Motorongelukken. discussie

Gestart door DeWitte, 19 oktober, 2005, 09:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Dr. A.

otor Forum Limburg Ghost

Hakinnen

Citaat van: "AngelInMe"

Waarom mag een vent van 50 die in z'n midlife crisis besluit te gaan motorrijden meteen op een hayabusa stappen? :shock:
Tsja..waarom mag ne 18jarige snotaap zonder rijervaring dan in een ouwe bmw 325i stappen? of als ie er de poen voor heeft in een Porsche?
waarom?  waarom hebben mannen tepels.. :D

Je moet niet iemand verplichten om een bepaald type motor te rijden, smaken verschillen (en heel veel motoren kun je 25kw maken).
vindt ik ook.

Bij een motorrijschool of waar je je motor koopt kunnen ze er natuurlijk wel wat van zeggen. Bijvoorbeeld een kleine man die op een groot bankstel wil rijden (bv een bmw :roll:) en niet fatsoenlijk met zijn voeten aan de grond komt... Dit is imo ook niet veilig, zeker omdat hij vaak met passagier rijdt. Als deze persoon een stoepje oprijdt hangt ie al bijna omdat ie niet goed met z'n voeten bij de grond komt. Hoe kun je dan reageren als je een ongeluk krijgt?
Alé, voetjes aan de grond krijgen is niet zo heel belangrijk meer als het ongeluk er eenmaal is.  Mensen die te klein zijn voor een bepaald type motor, 'm toch kopen en er vervolgens mee omvallen als ze "een stoepje" oprijden...tsja..

(en er zijn natuurlijk mogelijkheden om de motor van je dromen te verlagen).
Yep, maar die mogelijkheden zijn voornamelijk commercieel. motoren gaan niet makkelijker rijden of beter sturen als ze terwille van een te kleine rijder verlaagt worden.  integendeel. vaak worden ze aan de voorkant verlaagt omdat dat nu eenmaal de "easyway" is.  worden ze alleen maar instabieler van. Imo moet je een type motor niet kopen als je er te klein voor bent.

Het heeft ook grotendeels te maken met grenzen verleggen. Hoever kan ik met dat masjientje gaan (totdat er een ongeluk gebeurt dus).

yep.  

En om nog even terug te komen op het feit dat vrouwen minder ongelukken veroorzaken. Ze zijn gewoon voorzichter misschien (niet allemaal :roll:). Vaak hebben de vrouwen kids thuiszitten (dat zullen ze vast en zeker in hun achterhoofd houden).
Mannen hebben ook kids thuisziten. en houden dat ook in het achterhoofd.

En over de jeugd... Ja ik val er zelf nog onder (en moet je mij horen op de vroege morgen in mn vakantie :roll:).
Ze knallen ook maar wat rond in die golfjes en andere geluidsboxen die ze van alle kanten tunen.

da deed ik vroeger ook. Alleen hadden de "18 jaar budget auto's" toen nog niet de vermogens die er nu in de golfjes e.d zitten. het ligt nooit aan het voertuig, altijd aan de bestuurders.

En ik ken iemand die vind een 2liter nog niet genoeg (nadat ie z'n opel tigra 1600 totaloss de berm in heeft gereden :shock:). Hier zijn ook geen regels over :roll:
Mijn vrouwke rijdt met een Beemer V8 koekblik. ding heeft veel vermogen en is retesnel. ze wilt echter geen "lichte" en vindt een "dikke en snelle" veiliger.  Ik vindt dat eigenlijk ook.  hoever ze het gaspedaal indrukt heeft ze zelf in de hand (Alé....voet) en als er toch iets moet gebeuren dan liever in ne dikke dan in een kleintje.
Echter, ik snap wat je wilt zeggen.  sommigen leren het nooit.  al blijf ik erbij , het ligt niet aan het voertuig meestal



overigens waar het motoren betreft.  niet altijd is een lichte de beste keus. de zware rijden imo gemakkelijker , zeker de supersports. er moet dan wel de dissipline zijn om te rijden naar ervaring. de meeste ongelukken onder de "newbies" gebeuren met 600tjes waarbij de R6 op plaats 1 staat

Schmetzke


DeWitte

Denk niet dat je het als een les moet zien G :wink: Haki geeft zijn mening net als iedereen hiero :!:

wbt veiligheidsverhogende items op de brommert, bijv.  ABS of TCS zou je dat moeten verplichten?  :shock: ; een auto zonder electronische hulpmiddelen, airbags of runflat tires is al min of meer een unicum 8)

waarom op de motor niet? puur uit kosten overweging (kan nooit opwegen tegen bijv. ziekte-revalidatiekosten), wat dan? het extra gewicht? of worden motoren ontwikkeld met de wetenschap in het achterhoofd dat er regelmatig ene "verschrot" wordt? en dat stimuleert de wederom de verkopen? Commercie dus? het grove geld verdienen aan onze passie...............

noem nou  maar weer eens een dwarsstraat :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"

wbt veiligheidsverhogende items op de brommert, bijv.  ABS of TCS zou je dat moeten verplichten?  :shock: ; een auto zonder electronische hulpmiddelen, airbags of runflat tires is al min of meer een unicum 8)

waarom op de motor niet? puur uit kosten overweging (kan nooit opwegen tegen bijv. ziekte-revalidatiekosten), wat dan? het extra gewicht? of worden motoren ontwikkeld met de wetenschap in het achterhoofd dat er regelmatig ene "verschrot" wordt? en dat stimuleert de wederom de verkopen? Commercie dus? het grove geld verdienen aan onze passie...............

noem nou  maar weer eens een dwarsstraat :mrgreen:

Nee dankje, het moet wel spannend blijven....

Motzippaldy

Citaat van: "Dwars"Denk niet dat je het als een les moet zien G :wink: Haki geeft zijn mening net als iedereen hiero :!:

wbt veiligheidsverhogende items op de brommert, bijv.  ABS of TCS zou je dat moeten verplichten?  :shock: ; een auto zonder electronische hulpmiddelen, airbags of runflat tires is al min of meer een unicum 8)

waarom op de motor niet? puur uit kosten overweging (kan nooit opwegen tegen bijv. ziekte-revalidatiekosten), wat dan? het extra gewicht? of worden motoren ontwikkeld met de wetenschap in het achterhoofd dat er regelmatig ene "verschrot" wordt? en dat stimuleert de wederom de verkopen? Commercie dus? het grove geld verdienen aan onze passie...............

noem nou  maar weer eens een dwarsstraat :mrgreen:


Ik wil geen Honda rijden  :arrow:  en helemaal geen GoldWing   :banghead4rv: (behalve eerst model)
Proud on the South  

Schmetzke

Citaat van: "Motzippaldy"
Citaat van: "Dwars"Denk niet dat je het als een les moet zien G :wink: Haki geeft zijn mening net als iedereen hiero :!:

wbt veiligheidsverhogende items op de brommert, bijv.  ABS of TCS zou je dat moeten verplichten?  :shock: ; een auto zonder electronische hulpmiddelen, airbags of runflat tires is al min of meer een unicum 8)

waarom op de motor niet? puur uit kosten overweging (kan nooit opwegen tegen bijv. ziekte-revalidatiekosten), wat dan? het extra gewicht? of worden motoren ontwikkeld met de wetenschap in het achterhoofd dat er regelmatig ene "verschrot" wordt? en dat stimuleert de wederom de verkopen? Commercie dus? het grove geld verdienen aan onze passie...............

noem nou  maar weer eens een dwarsstraat :mrgreen:


Ik wil geen Honda rijden

En geen KTM... en geen Yamaha  :?  :?  :?  :?

DeWitte

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Dwars"

wbt veiligheidsverhogende items op de brommert, bijv.  ABS of TCS zou je dat moeten verplichten?  :shock: ; een auto zonder electronische hulpmiddelen, airbags of runflat tires is al min of meer een unicum 8)

waarom op de motor niet? puur uit kosten overweging (kan nooit opwegen tegen bijv. ziekte-revalidatiekosten), wat dan? het extra gewicht? of worden motoren ontwikkeld met de wetenschap in het achterhoofd dat er regelmatig ene "verschrot" wordt? en dat stimuleert de wederom de verkopen? Commercie dus? het grove geld verdienen aan onze passie...............

noem nou  maar weer eens een dwarsstraat :mrgreen:

Nee dankje, het moet wel spannend blijven....

wat heeft dat nou met spannend van doen :roll:  discussie ging toch over het voorkomen van ongevallen :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gieskes

Maar als je dan terug kijkt naar het begin van 'vrij' rijden als het papiertje in de knip is....

Zou het een goed zaak zijn indien je na aankoop van je 1ste motor verplicht een bepaalde cursus zou moeten volgen? Rijvaardigheidstraining of hoe je 't dan ook wilt noemen.  :?:

Die lesmotor is toch heel anders dan die gekochte motor, gewicht, stuurgedrag, remmen, vermogen enz. Kijk eens naar de motorrijders om je heen, ze hebben allemaal de bijzondere verrichtingen moeten afleggen tijdens het examen maar als je ze nu ziet keren op de weg met hun gekochte motoren  :oops:  BELACHELIJK!!!!!!! Motorcontrole van nulkommaniks!! En maar excuses zoeken dat 't toevallig met die bepaalde motor niet zo gemakkelijk gaat, yeah right!!

Tuurlijk klopt 't dat eenieder het gas zelf in de hand heeft maar zoals met heel veel dingen....moet je in sommige gevallen de persoon niet tegen zichzelf beschermen?
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

Motzippaldy

Citaat van: "Dwars"

wat heeft dat nou met spannend van doen :roll:  discussie ging toch over het voorkomen van ongevallen :?


Met airbag voorkom je geen ongeval  :?
Proud on the South  

DeWitte

ja idd als je het zo bekijkt, wel eventueel letsel of is dat ook niet waar?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Op Mettet was zo'n standje, daar verkochten ze "airbag-jassen" .
Zijn van die jassen, als je van je motor afvliegt, dan vult de jas zich met een of ander spulletje en dan vlieg je als een michelin-mannetje van je motor af :mrgreen:
Echt té lachwekkend gewoon...

Herr Tod

Maar stel je voor je zou van de motor afvliegen... de Maas in of zo :? en je kunt niet zwemmen... toch verrekte handig zo'n jas op dat moment :lol:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Citaat van: "Schmetzke"Echt té lachwekkend gewoon...
leg ff uit wat er lachwekkend is aan zo'n jas? het feit dat mensen zich proberen te beschermen? :?  als jij gaat crossen hang je toch ook je protectie om??

we zijn het hier @ MFL al zo goed als eens dat je niet zonder beschermende kleding moet rijden; deze jas die je noemt wellicht een trede hoger??

Of wellicht bang voor het onbekende? :wink: denk als dit soort jassen "betaalbaarder" zouden zijn er veel meer mensen mee zouden rijden. kan toch geen kwaad en is imo zeker niet lachwekkend :!:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Schmetzke"Echt té lachwekkend gewoon...
leg ff uit wat er lachwekkend is aan zo'n jas? het feit dat mensen zich proberen te beschermen? :?  als jij gaat crossen hang je toch ook je protectie om??

we zijn het hier @ MFL al zo goed als eens dat je niet zonder beschermende kleding moet rijden; deze jas die je noemt wellicht een trede hoger??

Of wellicht bang voor het onbekende? :wink: denk als dit soort jassen "betaalbaarder" zouden zijn er veel meer mensen mee zouden rijden. kan toch geen kwaad en is imo zeker niet lachwekkend :!:


:stupid:
Proud on the South