Verkeershufters aanpak> big brother is watching you?

Gestart door DeWitte, 21 december, 2008, 09:42:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

Aantal overtredingen van tien ergste verkeershufters daalde. De aanpak van de ergste verkeershufters in de gemeente Oss is zo'n groot succes, dat landelijke invoering wordt overwogen. Het aantal overtredingen van de tien ergste verkeershufters daalde door de aanpak met 43 procent, terwijl de top 75 van notoire verkeersovertreders zelfs 55 procent minder vaak de fout in ging. Het verkeershuftersproject is een jaar geleden gestart. Afgesproken werd om de tien ergste hufters doorlopend op de hielen te zitten. Ze worden door surveillances extra in de gaten gehouden, krijgen een brief thuis waarin wordt gemeld dat ze extra worden gevolgd en de wijkagent gaat bij ze op bezoek om te waarschuwen dat ze uitdrukkelijk in beeld zijn.

"We willen hun gedrag stelselmatig beïnvloeden", zegt woordvoerster Madelon Jansen van de politie Brabant-Noord. "Het zijn bestuurders die aan de lopende band in de fout gaan. Te hard rijden, door rood rijden en noem maar op. Onze agenten op straat krijgen de opdracht speciaal uit te zien naar deze figuren. Als ze om acht uur naar hun werk gaan, staan wij er vijf minuten eerder. Soms opvallend, soms onopvallend. Daarnaast leggen we alle overtredingen vast in een dossier." Die dossiervorming heeft ook al bij de rechter tot succes geleid, zegt Madelon Jansen. "De rechter ging mee in de eis om de boetes met twintig procent te verhogen, omdat de verkeershufters al gewaarschuwd waren en toch in de fout gingen. Dus kregen ze naast geldboetes voor bijvoorbeeld niet-handsfree bellen, rijden door rood licht en een snelheidsovertreding, ook nog twintig procent opslag op al die boetes. Dat blijkt te werken, want behalve 23 bekeuringen voor de top tien van hufters, moeten twee bestuurders op eigen kosten naar een speciale cursus en is het rijbewijs van drie chauffeurs ingenomen."

Inmiddels heeft de politie Brabant-Noord het eigen proefproject uitgebreid voor het hele district en hebben al zes politiekorpsen bij hun Brabantse collega's geïnformeerd naar het verkeershuftersproject. Ook minister Eurlings (Verkeer), minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken) en het Korps landelijke politiediensten willen meer weten om straks de aanpak landelijk te kunnen invoeren.

Bron: telegraaf 
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Als ik het dus goed begrijp zijn 20% van de de 10 op cursus en maar liefst 30% is het rijbewijs kwijt, oftewel de helft ging ondanks de waarschuwingen aan hun adres nog zover over de schreef dat zwaarwegende maatregelen nodig waren :shock:
Dat zijn dan zeker de ezels uit oss :yes6rs: :yes6rs:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

SuzukiLimburg

Als ik het goed begrijp krijg je dus straks bij iedere auto die je koopt een eigen agent erbij die je in de gaten gaat houden of zo.  :?
Wat denk je wat dit soort geintjes kosten...? Er is te weinig blauw op straat!! Ja dat geloof ik best als een heel korps het druk heeft met 10 mensen in de gaten houden!
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

verkeershufter is zelden een vrouw:

Het verplicht volgen van een huftercursus is een strafmaatregel die bijna exclusief is voorbehouden aan mannen. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR), meldt het dagblad Metro.

Het CBR start eind deze maand met de Educatieve Maatregel Gedrag en Verkeer, in de volksmond 'huftercursus'. De politie heeft tot nu toe 160 mensen doorgestuurd naar het CBR. Het gaat om bestuurders die zich flink hebben misdragen in het verkeer. Onder die 160 personen bevinden zich slechts twee vrouwelijke hufters.

Sinds 1 oktober vorig jaar kunnen weggebruikers die zich ernstig misdragen verplicht naar deze meerdaagse cursus worden gestuurd. De cursus kost 774 euro, te betalen door de cursist.

Bron: metro
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: Dwars® op 04 februari, 2009, 19:28:15
verkeershufter is zelden een vrouw:

Laat me niet lachen, onnodig links rijden, bellen onder het rijden. Typische vrouwe dingen. :twisted:
Smells like rubber

Gassie

vrouwen komen er vaker vanaf met een waarschuwing

zodra ze aangehouden worden gaat de onschuldig modus aan
KTM SMT 2011

B-Witch

Citaat van: Gassie op 04 februari, 2009, 20:32:21
vrouwen komen er vaker vanaf met een waarschuwing

zodra ze aangehouden worden gaat de onschuldig modus aan

Dat geloof je zelf toch zeker niet he ? :roll:

Ik denk dat jullie mannen gewoon veel grovere verkeersblunders maken.
Mss wat te maken met haantjes gedrag?


enne @ steefke, dat links rijden en bellen zullen geen redenen zijn om verkeershufter genoemd te worden, daar krijgen vrouwen ook keihard een boete voor.
Ik denk dan toch eerder aan capriolen zoals bumperkleven, gevaarlijk inhalen, veel te hard door een woonwijk, artikel 5 zaken!!
ow ja btw, mannen zijn ook heeeeel erg goed in links blijven rijden met de snelheid van een opgevoerde slak :roll:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: Steefke™ op 04 februari, 2009, 19:55:08
Citaat van: Dwars® op 04 februari, 2009, 19:28:15
verkeershufter is zelden een vrouw:

Laat me niet lachen, onnodig links rijden, bellen onder het rijden. Typische vrouwe dingen. :twisted:

opmaken, lippen stiften of zelfs met zich zelf spelen :rofl:

jaja a dirty mind is a joy forever :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

d'r Blieje

Citaat van: Dwars® op 05 februari, 2009, 07:58:46
Citaat van: Steefke™ op 04 februari, 2009, 19:55:08
Citaat van: Dwars® op 04 februari, 2009, 19:28:15
verkeershufter is zelden een vrouw:

Laat me niet lachen, onnodig links rijden, bellen onder het rijden. Typische vrouwe dingen. :twisted:

opmaken, lippen stiften of zelfs met zich zelf spelen :rofl:

jaja a dirty mind is a joy forever :mrgreen:

opmaken, lippen stiften... ik zie ook wel mannen die zich aan het scheren zijn  :( niet op de motor natuurlijk  :mrgreen:
bij vrouwen moet je eens opletten hoe vaak het een "oplettende moeder" is die half gedraaid de koters probeert stil te houden of probeerd te amuseren  :-X
Blieve lache...8)

Gassie

Citaat van: Suzuki-Girl© op 05 februari, 2009, 06:47:07
Citaat van: Gassie op 04 februari, 2009, 20:32:21
vrouwen komen er vaker vanaf met een waarschuwing

zodra ze aangehouden worden gaat de onschuldig modus aan

Dat geloof je zelf toch zeker niet he ? :roll:

Ik denk dat jullie mannen gewoon veel grovere verkeersblunders maken.
Mss wat te maken met haantjes gedrag?


enne @ steefke, dat links rijden en bellen zullen geen redenen zijn om verkeershufter genoemd te worden, daar krijgen vrouwen ook keihard een boete voor.
Ik denk dan toch eerder aan capriolen zoals bumperkleven, gevaarlijk inhalen, veel te hard door een woonwijk, artikel 5 zaken!!
ow ja btw, mannen zijn ook heeeeel erg goed in links blijven rijden met de snelheid van een opgevoerde slak :roll:
:yes6rs:ik zat op je te wachten soes girl
KTM SMT 2011

B-Witch

#10
 :oops: word ik voorspelbaar???  :oops:

You may own the bike, but the bike possesses you.

QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Gassie

Citaat van: Suzuki-Girl© op 05 februari, 2009, 20:51:56
:oops: word ik voorspelbaar???  :oops:



nee maar wel bijna de enigste vrouw die redelijk online is en zich zo'n opmerking aantrekt
KTM SMT 2011

Steefke™

Citaat van: Gassie op 05 februari, 2009, 21:33:04
Citaat van: Suzuki-Girl© op 05 februari, 2009, 20:51:56
:oops: word ik voorspelbaar???  :oops:



nee maar wel bijna de enigste vrouw die redelijk online is en zich zo'n opmerking aantrekt

Ik voel me nooit aangevallen als het mij niet treft :mrgreen:
Smells like rubber

Mounty

Als ik hierop reageren mag, de grootste verkeershufters zijn wel degelijk de heren die meestal in de leasebak van de zaak rijden en denken de directeur te zijn..vrouwen maken doorgaans wat meer stomme foutjes, maar dat hoort niet onder de noemer hufters vind ik.

Als ik kijk hoe vaak ik een "hufter" tegen kom op de weg is dat eigenlijk wel per rit zeker een of twee. Vrouwen zie ik zelden asociaal rijgedrag vertonen.

Kleven,rechts inhalen,nog ff snel door rood,geen manieren en bellen zijn het meest voorkomende..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009