Motorongelukken. discussie

Gestart door DeWitte, 19 oktober, 2005, 09:03:44

Vorige topic - Volgende topic

karz

? Waar staat dat de vangrails hun om het leven hebben gebracht ?  De motor kwam  tegen de vangrails tot stilstand, maar als ie vantoren onderuit ging zullen de berijders er toch niet meer op zitten?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Gieskes

Citaat van: "karz"? Waar staat dat de vangrails hun om het leven hebben gebracht ?  De motor kwam  tegen de vangrails tot stilstand, maar als ie vantoren onderuit ging zullen de berijders er toch niet meer op zitten?

In dit bericht is dat idd niet af te lezen, in andere berichtgevingen stond wel vermeld dat beiden de vangrail tegengekomen zijn.

Hoe dan ook, als de motor zover schuift zal je zelf ook wel die richting op gaan hè?!  :?
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

Busaberke

Citaat van: "Gieskes"
Citaat van: "karz"? Waar staat dat de vangrails hun om het leven hebben gebracht ?  De motor kwam  tegen de vangrails tot stilstand, maar als ie vantoren onderuit ging zullen de berijders er toch niet meer op zitten?

In dit bericht is dat idd niet af te lezen, in andere berichtgevingen stond wel vermeld dat beiden de vangrail tegengekomen zijn.

Hoe dan ook, als de motor zover schuift zal je zelf ook wel die richting op gaan hè?!  :?

Laat ik je uit ervaring vertellen dat dit echt niet het geval HOEFT te zijn.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

@Nippon

Ik weet niet of 't zo'n mooiweer rijder was  :?:

maare.... tis ieder jaar weer raak (het eerste weekend vallen de meeste doden)  :cry:

Karin

Citaat van: "BoxerQ"Ik weet niet of 't zo'n mooiweer rijder was  :?:

En wat ook vaak gebeurd is dat als de motor de hele winter in de stalling heeft gestaan dan men vergeet de bandenspanning te checken. En dat kan juist in bochten voor een schuiver zorgen.  :?  

Blijft altijd triest een ongeval met dodelijke afloop.

B-Witch

las net dat het hier gaat om een echtpaar uit Sittard.
Maakt niet uit hoe en waar het gebeurd is, maar naar het schijnt met te hoge snelheid uit de bocht gegaan.... :cry:
Triest voor degenen die achterblijven :!:
You may own the bike, but the bike possesses you.

AngelInMe

Het ging hier dus niet om een mooiweerrijder. En de oorzaak is nog altijd niet duidelijk.

Het was een zus en zwager van een aangetrouwd familie-lid van mij. Dus een harde klap  :cry:  :cry:  :cry:

Verdere info over het ongeluk wil ik nog wel posten als we meer weten.

Mounty

Citaat van: "Karin"
Citaat van: "BoxerQ"Ik weet niet of 't zo'n mooiweer rijder was  :?:

En wat ook vaak gebeurd is dat als de motor de hele winter in de stalling heeft gestaan dan men vergeet de bandenspanning te checken. En dat kan juist in bochten voor een schuiver zorgen.  :?  

Blijft altijd triest een ongeval met dodelijke afloop.

idd...voor het stallen heb ik alles nog optimaal gezet en gepompt...maar na 3 maandjes waren de bandjes ook wat minder..ipv 2.9b 2.1b..was echt wel merkbaar in de bochten en wegglijden was dan ook heel snel aan de orde..

Nu schijnt ook na de winter en bij een eerste warme week de olie in/op het wegdek niet weg te gaan en daarop kun je ook wegglijden..je moet er toch rekening mee houden...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Joepie1958

Het is weer zover
CiteerDoor een verkeersongeval in Weert is vanmiddag een motorrijder om het leven gekomen.

Het ongeluk gebeurde rond vijf uur op de kruising Ringbaan-Marconilaan, bij industrieterrein Kampershoek. De politie heeft de weg enige tijd afgezet. De identiteit van de motorrijder is nog niet bekend.
Bron: L1
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Mounty

Citaat van: "Joepie1958"Het is weer zover
CiteerDoor een verkeersongeval in Weert is vanmiddag een motorrijder om het leven gekomen.

Het ongeluk gebeurde rond vijf uur op de kruising Ringbaan-Marconilaan, bij industrieterrein Kampershoek. De politie heeft de weg enige tijd afgezet. De identiteit van de motorrijder is nog niet bekend.

Rond 17.00 uur op ringbaan noord ?? bij afslag kampershoek ?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Karin

Citaat van: "FZ_Ron"
Citaat van: "Joepie1958"Het is weer zover

Rond 17.00 uur op ringbaan noord ?? bij afslag kampershoek ?

Waarom herhaal je dit Ron, ken je iemand die daar vaker rijdt rond die tijd?

Altijd weer heel vervelend dit soort berichten  :cry:

DeWitte

wat ik mij afvroeg in turkye; Daar geldt net als hier een helmplicht :yes6rs: maar zelfs de pliessie doet de botsmuts daar op hun Rt's niet op :? verklaring; hun haar zou in de war kunnen raken, echt waar :shock:

Ook; stukkie spookrijden doet daar ongeveer iedereen (je gaat toch niet omrijden als je een stukkie trug moet) gewoon de "vluchtstrook" in tegengestelde richting nemen :shock:

met 3 of 4 man op een 250 jawa :? jawel hoor kan best of met 3 man en een geit tussen de duo's?? :rofl:

rood licht? stoppen? wrom? als er toch niemand aankomt :shock:

met 30 man in een busje (Dolmus) waar net plek in is voor maar 20 man. :?

vlgs mij zijn wij hiero gewoon zeikerds?? allemaal die regeltjes? nergens voor nodig 8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

ja  :shock:

Waarom zit heel Ankara dan hier  :shutup:

DeWitte

Citaat van: "BoxerQ"ja  :shock:

Waarom zit heel Ankara dan hier  :shutup:
ff opletten, het gaat mij niet om een discussie over Turken of buitenlanders op te werpen;

het ging over motorongelukken, Toch?

probeer het gewoon nog een keer: hoe kan dat nou dat in die zuidelijke landen veel meer de regels overtreden worden, er slechtere wegen en voertuigen (technisch) zijn er factum weinig ongelukken in verhouding gebeuren :!:

werken die regeltjes hiero dan gewoon tegen ons of ligt het in onze stressige aard?? Zouden we misschien van de zuiderlingen iets kunnen opsteken :?:

Na :?:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Je zegt het zelf.. Jawa 250.  :wink: