Motorongevallen in België gestegen met 30% afgelopen jaren

Gestart door DeWitte, 11 mei, 2008, 07:13:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

In de periode 2000 – 2006 is het aantal motorongevallen in België met 30 procent toegenomen, zo meldt mobiliteitsclub VAB. VAB deed onderzoek en komt met een oorzaken top 3.

1) "Ik heb je niet gezien" = In 70% van de aanrijdingen tussen motorrijders en automobilisten verklaart de autobestuurder de motorrijder niet of te laat te hebben gezien.
2)Mooi weer = recreatieve rijders In 2006 vond 40% van de motorongevallen plaats in de maanden mei, juni en juli.
3)Gebrek aan ervaring = 30% van de motorrijders geeft toe te weinig rijervaring te hebben, met name bij een noodstop of uitwijkmanoeuvre.

bron VAB


Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Tja... het was dan niet in Belgie (net niet meer) maar vrijdagavond was ik even gaan tuffen in Belgie net over de grens, daarna was ik op weg naar het bekende bos. Ik reed van Teuven naar Slenaken over de Grensweg. Vlak voor restaurant de la Frontiere kom ik achter iemand op een Yamaha (geen idee wat voor ene, zo'n wazig model). Die wil, net als ik, rechtsaf. Op de stoep zat nog een man... nou die kerel wil weg rijden, laat de motor af slaan en valt meteen om met de hele handel :shock: Ik stond er achter... op mijn tong te bijten om maar niet te lachen... vond het toch wel lullig :mrgreen:

Wat moet dat dan worden als eens de nood aan de man is? :?
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Busaberke

Vandaag werd ik tijdens een tochtje door de Ardennen binnen 1/2 uur 2x met een pas gebeurd motorongeval geconfronteerd, pfjiew ...... dan ga je toch weer ff anders rijden.  :shock:

Ik hoop dat die gasten het er goed vanaf gebracht hebben!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009