GS, Varadero of V-strom?

Gestart door d'r Blieje, 27 juli, 2008, 10:28:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

QuattroFrits

Leuke tekst, maar toch voor mij onbegrijpelijke termen.
Wat is :  ’
Wat is :  ‘
Wat is :  –
En zo staat er veel van in de tekst.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

karz

Citaat van: QuattroFrits op 03 augustus, 2008, 08:56:17
Leuke tekst, maar toch voor mij onbegrijpelijke termen.
Wat is :  ’
Wat is :  ‘
Wat is :  –
En zo staat er veel van in de tekst.

Een of andere dumbass heeft de html broncode in een pdf document gekopieerd.

Uit het bolletje is het :
:  ’   =`
:  ‘   =`
:  –  =/

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

d'r Blieje

Citaat van: karz op 01 augustus, 2008, 18:03:31
Heb vandaag nog eens op alle 3 je kandidaten gereden :mrgreen:

Dus een varadero, v-strom en een 1150 gs.

De varadero heeft gewonnen. ;)


Mijn voorkeur begint van GS richting Varadero op te schuiven...
Karz, jij hebt ze alledrie achter elkaar gereden. Waarom de Varadero?
Blieve lache...8)

karz

Ik had dus die 1100 GS ,waar ik helemaal weg van was.
Echter bleek het een beetje een probleembak te zijn, waardoor ik heb besloten om te kijken voor iets anders.

De alternatieven voor een GS zijn imo (misschien nog wat vergeten):

Guzzi Quota / Stelvio
Triumph tiger
KTM adventure
Aprilia Caponord
Honda Varadero
Suzuki V-strom
Kawasaki V-strom kopie

Guzzi KTM en triumph heb ik niet overwogen vanwege de exclusiviteit, en ik wil vooral rijden en niet wachten op onderdelen of reizen naar dealers.

De caponord en Varadero vind ik qua uitstraling dicht bijelkaar liggen en dan neig ik toch naar de betrouwbaarheid van een Honda.

Ik heb gereden op een Varadero en het viel me op dat hij gewoon sterker en sneller is dan een GS 11xx . Hij voelt lichter aan (maar is dit niet ) en heeft simpele en transparante techniek (lees : ketting).

Later heb ik nog eens op een andere varadero gereden met minder km's en dat beviel net zo goed als die andere (na wat veerinstellingen) en deze was ook nog zwart ;)  . 
Ik heb nog even een V-strom getest, maar dat exemplaar had wat nukken en was niet echt representatief. De v-strom kwam me echter meer over dan een hoekige uitvoering van een sport-tour model, dan een allroad. Voor de Kawa gaat dit dan ook automatisch op.

Ik heb voor alle zekerheid als laatste nog een 1150 gs uitgeprobeert en meteen viel me de power tegen. Het stuur gedrag is ongeveer hetzelfde dus daarvoor hoefde ik ook geen GS meer te pakken.

Het enige wat de GS voor heeft op de Varadero , maar dat vind ik persoonlijk, is uitstraling. Ik vind hem gewoon mooier, die dikke cardan, de spaakwielen dat zichtbare blok en de eigenaardige voorkant. Maarja dat zie je niet als je eropzit. :mrgreen:

Dat en de ervaringen met mijn eigen GS (die niet representatief zijn voor de meerderheid) hebben mij doen beslissen voor de Varadero.






sometimes the same is different, but mostly it's the same.

QuattroFrits

Citaat van: karz op 03 augustus, 2008, 10:54:48
Citaat van: QuattroFrits op 03 augustus, 2008, 08:56:17
Leuke tekst, maar toch voor mij onbegrijpelijke termen.
Wat is :  ’
Wat is :  ‘
Wat is :  –
En zo staat er veel van in de tekst.

Een of andere dumbass heeft de html broncode in een pdf document gekopieerd.

Uit het bolletje is het :
:  ’   =`
:  ‘   =`
:  –  =/



Bedankt Karz, je moet het maar allemaal weten.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.