Hoofdmenu

MFL motokwis

Gestart door DeWitte, 29 september, 2005, 13:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Road Racing Tonnie

In 1983 is een zeer goede coureur uit Italy verongelukt, en gezien hij van beroep piloot was, is er zelfs een vliegveld naar hem vernoemd.
vraag.
Hoe heet dat vliegveld.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

oldman

airfield guido paci

greetz, henry
even en laten leven.

Road Racing Tonnie

Helemaal correct oldman, Guido Paci, een heel fijn mens, en een fantastische coureur, die met min middelen, het de grote jongens heel erg moeilijk kon maken.
Blijkt wel uit de woorden van Kenny Roberts sr, die zei,
"Als hij over fabrieksmatriaal gaat beschikken, dan krijgen wij het heel erg moeilijk" helaas heeft dat niet zo mogen zijn, en is zijn grote supportersschare (waaronder ik) en zijn lieve Duitse vrouw Helene, in groot verdriet achtergebleven, maar we weten allemaal dat dit inherent kan zijn aan het wegrace gebeuren, gelukkig is er veel verbeterd, (circuits-motoren-kleding enz)
oldman de beurt is aan U, plaatst maar een mooie vraag.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

oldman

wie stopte zijn motorrace carriere en starte met autorace in 1980,
wat was de (hoofd)reden ?
greetz, henry
even en laten leven.

Road Racing Tonnie

Een hele goede vraag, laat de anderen maar een antwoordt geven.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

oldman

even en laten leven.

DeWitte

heb al eens gegoogled maar vind niX :cry:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon




ik dacht deze  :roll:

Mike Hailwood

reden hij had een herenaccoord met honda (dacht ik) :?:

oldman

nah, ik zoek iemand anders,
hij begon motor races in 1972, hij was toen 16
even en laten leven.

B-Witch

Wie dat deed in 1980 kan ik ook niet vinden, maar dit was al eerder een keer voorgekomen nl door: John Surtees:

CiteerDe Engelsman was voordat hij in de Formule 1 kwam al een bekend sportman. In de jaren vijftig heeft hij twee maal het wereldkampioenschap motorrijden op zijn naam geschreven en kwam zo in 1958 de pas wereldkampioen Mike Hawthorn tegen. Na verloop van serieus gesprek heeft hij Surtees uitgedaagd of hij zijn rijderskunsten ook op vier wielen kon laten zien. Met dit in het achterhoofd regelde Hawthorn het Formule 2 debuut van Surtees het jaar daarop. Zijn indrukwekkende resultaten kwamen ook tot Colin Chapman die hem een contract voor het jaar 1960 in de Formule 1 gaf. Zijn 'team-spirit' en perfectionisme brachten Surtees snel verder, toch maakte hij met die instelling niet veel vrienden. In 1963 gaat de Engelsman naar het team van Enzo Ferrari waar hij zijn succesvolste jaren beleefde, die hij met de titel in 1964 afsloot. De eerste wereldkampioen op twee en vier wielen. Ook in de jaren daarna kon hij met de snelste meedoen, toch kwam het niet meer tot nog een titel. na een zwaar ongeval bij het CAN-AM racen heeft hij een lange pauze moeten nemen, wat zijn einde bij Ferrari betekende. Een lange leidens weg begon voor de wereldkampioen, hij wisselde van team naar team totdat hij in 1970 zijn eigen team begon. Toch ook toen hij actief terug keerde in de Formule 1 in 1971 werd dit geen succes. In 1978 stopte de intussen zeven malige motorraces wereldkampioen met zijn Formule 1 carrière.

Geboren op 11.02.1934 in Engeland Eerste GP: Monaco 1960

Laatste GP: Italie 1972

GP-Deelnames: 111

GP-Zeges: 6 Pole Positions: 8 Snelste Ronden: 11

Is niet het antwoord wat je zoekt, maar toch een leuk weetje :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

oldman

nog een tip
hij werd wereld campioen in de 350cc
sponsor, oa yamaha.
even en laten leven.

Motzippaldy

Proud on the South  

oldman

en wat was de (hoofd)reden ?
even en laten leven.

Motzippaldy

He suffered a badly broken kneecap at the 1979 Austrian Grand Prix at the Salzburgring and missed half the season. Cecotto soldiered on through the 1980 Grand Prix season but his numerous injuries curtailed his motorcycle racing career. After the 1980 season, he decided to quit motorcycling to pursue an auto racing career. He retired with twelve 500cc pole positions in 27 starts, giving him one of the highest pole position per start ratios in motorcycle Grand Prix history
Proud on the South  

oldman

jammer een carierre zo te moeten beeindigen, door gebrek aan vertrouwen in een zeer goede piloot.
correct, jouw beurt.
even en laten leven.