Hoofdmenu

Gieskes

Gestart door Gieskes, 13 oktober, 2005, 15:14:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gieskes

Gisteren opgepikt, nu strippen, kuip hier en daar herstellen, stickertjes er af peuteren, kleurtje uitzoeken, spuiten enz. Bietje hobbyen :wink:



oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

DeWitte

sjieke brommert 8) veel suc6 ermee :wink: keep us posted wbt. de "opknapbeurt" :idea:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Gieskes"Gisteren opgepikt, nu strippen, kuip hier en daar herstellen, stickertjes er af peuteren, kleurtje uitzoeken, spuiten enz. Bietje hobbyen :wink:

]

Ook al een circuitslet aangeschaft?  8)

En niet vergeten om er een MFL sticker op te plakken !
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Gieskes

No problem, bezorg jij me er een paar?  :thumbsup:
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

NrGiZeR

Wat brengt dat op als sponsering......  :lol:

Hoe zien die eruit.....??
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Als jullie voor kaartjes zorgen komen wij wel SPONSeren en brengen zelfs onze eigen spons mee :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Motzippaldy

Proud on the South  

Gieskes

Na een middagje prutsen is de bike kaal gemaakt, koelvloeistof vervangen, alle stickers van de kuipdelen gepeuterd en eens goed onder de loep genomen.



Ik moet zeggen, ik ben niet ontevreden met wat er er allemaal onder die tupperware te vinden was. Ziet er allemaal netjes uit, goed onderhouden en iig niet verkloot.

Volgende klus, olie + filter, remvloeistoffen, startmotor monteren en aansluiten en beginnen met het herstel van wat kleine scheurtjes in de kuipdelen.

En ondertussen verder breien over het kleurtje wat er straks op moet komen. Het gele moet absoluut verdwijnen maar grijs/oranje heeft wel wat vind ik  8)

Oja, tijdens het warmdraaien op de oprit kreeg ik ook al bezoek van de flikken. Of ik al wist dat ik er niet mee op de weg mocht?!  :?
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

DeWitte

dan hebben je buren ook de flikken gebeld :guns:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Schoon fietske..

ben benieuwd welke kleur het gaat worden.

overigens..wie heeft de balhoofdplaten zover omlaag laten zaken?  Das wel heel veel.  zet de voorvorkpoten maar rustig de helft hoger in de platen als ie een beetje moet sturen. fietske staat wel heel erg op zijn neus nu
(meet voor de aardigheid eens de afstand van de bovenkant vorkpoot tot aan de bovenste balhoofdplaat.  en van de onderkant onderste balhoofdplaat via de binnenpoot naar beneden tot aan de vorkbuitenpoot)

Gieskes

Citaat van: "Hakinnen"Schoon fietske..

ben benieuwd welke kleur het gaat worden.

overigens..wie heeft de balhoofdplaten zover omlaag laten zaken?  Das wel heel veel.  zet de voorvorkpoten maar rustig de helft hoger in de platen als ie een beetje moet sturen. fietske staat wel heel erg op zijn neus nu
(meet voor de aardigheid eens de afstand van de bovenkant vorkpoot tot aan de bovenste balhoofdplaat.  en van de onderkant onderste balhoofdplaat via de binnenpoot naar beneden tot aan de vorkbuitenpoot)

Ikke iig niet  :wink:

Ik zal die meting eens doen maaruh...wat zegt dat dan? Zit er een bepaalde verhouding in die je redelijkerwijs moet aanhouden? Buiten ff de straat op en af heb ik nog niet echt gestuurd met hem dus dat wordt toch nog ff afwachten om er echt iets over te zeggen/ervaren. Elke tip vooraf is uiteraard welkom.

Edit; verwijderd en naar volgende post
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

Hakinnen

Citaat van: "Gieskes"
Citaat van: "Hakinnen"Schoon fietske..

ben benieuwd welke kleur het gaat worden.

overigens..wie heeft de balhoofdplaten zover omlaag laten zaken?  Das wel heel veel.  zet de voorvorkpoten maar rustig de helft hoger in de platen als ie een beetje moet sturen. fietske staat wel heel erg op zijn neus nu
(meet voor de aardigheid eens de afstand van de bovenkant vorkpoot tot aan de bovenste balhoofdplaat.  en van de onderkant onderste balhoofdplaat via de binnenpoot naar beneden tot aan de vorkbuitenpoot)

Ikke iig niet  :wink:

Ik zal die meting eens doen maaruh...wat zegt dat dan? Zit er een bepaalde verhouding in die je redelijkerwijs moet aanhouden? Buiten ff de straat op en af heb ik nog niet echt gestuurd met hem dus dat wordt toch nog ff afwachten om er echt iets over te zeggen/ervaren. Elke tip vooraf is uiteraard welkom.

Dat zegt dat het nogal erg hoog is zo en er waarschijnlijk door iemand mee gereden is die een "wel erg scherp" insturende en "de bocht invallende"fiets prefeerde?. en dat de rechtdoorstabiliteit nu niet "je van hét" zal zijn. evenmin als het hard aanremmen vanaf een recht stuk voor een bocht.

Er zit geen bepaalde verhouding in, t'is meer een kwestie van experimenteren en voorkeur van de rijder.  Het is wel heel normaal dat dergelijke motoren enigzins "op de neus" worden gezet om een actiever stuurgedrag te verkrijgen. Echter, dit lijkt me toch echt een beetje veel van het goede en het zal voor de meeste meer nadeel dan voordeel hebben.  Het gaat tenkoste van stabiliteit en de balans in de fiets

Ik zou 'm zeker de helft van het aantal centimeters dat de vorkpoten nu boven het balhoofd uitsteken omhoog halen (dus de poten laten zakken)  en dan eens gaan rijden en afstellen.

maaruh...meet eens vanaf de onderkant onderste balhoofdsplaat tot aan de vorkbuitenpoot( m.a.w hoeveel centimeter veerweg is er tot beschiking nu?)

Gieskes

Brrr....koud in de garage zonder heizung zeg!!

Bovenste balhoofdplaat - top binnenpoot 46 mm
Onderste balhoofdplaat - top buitenpoot 126mm

Tja, rijden en afstellen is wel lastig met zo'n circuitfiets  :?
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

Hakinnen

Citaat van: "Gieskes"Brrr....koud in de garage zonder heizung zeg!!

Bovenste balhoofdplaat - top binnenpoot 46 mm
Onderste balhoofdplaat - top buitenpoot 126mm

Tja, rijden en afstellen is wel lastig met zo'n circuitfiets  :?

alé, da vindt ik nog meevallen die waardes.  zou echt zeggen vanaf de foto zo dat het meer zou zijn dan wat je gemeten hebt.

ti's nog redelijk veel (voor een onk fiets kan het wel).
Het is imo voor een recreatief circuitrijder beter om wat meer stabiliteit in de fiets te hebben dan een "erg scherpe voorzijde".  Ik zou de 46mm eens naar 300mm brengen.  je kunt natuurlijk ook eerst eens gaan rijden en kijken wat je er van vindt, wellicht bevalt het zo wel..

Mocht je er niet uitkomen help ik je wel,..we zullen elkaar vast komend jaar wel een keer zien op circuit of zo

:wink: