Motordiefstal stijgt 10 procent in 2009

Gestart door DeWitte, 30 januari, 2010, 19:08:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

De diefstal van motorrijwielen is in 2009 met 9,8 % gestegen tov 2008. De diefstallen vonden vooral plaats in de politieregio's Amsterdam-Amstelland, Rotterdam-Rijnmond Haaglanden, Limburg Zuid, Utrecht en Brabant Zuidoost. In deze politieregio's werden 100 of meer motorrijwielen gestolen en zijn samen verantwoordelijk voor ruim 58 % van de diefstallen van motorrijwielen in 2009. Uitschieter is Amsterdam-Amstelland met 20,5%. Eén op de vijf gestolen motorrijwielen is door deze politieregio aangemeld. In tegenstelling tot 2008 laat Utrecht nu een grote stijging zien van 33%. Percentueel is Gelderland-Zuid de grootste stijger met bijna een verdubbeling tov 2008. Het terugvindpercentage van Harley Davidson en KTM is laag respectievelijk met 9,9 % en 13,4 %.

Politieregio   Gestolen
Groningen    23   
Friesland    10   
Drenthe    30   
IJsselland    20   
Twente    19   
Noord-en Oost-Gelderland    29   
Gelderland-Midden    57   
Gelderland-Zuid    88   
Utrecht    121   
Noord-Holland-Noord    50   
Zaanstreek-Waterland    48   
Kennemerland    69   
Amsterdam-Amstelland    432   
Gooi en Vechtstreek    35   
Haaglanden    188   
Hollands Midden    73   
Rotterdam-Rijnmond    216   
Zuid-Holland-Zuid    16   
Zeeland    24   
Midden-en West Brabant    99   
Brabant-Noord    68   
Brabant-Zuidoost    111   
Limburg Noord    60   
Limburg Zuid    167   
Flevoland    58   
KLPD    0   
KMAR    1   
CRI bureau Sirene    0   
Totaal    2112   
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Zo te zien komen we er met een derde plaats niet echt genadig van af. Mah ja, dit lijkt me geen verassing. Ik verlies mijn motor niet meer uit het oog sinds dat ze ons een keer een HD onder de neus uit hebben gestolen.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

QuattroFrits

Citaat van: SuzukiLimburg op 31 januari, 2010, 17:31:01
Zo te zien komen we er met een derde plaats niet echt genadig van af. Mah ja, dit lijkt me geen verassing. Ik verlies mijn motor niet meer uit het oog sinds dat ze ons een keer een HD onder de neus uit hebben gestolen.

:roll: Volgens mijn leeswijze is het de vierde plaats  :lol:  ;)
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.