Hoofdmenu

KTM's 2008 Kwartet

Gestart door suzuki-girl, 28 september, 2007, 07:21:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

B-Witch

KTM's 2008 Kwartet



Met de nog vrij recente LC4 eencilinder krachtbron zet KTM vier nieuwe modellen voor 2008 neer. De 690 Duke, een pure KTM die straalt van eenvoud, is een afstammeling van de oorspronkelijke Duke die dertien jaar geleden het daglicht zag. De krachtige eenpitter levert maar liefst 65 pk.

Op endurogebied heeft KTM het vaandel hoog te houden en dat gebeurt komend jaar met de 690 Enduro. Deze machine levert 62 pk en schijnt nog bredere gebruiksmogelijkheden te hebben dan voorheen. Het supermoto-segment wordt niet vergeten met de 62 pk sterke 690 SMC en de meer competitiegerichte, 63 pk sterke 690 SM R. Volop eencilindergeweld uit de KTM-stal dus, dat wordt smullen!


690 SMC


690 Duke

690 Enduro


690 SMR

Bron: MotorMagazine
You may own the bike, but the bike possesses you.

Hakinnen

wow!

1 pitter duke..

retecool.nl



Steefke™

Citaat van: Hakinnen op 28 september, 2007, 12:50:13
wow!

1 pitter duke..

retecool.nl


hey what a bout the Mito mono ich mot toch mer ins komme kieke, ich bin benuujd  :mrgreen:
Smells like rubber

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Zeker leuk speelgoed  :yes6rs: alleen jammer dat die krengen steeds hoekiger worden ik houd niet zo van de space invaders achtige styling. :cry:
Smells like rubber

B-Witch

Rijimpressie KTM 690 Duke

Extreem en speels
Onlangs waren we in de gelegenheid de nieuwe KTM 690 DUKE te testen. De allereerste indruk bij het zien van de motor is 'extreem'. Dit vanwege de niet alledaagse, spitse vooral kunststof onderdelen. De DUKE is bij de eerste aanblik een endurance zonder terreinbanden en zo voelt de motor ook aan tijdens het rijden. Door het lage gewicht is de motor zeer makkelijk handelbaar en voelt daardoor speels aan. Het gevaar dreigt dan ook er snel te hard mee te rijden wat vooral in de bebouwde kom een nadeel kan zijn met betrekking tot de veiligheid en bekeuringen. Toch is de KTM een uitermate geschikte motorfiets voor woon- werkverkeer voor op de snelweg en vooral in de stad. Voor lange ritten is de in Oostenrijk ontwikkelde en geproduceerde veelkunner iets minder geschikt doordat het zadel redelijk aan de smalle en harde kant is. Door echter iets meer naar achteren te gaan zitten kom je op een iets breder gedeelte van het zadel te zitten wat de zit iets comfortabeler maakt. Helaas is de zit op de wat langere afstanden dus niet optimaal als er een duopassagier achterop zit. De demping van de WP achterschokbreker is instelbaar en dat was nodig ook.



Op de hardste stand is de demping zeer oncomfortabel maar er zijn genoeg standen beschikbaar en na een aantal slagen was snel de gewenste demping gevonden. We hebben de KTM onder verschillende omstandigheden getest en de algehele impressie is absoluut een voldoende waard. De wendbaarheid is prima, de acceleratie voldoende (ook met twee personen van rond de 80 kilo). Twee minpuntjes, de achterrem grijpt snel aan zonder dat je er in eerste instantie erg in hebt. Dit betekent een blokkerend achterwiel en versnelde slijtage van de achterband. Tweede minpuntje is dat de versnellingsbak af en toe uit de eerste versnelling schiet. Dit ligt waarschijnlijk niet aan de bak maar aan het inschakelen. Als je er op bedacht bent zorg je er automatisch voor dat je de eerste versnelling goed inschakelt. Wellicht als je de DUKE voorziet van terreinbanden zou je er zelfs prima mee offroad kunnen rijden maar boven alles is de 690 DUKE een funbike en absoluut een aanrader.

bron:motornieuws.nl
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away