Hoofdmenu

Bandit mods

Gestart door Herr Tod, 05 oktober, 2005, 22:53:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herr Tod

Citaat van: "Joep"Helemaal top dit topic, echt respect voor hoe je het allemaal in elkaar gevioold krijgt.

Maar wel nog een vraagje. Wanneer gaan die duosteps er af, want ik kan me niet voorstellen dat je nog iemand achter op wilt of dat er iemand bij jou achterop kruipt.

Als de dubbele uitlaat er op komt :lol: Maar ik moet eerst nog een stuk plastic kopen om dat zadel te vervangen. Eigenlijk wil ik op de Japanse toer gaan (2e model Bandit 400), dus andere tank, luchtfilterkapjes, zijkappen en zadel. Maar dat zadel is 1 geheel dus dan moet ik al 2 zadels kopen waarvan ik eentje ga verbastelen tot monozitje. De tank heb ik al uit Japan laten komen 8)

Dat ziet er dan ongeveer zo uit kwa zadel, kappen en tank.

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Herr Tod

Van rotzooi tot race, mijn nieuwe uitlaat :lol:

















Alle onzin is er uit, het geheel is weer in elkaar gebeund in de pauze op het werk, nu alleen nog spuiten 8)
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Motzippaldy

1 en 2 OK 3 en 4 OK maar 2 en 4  :?  (ik bedoel verbinding pijpen)  :shock:


Edit door Motzy  :oops:
Proud on the South  

Schmetzke

Citaat van: "Motzippaldy"1 en 2 OK 2 en 4 OK maar 2 en 4  :?  (ik bedoel verbinding pijpen)  :shock:

Jazeker. En dat heeft een rede  :wink:

Mounty

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Motzippaldy"1 en 2 OK 2 en 4 OK maar 2 en 4  :?  (ik bedoel verbinding pijpen)  :shock:

Jazeker. En dat heeft een rede  :wink:

en dat is ?

Bij mij zitten 1+2 en 3+4 , geen 2+3..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Schmetzke

Citaat van: "FZ_Ron"
en dat is ?

Dat mag Q even uitleggen :mrgreen:

Herr Tod

Tja... das een goeie. De ontstekingsvolgorde is 1-2-4-3, daar kan ik niet zo snel iets bij bedenken om dan bocht 2 en 3 te verbinden. Het enige dat ik me kan bedenken is dat het werkt als geluidsdemping :?:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Herr Tod

En toen was het tijd voor een ander blok...

Eerst de Bandit oliepan vervangen voor een GSXR 400 oliepan zodat de bijbehorende uitlaat er onder past.







En dan het GSXR spul...







Een week later, vandaag dus, kon het werk beginnen.




Alles los.







Blokje weg :shock:





Ow nee daar is die... te vies om nog aan te raken :roll:





De vervanger.




En toen had ik geen zin meer. Morgen de GSXR 400 nokkenassen uit mijn oude blok halen en in het nieuwe blok zetten. Hopen dat de uitlaat een beetje fatsoenlijk uitkomt. Voor de rest nog een ingekort achterspatbord er in schroeven met zijkappen waar de knipperlichten in zitten, nog wat kleine details aanpassen en dan kan die weer even mee :)
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


QuattroFrits

:P Goed bezig. :P
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

:worship-cool: Daar houd ik wel van iemand die nergens voor terug schrikt.
Niet lullen gewoon doen. 8)
Smells like rubber

Busaberke

Dit is zoooooo gaaf, gi' me more!!!  8)
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Herr Tod

Bezeikte boel is het :evil:

Eerst is de accu leeg en heel toevallig mijn reserve accu ook, maar weer heel toevallig kan ik met die accu's de startmotor van de GSX750 wel laten draaien. Dus dacht ik bij de Bandit een electrisch probleem te hebben. Niets gevonden maar de accu's een nacht aan de laders gehangen en de volgende dag draaide alles mooi rond.

Daarna wilde hij niet altijd een vonk geven, bleek een draadje dat naar een bobine gaat contact te maken met het frame. Toen startte hij nog niet, ik kwam er achter dat de carburateurs verstopt zaten want nadat ik zelf benzine in de inlaatpoorten had gespoten liep hij wel. Carburateurs schoon gemaakt en weer geprobeerd te starten. Vlammen uit de inlaatpoorten... dat kan niet de bedoeling zijn. Bleek de krukas verdraaid ten opzichte van de nokkenassen. Alles goed gezet en weer geprobeerd om te starten.

Nu liep die, maar niet verder dan 3500 toeren. Aan de carburateurs lag het niet bleek uiteindelijk. Op een gegeven moment zag ik weer een vlam uit een inlaatpoort. Dus nu heb ik weer de nokkenassen los gehaald en bleek de krukas weer verdraaid te zijn. Nu weet ik wel hoe dat bij de vorige eigenaar en bij mezelf is gebeurd, tijdens het vast schroeven van de nokkenassen kan die zich nog verstellen.

Nu ga ik weer alles in elkaar bouwen, hopen dat niets met de kleppen is gebeurd en met een emmer geluk kan ik straks weer een ronde koetsjen.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Steefke™

Citaat van: "Herr Tod"Bezeikte boel is het :evil:

Eerst is de accu leeg en heel toevallig mijn reserve accu ook, maar weer heel toevallig kan ik met die accu's de startmotor van de GSX750 wel laten draaien. Dus dacht ik bij de Bandit een electrisch probleem te hebben. Niets gevonden maar de accu's een nacht aan de laders gehangen en de volgende dag draaide alles mooi rond.

Daarna wilde hij niet altijd een vonk geven, bleek een draadje dat naar een bobine gaat contact te maken met het frame. Toen startte hij nog niet, ik kwam er achter dat de carburateurs verstopt zaten want nadat ik zelf benzine in de inlaatpoorten had gespoten liep hij wel. Carburateurs schoon gemaakt en weer geprobeerd te starten. Vlammen uit de inlaatpoorten... dat kan niet de bedoeling zijn. Bleek de krukas verdraaid ten opzichte van de nokkenassen. Alles goed gezet en weer geprobeerd om te starten.

Nu liep die, maar niet verder dan 3500 toeren. Aan de carburateurs lag het niet bleek uiteindelijk. Op een gegeven moment zag ik weer een vlam uit een inlaatpoort. Dus nu heb ik weer de nokkenassen los gehaald en bleek de krukas weer verdraaid te zijn. Nu weet ik wel hoe dat bij de vorige eigenaar en bij mezelf is gebeurd, tijdens het vast schroeven van de nokkenassen kan die zich nog verstellen.

Nu ga ik weer alles in elkaar bouwen, hopen dat niets met de kleppen is gebeurd en met een emmer geluk kan ik straks weer een ronde koetsjen.

Ik zal een kaarsje voor je branden :thumbsup:
Smells like rubber

WhomBom

Citaat van: "Herr Tod"hopen dat niets met de kleppen is gebeurd

:shock:  ik hoop het mee... maar dat moet je toch horen of niet?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."