Hoofdmenu

Long way down

Gestart door Steefke™, 05 augustus, 2008, 14:21:02

Vorige topic - Volgende topic

Steefke™

Ewan McGregor en zijn beste vriend Charley Boorman gaan weer op reis - in een nieuwe tiendelige documentaire.
Van John O'Groats naar Kaapstad, trekkend door landen als Libië, Ethiopië, Sudan, Rwanda, Uganda en Malawi gaan de mannen tot het uiterste op de reis van hun leven.

6 Afleveringen op National Geographic Channel

donderdag 21 augustus, 22:30
donderdag 28 augustus, 22:30 
donderdag 4 september, 22:30
donderdag 11 september, 22:30
donderdag 18 september, 22:30

http://www.ngc.tv/Programmes/Custom/LongWayDown/Main.aspx?Id=1098
Smells like rubber

karz

cool , staat genoteerd in de telefoon...
De laatste aflevering is op 25 sept. 22:30 overigens
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

Je kunt je ook via het programma van de website aanmelden voor een herrinneringsmail
Smells like rubber

SuzukiLimburg

Citaat van: Steefke™ op 05 augustus, 2008, 18:21:14
Je kunt je ook via het programma van de website aanmelden voor een herrinneringsmail

Programma van de website of website van het programma???  :?
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Steefke™

Citaat van: SuzukiLimburg op 08 augustus, 2008, 14:51:28

Goeie vraag, volgende vraag :mrgreen:

Volgens mijn hebben ze het hier over de teve uitzending maar ik kan er inderdaad ook niks over vinden
Smells like rubber

HD4ever

CiteerGoeie vraag, volgende vraag :mrgreen:

Volgens mijn hebben ze het hier over de teve uitzending maar ik kan er inderdaad ook niks over vinden

Ik kan alleen deze links vinden.
De te rijden route:
http://www.bbc.co.uk/longwaydown/map.shtml
Beschrijving van de afleveringen:
http://www.ngc.tv/Programmes/Custom/LongWayDown/EpisodeGuide.aspx?Id=1098
Door nu op het belletje in de beschrijvingen te klikken kan m'n zijn E-mail adres invullen voor een herrineringsmail.  ;)

Trouwens, er is ook een duitstalige 'Long Way Up' voor de bezitters van een sateliet schoteltje. Twee bekende Duitse custom bouwers willen met hun zelfbouw Harley's naar de Noordkaap. Uiteraard wordt dat een drama. :twisted:

Mit dem Custombike zum Nordkap
Dienstag, 19. August 2008
23.15-0.15 DMAX ( free to air )
Dokumentation,

Deutschlands erfolgreichster Motorradbauer Marcus Walz und Ruhrpott-Biker Klaus Hülsmann wollen auf selber zusammengeschraubten Custombikes von Deutschland bis ans Nordkap fahren. Noch ist fraglich, ob ihre Motorräder für die Extrembelastungen, die auf den 3.500 Kilometern bis zum nördlichsten Punkt Europas anstehen, überhaupt tauglich sind. Schon 150 Kilometer hinter Essen gibt's den ersten Zwangsstopp, weil die Batterie von Marcus' Motorrad streikt. Und die Probleme gehen weiter, bis die beiden Südnorwegen erreichen. Hier warten als Belohnung für bisherige Strapazen traumhafte Serpentinenstraßen entlang der Fjorde, die Biker-Herzen höher schlagen lassen. Frisch motiviert starten Marcus und Klaus in den zweiten Streckenteil, der eine echte Bewährungsprobe für Motorräder und Fahrer werden soll. Norwegen steht nämlich nicht nur für Abenteuer-Feeling, sondern auch für Regen, Kälte und unzählige Schlaglöcher. Auf stundenlangen Fahrten über Gebirgspässe, durch Gletschergebiete und endlose Wildnis stellt sich dann endgültig heraus, dass ihre Custombikes für diese Anforderungen nicht wirklich geeignet sind. Nach 1000 Kilometern im Regen und gravierenden Schäden an den Motorrädern liegen die Nerven der beiden so blank, dass eine gemeinsame Weiterfahrt bis zum Nordkap mehr als fraglich ist.
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Steefke™

Citaat van: HD4ever op 17 augustus, 2008, 08:50:01

Ik kan alleen deze links vinden.
http://www.ngc.tv/Programmes/Custom/LongWayDown/EpisodeGuide.aspx?Id=1098
Door nu op het belletje in de beschrijvingen te klikken kan m'n zijn E-mail adres invullen voor een herrineringsmail.  ;)

Dat is wat ik bedoelde, volgens mij krijg je dan vlak voor de uitzendatum een mailtje ter herrinnering.
Smells like rubber

Mounty

Toevallig op vakantie in een motorblad gelezen:

De serie van "long way down" werd al eerder uitgezonden op BBC maar mocht je dit gemist hebben kun je het bekijken op NGC. Vanaf 21 augustus volgen er tien uitzendingen op de zefde dag (donderdag) en tijdstip (22.30u).
De laatste uitzending is dan op 23 oktober.
Op NGC zullen ook beelden te zien zijn die nog nooit eerder vertoond zijn op televisie.

Dus 21 augustus om 22.30 uur begint het... :yes6rs:

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

BMWhub

Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Steefke™

Vanavond de eerste aflevering

22.30

Long Way Down: Gentlemen, Start Your Engines
Ewan en Charley zullen in drie maanden 24.000 kilometer afleggen. Ter voorbereiding op een aantal gevaarlijke gebieden worden problemen bij de grensovergang en een gijzelingssituatie nagespeeld. Ondertussen vraagt Ewan's vrouw of zij een gedeelte van de reis met hen kan meerijden. Ewan is enthousiast over het idee, maar Charley heeft zijn twijfels. Voornamelijk omdat zij nooit eerder op een motor heeft gereden. Voordat het avontuur kan beginnen valt Ewan in Londen van zijn motor en breekt zijn been. Ook de visa-aanvraag voor Libië loopt vertraging op. Het team hoopt dat deze tegenslagen geen slecht voorteken zijn.

Bron: National Geographic Channel
Smells like rubber

@Nippon

zo heftig als ze 't ons willen doen geloven is 't nie hoor  ;)

ik bedoel als 't regend zitten ze in een van de 2 volgwagens  :mrgreen:

ze hebben een huurling en een arts mee   :roll:

bij een likdoorn springt de arts uit de volgwagen  :rofl:

DeWitte

tsja tis een vet (door BMW) gesponsorde rit: wat wil je dan? Stel je voor de sterren krijgen pijn aan hun poten :-X Ik kijk zelden naar dit soort geregisseerde avonturentv: doe mij maar de Ludolfs vanaaf op Discovery :worship-cool: Da's veel echter en meer lachu
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Geen drol aan. K vond het drie keer niks. De eerdere serie door rusland vond ik wel leuk. K ben benieuwd of de volgend uitzending beter is.
Smells like rubber

karz

Citaat van: Steefke™ op 22 augustus, 2008, 19:53:19
Geen drol aan. K vond het drie keer niks. De eerdere serie door rusland vond ik wel leuk. K ben benieuwd of de volgend uitzending beter is.

De risico's worden flink beperkt idd, zo zou ik het ook wel willen, maar dat is onbereikbaar.

De eerste aflevering was wat veel eigengeilerij en dat gemekker met dat vrouwmens die ineens ook wat km's wil meehobbelen. :roll:

Ik hoop in de volgende afleveringen wat meer 'ride' te zien..

Opzich stoor ik me niet zo heel erg aan het feit dat ze van alle gemakken voorzien zijn. Ze moeten toch die km's rijden he.. Dat ze niet 3 dagen kwijt zijn om via localen een nieuwe band o.i.d. te regelen , of hun bagage met ductape bijelkaar moeten houden boeit me niet zo heel veel.

karz

http://byanymeans.bigearth.tv/site/pages/charley/home.php

Charley laat Ewan en zijn vrouw thuis in de nieuwe trip  :mrgreen: