Hoofdmenu

MFL motokwis

Gestart door DeWitte, 29 september, 2005, 13:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hakinnen

Komt ie...

zal 'm redelijk moeilijk houden omdat ik de indruk heb dat er stevig "gegoogled" wordt naar antwoorden.

Ducati en racegerelateerd.  "ouwe stempel Ducatisten" weten sommige antwoorden zo wel denk ik, echter, voor de meeste zullen het moeilijke vragen zijn.

Onderstaande motorfiets is waarschijnlijk  de meest begeerde Ducati aller tijden.





In 1978 won de legendarische Mike "the bike" Hailwood op een Ducati na een jarenlange afwezigheid de TT races op isle of mann.  Het was een overwinning die van te voren niemand voor mogelijk had gehouden.  Mike had al tijden niet meer geraced en bovendien was voor de race het Honda fabrieksteam de absolute favoriet.

Hoe dan ook, Mike flikte het en bezorgde Ducati een zeer welkome overwinning.
De Ducati waar mike op reed was geen fabrieksmachine maar eigendom van en opgebouwd door een priveteam.

De vragen:

-1: Wie was de eigenaar van het team?
-2: wie was Mike's grootste concurent tijdens de TT race?
-3: wie was mike's teamgenoot?

redelijk moeilijke vragen, je zult voor de antwoorden  stevig moeten googlen.

(dan voor de diehards met teveel tijd...een paar hele moeilijke( die niet beantwoord hoeven te worden he))
1 hoeveel pond salaris kreeg mike in 1978 om de Duc te rijden?
2 wat was het bloknummer van de duc?
3 Waar kwam het rood / groene kleurenschema van de duc vandaan?

en dan de moeilijkste (imo onmogelijke vraag) waarvan ik zeker weet dat niemand me een 100% zeker antwoordt kan geven..
In het Ducati museum in bolonga staat op een verhoging "de Hailwood machine" tentoongesteld"....Ducati claimt dat het "de echte is".
Het is echter niet de "echte"....
Of ze dat bij Ducati weten is onduidelijk, het is niet zeker of ze slechts claimen dat ze de "echte hailwood Duc" in bezit hebben of dat ze er daawerkelijk van overtuigd zijn.

de vraag: wat staat er in het Ducati museum tentoongesteld als zijnde "de Hailwood Duc"? waar komt die motor vandaan?


alle (op één na) antwoorden zijn te vinden op internet.  alleen de eerste drie vragen hoeven beantwoordt.

Degene die de laatste vraag met een 100% zeker antwoordt kan beantwoorden verdient een gratis voorvorkservice beurtje..

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Hakinnen"Komt ie...

zal 'm redelijk moeilijk houden omdat ik de indruk heb dat er stevig "gegoogled" wordt naar antwoorden.

Ducati en racegerelateerd.  "ouwe stempel Ducatisten" weten sommige antwoorden zo wel denk ik, echter, voor de meeste zullen het moeilijke vragen zijn.

Onderstaande motorfiets is waarschijnlijk  de meest begeerde Ducati aller tijden.





In 1978 won de legendarische Mike "the bike" Hailwood op een Ducati na een jarenlange afwezigheid de TT races op isle of mann.  Het was een overwinning die van te voren niemand voor mogelijk had gehouden.  Mike had al tijden niet meer geraced en bovendien was voor de race het Honda fabrieksteam de absolute favoriet.

Hoe dan ook, Mike flikte het en bezorgde Ducati een zeer welkome overwinning.
De Ducati waar mike op reed was geen fabrieksmachine maar eigendom van en opgebouwd door een priveteam.

De vragen:

-1: Wie was de eigenaar van het team?
-2: wie was Mike's grootste concurent tijdens de TT race?
-3: wie was mike's teamgenoot?

redelijk moeilijke vragen, je zult voor de antwoorden  stevig moeten googlen.

(dan voor de diehards met teveel tijd...een paar hele moeilijke( die niet beantwoord hoeven te worden he))
1 hoeveel pond salaris kreeg mike in 1978 om de Duc te rijden?
2 wat was het bloknummer van de duc?
3 Waar kwam het rood / groene kleurenschema van de duc vandaan?

en dan de moeilijkste (imo onmogelijke vraag) waarvan ik zeker weet dat niemand me een 100% zeker antwoordt kan geven..
In het Ducati museum in bolonga staat op een verhoging "de Hailwood machine" tentoongesteld"....Ducati claimt dat het "de echte is".
Het is echter niet de "echte"....
Of ze dat bij Ducati weten is onduidelijk, het is niet zeker of ze slechts claimen dat ze de "echte hailwood Duc" in bezit hebben of dat ze er daawerkelijk van overtuigd zijn.

de vraag: wat staat er in het Ducati museum tentoongesteld als zijnde "de Hailwood Duc"? waar komt die motor vandaan?


alle (op één na) antwoorden zijn te vinden op internet.  alleen de eerste drie vragen hoeven beantwoordt.

Degene die de laatste vraag met een 100% zeker antwoordt kan beantwoorden verdient een gratis voorvorkservice beurtje..

Nou Hakinnen ik doe een poging

1)eigenaar, Steve Wynne Sports Motorcycles Ducati team

2) Phil Read( is uitgevallen) daarna was het Tom Herron(is ook uitgevallen)

3) Roger Nichols
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Hakinnen"Komt ie...

zal 'm redelijk moeilijk houden omdat ik de indruk heb dat er stevig "gegoogled" wordt naar antwoorden.

Ducati en racegerelateerd.  "ouwe stempel Ducatisten" weten sommige antwoorden zo wel denk ik, echter, voor de meeste zullen het moeilijke vragen zijn.

Onderstaande motorfiets is waarschijnlijk  de meest begeerde Ducati aller tijden.





In 1978 won de legendarische Mike "the bike" Hailwood op een Ducati na een jarenlange afwezigheid de TT races op isle of mann.  Het was een overwinning die van te voren niemand voor mogelijk had gehouden.  Mike had al tijden niet meer geraced en bovendien was voor de race het Honda fabrieksteam de absolute favoriet.

Hoe dan ook, Mike flikte het en bezorgde Ducati een zeer welkome overwinning.
De Ducati waar mike op reed was geen fabrieksmachine maar eigendom van en opgebouwd door een priveteam.

De vragen:

-1: Wie was de eigenaar van het team?
-2: wie was Mike's grootste concurent tijdens de TT race?
-3: wie was mike's teamgenoot?

redelijk moeilijke vragen, je zult voor de antwoorden  stevig moeten googlen.

(dan voor de diehards met teveel tijd...een paar hele moeilijke( die niet beantwoord hoeven te worden he))
1 hoeveel pond salaris kreeg mike in 1978 om de Duc te rijden?
2 wat was het bloknummer van de duc?
3 Waar kwam het rood / groene kleurenschema van de duc vandaan?

en dan de moeilijkste (imo onmogelijke vraag) waarvan ik zeker weet dat niemand me een 100% zeker antwoordt kan geven..
In het Ducati museum in bolonga staat op een verhoging "de Hailwood machine" tentoongesteld"....Ducati claimt dat het "de echte is".
Het is echter niet de "echte"....
Of ze dat bij Ducati weten is onduidelijk, het is niet zeker of ze slechts claimen dat ze de "echte hailwood Duc" in bezit hebben of dat ze er daawerkelijk van overtuigd zijn.

de vraag: wat staat er in het Ducati museum tentoongesteld als zijnde "de Hailwood Duc"? waar komt die motor vandaan?


alle (op één na) antwoorden zijn te vinden op internet.  alleen de eerste drie vragen hoeven beantwoordt.

Degene die de laatste vraag met een 100% zeker antwoordt kan beantwoorden verdient een gratis voorvorkservice beurtje..


1) Mike kreeg 10.000 pond salaris

2) 13

3)kleurstelling gebaseerd op de Castrol olievaten
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Hakinnen

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"


Nou Hakinnen ik doe een poging

Zat ik al op te wachten Tonnie...Wist dat als iemand "de historie" zou weten dat jij dat zou zijn..

1)eigenaar, Steve Wynne Sports Motorcycles Ducati team

Klopt helemaal

2) Phil Read( is uitgevallen) daarna was het Tom Herron(is ook uitgevallen)

Klopt wederom

3) Roger Nichols

Ook kloppend

Alle vragen goed dus, Hulde, eer en glorie voor Tonnie,..u bent.



1) Mike kreeg 10.000 pond salaris

Dat is niet correct.  Mike ontving 10.000 pond in 1979. In 1978 was dat een "symbolische" 1000 pond.


2) 13

Niet correct , het motornummer van de Ducati waarmee de race werd gewonnen was 088243 .  Dat was het blok dat in eerste instantie diende als "reserve".  De monteur echter vertrouwde het oorspronkelijke blok met nummer 088238 niet 100% en monteerde nog voor de race het reserveblok.

3)kleurstelling gebaseerd op de Castrol olievaten

Correct,  Ducati claimde ten tijde van de introductie van de Ducati 900MHR (De 900MikeHailwoodReplica werd geintroduceerd als straatreplica van de machine die de TT gewonnen had en zorgde voor zeer welkome verkoopcijfers)  dat de kleuren van de Hailwoodfiets en dus ook van de latere straatreplica hun huiskleuren waren.  Dat was echter niet zo.  Steve Wynne van sportmotorcycles had de Hailwood Duc slechts in het rood/ groen laten spuiten omdat dat de kleuren waren van Castrol , één van hun sponsors.  De kleuren werden idd overgenomen van een vat Castrol olie.

Neem aan dat je de laatste vraag niet kunt beantwoorden Tonnie?
Weet denk ik ook waar je de antwoorden gehaald hebt, aangezien je het antwoordt wist op de vraag van de castrolkleuren.?  Artikel gelezen soms?

Overigens, mail me je adresgegevens eens even door. Er ligt hier nog steeds dat "oude wegraceboek" voor je.  Ik verzend het de volgende week wel even.


info@bitubo-raceservice.nl

Road Racing Tonnie

Hallo
Hakinnen

Van die 10.000 pond wist ik dat die in 1979 werden betaald, en maar 1000 pond in 1978, stom van mij
Het motornummer wist ik echt niet, vandaar mijn no. 13

V.w.b de laatste vraag, de museuem Ducati, heb ik daar verschillende meningen over gehoord, dus weet ik het niet zeker

p/s V.w.b de antwoorden, ben ik de mening toegedaan, door OVERAL goed te luisteren, en lezen lezen lezen lezen :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Nou hier dan de volgende vraag.

Hoe heet de succesvolle Zwitserse motorcoureur, die 5 GP overwinningen achter zijn naam heeft staan, in drie verschillende klassen, die voordat hij zich op de renpistes begaf, kampioen van zijn land was, in de sportdicipline Jeugdkunstturnen, hij was ook een ZEER geziene gast in ons land, met zijn mooie rijstijl, heb daar zelf altijd enorm van genoten, zowel op als naast de piste, altijd correct, altijd bereid voor een praatje, die heel graag in ons land de strijd aanging, met zijn medestanders.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

is deze wel van na de oorlog? :mrgreen:

:wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Dwars"is deze wel van na de oorlog? :mrgreen:

:wink:

Hij wordt 3 Feb 60 Jaar,zijn zeer lange racecarriere, begon begin 70tiger jaren, tot eind tachtiger jaren, hij is 1 v/d weinige coureurs die in alle klassen WK punten heeft behaald, oftewel een zeer kundig coureur, die met een 50cc Kreidler alswel met een zware racemotor, de pistes grandioos wist te ronden, en dat hij zeer geliefd was en een goed uitziend vent, bleek wel uit het feit dat hij een giga mooie vriendin had, hetende Romy, wat ook later zijn vrouw is geworden.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Zwerver

Was wat zoekwerk...

Bruno Kneubühler



No 28:


1972  350cc Yamaha - 1 overwinning
1973  50cc Kreidler - 1 overwinning
1974  125cc Yamaha - 1 overwinning
1983  125cc MBA    - 2 overwinningen
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Zwerver"Was wat zoekwerk...

Bruno Kneubühler



1972  350cc Yamaha - 1 overwinning
1973  50cc Kreidler - 1 overwinning
1974  125cc Yamaha - 1 overwinning
1983  125cc MBA    - 2 overwinningen

Helemaal correct, Bruno Kneubuhler, bijnaam Kneubi of kurven Bruno.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Motzippaldy

Motzy jij bent te laat  :banghead4rv:

was wel makelijk  :wink:
Proud on the South  

Hakinnen

Zwerver is aan de beurt.....


Hakki gaat "map24.com" vast opstarten

Zwerver

Ook zonder online kaarten te vinden denk ik...

Eén van de mooiste passen die ik ken heb ik helaas te weinig gereden, terwijl ik er regelmatig in de buurt ben geweest.

Bovenop staat dit bordje (waar ik de naam dus ff uit heb gehaald):



Welke pas is dit?
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Hakinnen"Komt ie...

zal 'm redelijk moeilijk houden omdat ik de indruk heb dat er stevig "gegoogled" wordt naar antwoorden.

Ducati en racegerelateerd.  "ouwe stempel Ducatisten" weten sommige antwoorden zo wel denk ik, echter, voor de meeste zullen het moeilijke vragen zijn.

Onderstaande motorfiets is waarschijnlijk  de meest begeerde Ducati aller tijden.





In 1978 won de legendarische Mike "the bike" Hailwood op een Ducati na een jarenlange afwezigheid de TT races op isle of mann.  Het was een overwinning die van te voren niemand voor mogelijk had gehouden.  Mike had al tijden niet meer geraced en bovendien was voor de race het Honda fabrieksteam de absolute favoriet.

Hoe dan ook, Mike flikte het en bezorgde Ducati een zeer welkome overwinning.
De Ducati waar mike op reed was geen fabrieksmachine maar eigendom van en opgebouwd door een priveteam.

De vragen:

-1: Wie was de eigenaar van het team?
-2: wie was Mike's grootste concurent tijdens de TT race?
-3: wie was mike's teamgenoot?

redelijk moeilijke vragen, je zult voor de antwoorden  stevig moeten googlen.

(dan voor de diehards met teveel tijd...een paar hele moeilijke( die niet beantwoord hoeven te worden he))
1 hoeveel pond salaris kreeg mike in 1978 om de Duc te rijden?
2 wat was het bloknummer van de duc?
3 Waar kwam het rood / groene kleurenschema van de duc vandaan?

en dan de moeilijkste (imo onmogelijke vraag) waarvan ik zeker weet dat niemand me een 100% zeker antwoordt kan geven..
In het Ducati museum in bolonga staat op een verhoging "de Hailwood machine" tentoongesteld"....Ducati claimt dat het "de echte is".
Het is echter niet de "echte"....
Of ze dat bij Ducati weten is onduidelijk, het is niet zeker of ze slechts claimen dat ze de "echte hailwood Duc" in bezit hebben of dat ze er daawerkelijk van overtuigd zijn.

de vraag: wat staat er in het Ducati museum tentoongesteld als zijnde "de Hailwood Duc"? waar komt die motor vandaan?


alle (op één na) antwoorden zijn te vinden op internet.  alleen de eerste drie vragen hoeven beantwoordt.

Degene die de laatste vraag met een 100% zeker antwoordt kan beantwoorden verdient een gratis voorvorkservice beurtje..


V.w.b de Hailwood Duc, in het museuem, heb ik volgende ooit eens gehoord.
Het zou de 750 SS zijn, waar ooit Bruno Spaggiari, eer en roem mee heeft behaald, en nadien door Ducati omgebouwd, als zijnde DE  Hailwood Duc, dat is hetgeen mij bekend is, maar of het de waarheid, ik twijfel.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

May Day

edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober