Hoofdmenu

Koppeling

Gestart door Matti, 12 februari, 2008, 00:28:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Matti

Ok, even een paar issues:

Ben niet tevreden over het aangrijpen van mijn koppeling, dit gebeurt bijna op het laatste stukje slag van de hendel. Vraag mij af of de koppeling al op is(43000km.) of dat dit bij deze motor zo hoort(zxr750)???. Mocht dit laatste het geval zijn wil ik er andere type platen inzetten, omdat ik sneller en directer wil koppelen. Heeft hier iemand een antwoord op?? :banghead4rv:
zxr of watte?

DeWitte

ik heb laatst gelezen ergens dat het ook aan de/het soort olie kan liggen of je natte koppeling goed functioneerd? Uiteraard moet de plaat op zich nog goed zijn. en 43dzd km is dan idd errugggg ssssnel versleten  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: Dwars® op 12 februari, 2008, 07:35:52
ik heb laatst gelezen ergens dat het ook aan de/het soort olie kan liggen of je natte koppeling goed functioneerd? Uiteraard moet de plaat op zich nog goed zijn. en 43dzd km is dan idd errugggg ssssnel versleten  :yes6rs:

idd snel maar je weet niet hoe de vorige eigenaar met de koppeling omgegeaan is, wil zeggen dat als hij veel met slippende koppeling optrok...tja...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Matti

Citaat van: FZ_Ron op 12 februari, 2008, 11:53:42
Citaat van: Dwars® op 12 februari, 2008, 07:35:52
ik heb laatst gelezen ergens dat het ook aan de/het soort olie kan liggen of je natte koppeling goed functioneerd? Uiteraard moet de plaat op zich nog goed zijn. en 43dzd km is dan idd errugggg ssssnel versleten  :yes6rs:

idd snel maar je weet niet hoe de vorige eigenaar met de koppeling omgegeaan is, wil zeggen dat als hij veel met slippende koppeling optrok...tja...


Heb de olie erin gegutst wat voorgeschreven is, dus de koppeling is op...of standaard labiel bij de kawa. Vraag mij dit toch af..mmmmm...! Kun je een koppeling pimpen???
zxr of watte?

Desmo-devil

Verslijt hangt volgens mij heel erg af van de rijstijl .
Ik heb koppelingsplaaten gezien die al bij veel lagere km standen op waren.
Maar dat was van een gast die bij ieder stoplicht een wheelie produceerde !
Te laat aangrijpen heeft volgens mij te maken met slijtage.

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

Citaat van: Matti op 12 februari, 2008, 12:55:07
Citaat van: FZ_Ron op 12 februari, 2008, 11:53:42
Citaat van: Dwars® op 12 februari, 2008, 07:35:52
ik heb laatst gelezen ergens dat het ook aan de/het soort olie kan liggen of je natte koppeling goed functioneerd? Uiteraard moet de plaat op zich nog goed zijn. en 43dzd km is dan idd errugggg ssssnel versleten  :yes6rs:

idd snel maar je weet niet hoe de vorige eigenaar met de koppeling omgegeaan is, wil zeggen dat als hij veel met slippende koppeling optrok...tja...


Heb de olie erin gegutst wat voorgeschreven is, dus de koppeling is op...of standaard labiel bij de kawa. Vraag mij dit toch af..mmmmm...! Kun je een koppeling pimpen???

:yes6rs:  tuurlijk..kom maar langs met een vol bakse me euro's ..krijgt ge ne coole STM slipperclutch erin

serieus mode: platen vervangen  / de rest meteen ff netjes reiningen en nakijken en dikke kans dat ie weer "izgst" is

@Nippon

 :shock:

sjezus..... ik doe 114.000 km met de koppelingsplaten   :naughty:

maarja... ik step ook mee als ik optrek  :mrgreen: :mrgreen:

Joepie1958

ik doe 114.000 km met de koppelingsplaten
Nou, ik hoop er toch langer mee te doen, anders moet ik over 23.000 km al gaan vervangen :oops: :-X
Maar ik zorg dan ook dat ik berg-af sta als ik ga rijden en de eerste 25 meter laat ik 'm dan rollen :mrgreen: :mrgreen:
Maar hoelang gaat een koppeling nou eigenlijk mee?
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Herr Tod

Bij mij komt de koppeling ook pas laat, heb er geen problemen mee? Is zelfs handig, dan hoef je de handle niet ver in te knijpen om te ontkoppelen en kun je sneller terug schakelen... maar ik schakel meestal toch zonder te ontkoppelen :lol:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Citaat van: Herr Tod op 12 februari, 2008, 21:58:37
Bij mij komt de koppeling ook pas laat, heb er geen problemen mee? Is zelfs handig, dan hoef je de handle niet ver in te knijpen om te ontkoppelen en kun je sneller terug schakelen... maar ik schakel meestal toch zonder te ontkoppelen :lol:

je spreekt jezelf tegen, als ie pas laat aangrijpt moet je toch al de hele handle ingeknepen hebben??? na??  :shock: of han ich jezoffe??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Volgens mij bedoelt ie dat je de handle bijna helemaal "los" gelaten hebt voordat de koppeling beigint te pakken....laat dus.. koppeling laat los als je de handle inknijpt toch..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Matti

#12
Citeer
:yes6rs:  tuurlijk..kom maar langs met een vol bakse me euro's ..krijgt ge ne coole STM slipperclutch erin

serieus mode: platen vervangen  / de rest meteen ff netjes reiningen en nakijken en dikke kans dat ie weer "izgst" is


Ok...hier heb ik wat aan. Leg mij uit wat slipperclutch is en wat het doet. interessant. En wat versta jij onder eeen bakse euro's?
zxr of watte?

Hakinnen

Citaat van: Matti op 13 februari, 2008, 14:55:39

:yes6rs:  tuurlijk..kom maar langs met een vol bakse me euro's ..krijgt ge ne coole STM slipperclutch erin

serieus mode: platen vervangen  / de rest meteen ff netjes reiningen en nakijken en dikke kans dat ie weer "izgst" is


Ok...hier heb ik wat aan. Leg mij uit wat slipperclutch is en wat het doet. interessant. En wat versta jij onder eeen bakse euro's?
[/quote]

alez..doe het ff de easy way..
Citeer...........
heb ff weinig tijd

CiteerA slipper clutch (also known as a back-torque limiter) is a specialized clutch developed for performance oriented motorcycles to mitigate the effects of engine braking when riders decelerate as they enter corners. They are designed to partially disengage or "slip" when the rear wheel tries to drive the engine faster than it would run under its own power. The engine braking forces in conventional clutches will normally be transmitted back along the drive chain causing the rear wheel to hop, chatter or lose traction. This is especially noted on larger displacement four-stroke engines, which have greater engine braking than their two-stroke or smaller displacement counterparts. Slipper clutches eliminate this extra loading on the rear suspension giving riders a more predictable ride and minimize the risk of over-revving the engine during downshifts. Slipper clutches can also prevent a catastrophic rear wheel lockup in case of engine seizure or transmission failure. Generally, the amount of force needed to disengage the clutch is adjustable to suit the application.

Slipper clutches have been used in most high displacement four stroke racing motorcycles since the early 1980s. Honda introduced the slipper clutch with the debut of the FWS1000 in 1982 at Daytona, but it failed because the design wore out the clutch. Slipper clutches were also used in Honda's 750 Interceptor factory superbikes that same year. Before long slipper clutches could be found in nearly every big bore four-stroke race bike. Slipper clutches are now gradually being factory installed on production four-stroke motorcycles such as the Aprilia RSV Mille, Yamaha YZF-R6 2006-2008, Yamaha YZF-R1 SP 2006 , Yamaha YZF-R1 2007 , Kawasaki ZX-10R, Suzuki GSX-R1000 2005-2007, Harley Davidson V-Rod VRSC 2008, and are available as retrofit for many other models.

Slipper clutches have also been used to a lesser extent on automobiles, primarily those powered by motorcycle engines. They can also be found on racing remote control cars.

One-way sprag-type clutches have also been used for the same purpose, but are generally not adjustable for disengagement force.


heb je verschillende merken en bijbehorende kwaliteiten in
de STM clutchen zijn eigenlijk de meest gebruikte omdat ze goed zijn.

da kost..vanaf ca 1000,- euro ex inbouw ff afhankelijk van het model en type motorfiets, das das een aardig bakske euro's dan toch..


maar alez...niet interesant voor u en uwen fiets
setje losse platen van een goed merk en ff alles reinigen en checken will do the job nicely

;)


Herr Tod

Citaat van: Dwars® op 13 februari, 2008, 06:14:58
Citaat van: Herr Tod op 12 februari, 2008, 21:58:37
Bij mij komt de koppeling ook pas laat, heb er geen problemen mee? Is zelfs handig, dan hoef je de handle niet ver in te knijpen om te ontkoppelen en kun je sneller terug schakelen... maar ik schakel meestal toch zonder te ontkoppelen :lol:

je spreekt jezelf tegen, als ie pas laat aangrijpt moet je toch al de hele handle ingeknepen hebben??? na??  :shock: of han ich jezoffe??

Citaat van: FZ_Ron op 13 februari, 2008, 12:14:50
Volgens mij bedoelt ie dat je de handle bijna helemaal "los" gelaten hebt voordat de koppeling beigint te pakken....laat dus.. koppeling laat los als je de handle inknijpt toch..

Ron knows best :mrgreen: En als je goed leest staat dat er ook.. dus joa du has jezoffe wie nog nie :-X
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen: