Hoofdmenu

MFL motokwis

Gestart door DeWitte, 29 september, 2005, 13:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

QuattroFrits

:shock: 4 cilinder laten lopen als een 2 cilinder :?:

Zo hebben ze in ieder geval bij het magna blok de extra power vandaan getoverd.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

dwars en busaberke beantwoorde het al half door de kleppen te noemen.
5 kleppen per cilinder, maar de stand van de cylinders horen ook bij het genesis concept..

en dan de "race uitvoeringen" waarbij meer cc voorhanden kwam.

welke hoek en hoeveel cc varianten met een 750 cylinderblok wil ik nog weten..Dan is het compleet beantwoord..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Mounty

niet gezien...maar RRH geeft ook een klein deel van de oplossing..al niet voledig..

kom op..zo moeilijk kan het niet zijn..ik vind het ook gewoon op internet..
op de Yamaha international page zelfs..daar staat het complete antwoord wat betreft de orginele motor.

De aangepaste versie's die gebruikt werden in de racerij (Daytona etc) zijn ook te vinden...het blok opzich blijft orgineel, maar ze deden iets om toch meer cctjes te krijgen..2 varianten zelfs.

Nu zeg ik niks meer..ff zoeken dus.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Hakinnen

Genesis staat eigenlijk nergens voor, t'is gewoon een naam
Yamaha ontwikkelde reeds in 84 een concept van vijf kleppen per cilinder en een cilinderopstelling onder 45 graden..ze noemden het "genesis".

FZ-FZR-R1

Mounty

Citaat van: "Hakinnen"Genesis staat eigenlijk nergens voor, t'is gewoon een naam
Yamaha ontwikkelde reeds in 84 een concept van vijf kleppen per cilinder en een cilinderopstelling onder 45 graden..ze noemden het "genesis".

FZ-FZR-R1

Right Hakki..

Dus het was het Genesis concept zoals Yamaha zelf project 064 noemt...

CiteerYamaha had chosen a very simple formula for the extremely clear goal of winning races, and that was to build the most powerful engine possible. The 45-degree forward inclined cylinder 5-valve DOHC engine that was chosen for this task succeeded in achieve what at the time was an unbelievable 100-plus horsepower from a 750cc displacement (export model spec). And this 45-degree forward inclined design also contributed to an ideal front-rear weight balance and a lower center of gravity. The production model FZ750 that eventually embodied this "Genesis Concept" would become the base on which a new generation of high-performance Yamaha 4-stroke engines were built.
[/color]


En de varianten in de racerij gebruikt ?? dan is het compleet..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Hakinnen

Citaat van: "FZ_Ron"
Citaat van: "Hakinnen"Genesis staat eigenlijk nergens voor, t'is gewoon een naam
Yamaha ontwikkelde reeds in 84 een concept van vijf kleppen per cilinder en een cilinderopstelling onder 45 graden..ze noemden het "genesis".

FZ-FZR-R1

Right Hakki..

Dus het was het Genesis concept zoals Yamaha zelf project 064 noemt...

CiteerYamaha had chosen a very simple formula for the extremely clear goal of winning races, and that was to build the most powerful engine possible. The 45-degree forward inclined cylinder 5-valve DOHC engine that was chosen for this task succeeded in achieve what at the time was an unbelievable 100-plus horsepower from a 750cc displacement (export model spec). And this 45-degree forward inclined design also contributed to an ideal front-rear weight balance and a lower center of gravity. The production model FZ750 that eventually embodied this "Genesis Concept" would become the base on which a new generation of high-performance Yamaha 4-stroke engines were built.
[/color]


En de varianten in de racerij gebruikt ?? dan is het compleet..

Racevariant ...

Ken er maar één eigenlijK zo uit het koppie..alé Motzy zal die ook wel weten..

Yamaha OW-01 :worship-cool:  :worship-cool:  :worship-cool:

Mounty

Ik reken het goed Hakki...

De race varianten waren de FZ911 en de 989 waarbij de kop en cylinderbussen van een 1000 cc werden gebruikt..voor de 989 te krijgen moest er wel een andere krukas in, vanwege een langer slag o.d.

ER zijn inmiddels meerdere race varianten bekend en onbekend.

iig word de techniek van 1985 nog steeds toegepast op de Yamaha sport motoren, Schijbaar was de FZ750 erg gewild in bepaalde races.

Maar goed....hakki is weer..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Motzippaldy

Officieel is alleen maar cilinder inhoud van 750ccm toegestaan voor race versies .
Toen was het Formula nu Superbike en vroeger reed men Endurance met 750ccm motoren
Wat jij bedoelt is waarschijnlijk in Amerika waar men vroeger beetje vreemde races hield maar dat is onbekend in rest van wereld
Proud on the South  

Mounty

idd de super Daytona etc..American..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Hakinnen

Citaat van: "FZ_Ron"Ik reken het goed Hakki...

De race varianten waren de FZ911 en de 989 waarbij de kop en cylinderbussen van een 1000 cc werden gebruikt..voor de 989 te krijgen moest er wel een andere krukas in, vanwege een langer slag o.d.

ER zijn inmiddels meerdere race varianten bekend en onbekend.

iig word de techniek van 1985 nog steeds toegepast op de Yamaha sport motoren, Schijbaar was de FZ750 erg gewild in bepaalde races.

Maar goed....hakki is weer..


ah..ik ben weer

Mag ik die ff "doorgeven"..

heb ff geen tijd nu en moet dringend de deur uit..solly..

iemand anders een vraag ...

:wink:

Schmetzke

Citaat van: "Hakinnen"

iemand anders een vraag ...

:wink:

Juh. Mag ik? Mag ik?  :P

Karin

Tuurlijk mag je Schmetzke. Wie het eerst komt.....

Schmetzke

Citaat van: "Karin"Wie het eerst "komt".....

:roll:  :lol:  :wink:

Wel een offroadvraagje dan  :P

Wat was er zo revolutionair aan de XR650R van Honda welke in 2000 op de motormarkt verscheen? Wat zijn de voor- en nadelen?
Bij welke motor werd dit systeem 2 jaar later nog meer toegepast?

Piccies :P

"Kleine" hint: motorisch gedeelte...

WhomBom

de voorwielaandrijving?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Schmetzke

Citaat van: "WhomBom"de voorwielaandrijving?

Haal die bierfles uit je mond :mrgreen: