Motorongelukken. discussie

Gestart door DeWitte, 19 oktober, 2005, 09:03:44

Vorige topic - Volgende topic

QuattroFrits

Citaat van: "_P_"een gepimpte R6.

:twisted: Kenners rijden Renault R6. :rofl:  :rofl:  :rofl:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

_P_

Een 47-jarige motorrijder uit Schaesberg is vanmorgen ernstig gewond geraakt bij een ongeluk in Windraak bij Sittard.

Hij botste tegen de zijkant van een vrachtwagen die wilde keren op de weg. De motorrijder is per traumahelikopter naar het AZM in Maastricht gebracht. De technische recherche is bezig met sporenonderzoek. In verband daarmee is de N276 in Windraak nog enkele uren dicht. Het verkeer wordt omgeleid.

Joepie1958

:cry:  :cry:  :cry:
Je zult die truck maar zo tegenkomen :oops:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

da's gewoon klotenieuws :cry: laten we er maar het beste van hopen voor die onfortuinlijke biker  :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Dan moet het die motor zijn die ik gezien heb op een bergingswagen, toen ik in Sittard aan het werk was, kon niet zo snel zien wat het voor een motor was, maar wel dat ie helemaal in elkaar zat.
Ik dacht nog van so heej die is flink gecrashed......
Laten we hopen dat de motorrijder in kwestie er doorheen komt, is normaal niet zo'n goed teken als je met de traumaheli wordt opgehaald :cry:
You may own the bike, but the bike possesses you.

AngelInMe

Meen je wat ik vanmiddag gezien heb?

Ene op de autosnelweg zonder helm  :shock: 'z'n haar wapperde wel mooi in de wind :? En 2km later wouten...

Mounty

Citaat van: "AngelInMe"Meen je wat ik vanmiddag gezien heb?

Ene op de autosnelweg zonder helm  :shock: 'z'n haar wapperde wel mooi in de wind :? En 2km later wouten...

Zonder pak vind ik al erg, al rij ik binnedoor ook heeeeel soms zonder. Maar zonder helm vind ik nu echt te ver gaan...idioten doen zoiets en die moeten ze het rijbewijs afnemen..maar goed dat er wouten zijn..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

_P_

v/d week toch wel het toppunt.. 50km/h door centrum weert, een FJ oid. Gozer erop met slippers, korte broek, t-shirt, zonnebril in de helm... MET Z'N TELEFOON IN Z'N HAND AAN'T SMS'EN!!! (ik ga er even niet van uit dat'ie handsfree aan't bellen was, toetste er anders wel aardig fanatiek op los..)

HD4ever

Citaat van: "FZ_Ron"

Zonder pak vind ik al erg, al rij ik binnedoor ook heeeeel soms zonder. Maar zonder helm vind ik nu echt te ver gaan...idioten doen zoiets en die moeten ze het rijbewijs afnemen..maar goed dat er wouten zijn..

Tja, tegenwoordig krijg je al gelijk een bekeuring als je zonder helm gaat rijden.  :cry:
Tot voor kort mocht je, op sommige HD treffens in het buitenland, in de stad en nabije omgeving zonder helm rijden. De 'wouten' vonden da goed  :lol: En daar heb ik toen ook gretig gebruik van gemaakt.  :D

2 jaar geleden heeft een Duitser in Oostenrijk op een HD treffen geprobeerd om zonder helm een boom omver te rijden. Dat is niet gelukt !Zijn ouders hebben daarop de Oostenrijkse staat aangeklaagd omdat zoonlief zonder helm mocht rijden en de politie dus niet de wet heeft gehandhaafd. En ja hoor !!  Een jaar later was er helmplicht.  :cry:  Iedereen ging dus maar massaal een 'braincap' aanschaffen ( plastic potje zonder CE keuring voor decoratieve toepassingen! ). Braincap op en rijden maar. Nu krijg je in Italië al een bekeuring voor het rijden met een braincap. Waar zijn ze mee bezig :?:

Iedereen mag wat mij betreft zelf bepalen hoe hij wil rondrijden. Voor mijn part zit je in je zwembroek op de brommer. Als je met je 'meloen' of je vel de grond raakt merk je dat vanzelf  :stupid:

En aangezien het vandaag mooi weer is maak ik vanmiddag maar een ritje in mijn T-shirtje en Jeans met een €50,- potje op m'n kop. Dat is nu gelukkig nog niet verboden. :wink:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Mounty

Citaat van: "HD4ever"
Citaat van: "FZ_Ron"

Tja, tegenwoordig krijg je al gelijk een bekeuring als je zonder helm gaat rijden.  :cry:
Tot voor kort mocht je, op sommige HD treffens in het buitenland, in de stad en nabije omgeving zonder helm rijden. De 'wouten' vonden da goed  :lol: En daar heb ik toen ook gretig gebruik van gemaakt.  :D

2 jaar geleden heeft een Duitser in Oostenrijk op een HD treffen geprobeerd om zonder helm een boom omver te rijden. Dat is niet gelukt !Zijn ouders hebben daarop de Oostenrijkse staat aangeklaagd omdat zoonlief zonder helm mocht rijden en de politie dus niet de wet heeft gehandhaafd. En ja hoor !!  Een jaar later was er helmplicht.  :cry:  Iedereen ging dus maar massaal een 'braincap' aanschaffen ( plastic potje zonder CE keuring voor decoratieve toepassingen! ). Braincap op en rijden maar. Nu krijg je in Italië al een bekeuring voor het rijden met een braincap. Waar zijn ze mee bezig :?:

Iedereen mag wat mij betreft zelf bepalen hoe hij wil rondrijden. Voor mijn part zit je in je zwembroek op de brommer. Als je met je 'meloen' of je vel de grond raakt merk je dat vanzelf  :stupid:

En aangezien het vandaag mooi weer is maak ik vanmiddag maar een ritje in mijn T-shirtje en Jeans met een €50,- potje op m'n kop. Dat is nu gelukkig nog niet verboden. :wink:

Tja...kan me voorstellen dat een full integraal helm niet uitziet op een HD, en een race pak eveneens niet, maar er is genoeg te koop om goed beschermt op een motor als een HD te zitten zonder dat het uitziet als een watje o.d. Tis ieder voor zich hoe hij of zij op de motor gaat zitten, tis zijn eigen vel.
Vraag me af hoe dat een verzekering oplost bij een ongeval ?

Stel: Ik rij iemand aan en het is mijn schuld. De persoon in kwestie zit niet goed beschermt op zijn motor (kortebroek/t-shirt) en gaat ten val met de nodige kleerscheuren/ o ne....vel scheuren. Dan wil hij schadevergoeding en de eventuele ziektekosten op mij verhalen.....

De schade aan zijn motor heb ik geen problemen mee..maar de letselschade zal door de verzekeringen bekeken worden en naar redelijkheid betaald worden. Ook bij dood zou dat zo gaan... (heb er navraag naar gedaan laatst) Dus een verzekering kijkt ook hoe je op de motor zat en hoe je beschermt was en kan een en ander aanvechten om niet of minder te betalen...

Maar goed..ieder voor zich. Ieder zijn vel.

Ik rij wel met pak en bescherming, zoals de meesten onder ons...dat zal niet voor niks zijn.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

WhomBom

ik vind dat iedereen zelf moet weten wat ie aantrekt, zelf heb ik ook wel eens in korte broek en t-shirtje gereden. Ligt eraan hoeveel risico je neemt, en hoe prettig je je erbij voelt. Zonder pak voel ik me gewoon veel kwetsbaarder dan met, en rij ik automatisch wat rustiger  :wink:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Karin

Ik zou niet graag bij de ambulance willen werken en dan die mensen van de weg af moeten schrapen. Ik vind de bescherming van goede kleding net zo broodnodig als dat men auto's veilig maakt. Van mij mag er dus wel een wet komen, al is het maar om de kinderen te beschermen die door ouders achterop worden genomen in een korte broek en t-shirt. :evil:

@Nippon

Citaat van: "Karin"Ik zou niet graag bij de ambulance willen werken en dan die mensen van de weg af moeten schrapen. Ik vind de bescherming van goede kleding net zo broodnodig als dat men auto's veilig maakt. Van mij mag er dus wel een wet komen, al is het maar om de kinderen te beschermen die door ouders achterop worden genomen in een korte broek en t-shirt. :evil:

geen kinderen meenemen tot ze laat zegge 16jaar zijn  :!:

hoe leuk het ook is voor beide en je kunt nog zo goed uitkijken en zullen altijd van die zotten zijn die je van links of rechts scheppen of achter in je kont rijden  :shutup:

m'n zoon van begint ook al met een motorrijbewijs, althans het idee  :oops:  laat ik maar hopen dat ie begint met een autorijbewijs  :roll: .
Ben er zelf niet kapot van en zal 't ook niet aanmoedigen  :cry:

B-Witch

Ik zal er niet omheen draaien, dat ik ook wel eens in de spijkerbroek heb gereden.
Voor dat kleine stukje (5 km) wat ik een paar jaar geleden naar het werk moest, nam ik de moeite niet om de leren broek uit te halen, en me dan op het werk weer om te kleden. :oops:

Echt stom dus, ziektekosten die voorkomen kunnen worden door het dragen van een goed pak, die zouden gewoon niet verzekerd moeten zijn.
De ziektekostenpremies vind ik zo al hoog genoeg, en ik vind het niet nodig dat anderen mijn kosten zouden moeten meefinancieren, die ik maak om te eigenwijs/ stoer te zijn om me beschermende kleding aan te trekken. :!:

Daarbij mensen die zo stom zijn kids zonder beschermende kleding mee te nemen, zouden ze van mij gelijk een flinke boete moeten geven...
Dat vind ik pas Aso  :evil:
Wij kiezen zelf voor het motor rijden, kids kiezen er niet voor, en zij kennen de risico's niet.
Ik vind het als ouder gewoon heel belangrijk om het goede voorbeeld te geven, zodat als onze kids gaan motorrijden ook verantwoorde motorrijders worden :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: "HD4ever"Iedereen mag wat mij betreft zelf bepalen hoe hij wil rondrijden. Voor mijn part zit je in je zwembroek op de brommer. Als je met je 'meloen' of je vel de grond raakt merk je dat vanzelf  :stupid:

Sorry HD4ever maar dat is toch ietwat kort door de bocht :!: Het gaat toch veel verder dan vrijheid: uiteindelijk betalen wij allemaal mee aan letselschade en ziektekosten:  :yes6rs: wat mij betreft iedereen zonder beschermende kleding en goedgekeurde helm op de bon of nog beter van de motor af.....

Daarbij gaat het niet zozeer om de voorzichtige rijstijl die jij er op na houdt. Altijd rekening houden met anderen die je ff niet zien en je vel van een mooie onuitwisbare littekenprint kunnen voorzien :cry: over hersenletsel zal ik het in deze context niet hebben :mrgreen:

net in Bunde op het BIG evenement geweest en als ik daar een miepie met braincap (alhoewel :roll: ) hotpants en hoge laarzen op een HD zie aan komen; kan ik haar als motorrijder iig niet serieus nemen.  :lol:

ik zie het zo: als werknemer vind iedereen het normaal dat je door je werkgever beschermd wordt tegen alle onheil: (kleding, maatregelen, procedure's etc.) in je vrije tijd ga je dan vrijwillig zulks soort risico (dat er wel degelijk is) aan. Snap ik geen reet van: :?

Pas 2 x in een ongeluk verwikkeld geweest (op 22 jaar) en beide keren blij dat ik goed me vel en hersens goed beschermd had :idea: Als het zo warm is en ik hoef niet perse te brommeren blijf ik dan ook lekker thuis en ga vanavond als het half zo druk is lekker een stukkie sturen 8) Ik rij voor mezelf motor en niet voor wat anderen er van zouden kunnen denken.

en dan nog mag wat mij betreft nog iedereen lekker doen waar ie zin in heeft: Tis alleen mijn visie :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away