gestolen Electra Glide Maastricht

Gestart door De Sjeng, 21 januari, 2010, 08:25:16

Vorige topic - Volgende topic

Road Racing Tonnie

Maurice, heel veel sterkte kerel, zoiets moet aanvullen als een soort amputatie, en de totale machteloosheid, die dan bezit van je gaat nemen.
Nogmaals vanuit de Achterhoek, STERKTE.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Citaat van: Dwars® op 23 januari, 2010, 14:21:01
je kunt verankeren wat je wil, (2)auto's voor de poort zoals bij mij maar als ie weg moet gaat ie weg. Vast van overtuigd.  :yes6rs: Tuurlijk je kunt het ze lastig maken, maar meer echt niet. Wel een tip, laat een zeldzaam exemplaar (auto/moto of schilderij bijv) taxeren en dan wel ook tegen die taxatiewaarde (is wel duurder, dan gewone verzekeringspremie uiteraard) verzekeren.

Gezien mijn inmiddels best wel unieke raceverzameling, is mij dringend geadviseerd, om alles door een erkend taxatiebureau te laten taxeren, en het rapport te overleggen aan de verzekering, dit i.v.m brand -diefstal.
A.s Woensdag is het zover, en komt er een beedigd taxateur, die alles op papier gaat zetten, aangevult met foto,s.
Hij is daar 4 uur mee bezig, kosten ca 450,- euro, maar dan is alles zwart op wit vastgelegt, wat dan voor mij een gerustgevend gevoel geeft.

Timeeh

Ik was net aan je verzameling/museum aan het denken. Maar, ging er vanuit dat die al getaxeerd was.
Zorg maar dat de man alles ziet!  :lol:

SuzukiLimburg

Tonnie,
Ik begrijp dat je die spullen goed wil laten verzekeren, maar niet dat je dat een rustig gevoel geeft.
Als de hele collectie wordt gestolen of erger nog afbrand, dan is het leuk dat het verzekerd was en krijg je wellicht een leuk bedrag uitgekeerd. Daar heb je echter deze unieke spullen niet mee terug, toch?
Maar evengoed wel verstandig om alles goed te laten verzekeren.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Steefke™

Citaat van: SuzukiLimburg op 23 januari, 2010, 21:10:43
Tegenwoordig wordt bij diefstal niet meer gekeken naar dagwaarde, maar naar marktwaarde.
Ik raad je aan om vergelijkingsmateriaal te zoeken op marktplaats en andere sites en deze als argumenten aan te voeren.
De schade-expert zal waarschijnlijk een afspraak met je maken om over de motor te praten (indien nog niet gebeurt) en zal je vervolgens bellen met een bod. Het is dan aan jou om te onderhandelen en te beargumenteren waarom je er wat voor wil hebben. Besef dat de prijs die hij noemt niet per sé de prijs is waar je mee akkoord moet gaan. Eventueel kun je het bod afwijzen en vragen voor een second opinion.

:stupid:

Dat klopt. Je hoeft niet per definitie akkoord te gaan.

Ik heb je het zelf met mijn caddy gehad. Het ding was qua dagwaarde geen drol waard maar met een aantal advertentie van marktplaats toch de hoofdprijs gebeurd.  :yes6rs:
Smells like rubber

Busaberke

Citaat van: SuzukiLimburg op 25 januari, 2010, 08:38:28
Als de hele collectie wordt gestolen of erger nog afbrand, dan is het leuk dat het verzekerd was en krijg je wellicht een leuk bedrag uitgekeerd. Daar heb je echter deze unieke spullen niet mee terug, toch?

Maar wel de middelen om een nieuwe collectie op te bouwen.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

SuzukiLimburg

Citaat van: Busaberke op 25 januari, 2010, 08:45:25
Maar wel de middelen om een nieuwe collectie op te bouwen.
[/quote

Ja, leuk...daar heb je wat aan. Het gaat erom dat je dan toch je spullen kwijt bent en sommige (in dit geval de meeste) dingen krijg je nooit meer.
Als bij jou thuis de schuur afbrandt en daar lagen alle foto-albums  :?, dan is het leuk dat je daar een vergoeding voor krijgt, maar de foto's krijg je niet meer terug en kun je ook nooit meer maken. Ik heb het dus meer over emotionele waarde, sommige dingen zijn onbetaalbaar en onvervangbaar.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Road Racing Tonnie

Citaat van: SuzukiLimburg op 25 januari, 2010, 08:38:28
Tonnie,
Ik begrijp dat je die spullen goed wil laten verzekeren, maar niet dat je dat een rustig gevoel geeft.
Maar evengoed wel verstandig om alles goed te laten verzekeren.

Dat is helemaal correct opgemerkt, ik hoop nooit te hoeven ervaren, dat het door diefstal of brand, voorgoed weg is, want geld vergoed iets, maar de emotionele waarde is onbetaalbaar, :cry:

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

De Sjeng

Nope!! helemaal nix, hoor je alleen maar van als je, je gordel vergeet te dragen of 5 km te hard rijdt. Expert komt dinsdag, zal wel weer een nieuwe klap worden(minder terug dan gedacht)
Al mijn bikes in de verkoop(1 al verkocht) en de trike, en dan hopelijk genoeg hebben voor een andere bike.Zal waarschijn niets meer worden voor dit jaar.(vet bijleggen bij een vergelijkbare H-D)
God Forgives, I Don't

Steefke™

Citaat van: De Sjeng op 06 februari, 2010, 08:04:02
Nope!! helemaal nix, hoor je alleen maar van als je, je gordel vergeet te dragen of 5 km te hard rijdt. Expert komt dinsdag, zal wel weer een nieuwe klap worden(minder terug dan gedacht)
Al mijn bikes in de verkoop(1 al verkocht) en de trike, en dan hopelijk genoeg hebben voor een andere bike.Zal waarschijn niets meer worden voor dit jaar.(vet bijleggen bij een vergelijkbare H-D)

Veel suc6 dinsdag. Laat je vooral niet overrulen. Ik zou als ik jou was zo veel mogelijk recente advertenties van een vergelijkbare motor uitprinten. Wat ook kan helpen is rekeningen van alle dingen die er de laatste tijd aan gebeurd is verzamelen. En en verslag je maken van alle aanpassingen die er aan de motor gedaan.
Smells like rubber

De Sjeng

Expert is net geweest, aardige vent. Krijg genoeg terug. Niet genoeg voor een vergelijkbare motor. Maar hopelijk met wat sparen wel.
God Forgives, I Don't

Timeeh

Dat is mooi om te horen dat het niet tegen is gevallen!  :lol:

De Sjeng

Citaat van: Timeeh op 09 februari, 2010, 11:50:07
Dat is mooi om te horen dat het niet tegen is gevallen!  :lol:

Yep!! nu kan hopelijk weer, een beetje slapen. En niet continue lopen piekeren. Maar des al niet te min heb ik nog geen andere. Staan weinig(geen) electra's te koop(zwarte) zonder dat ik vet moet bijbetalen.
God Forgives, I Don't

Steefke™

Citaat van: De Sjeng op 09 februari, 2010, 11:15:41
Expert is net geweest, aardige vent. Krijg genoeg terug. Niet genoeg voor een vergelijkbare motor. Maar hopelijk met wat sparen wel.

Dus toch nog een beetje positieve uitslag.  :thumbsup:
Smells like rubber