaking:

Tonnie klopt helemaal, het was een motorblok dat in de 70's veel gebruikt werd in de motorsport, ook in de zijspanklasse zoals o.a bij Geert Knevelman uit Geleen.

:worship-cool: :worship-cool:

Seeley Konig 500 1970's Grand prix bike
KIM NEWCOMBE KONIG by ROD TINGATE
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Road Racing Tonnie

Welke Ned motorsportman is tot op de dag van vandaag het meest succesvol geweest, met o.a 21 x kampioen van Nederland, en met div Europese en Wereldsnelheidsrecords, helaas is hij maar 50 jaar geworden.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Kom op mannen, zo moeilijk is hij niet, want we moeten doorgaan, altijd maar doorgaan. :lol:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

BMWhub

Biografie Henk Vink 
Henk Vink werd in 1938 in Maasland geboren als zoon van een motorfietsimporteur. Op zijn derde jaar reeds kreeg hij van zijn vader zijn eerste motorfiets. Hij werd dus vroeg besmet met het motorvirus.

Op 15 jarige leeftijd begon hij voor het eerst met het rijden van Trialwedstrijden. Toen hij zijn eerste officiele Trialwedstijden winnend begon af te sluiten op 16 jarige leeftijd, kreeg de KNMV in de smiezen dat hij niet over een geldige licentie beschikte. Pas op zijn 18e jaar begon hiermee zijn officiele carriere.
In totaal werd Henk Vink 11 maal Nederlands kampioen Trial.

Inmiddels was Henk Vink getrouwd met Mimi Bruinsma (dochter van een motorfietsimporteur)  en verhuisd naar Amsterdam, alwaar hij het importeurschap van Kawasaki naar zich toe trok. Een onbeduidend Japans merk dat Engelse motorfietsen kopieerde. Vele jaren later volgden nog meer 'onbekende merken' zoals Aprilia, dezelfde route langs motorvisionair Henk Vink.

Ook trof Henk een nieuwe passie: motorsprint en dragrace. Deze voor Nederlandse begrippen nieuwe tak van motorsport kreeg door zijn inspanningen en prestaties (waaronder tweevoudig wereldrecordhouder) een grote schrare fans in Nederland en grote bekendheid. Nog steeds is zijn demonstratiemotor met raketaandrijving, beter bekend als de 'Rocketbike' uniek in zijn soort.

Naast zijn eigen activiteiten als motorsporter heeft Henk zich ook gedurende zijn leven op vele manieren ingezet voor diverse vormen van motorsport. Zo adopteerde hij ondermeer het Jamathi raceteam, dat hoge ogen gooide in het wereldkampioenschap 50cc wegrace. Maar ook zette hij zich in voor de allerkleinste motorvrienden onder ons met het organiseren van de door hem benoemde 'kaboutertrials'.
Als Kawasaki importeur ondersteunde hij verder tal van talenten in de motorsport en was hij ook adviseur en luisterend oor voor eenieder die welke tak van motorsport dan ook een warm hart toe droeg.

Op 24 juli 1988 overleed Henk Vink, een charismatisch motorman, veel te vroeg op zijn vijfstigste verjaardag.

Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Road Racing Tonnie

Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

BMWhub

Hoe had men bij honda in 1982 het probleem opgelost om 8 kleppen per cylinder te kunnen toepassen bij de Honda NS500. om de strijd aan te kunnen gaan met de tweetakten ( zelf hun eigen tweetakt drie cylinder )
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

BMWhub

hallo lui

Dit is niet z'n moeilijke, zelf niet voor de jonkies.
Het zou jammer zijn dat dit toppic een langzame dood tegemoet gaat.
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Joepie1958

Die weet ik uit m'n hoofd, is idd. niet moeilijk :mrgreen:, volgens mij had je alleen een groot probleem als je een overmaat zuiger wilde monteren, dan kon je dus het blok weggooien volgens de specialist aan mijn zijde :twisted:

En de zuigerveer was ook niet echt een standaardonderdeel dat je ook misschien bij Fiat of Skoda kon weghalen :oops:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

BMWhub

 :haildaking:

Joep hij is aan jou :worship-cool:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Joepie1958

Deze mag niet door Tonnie beantwoord worden!!

Wat was Road Racing Tonnie's nickname voordat hij RRT werd?
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Joker

 Road Racing Hayabusa  :dunno:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.