Hoofdmenu

MFL motokwis

Gestart door DeWitte, 29 september, 2005, 13:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Busaberke

Citaat van: "WhomBom"volgens een of andere spaanse site victoria?

idd !

in 1926 vestigden zij dit record met een 497cc motor:



Whombom is next!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

WhomBom

ik zal me es n goeie laten invallen... :wink:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

WhomBom

ok, komt ie dan he!

Waardoor waren de harley-davidson knuckleheads zoveel sneller dan de andere motoren uit hun tijd?

en ja.. ik weet dat dat moeilijk te geloven is  :shock:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Hakinnen

Citaat van: "WhomBom"ok, komt ie dan he!

Waardoor waren de harley-davidson knuckleheads zoveel sneller dan de andere motoren uit hun tijd?

en ja.. ik weet dat dat moeilijk te geloven is  :shock:

uh....er waren toen  geen andere motoren wellicht :rofl:  :mrgreen:  :wink:

of ze dachten..tjsa...ik geef maar wa extra gas, ben ik tenminst thuis voor ie sneuveld..

sorry, kon het ff nie laten he

Joepie1958

Vanwege de service-intervallen :oops:
Ik snap niet wat veel mensen tegen Harley hebben, dat is een ideale motor als je van sleutelen houdt. 8)
Tip: als je ooit zo'n ding koopt, neem dan gelijk koffers erbij, dan kun je de afgevallen onderdelen tenminste meenemen :rofl:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Mounty

vanwege de kopkleppen ? de concurentie (indian) had kleppen aan de zijkant..bij de ontwikkeling van het HD 1000cc blok werd er voor kopkleppen gekozen waarvan de veren buiten het blok zaten, later hebben ze er "blikjes" omheen gemaakt in de vorm van een vuist...vandaar de naam knuckleheads

of vanwege de centraal liggende nokkenas..minder verschil in kleptiming..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

WhomBom

Citaat van: "FZ_Ron"vanwege de kopkleppen ?

jup, jij bent  :P
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Mounty

eens ff een goeie bedenken... :roll:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Mounty

Zoals mijn FZ ook heeft , ontwikkelde Yamaha in 1985 het Genesis concept.
Wat houd dat precies in ?
Welke aangepaste versie van deze motor werd in de racerij gebruikt.?

(is een makkie, ik weet ff geen andere en wil de boel niet ophouden..)
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Het heeft iets met de vorm van het Frame te maken volgens mij? of de 5kleppen per cylinder die Yamaha toen gebruikte?? :?

2 wielen, stuur en een zadel hadden al meer motoren :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Het Genesis concept staat voor de radiale opstelling van de 5 kleppen per cilinder.

Het 4 cil. FZ 750 blok werd zelfs in de F1 racerij gebruikt!
Men nam 2 blokken, zette ze in een V-vorm en sleutelde er een turbo op.
Zo ontstond de Yamaha F1 motor, een 1,5 liter V8 met turbo en 40 kleppen.  8)

Het e.e.a. kwam overigens in samenwerking met Cosworth tot stand.

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Motzippaldy

Proud on the South  

Mounty

toch niet compleet beantwoord..

het is niet het frame maar zoals busaberke beaamt heeft het met het motorblok te maken..

De FZ uit 1985 is er mee begonnen..en tot op heden word het concept toegepast

En de aangepaste versie was gewoon een 4 cylinder, maar met wat meer power verkrijgbaar door een kleine ingreep aan het motorblok..geen turbo o.d. maar echt aan het blok zelf.

(toch moeilijker dan ik dacht ??)
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

@Nippon

iets met de cilinderbussen  :shock:

coating :idea:

ik roep maar wat

Road Racing Tonnie

De carburateurhoek. m.a.w valstroomcarburateurs.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********